Milloin vankilaan varkaudesta/kavalluksesta?

hjelppiä

Olen varastanut/kavaltanut työnantajalta rahaa n.20000e.Tavoite olisi päästä sovintoon.Mikäli ei päästä sovintoon niin mimmoinen tuomio tulee oikeudessa?

8

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+5

Kavalluksessa sakkorangaistuksen ja vankeusrangaistuksen raja on noin 2000 euroa. Tämä tarkoittaa sitä, että usein alle 2000 euron arvoisen omaisuuden kavalluksista tuomitaan sakkorangaistus ja tämän ylittävistä vankeusrangaistus. Tieto on vuodelta 2003.

Vastaavasti törkeän varkauden raja on ollut 1300e. Tuossa summassa paukkoo noi törkeän tekomuodon rajat moninkertaisesti, joten linnareissu on tiedossa jos sovintoon ei päästä.

• hjelppiä

Ok, tuleekohan ehdollista vai ehdotonta ensikertalaiselle?

• 8+15
        hjelppiä kirjoitti:

Ok, tuleekohan ehdollista vai ehdotonta ensikertalaiselle?

Tuollaisesta summasta napsahtaa varmaan 10-12kk vankeutta. Ensikertalaiselle se voi olla ehdollista, ehdotonta, yhdyskuntapalvelua, oheissakkoja tai mikä tahansa combo näistä.

• dvvvv cccc

Ennustan että tulee 10 kuukautta ehdollisena oheissakko.

• hjelppiä

Ok,kuinkakahan nopeat nuo käsittelyt on tälläisissä tapauksissa. Menee varmaan useampi kuukausi ennen oikeuden käyntiä?

• 8+10
        hjelppiä kirjoitti:

Ok,kuinkakahan nopeat nuo käsittelyt on tälläisissä tapauksissa. Menee varmaan useampi kuukausi ennen oikeuden käyntiä?

Onko esitutkintaa vielä edes aloitettu? Pelkästään esitutkinnassa voi mennä useampi kuukausi, kun kerätään todisteet ja kuullaan vastaajaa ja asianomaisia. Jos/kun asia etenee esitutkinnasta syyttäjälle menee useita kuukausia ennen oikeuden käsittelyä, mikä ei välttämättä ole yhden kerran juttu. Ja kun käräjäoikeus lopulta tekee päätöksensä, päätöksestä voi valittaa asianomaiset, vastaaja, ja/tai syyttäjä (virallisen syytteen alainen rikos) hovioikeuteen. Koko prosessiin voi mennä useita vuosia aikaa.

• hjelppiä

Ei ole esitutkintaa vielä edes aloitettu.Eli kannattanee varautua että vasta joskus kesän korvilla tulee kutsu kuulemiseen. Miten käytännössä kutsu kuulemiseen tulee. Postilla kotiin ja sitten poliisi-asemalle kuultavaksi ?

• 13+18

Kun jokaisella suomalaisella on jonkinlainen puhelin, niin poliisi soittaa. Jollei poliisi saa yhteyttä puhelimitse, niin kuulustelukutsu lähetetään kirjeenä. Jos kirje ei tavoita, niin poliisi tulee katsomaan, asuuko kutsuttava siinä, missä osoitetietojen mukaan pitäisi asua. Ellei tämäkään riitä, niin sen jälkeen kutsuttava etsintäkuulutetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe