Talo pitkästä tavarasta, nainen

Kantamista ja siivoamist

Mietin ryhdynkö talon rakennus projektiin. Rinnetontti (kallio) on. En haluaisi maksaa turhaa talopakettiin varsinkin jos eivät tee hyvää. Kiinnostaisi pitkästä tavarasta rakentaa. Mitä yksinäinen nainen pystyy raksalla tekemään? Työporukaksi saisin ammattilaisia kaverin putkimies suvusta ja heidän kontakteistaan. Mutta mitä siis voisin laskea oman työpanokseni hinnaksi (säästöksi)? Voin jäädä töistä pois. Olen laittanut laminaatit, kaakelit, maalannut. Nämä sujuneet hyvin ja hauskaakin. Mutta mitä talon rakentamisessa voi tehdä? Hieman myös korkeanpaikan kammoa, että pitäis pysyä jalat maassa.

5

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armas rakentaja

pysytkö antaa pillua??

• > mitä siis voisin laskea oman työpanokseni hinnaksi
      > (säästöksi)? Voin jäädä töistä pois.

Varovaisesti arvelisin, että kannattaisi ehkä jatkaa töiden tekemistä, varsinkin jos luotat johonkuhun porukasta sen verran, että voit pistää hänet valvomaan työn laatua. Vaikuttaa vähän siltä, että sinulla ei siitä ole kokemusta.

Siivoilut voi hoitaa töiden jälkeenkin.

• Timpermanni 56v

En usko, että sun kannattais silti jäädä töistä pois.. noita maalaus laminaatti ja laattahommia voit tehdä työpäiväsi jälkeen, ja vapaapäivinä, silloin se on kannattavaa tekemistä. Hyvin pystyt myös levyttämään seiniä, mahdollisesti paneloimaan, jne kunhan vaan joku auttaa vähän alkuun.
      lämpöeristeet laitat itse, ainakin seiniin, ullakolle mahd puhallusvilla, senkin voi asentaa itse, vaikka suosittelen ammattiapua sen kanssa.
      Tuo edellinen kysymyskin saa varmaan myönteisen vastauksen, vaikka en nyt juuri ymmärrä mitä tekemistä sillä on tämän projektin kanssa.

• maksettumurehtija

Parhaiten autat, jos pysyt töissä ja illalla käyt siivoamassa ja järjestelet asioita. Hommaa ammattilainen suunnittelemaan, aikatauluttamaan, valvomaan projekti. Päätä mitä haluat ja pysy suunnitelmassa äläkä tee kalliiksi tulevia viime hetken muutoksia. Yksinkertaiset rakenteet ja hyvistä materiaaleista. Järjestä rahoitus kuntoon ja varaudu ylitykseen. Mitä nopeammin pääset asumaan uuteen taloon sitä lyhyemmän aikaa maksat väliaikaisen asunnon kuluja.

• Naiset osaa myös

Rakennus työmaalla voi tehdä paljonkin,jos ei raskas työ ole ongelma.
      Timpurin työtä helpottaa,jos joku on apurina.Ja jos katkaisu sirkkelin käyttö luonnistuu.On suurikin apu,jos joku roudaa mitoissaan olevat esim.runkotavarat timpurille.
      Eli logistiikka hommia,on koko ajan,ja siivoamista.Yhdelle naiselle,koko päiväksikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      139
      1911
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      301
      1641
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      88
      1524
    5. 80
      1499
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1186
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      72
      1081
    9. Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä

Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity
      Kaste
      288
      1050
    10. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    Aihe