Aika-ajoin tänne tulen lukemaan kirjoituksia ja aina täällä tuntisi olevan naisia likenteessä haukkumassa narsistimiehiään tai tarkemmin niitä ex-miehiään.
Ei voi olla mahdollista että jakauma narsismin suhteen olisi tämä.
Mun mielestä naisissa on aivan yhtä suurta narsismia kuin miehissäkin. Naisilla sallitaan jopa tietynlainen narsistisuus helpommin kuin miehillä. Ymmärrän että katkerana haukutaan exiä aina narsuiksi mutta rajansa kaikella ja jokainen voi miettiä rajanvetoa postauksiin.
Miksi?
13
166
Vastaukset
- nainenpa nainen
Minä ainakin olen "haukkunut" (kertonut totuuden) naispuolista narsistia tällä palstalla.
- kaulimet heiluu
Tuntuu olevan ihan naisten temmellyskenttä tämä.
- Onpa kumma
Onpa kumma, että naisia paljon liikkeellä kun puhutaan tunnepuolen asioista. Minä ainakin olen joitakin kertoja ottanut puheeksi miesten yleisen puhumattomuuden (ja kirjoittamattomuuden). On nykyään maantapa, että miehet eivät tunteistaan paljoa liverrä. Toista oli menneiden vuosisatojen kaunosieluiset taiteilijamiehet jotka kirjoittivat tunteitaan kirjeisiin rakastetuilleen ja runoihin. Romaaneja on tuolta ajalta myös kovasti vaikuttavia.
Nykymiehet enemmän vain peesaavat ja avustavat. Eivät ota vastuuta suhteistaan eivätkä suhteidensa tunnepuolesta. Ovat vapaamatkustajia ja turisteja omassa parisuhteessaan. Ovat myös aika paljon arvostelijan asemassa, kun taas naiset katsovat rakastettunsa hirvittäviäkin vikoja läpi sormien, hyvässä tarkoituksessa.
Sitten kun naiset purkavat tuntojaan esim. kirjoittamalla tänne ja keskustelemalla täällä, miehet taas menevät suruissaan ja pettyneinä luultavimmin kaljalle.
Kirjoittakaa vain miehet niin paljon kuin sielu sietää. Kukaan ei estä.- .......
Kirjoittakaa myös te hyvät naiset niin paljon kuin sielu sietää. Yleensähän siitä tulee hyvä olo kun ja jos purkaa pahaa oloaan. Mutta pistäähän tämä naisten linja täällä hiukan miettimään missä kulkee terveen purun rajat, missä taas mahdollisesti puretaan muuta kuin mahd.narsismin aiheuttamaa (siis sen ex-miehen taholta)tuskaa. Jokainen voi ottaa vastuuta omista teoistaan ja sanomisistaan.
- kaulin heiluu
Minusta alkaa tuntua että aika harvassa on ne naiset ketkä tunnustaa omat virheensä. Kaikki haluu olla niin kovasti prinsessaa että olkapäätaktiikka otetaan jopa käyttöön. Mistään ei opita vaan täälläkin vaan syytellään vastapuolta. Luovutan...
- Eihän se mulle
Poikien kesken menee hyvin.
- mrm3
Tottakai narsisteja on naisissakin! Taitaa vaan olla niin, että naistet kirjoittaa mieluummin pahaa oloa itsestään pois kuin miehet.
Miksi ottaa herne nenään, jos joku haluaa purkaa pahaa oloaan. Ei kai täällä kukaan ole yleistänyt, että kaikki miehet ovat narsisteja?
Narsisti sanana alkaa kyllä meikälle jo tökkiä, minusta "mahdoton ihminen" tai "k-pää" kuvaa tälläistä henkilöä paljon paremmin. Jos yhteiselo on mahdotonta toisen tempausten takia, niin sitten se vaan on.- rikkoNainen
Täällä voi turvallisesti purkaa sydäntään, aiheena narsismi ja suhdettaan narsistisen persoonallisuushäiriön omaavaan ihmiseen, mikä ei ole koskaan mutkaton. Mitä läheisempi suhde, sen rikkovampaa se on. Itseäni on auttanut, kirjoittaminen kokemastani alistamisesta, sekä lukeminen muiden kirjoituksia. Se, että täällä on näkyvästi enemmän nais- kuin miespuolisia kirjoittajia, ei ole miehiltä pois. Eikä se leimaa mitään saati syyllistä kaikkia miehiä, tm. tyhmää. Lukeminen&kirjoittaminen on täällä sallittua niin miehille, kuin naisillekin.
- hantahattu
Mrm3 narsisti ei ole vain kusipää tai mahdoton ihminen. Narsisti hajottaa, tuhoaa ja pystyy pahimmillaan tappamaan perheensäkin. Et ole oikeasti tainut nph:ta tavata! Ole onnellinen siitä!
- ....
hantahattu kirjoitti:
Mrm3 narsisti ei ole vain kusipää tai mahdoton ihminen. Narsisti hajottaa, tuhoaa ja pystyy pahimmillaan tappamaan perheensäkin. Et ole oikeasti tainut nph:ta tavata! Ole onnellinen siitä!
mun mielestä toi on sosiopaatti. Mikäs ero siis narsussa ja sosiopaatissa? Taitaa olla vaan kyse häiriön vakavuusaste-erosta.
- mrm3
hantahattu kirjoitti:
Tiedän mitä on elää narsistin kanssa, mikään mitä tein ei hänelle kelvannut. Kaiken tein mielestään väärin, olin väärin, puhuin väärin, näytin väärältä.. Kyllä kolme vuotta jaksoin, ei luojan kiitos ollut fyysisesti väkivaltainen.
- Nimitysralli
"minusta "mahdoton ihminen" tai "k-pää" kuvaa tälläistä henkilöä paljon paremmin. "
Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa, joka epäilee ette ole selvillä narsismista. K-pää ja mahdoton ihminen ovat todellakin varatut nimitykset paljon lievemmille tapauksille ja sisältökin luultavasti ihan eri.
- ukko791
naisissa asuu narsismia. Ihan kaikissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614709Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974421- 743882
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963797Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192835- 352608
- 372512
- 242489
- 382479
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232354