Olen käyttänyt n.kuukauden päivät viimeisen 3kk aikana 50-100mg ketipinoria unen saantiin.
Nyt päätin lopettaa kokonaan kun seuraavana päivänä asiat ei hoidu kys. Lääkkeen aiheuttaman zombi-olon takia.
MUTTA! Eipä tule uni enään ollenkaan, edes aamuyöstä, vaan valvon koko yön läpi seuraavaan päivään. Myöskään päivällä/seuraavana yönä uni ei tule.
Viime kerralla olin jo reilusti toista vrk hereillä ja jouduin ottamaan ketipinoria 100mg, koska valveilla olo alkoi aiheuttaa jo tuskaista ahdistuneisuutta.
Nyt herää kysymys, miten tulisi toimia? Valvoa vaan niin pitkään kun pää/kroppa jaksaa vai keksiä muuta tilalle?
Lääkäri kovasti ton ketipinorin kannalla, minä taas en, ainakaa kauhukertomusten jälkeen mitä luin netistä.
Voiko kys. Lääke aiheuttaa pysyvää unihäiriötä? Aiemmin siis nukuin mutta rytmi päin mäntyä kun nukkuminen oli alkuillasta lähes mahdotonta.
Ketipinorista pysyviä uniongelmia?!
7
248
Vastaukset
- Noinkin voi olla...
"Voiko kys. Lääke aiheuttaa pysyvää unihäiriötä?"
AIVAN VARMASTI AIHEUTTAA !!!
Ota seuraava kirja oppaaksi tuosta myrkystä vierottautumiseen;
Stefan Borg : Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista
Ja yritä löytää joku terveydenhoidon ammattilainen tukemaan sinua tuossa asiassa. Veikkaan että vierottautuminen kestää n. 1-2v. Lääkärirosvot eivät tue, sairaanhoitajat voivat tukea.
Unta tukevia luontaistuotteita on mm. seuraavia ja suositusannoksia;
- melatoniini 1-6mg, josta
-- hidasvaikutteinen 1-3mg
-- nopeavaikutteinen 1-3mg
- tryptofaani 200-500mg
- teaniini 100-200mg
- kauranversouute esim. Vogel
- valeriaana
Ja sitten unihygieeniset asiat kannattaa pitää kunnossa.
Terve elämä on paras päänalusta ja unentuoja. Niin se vaan menee.
Mun vieroitus unilääkkeistä kesti n.1-1,5v, pikkuhiljaa ja nyt olen ollut jo vuosia ilman mitään lääketeollisuuden tuottamaa unilääkettä. - kokeile edes
Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?
Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unirereptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
Unettomuuden luonnonmukainen hoito!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Unettomuuden_luonnonmukainen_hoito - mellis
Sama mirtazapiinin osalta. On kauheaa lukea miten monet joutuvat vieroittautumaan siitä vuosien ajan. Suomessa pientä annosta suositellaan unihäiriöihin, vaikka pienestä annoksesta ei ole pidempiaikaista tutkimustietoa!
Pieni annos on näemmä se suuri paha näissä lääkkeissä.- J3P
Nyt alkaa kyllä ahdistamaan tämä tilanne todella. Toista vuorokautta valveilla ja uneen en vain pääse.
Mikä neuvoksi? Ois kokemuksia mukava kuulla.
Miten muut olette tästä helvetistä selvinneet?
Alkaa olo olla aika karmea ja avuton. - Reseptorit rikki?
J3P kirjoitti:
Nyt alkaa kyllä ahdistamaan tämä tilanne todella. Toista vuorokautta valveilla ja uneen en vain pääse.
Mikä neuvoksi? Ois kokemuksia mukava kuulla.
Miten muut olette tästä helvetistä selvinneet?
Alkaa olo olla aika karmea ja avuton.Hereillä täälläkin. Vaikka aamuhan se jo onkin.Olen juuri tuossa vieroitusvaiheessa ja minulle myös viimeiseksi .asiaksi suositeltiin pientä annosta
Ketipinooria.Uneni ovat lakanneet miltei kokonaan. En todellakaan tiedä, mitä tekisin.Tavallista nukahtamislääkettä en enää saa.
Pelkään, että nukahdan viellä joskus auton rattiin. Vähän järkytyin,kun luin asiaa tältä palstalta.En sitten olekkaan ainoa.
Olen syönyt psyykelääkkeitä 3v. - Ensimäiseksi...
Reseptorit rikki? kirjoitti:
Hereillä täälläkin. Vaikka aamuhan se jo onkin.Olen juuri tuossa vieroitusvaiheessa ja minulle myös viimeiseksi .asiaksi suositeltiin pientä annosta
Ketipinooria.Uneni ovat lakanneet miltei kokonaan. En todellakaan tiedä, mitä tekisin.Tavallista nukahtamislääkettä en enää saa.
Pelkään, että nukahdan viellä joskus auton rattiin. Vähän järkytyin,kun luin asiaa tältä palstalta.En sitten olekkaan ainoa.
Olen syönyt psyykelääkkeitä 3v.lue tuo kirja;
Stefan Borg : Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista - J3P
Reseptorit rikki? kirjoitti:
Hereillä täälläkin. Vaikka aamuhan se jo onkin.Olen juuri tuossa vieroitusvaiheessa ja minulle myös viimeiseksi .asiaksi suositeltiin pientä annosta
Olen syönyt psyykelääkkeitä 3v.Sain kun sainkin nukuttua, tosin todella katkonaista ja huonoa unta, mutta alku se tämäkin!
Eipä lääkäri maininnutkaan näistä ketipinorin haitoista, lueskeltuani nettiä läpi olen saanut käsityksen että aika myrkkyä tuppaa olemaan!
Nyt vaan jännityksellä seuraavaan iltaan/yöhön, saa nähdä valvotaanko, tosin turha stressaaminen noista nukkumisista varmasti huonontaa tilannetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971