Auton vaihto on taas ajankohtaista. Ylärajana hinnalle pidän 40 tEur. Kilometrejä tulee n.50 tkm/vuosi. Ostaako käytetty BMW 5 tai mersu E. Paljonko ajettuna tommosia uskaltaa ostaa ja onkohan ne pahojakin rahanreikiä? Mietityttää palstojen kertomukset, järkyttävän kalliista remonteista.
Uusi Auto vai vanha BMW
25
794
Vastaukset
- Kokeile bemaria.
rahat loppuu alta aikayksikön ja parkkipaikalla lanteitaan vatkaavat homppelit on heti kiehnaamassa sun ympärillä. Yäk.
- BMW tai MB
Sinulla lienee omakohtaisia kokemuksia...
- Näin on.
BMW tai MB kirjoitti:
Sinulla lienee omakohtaisia kokemuksia...
Bemari tuli niin kalliiksi, vaikka oli melkein uusi ostettaessa. Pitihän tuo kokeilla, mutta nyt tiedän välttää moista pazkaa.
- Anonyymi
Näin on. kirjoitti:
Bemari tuli niin kalliiksi, vaikka oli melkein uusi ostettaessa. Pitihän tuo kokeilla, mutta nyt tiedän välttää moista pazkaa.
Todella perusteellinen ja uskottava tarina, kiitos panoksestasi.
- valintoja, valintoja
"Uusi Auto vai vanha BMW"
Mielummin vanha karvakäsiltä häkistä aikanaan ostettu takuuton mittariruuvattu huoltokirjaton saksalainen, kuin samaan hintaan takuun alainen uusi auto.........- BMW tai MB
tai kannattaa myös harkita 3-sarjaa / C-sarjaa, ovat aivan varmasti parempia ajettavia kuin moni uusi auto, pätee tietysti myös 5- ja E-sarjaan.
- Autollahan ei väliä
BMW tai MB kirjoitti:
tai kannattaa myös harkita 3-sarjaa / C-sarjaa, ovat aivan varmasti parempia ajettavia kuin moni uusi auto, pätee tietysti myös 5- ja E-sarjaan.
Kunhan on vaan joku loppuun hinkattu "vain" 700000 ajettu,Helmutilta ostettu MB tai BMW erikoistarjouksena vain suomalaisostajalle...
- Uusi tietysti
40k€ saa laadukkaita uusia autoja takuulla monelta automerkiltä. Bemarin dieselit ovat usein korkanneet jakopäänsä jo alle sadan tonnin ja automaatillakaan ei paljoa enempää aina pääse eli niitä en laadukkaisiin autoihin edes laske.
- BMW tietysti
Itse päätyisin 3-sarjan BMW:hen, vuoden 2013 autoja saa noin 4-kympillä, muutaman tonnin ajettuja, siis uutta vastaava. Jos sattuu joku jakopää hajoamaan, niin eiköhän se mene takuuseen ja automaatin voi muutenkin jättää tarpeettomana pois. Lopuksi voi miettiä: bensa vai diesel?
- osta Mersu
Noilla ajomäärillä diesel kannattaa. Bemarin diesel kestää noin 100 tkm joten aika vähän ajettuna se pitää ostaa. Mersun diesel kestää kyllä ja auto on muutenkin paljon lujempi kuin Bemari.
- Samaa mieltä.
Mersu on Mersu ja dieselit kestää, kestää, kestää, kestää........
- tietysti BMW
Samaa mieltä. kirjoitti:
Mersu on Mersu ja dieselit kestää, kestää, kestää, kestää........
Olihan noita jakopää ongelmia myös Mersuissa, itsellä oli E 200 CDI vuodelta 2010, ajettu n.110.000 km, viimesimmässä huollossa tutkivat ketjun kuntoa ja onhan BMW parempi ajettava kuin Mersu, kokemusta molemmista merkeistä.
- saastuttaja
Itse omistan 92-vuoden BMW 525i:n aikanaan suht modernilla 2,5L bensakuutosella. Auton hintapyynti oli 1400€ (vaihdoin 1,4milj Km ajetun W124-Mersun tähän päittäin) jota en pidä pahana toimivasta, täysin alkuperäiskunnossa olevasta ja täyd. huoltokirjalla varustetusta autosta. Työssäni ajan paljon erilaisilla autoilla, myös uusilla ja täytyy sanoa että kun jostain Cee'distä tai 208-Pösöstä hyppää ruokatunnilla Bemariin, niin täytyy ihmetellä, miten joku voi maksaa jostain paskoista Renuista 40 K€, jos puolellatoista tonnilla saa auton joka ohittaa nämä Autobild-testivoittajat mennen tullen lähes joka asiassa. Ikävä kyllä Bemarista puuttuu ilmastointi ja automaattilaatikko, jotka uudemmissa tuulipuku-Toyotissa on lähes aina.
Viestiketjun aloittaja ei ilmeisesti kuitenkaan ole ostamassa museo-autoa, mutta Paljon Bemareitakin ajaneena en voi olla suosittelematta esim. E46 tai E39-sarjan autoja. Myös E38 ansaitsee kehuja.
Ihmiset pelkäävät aina, että vanhalla autolla ajaminen on kallista. Nämä samat ihmiset, jotka maksavat uuden Skodansa lainalyhennyksia (ja ketju -ja laatikkoremontteja) vielä 40 vuoden päästä, ihmettelevät että miten voit ajaa BMW:llä tai Mersulla. Nehän ovat maksaneet joskus 500000 Mk ja ne ovat monimutkaisia ja erittäin kalliita korjata. He eivät ymmärrä tosiasioita että vanhassa BMW:ssä on puolet vähemmän rikkoutuvia osia kuin uudessa keskiluokan VAG:ssa, vanhaan autoon saa tarvikehintaisia osia ja ne on helppo vaihtaa sekä vakuutukset ovat 1/4 uuden auton superkaskosta. Lopuksi vedotaan aina aivan käsittämättömän kokoisen (2,5L) kuutosmoottorin polttoaineenkulutukseen. Niin no, Skoda kuluttaa 7L sadalla ja BMW 8L. Uuden Skodan hinnalla saa paljon Bensaa. Lisäksi saan auton, joka on hyvä ja napakka ajettava, suht. toimintavarma, tyylikkään näköinen, kohtalaisen tehokas ja halpa pitää.- kilometrejä....
Netti autossa myynnissä olevat BMW,t ihmeen vähän ajettuja. Esim, Passatit ja 406 Pösöt usein 400000-600000km ajettuja. mistä moinen ero, luulis Bemarin innostavan paljon ajavia, vai eikö sittenkään.
- Pasunen
kilometrejä.... kirjoitti:
Netti autossa myynnissä olevat BMW,t ihmeen vähän ajettuja. Esim, Passatit ja 406 Pösöt usein 400000-600000km ajettuja. mistä moinen ero, luulis Bemarin innostavan paljon ajavia, vai eikö sittenkään.
Bemareita myydään paljon liisareiksi.
Leasing sopimukset yleensä 3 vuotta ja n.60 tkm.
Entiset liisarit siis yleensä niitä kohtuullisesti ajettuja. - Bemari on romu
kilometrejä.... kirjoitti:
Netti autossa myynnissä olevat BMW,t ihmeen vähän ajettuja. Esim, Passatit ja 406 Pösöt usein 400000-600000km ajettuja. mistä moinen ero, luulis Bemarin innostavan paljon ajavia, vai eikö sittenkään.
Eihän Bemari kestä niinkuin Pösö tai Passat. Ja Bemari on huono ajaa takavedon takia.
- 320 i
Bemari on romu kirjoitti:
Eihän Bemari kestä niinkuin Pösö tai Passat. Ja Bemari on huono ajaa takavedon takia.
No no skodapoitsu. Eikö itäautoilu hävetä?
- BMW tai MB
320 i kirjoitti:
No no skodapoitsu. Eikö itäautoilu hävetä?
Kuka vtun kateellinen täällä taas itkee? Mä en edes vertaa BMW:tä joihinkin vtun Pösön ja Passatin pasgoihin...
- 21321321
Bemari on romu kirjoitti:
Eihän Bemari kestä niinkuin Pösö tai Passat. Ja Bemari on huono ajaa takavedon takia.
Ei se ajettavuus johdu takavedosta vaan siitä että auto vaan on huonosti suunniteltu todelliseen liikenteeseen.
- Älä huonompaa ota
Jos budjetti on 40000 euroa, niin ei ole vaikea valinta. Kyllä ehdottomasti uusi auto.
- Paavo Pesusieni
Jos haluat asialliseen kysymykseen asiallisen vastaukse mb:n osalta mersufoorumi.net tai mese.fi bmw:n osalta en tunne asias mutta eiköhän sille löydy myös omat sivut. Täältä vastauksia antavat säälipleijareista pudonneet jotka tuntevat lähinnä oman persaukkonsa.
- joulupukki3
Osta lamporziini sakujen vehkeet on täyttää skeidaa
- Anonyymi
Mulla on pösö. On parempi kuin BMW. Parempi ajaa ja kestävämpi. BMW on muodikas auto junteille..
- Anonyymi
Käytetty diesel Bemu tai Mese on noilla kilsoilla viisain valinta. Hyvät kyydit ja kestää.
- Anonyymi
2014 aloitus, mutta edelleen tuo vastaus pätee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818