Hei. 16 vuotias rakas kissani sai tänään db diagnoosin ja lantusta 2kertaa vrk pistoksena. Paastosokru oli 28.7 ja kissa juo ja pissaa paljon sekä on väsynyt. En huomannut lääkäriltä kysyä miten pian insuliini alkaa toimimaan eli kuin pian voin odottaa parannusta entiseen? Olen lisäksi lukenut että pistoksen voi laittaa niskaan mutta lääkäri sanoi että mieluummin lonkkiin.. ?!
insuliinin vaikutus
kissarakkaani
2
85
Vastaukset
- diakatti
Kysyppäs uusiksi vielä. En tiedä minkälaista insuliinia ja mikä annos, mutta paremmat ohjeet sun pitäisi saada, kuten ihmisdiabeetikotkin saa kun sairastuvat.
- 13+18
Insuliini alkaa vaikuttamaan lähes välittömästi. Lantuksen vaikutus aika on 20-30h (toisin sanoen se vaikuttaa elimistössä noin vuorokauden ajan). Veren glukoosipitoisuuden tasautumiseen menee muutama päivä, mutta parannuksen pitäisi näkyä jo ihan parissa päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409