Kissa ontuu ja aristelee tassuaan joskus

gfggfggffggf

Meidän 15v ulkokissamme on jo pitkän aikaa ontunut ja aristellut toista etutassuaan. Pystyy ihan hyvin juoksemaan, ja ulkona liikkuu ihan aktiivisesti ja muutenkin elää varsin normaalisti, mutta tosiaan, kävellessä ontuu lievästi ja jos hyppää jostakin alas, erikoisesti "lysähtää" jaloilleen, eikä sillein kontrolloidusti kuin normaalit kissat. Onko kissalla joku vamma vai onko kyse vain vanhuuden kankeudesta? Myös tassun kynnet napsuvat lattiaan, eli voi ihan kynnen lihaksessa olla joku kipeä vamma. Eläinlääkärissä emme ole käyneet, jostain syystä.

5

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miauu!
      • gfgffgfgfggffg

Kiitos. Toivottavasti ei ole mikään kasvain.

• toto17 v

Hei, oletko tarkastanut varpaitten välit, oma kissani käyttäytyi samoin ja tutkin sen varpaan välit, siellä oli jokin kova paakku tarttunut anturan ja varpaan väliin, poistin sen pienillä kynsisakseilla ja vaiva loppui siihen, muistettava olla erityisen varovainen ettei satuta ihoa.

• toto17v.

Jatkan vielä että jos on hyvin pitkät kynnet niin nekin jo sattuu jalkoihin, leikkaa kynnet tai käy eläinl. leikkauttamassa, minä pidän kissani kynnet lyhyinä ja ei siksi raavi huonekalujakaan juuri koskaan.

• dffddfdfdf
        toto17v. kirjoitti:

Jatkan vielä että jos on hyvin pitkät kynnet niin nekin jo sattuu jalkoihin, leikkaa kynnet tai käy eläinl. leikkauttamassa, minä pidän kissani kynnet lyhyinä ja ei siksi raavi huonekalujakaan juuri koskaan.

Olen tassuja kyllä katsonut ja ihan normaalit näyttävät olevan, ja oireetkin ovat jatkuneet jo niin kauan että en usko että itse kynsistä tai varpaiden väleistä on kiinni. Tosin nyt on kissa taas kävellyt paremmin, jostain syystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4944
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4829
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4238
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      3018
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2209
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe