http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20140304038160932_v0.shtml
Paavilta pääsi puheessa ruma V...u -sana.
Liekö vain levy jäänyt päälle?
Oli varmaankin noussut juuri jonkun v...n päältä?
Papistolla kun on tapana harrastella ajoittain maallisiakin iloja, vaikka eivät virallisesti olisi liitossa kenenkään kanssa ja vaikka olisivatkin, niin täytyy sitä välillä vierasta saada.
Lipsuu se sielläkin.
5
59
Vastaukset
Mainittu italian c-sana ei ole suomeksi v-sana, vaan k-sana.
Iltalehti erehtyy tässä.
Ja kyse oli vain ääntämisvirheestä vieraalla kielellä.
Tyttäreni kertoi sairaalareisustaan, että ulkomaankielinen hoitaja oli ensin sählännyt jotakin ja sen jälkeen tullut pyytämään anteeksi sekaannusta: "Minä olen paholainen…"
Sattuuhan näitä, paremmissakin perheissä.- sanasta miestä
Italian kielessä "cazzo" sanaa voidaan käyttää samoin kuin englannissa "fuck you".
Se voidaan siis tulkita myös haista v...u, kuten suomenkielessä usein kuulee puhuttavan.
"Cazzo" on suomeksi "naida".
Paavilla oli siis mielessä jotain muuta kuin "caso", "asia". sanasta miestä kirjoitti:
Italian kielessä "cazzo" sanaa voidaan käyttää samoin kuin englannissa "fuck you".
Se voidaan siis tulkita myös haista v...u, kuten suomenkielessä usein kuulee puhuttavan.
"Cazzo" on suomeksi "naida".
Paavilla oli siis mielessä jotain muuta kuin "caso", "asia".Nimimerkille "sanasta miestä":
Italian kielen sana "cazzo" on suomeksi "kyrpä".
Sitä käytetään kirosanana ja siksi se italia-englanti sanakirjoissa käännetään myös sanalla "fuck", mutta se ei ole verbi eikä tarkoita suomeksi "nussia".
Meillä on tässä tarkastelussa se pikku eroavaisuus, että minä osaan italiaa.
Ja paavilla oli tasan mielessä "asia" eikä mikään sukupuolielin. Hänen äidinkielensä ei ole italia vaan espanja, argentiinan murteella. Vaikka ne ovat sukulaiskieliä, niiden sanastossa ja varsinkin ääntämisessä on sellaisia eroja, jotka altistavat tuollaisille lipsahduksille.
- peli poikki
Vihelletään peli poikki!
Vaimoni on syntyperäinen Italiailainen ja "cazzo" sanaa käytetään huudahduksena juuri naisen sukupuolielimestä, eli v..tu.
Substantiivina merkitys on myös miehen elin.
http://www.sanakirja.org/search.php?id=9562&l2=17
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710762
- 1276893
- 955553
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324820- 404104
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta283461- 613434
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323352Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru192784- 542539