En ole Facebook:ssa

periaatekysymys

Voisin kylläkin vakavasti harkita, jos sitä kautta edes saisin sinuun uudelleen kontaktin.

Ihmettelitkin sitä joskus, miksen ole?...

26

375

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en oo ihmetellyt

Mulle ainakin on ihan sama onko hän siellä vai ei.

• viestiämenemään!

kannattaa kokeilla, jos muuten et aloitetta uskalla/viitsi tehdä. joku muu voi muuten ehtiä ensin....!

• ei kun menoksi

No suosittelen kyllä sitä.
      Siellä on itseasiassa aika helppoa ottaa kontaktia toiseen. Itsekin olen laitellut viestiä puolitutuille ja tuntemattomillekin jonkun kerran.
      Aika paljon tulee mullekin päin kaveripyyntöjä ja viestejä tuntemattomilta. Kaikkia ei tietenkään kaveriksi oteta ennen kun on tutustuttu.
      Mutta se on helppo kanava tutustua ihmisiin :)

• hyvätjahuonotpuolet

Sun täytyy sitä harkita...arvatenkin monille sinne tulemattomille -periaatekysymys

• minä en, hän kai on

En minäkään siellä ole... Joskus sitäkin miettinyt, josko liittyisin, mutta nyt taas männä viikolla kun ystävät ja sisko innoissaan omia profiilejaan ja keskustelujaan minulle esittelivät, totesin jälleen kerran, että ei se vaan ole mun juttu. Pärjään ilman, kun olen tähänkin asti pärjännyt.

• Fb ja muut

samaa kaliperia olevat palstat ja yhteydenpidot on mielestäni lasten juttuja.
      Jos ei muuten saa pidettyä niinhin OIKEISIIN ystäviin yhteyttä, niin se saa olla.
      Onhan keksitty puhelin, ja se on paljon yksityisempää yhteydenpitoa kun jotkut julkiset yhteydenpitofoorumit.

• minä en, hän...

Voihan siellä rajata, keneen ja kuinka laajasti on yhteyksissä. Ja jos nyt vaikka siskoani ajattelen, niin paljon halvemmaksi hälle tulee fb:n kautta yhteydenpito kuin tekstareita lähettelmällä tai soittelemalla.

• 10+20

Huomaa ettet Facea käytä... Itse tykkään pitää sitä kautta yhteyttä muualla asuviin ystäviin ja kavereihin. Yksityisviestejä tulee läheteltyä ja muu päivitys onkin sitten taitolaji - ei siellä tarvitse kaikkea kertoa eikä tulisikaan.

Samalla sitä on kertynyt töiden ja harrastusten myötä sellainen kontaktilista, että se on jo hyödyllinenkin. Vähän sama kuin osoitekirja siis.

• Fb ja muut
        10+20 kirjoitti:

Huomaa ettet Facea käytä... Itse tykkään pitää sitä kautta yhteyttä muualla asuviin ystäviin ja kavereihin. Yksityisviestejä tulee läheteltyä ja muu päivitys onkin sitten taitolaji - ei siellä tarvitse kaikkea kertoa eikä tulisikaan.

Samalla sitä on kertynyt töiden ja harrastusten myötä sellainen kontaktilista, että se on jo hyödyllinenkin. Vähän sama kuin osoitekirja siis.

Olen saanut tutustua toisten fb anteihin, mutta ei vaan iske.
        Ei tosin aikakaan, vai onko sittenkin ettei halu riitä.
        Jokainenhan valitsee omat tapansa pitää yhtyettä.
        Muutama tuttava pitää jatkuvasti fb sivua auki kotona ollessaan, ja kun kone kilahtaa, niin matot rutussa startataan katsomaan kuka tuli faseen. Siinä vaiheessa poistun, en halua olla esteenä niin tärkeään päiväntaphtumaan kun fasessa roikkumiseen, sillä onhan se joillekkin tärkeämpi kuin irl:ssä eläminen.

• 14+15
        Fb ja muut kirjoitti:

Olen saanut tutustua toisten fb anteihin, mutta ei vaan iske.
        Ei tosin aikakaan, vai onko sittenkin ettei halu riitä.
        Jokainenhan valitsee omat tapansa pitää yhtyettä.
        Muutama tuttava pitää jatkuvasti fb sivua auki kotona ollessaan, ja kun kone kilahtaa, niin matot rutussa startataan katsomaan kuka tuli faseen. Siinä vaiheessa poistun, en halua olla esteenä niin tärkeään päiväntaphtumaan kun fasessa roikkumiseen, sillä onhan se joillekkin tärkeämpi kuin irl:ssä eläminen.

Hiukan samat fiilikset joidenkin fb-intoilijoiden suhteen. Osa ihmisistä ei ole enää kunnolla läsnä, kun silmät on fb.ssa ja korvatkin kuulee vain puolittain.

• Mielestäni
        10+20 kirjoitti:

aito, merkityksellinen yhteydenpito on paljon helpompaa ja suorempaa muuta kautta paitsi niiden henkilöiden kohdalla, joita ei saa muuten kiinni kuin Facebookista.

• Ihan kätevää
        Mielestäni kirjoitti:

aito, merkityksellinen yhteydenpito on paljon helpompaa ja suorempaa muuta kautta paitsi niiden henkilöiden kohdalla, joita ei saa muuten kiinni kuin Facebookista.

Mun mielestä fb.n kautta on helppo pitää yhteyttä muualla asuviin ystäviin, ja heidän kanssaan tulee juteltua ihan rehelllisesti siitä mitä todella kuuluu. Fb.ssähän voi vaikka rajata pienen piirin tai perustaa ryhmän missä voi jutella ihan mistä tahansa. Kaikki ihmiset eivät ole pintaliitäjiä jotka esittelevät elämäänsä. Ja pinnallinen tai epäaito voi olla myös kasvokkain.

• Mielestäni
        Ihan kätevää kirjoitti:

Mun mielestä fb.n kautta on helppo pitää yhteyttä muualla asuviin ystäviin, ja heidän kanssaan tulee juteltua ihan rehelllisesti siitä mitä todella kuuluu. Fb.ssähän voi vaikka rajata pienen piirin tai perustaa ryhmän missä voi jutella ihan mistä tahansa. Kaikki ihmiset eivät ole pintaliitäjiä jotka esittelevät elämäänsä. Ja pinnallinen tai epäaito voi olla myös kasvokkain.

sähköposti voittaa Fb:n rajattujen piirien keskusteluissa. Siinäkin mielessä, että paljon suuremmalla osalla ihmisistä on sähköpostiosoite kuin Fb-tili. Maantieteellisistä rajoituksista ei sähköpostikaan tunne muuta kuin että toimiiko nettiyhteys.

• ihan kätevää
        Mielestäni kirjoitti:

sähköposti voittaa Fb:n rajattujen piirien keskusteluissa. Siinäkin mielessä, että paljon suuremmalla osalla ihmisistä on sähköpostiosoite kuin Fb-tili. Maantieteellisistä rajoituksista ei sähköpostikaan tunne muuta kuin että toimiiko nettiyhteys.

Totta tuokin. Mutta jos ajattelee tämän palstan ihmisten ongelmaa eli luontevaa tapaa ottaa yhteyttä on fb. hyvä väline kokeilla kepillä jäätä. Ja vaikka tili olisikin sinne saa itse valita mitä paljastaa itsestään, ja kuinka paljon siellä notkuu. Mulla on muutama ystävä jotka ovat tehneet profiilin muulla kuin omalla nimellä kun ovat halunneet olla fb.ssä ilman että työkamut löytävät heidät.

• Onhan olemassa
        10+20 kirjoitti:

s-postit. Niiden kautta voi toimia vuorovaikutuksessa aivan samoin kuin jollain fb:n tai muulla yhteisöllä.

• aivan, aivan

Niin, siitä on jo kauan kun sitä ihmettelin, muistan sen. Sun pitää liittyä fb :)

• my way

En ole facessa enkä sinne koskaan mene. En kuulu mihinkään somepalveluun, haluan mahdollisimman vähän kuulua mihinkään ja varjela yksityisyyttäni.

• your way

Eikö tääkin ole somea...?

• ei ole
        your way kirjoitti:

Eikö tääkin ole somea...?

kun anonyymeinä kommunikoidaan toisin kuin fb:ssa.

• sou mii
        ei ole kirjoitti:

kun anonyymeinä kommunikoidaan toisin kuin fb:ssa.

Mä olen ymmärtänyt, että kaikki sosiaalinen media on somea, erittelemättä sitä, pitääkö rekisteröityä tai omalla nimellä kirjoittaa.

• saattaa ollakin
        sou mii kirjoitti:

Mä olen ymmärtänyt, että kaikki sosiaalinen media on somea, erittelemättä sitä, pitääkö rekisteröityä tai omalla nimellä kirjoittaa.

mutta oma tulkintani mukaan anonyymipalstoilla keskustelua en laskisi mukaan, jos sillä pidetään yhteyksiä ja ollaan "sosiaalisia". Sosiaalinen media viittaisi mielestäni enemmän yhteydenpitovälineenä käytettynä kanssakäymiseen tuntemiensa (fb, twittwr ym.)kanssa..

• kivenhakkaaja

No mutta nyt vaan faceen liittymään! Ei elämä ole noin vakava juttu että joka asiaan pitää kiveen hakatut periaatteet luoda varsinkin jos lopputulemana voi olla yhteys merkitykselliseen ihmiseen.

• hullunhommaa!!

Facebook on ihan perseestä! siellä tutustuu ihmisiin jotka sekottaa elämän ihan täysin!

• kerran kysyin...

Oletko ollut Facebookissa ennen? Mies vai nainen...

• onpas heleppoo

Ja voihan sinne liittyä vaan vähäksi aikaa, kunnes olet saanut yhteyden siihen kaivattuusi. Sit kun yhteys on auki ja puhelinnumerot vaihdettu ja kenties tavattukin niin sit voit poistua sieltä.
      Ei kaiken tarvi myöskään olla lopullista eikä hirveen vaikeeta.
      Älkää tehkö asioista isompia kun ne onkaan.

• Vuosi kuivilla!

Ei kannata edes kokeilla, se koukuttaa heti ja vie mennessään. Joka päivä tahtoo aina vain enemmän ja lisää. Kaikki aika menee ja tuhlaantuu somessa. Ja lopulta koko elämä on Facebookissa ja tuhlattu moiseen turhuuteen. Aikamme pahin "huume" ja vitsaus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe