niin katsooko sieltä vastaan karjuva leijona vai kehräävä kissimirri?
Kun katsot peiliin aamulla
58
254
Vastaukset
- ....
Flunssainen äreä mummo.
- Korppis*
Itseasiassa ei kumpikaan. Usein katselen vain miltä näytän siis ulkonäköäni en samaista samaan kuvaan sisintäni. Ulkoinen olemukseni ei kuvaa kumpaakaan noista vaihtoehdoista. Aamuisin en ole vielä niin virittäytynyt, että murahteleisin itseksein tai kehräisin ja hykertelisin. Mielestäni sieltä katsoo nainen, joka on joko väsyneen näköinen tai pirteän näköinen tai muuten vain ok. Koska en käytä meikkiä juurikaan en voi hämätä kuvajaistani.
Tää on sellanen "light" alotus jota ei tarvi ottaa niin kirjaimellisesti. Kaikki vastaukset ovat "hyviä" vaikka eivät ihantarkkaan vastaisikaan kysymykseen.
IMinun oma mielentilani riippuu usein siitä mitä unta olen nähnyt, mutta useimmin olen kissimirri aamuisin....ennenkuin paha maailma taas yltää tasoihin kanssani.Usein miten sieltä kurkistaa venyttelevä katti,kas kun tuo kissaneito
on opettanut minutkin venyttelemään ja nauttimaan herämisestä ja
alkavasta päivästä.
Sitten onkin jo kiire saada kahvia, iso kupposelline.
Kuposessa sitten lukee ikään kuin muistutuksena,
Ihana uusi päivä jälleen täynnä mahdollisuuksia !- posari
Hyvä kysymys! En katso itseäni sillä silmällä peiliin, että tarkastelisin itseäni. Hampaita harjatessa näen kuvani.
En yleensä herää hyväntuulisena enkä pahantuulisena, en ainakaan tiedosta.
Toisaalta töihin mennessä saatan ärsyyntyä jos joku jää lorvimaan liukuportaiden päähän, oviaukkoon tms., joten olinko herätessäni jo lejonanharja pörröllään.
Aloitan tietoisen heräämisen aamut :) - reppuriika
Tänään kuulin huvittavan kommentin, että ole Aira Samulin näköinen ja on kuulemma joku toinenkin niin maininnut.
Kun katson peiliin niin kyllä sieltä ikäiseni nainen katsoo ja saa katsoakkin. Hyväksyn itseni sellaisena kuin olen. - Soonnäin
Siristävä sintti, joka kaipaa suihkua, kampaa, kahvia, ja jolla on jo mieletön ikävä omaa lämpöistä tyynyä poskea vasten.
- Pirre*
Jos jostain syystä olen nukkunut huonosti, olen karjuva leijona, ilman ääntä tosin, olen hiljainen ja en tykkää puhua silloin, mutta hyvin nukutun yön jälkeen olen virkeä ja aika energinenkin, kehrätä en kai osaakaan, ei oikein sovi persoonaani.
- ++++++
Väsynyt tai pirteä immeinen, riippuen siitä olenko nukkunut yön hyvin tai viettänyt unettomana. Yleensä on tukka sekaisin oli vietetty yö miten tahansa.
- riittääkö
Vanha risupartainen kurttuinen punasilmäinen hampaaton kärttyinen vihainen ja perussuomalainen turvenuija.
- ++++++
riittääkö kirjoitti:
Vanha risupartainen kurttuinen punasilmäinen hampaaton kärttyinen vihainen ja perussuomalainen turvenuija.
Mihinkä pitäisi riittää?
- 17-3
kuka olen--- tosin Suomalainen on susi kaikessa, en halua olla heidän kanssa missään olemisissa.
mitä he ovat kateellisia--- vain suku----.
toisin he ovat nollia mitä on talous...
luulo olla jotain maailmalle! Pullukka Karvinen :).
Silmät sippurassa, tukka pystyssä, poskilla tyynyn jäljet...kuppi kahvia, nopea suihku, hammasharja,kamman vetäisy vaatteet niskaan ja menoxi, se oli silloin kun olin vielä itseäni elättävä työssä käyvä veronmaksaja.
Nyt kun olen loinen ja pummi (ja edelleen veronmaksaja) havahdun uuteen päivään joskus puoli kymmenen tienoilla, hitaasti uiden pintaan unien syvistä vesistä, ilman stressiä ja lutunen on jo keittänyt kahvit alakerrassa. Kyllä se enimmäkseen kissimirrin kehräystä vetää esiin....- 12+17
Pyyhin suupielen mahdollisesta kuolasta, kulaus vettä, hiukset jotenkin kiinni ja koirat ulos. Ei karjahteluja, ei paljon muitakaan ääniä.
Väsähtänyttä laahustelua puuron keittoon ja kahvia myös. Lehden hakee, kumpi jaksaa. Se luetaan sängyllä istuen. Sen jälkeen alkaa päivä.
Kerran viikossa ollaan ajoissa reissussa. Lehdet luetaan tultua.
Ei enää esitetä mitään rooleja, ollaan sitä, mitä ollaan. Lupsakkaa eloa.
- konnarinna
En herää kovin aamulla. Kultsipuppeli on mennyt töihin, ja minä jatkan autuaita uniani.
Sitten kun heräilen, olen unieni näkemisestä ihan naukuvainen.
Kuin Bastet, jumalainen kissanainen.
Hieman nuolaisen etukäpälääni, ja tasoitan otsatukkaani, sitten venytellen nousen ja jatkan päivääni.
Letkeästi, kiireettömästi, pehmeästi, rakkaasti, kuin vain kissaeläin osaa.
Vettä, vain vettä juon. - siivoojaparka
Minua sieltä katsoo vastaan vähän hätääntyneen näköinen uitettu koira. Vasta sen jälkeen tulee vilkaistua peiliin, kun on juonut ämpärillisen mustaa kahvia ja käynyt viileässä suihkussa ja huomannut miten kellon viisarit kiitävät.
- unohdit mainita
ja käyny potkimassa muutamat koirat
Ja sitten taas kohta untuvapeitteen alle lelut mukana...niin, illan word-pelit tabletilla sängyssä kun odottelen että Lutunen katsoo kävelevät kuolleet valmiiksi :))
- äitin näköinen
Äitini sieltä katsoo! Äitini on kuollut jo aikaa sitten, mutta kun katson itseäni peilistä, muistan miltä äiti näytti!
- konnarinna
Minulla katsoo isoäiti, päivä päivältä näköisempi.
- ja muillekkin
hymyillä kannattaa aina itselle :)
En uskalla aamuisin kehrätä enkä etenkään karjua, pyrin kaikin tavoin olemaan hiljaa, että saan sen minulle niin tärkeän aamuhetken yksin viettää.
Noh, tänä aamuna en saanut, joku äänekäs voittaja saapui seuraani. Heti jouduin aamupalaa laittamaan, ja ilmapalloja piti puhaltaa.
On muuten vaikea sanoa, mitä peilistä näkyy, kun ilman silmälaseja sinne katson, hämärästi jotain, jolla on silmät, nenä, suu ja tukka sekaisin.Sirristelevä sintti, sano joku,se sopii mulle.
Kahvipannu päälle, sitten huusiin,,vilkaisu peilii,,,uuuh,
lasit pois ja naaman pesuun, vilkaisu peiliin, ah mikä kaunis nuori nainen, heleä siloposkinen kaunotar...............
Jaaa,jaa,pannaanpa lasit päähän,ja siellä hän on taas....minä
Ihanan hiljaista ,kahvi ja lehti ,sitten vasta aamu uutiset.....
Aamu hetki kullan kallis ,sopii miulle.......Joop, mua katsoo aina kans se siloposkinen kaunotar joka aamu enenkuin laitan lasit silmille....mikä onni että näkö heikentyy suhteessa ryppyjen ilmestymiseen.
- Kaupunkilainen
Ei kumpikaan, vaan minuuttiaikataulusta ärsyyntynyt ja aika väsynyt tyyppi. Jään eläkkeelle pääsiäisen tienoilla, ja tällä hetkellä odotan ehdottomasti eniten kiireettömiä aamuja, jolloin voi tehdä asiat rauhassa omassa aikataulussaan.
Olen aamuvirkku, ja yleensä pirteimmilläni aamupäivisin. En jaksa vapaallakaan kukkua yötä myöten, niin kuin jotkut ystävistäni tekevät. Kohta sillä ei onneksi ole väliä, vaikka joskus vähän valvoisikin, koska aamulla voi nukkua niin pitkään kun nukuttaa. Ei ole kello enää soimassa 5.30!- äitemuori*
Mulla kävi sillai ton saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa kans, että herään silti viimeistään puoli kuus. Ei auta vaik valvosinki myöhään. Olen tosi aamuvirkku.
En tiedä onko sillä vaikutusta mihin aikaan vuorokaudesta on syntynyt, olen syntynyt aamulla jotain kello kolme. Mun poikani on syntynyt illalla ja ei todellakaan jaksaisi nousta aamukuudeksi töihin, mut on pakko (=4-vuorotyö). Eli hänen päivänsä "alkaa" illalla, Ilta- ja yövuorot on ihan ok aikaa hänelle.
Iltapäivällä otan pienet vartin tuppluurit, sit jaksaa iltaseitsemään.
- posari
Auta armias, muutama päivä sitten pudotin peilin lattialle. Sitä nostaessani näin alaspäin olevat kasvoni luonnonvalossa!
Peili ei mennyt rikki pudotessa eikä sitä rikkonut kamala kuvajaisenikaan!
Peili on tosi vanha, vanhempi kuin minä!- Soonnäin
Posari, tiesitkö että vanhat peilit näyttää vain vanhoja kuvia :))
Kiitos aamun naurusta, sekä varoituksesta, en katso itseäni alaspäin.
Tosin nyt heräsi uteliaisuus että... En katso siltikään. Tai ehkä... En! Enenen.
Missä se peili on.... - posari
Soonnäin kirjoitti:
Posari, tiesitkö että vanhat peilit näyttää vain vanhoja kuvia :))
Kiitos aamun naurusta, sekä varoituksesta, en katso itseäni alaspäin.
Tosin nyt heräsi uteliaisuus että... En katso siltikään. Tai ehkä... En! Enenen.
Missä se peili on....Hehheh, kiitos itsellesi :))
Ihan siistin näköinen tyyppihän se siellä. Laiskanoloinen. Leijonamaiseen tyyliin. Otan kaikki kymmenen sormea käyttöön ja sotken hiukset siistiksi. Sitten vielä pikkunokosille, useimmiten.
Mutta auta armias kun vauhtiin pääsen...Vähän sammaa vikkaa on mullaki, sormillani vaan sohasen kutriani ja siinä valmis kampaus päivän taistoihin..
Vähäsen on pakannu moitetta tulleen,kun leikon noita poikien ja lastenlasten päitä..........sanovat et ainoo kampaaja joka ei kampaa käytä.....lapinmuija kirjoitti:
Vähän sammaa vikkaa on mullaki, sormillani vaan sohasen kutriani ja siinä valmis kampaus päivän taistoihin..
Vähäsen on pakannu moitetta tulleen,kun leikon noita poikien ja lastenlasten päitä..........sanovat et ainoo kampaaja joka ei kampaa käytä....."lapinmuija"
Nyt sait aikaan melkein poronkuseman.
Ihan miehen housuihin.
Pani pikkuisen hillittömästi nauramaan.
Sinä ja sun kanpasi.
Täällähän viljellään runsaastikin kaikenlaista kökköä, kutsuen sitä huumoriksi.
Nousit kommentillasi ihan eri luokkaan.
H.- heehheeh
hunksz kirjoitti:
"lapinmuija"
Ihan miehen housuihin.
Sinä ja sun kanpasi.
H.eeehhhehee...iihhiihii...oli huumoria...hhahhaahaa....hheehheeh...
- ruusuja ruusuja
heehheeh kirjoitti:
eeehhhehee...iihhiihii...oli huumoria...hhahhaahaa....hheehheeh...
Varo, ettei mene susi kukkaan.
lapinmuija kirjoitti:
Vähän sammaa vikkaa on mullaki, sormillani vaan sohasen kutriani ja siinä valmis kampaus päivän taistoihin..
Vähäsen on pakannu moitetta tulleen,kun leikon noita poikien ja lastenlasten päitä..........sanovat et ainoo kampaaja joka ei kampaa käytä.....Lapinmuija, kiva kuulla, että on muitakin jotka eivät kampaa käytä huksia leikatessaan. Sormet on huomattavasti kätevämmät vekottimet.
Ohitusleikkasin pojan pään viime viikolla, enkä tarvinnut kampaa kertaakaan. Kehuivat jopa kuinka siistiä jälkeä tuli, vaikka kohde pyöri kaiken aikaa kuin tuulimyllyn siivet.
Oman tukan kampaan ainakin pesun jälkeen, joskus muulloinkin, jos muistan.hunksz kirjoitti:
"lapinmuija"
Ihan miehen housuihin.
Sinä ja sun kanpasi.
H.älä hyvä mies ,vaik se se rohkee mies on joka ommiin housuihin kusta uskaltaa................
lapinmuija kirjoitti:
älä hyvä mies ,vaik se se rohkee mies on joka ommiin housuihin kusta uskaltaa................
sulle hunks ton meinasin
Pörröpää :D. ”Ikuisuuspermanentti” kaipaa vesitettyjen sormien viispiikkistä”.
No – sen jälkeen kehtaa avata oven postinkantajalle tai huoltomiehelle…
Kuvittelen, että ”Paloman” aloitus ei ollut ihan noin yksioikoinen, siihen on pakko liittyä jotain enemmän… :)
Tämä aloitus on otollinen tilaisuus nolata itseni: ajattelen ihmistä kaksipuoleisena peilinä! Ihminen on sitä, minkälaisia ajatuksia hän lähettää! Ja – ajatukset palaavat takaisin lähettäjälleen, joko ”posina tai negana”, ja peilisi voit itse säätää vastaanottamaan ne hyvät ajatukset ja palauttamaan ikävät energiat lähettäjälleen. Yksinkertaista ja selkeää!?!
Otin itsestäni ”selfien” ulos lähtiessäni, ja huomasin, että eteisen vaatenaulakon peiliovi kaipaa pesua :D. En voinut jostain syystä lisätä kuvaa profiiliini …Mä yritin kanssa lisätä uuden kuvan oot varmaan nähnyt on kiertänyt netissä varmaan yli kymmenen vuotta mutta aika söpö profiilikuvaksi: kissimirri katsoo peiliin ja sieltä katsoo leijona takasin. Teksti sanoo:Ei väliä miten luulet muiden näkevän sinut. Tärkeintä on miten itse näet itsesi.
Mdx: ei, ei minulla ollut mitään taka-ajatuksia tän aloituksen kanssa. En vain jaksanut kiinnostua tarpeeksi muiden tekemistä niin tein itse sellasen kevytkavioisen aloituksen mikä saa rönsyillä rauhassa. Sietää runoja, bloggaamista, syvällisiä ajatuksia, kampaus-ja kauneudenhoito-ohjeita, ruoka-ohjeita, anekdootteja vaikka mitä. Melkein vaikka mitä.Paloma.se.co kirjoitti:
Mä yritin kanssa lisätä uuden kuvan oot varmaan nähnyt on kiertänyt netissä varmaan yli kymmenen vuotta mutta aika söpö profiilikuvaksi: kissimirri katsoo peiliin ja sieltä katsoo leijona takasin. Teksti sanoo:Ei väliä miten luulet muiden näkevän sinut. Tärkeintä on miten itse näet itsesi.
Mdx: ei, ei minulla ollut mitään taka-ajatuksia tän aloituksen kanssa. En vain jaksanut kiinnostua tarpeeksi muiden tekemistä niin tein itse sellasen kevytkavioisen aloituksen mikä saa rönsyillä rauhassa. Sietää runoja, bloggaamista, syvällisiä ajatuksia, kampaus-ja kauneudenhoito-ohjeita, ruoka-ohjeita, anekdootteja vaikka mitä. Melkein vaikka mitä."Paloma" :)
- Tumma 5
Kokovartalo vai naamakuva . Tummahiuksinen nainen , pitkät paksut hiukset ,
pienehkö nenä , vihreät silmät . Aamulla aina hyväntuulinen , jos ei , olen vakavasti sairas . En ole laiha , enkä lihava . Minulla on kauniit sääret , vieläkin .Olen kuulema ikäistäni nuoremmannäköinen ,
siksi kai miehet ovat olleet minua nuorempia . Olen yksinäinen nainen .- kas kas
Onhan meitä... monenrotuisia... Suomessakin.
Saanko arvata, että käytät pitkää mustaa pönkkähametta ja pitseillä koristeltua puseroa...
"Oi miksi minä tummana synnyin, miks en syntynyt vaaleana..." Deittipalsta on toisaalla. Kiitos kuitenkin osallistumisestasi. Taisit ymmärtää väärin aloituksen.
- staka*
kas kas kirjoitti:
Onhan meitä... monenrotuisia... Suomessakin.
Saanko arvata, että käytät pitkää mustaa pönkkähametta ja pitseillä koristeltua puseroa...
"Oi miksi minä tummana synnyin, miks en syntynyt vaaleana..."'kas kas'
Romanit eivät vissin varmasti tyrkytä itseään tällaisilla palstoilla !!!
Arvostan heidän kulttuuriaan, mikä sisältää aimo annoksen mm. omanarvontuntoa, jota taas meiltä perusheimolaisilta usein (lue: useimmiten) puuttuu.
Ei kannattaisi tuollaisia ala-arvoisia ja vihjailevia kommentteja tänne levitellä. Tumma 5:n kirjoitelman olisi voinut jättää omaan arvoonsa. - ))))((((
staka* kirjoitti:
'kas kas'
Romanit eivät vissin varmasti tyrkytä itseään tällaisilla palstoilla !!!
Arvostan heidän kulttuuriaan, mikä sisältää aimo annoksen mm. omanarvontuntoa, jota taas meiltä perusheimolaisilta usein (lue: useimmiten) puuttuu.
Ei kannattaisi tuollaisia ala-arvoisia ja vihjailevia kommentteja tänne levitellä. Tumma 5:n kirjoitelman olisi voinut jättää omaan arvoonsa.Totta.
Tosin en koskaan ole nähnyt vihreitä silmiä romanilla. - voihan nenä
Paloma.se.co kirjoitti:
Deittipalsta on toisaalla. Kiitos kuitenkin osallistumisestasi. Taisit ymmärtää väärin aloituksen.
Huiii rumannäköinen kuvajainen, ei uskos tuo on minä
mää en lurppaluomiltani nää mittään, pitää ensiksi keittää kahveet ja odotella tovi ennen kuin kannattaa kurkata peiliin.
- Tumma 5
Valitettavasti minun piti tuottaa pettymys . Sitä se peili näytti mitä kerroin .
Luin ketjun uudelleen ja ajattelin miten ankeana moni on nähnyt itsensä .
Minä näin myönteisessä valossa , palaute oli mitä oli .
En ole romani . En ihan niin kaunis .
Enkä vanhoilla päivilläni ole ajatellut kauppailla itseäni , vaikka joskus vähän
kehaisenkin omaksi ilokseni , kun kerran aihetta on .
Sopii sitä tätäkin tekstiä alkaa arvostelemaan .Palautetta sait varmasti kun ei tän alotuksen tarkotus ollut että kukaan tulee tänne kertomaan kauneudestaan vaan siitä herääkö aamulla ilosena vai vihasena.
Sanoinhan toki että aloitukseni kestää melkein vaikka mitä, jopa pinen provon.
Vaali kauneuttasi koska ajan hammas puree meihin kaikkiin.- vähemmän kaunis
Paloma.se.co kirjoitti:
Palautetta sait varmasti kun ei tän alotuksen tarkotus ollut että kukaan tulee tänne kertomaan kauneudestaan vaan siitä herääkö aamulla ilosena vai vihasena.
Sanoinhan toki että aloitukseni kestää melkein vaikka mitä, jopa pinen provon.
Vaali kauneuttasi koska ajan hammas puree meihin kaikkiin.Mun sääret ei edes näy vessan peilistä, jonne aamulla ekaks kurkistan ;))
vähemmän kaunis kirjoitti:
Mun sääret ei edes näy vessan peilistä, jonne aamulla ekaks kurkistan ;))
Hehe....ei munkaan. Mutta kun tuun rappuja alas ne näkyy. on ne vielä kiinni kropassa. Ja muutenkin ;)
- posari
Paloma.se.co kirjoitti:
Hehe....ei munkaan. Mutta kun tuun rappuja alas ne näkyy. on ne vielä kiinni kropassa. Ja muutenkin ;)
:))
- demeter1
Heh, eipä tainnut peilistä katsoa kumpikaan noista: ei leijona eikä mirri.
Ystävä, joka työskentelee autistien parissa kuvasi minulle Asperger-syndroomaa, ja minun oli ihan pakko kysyä, puhuiko hän nyt minusta ..))
Eli elämme aikaa, jolloin tietämys on lisääntynyt niin huimasti, että melkein jokainen meistä voidaan nähdä jonkin syndrooman kantajana, ellei vielä tänään niin viimeistään huomenna... Sama ilmiö kuin lääkärinkirjaa lukiessa: yhtäkkiä minulla, perusterveellä ihmisellä, onkin lukemattomia sairauksia, ellei nyt ihan päällä, niin ainakin piilevänä, tulossa..))
Ja jos mennään mielen puolelle, siellä se poikkeamien kirjo ja romahtamisen mahdollisuus on ihan yhtä runsas kuin Putouksen Antsulla: koko ajan uhka päällä..))
Eli "joka tietos lisää, se tuskaa lisää"... Vähän meni kauas aloituksesta, mutta käytin tuota aloittajan "lupaa" nähdä peilistä muutakin kuin oma naama...Tarkennappas hieman tota Asperger-yhtälöäsi, miten se tuli mieleen?
Minua muutenkin kiinnostaa syndrooma koska aivan lähiperheessä on yksi niitä ja minulta yksinkertaisesti puuttuu kokemusta miten heitä lähestytään, miten heidän luottamus voitetaan.
Tosta hypokondriasta: mulla on yks oikein hyvä ystävä jolla on kaikki mahdolliset sairaudet mitä kirjasta löytyy, mutta kaikkein eniten sellasia mitkä on kaikkein epätavallisimpia. Minäkin guugletan sairausjuttuja, mutta vasta lääkärilläkäyntien jälkeen ;)
Putoiksen Ansku on ulkona tästä aiheesta. Se kun ei näy meillä :)))- demeter1
Paloma.se.co kirjoitti:
Tarkennappas hieman tota Asperger-yhtälöäsi, miten se tuli mieleen?
Minua muutenkin kiinnostaa syndrooma koska aivan lähiperheessä on yksi niitä ja minulta yksinkertaisesti puuttuu kokemusta miten heitä lähestytään, miten heidän luottamus voitetaan.
Tosta hypokondriasta: mulla on yks oikein hyvä ystävä jolla on kaikki mahdolliset sairaudet mitä kirjasta löytyy, mutta kaikkein eniten sellasia mitkä on kaikkein epätavallisimpia. Minäkin guugletan sairausjuttuja, mutta vasta lääkärilläkäyntien jälkeen ;)
Putoiksen Ansku on ulkona tästä aiheesta. Se kun ei näy meillä :)))Paloma @
Omalla kohdallani Asperger tuli mieleen siitä, kun ystäväni kuvasi aspergerin mielenmaisemaa ja oppimista. Ymmärtääkseni he ovat valmiuksiltaan "erilaisia oppijia", hahmottavat asioita toisin, mutta saattavat jonkin ongelman kohdalla päätyä samaan lopputulokseen kuin normaalitietä kulkevat. Koulussa muistan, että osasin vastata johonkin tehtävään täysin oikein, mutta en tiennyt miten se ratkaistiin..)) Esimerkkinä vaIkka jokin algebran yhtälö.
Asperger kai kulkee suvuttain. Mielestäni meidän sisaruksilla on kaikilla aspergerpiirteitä, vaikka muilla koulumenestys on ollut parempi kuin omani.
Sosiaalisuuteen tuo kotitekoinen diagnoosi ei ole kyllä meillä vaikuttanut paitsi ehkä siinä mielessä, että kaksoisviestintä sekoittaa meillä pasmat täysin ja vaistottu viesti on meille se ehdoton totuus, ei se, minkä toinen on ilmaissut.
Meidän suvun pieni asperger (ei ole saanut diagnoosia vielä) on omassa hajamielisyydessään rakastettava olento, erilainen alusta saakka,. Ilmeisen älykäs, kuten aspergerit yleensä ovat, mutta tiukan paikan tullen ei suoriudu sellaisesta tehtävästä, minkä erilaisessa ilmapiirissä selvittäisi helposti. Eli kaikenlainen häiriöherkkyys on heillä suuri.
Meidän asperger on myös sosiaalinen, mutta viestittää kyllä alkuun jonkinlaista torjuntaa. Eli uskon, että lähestyjä vaistoaa aika herkästi, miten heidän kanssaan tulee tulee toimia. Haastavia ja huiman mielenkiintoisia lapsia, ainakin tämän pienen tuntemuksen perusteella.
Tämä nyt on aihe, josta voisi kirjoittaa miten pitkään tahansa. Onneksi oireyhtymä tunnetaan nykyisin ja vielä aikuisenakin voi saada diagnoosin, Eihän se paljon elämässä auta, ei sillä mitään erivapauksia saada, mutta ehkä siitä on apua itselle. Voi ymmärtää, ettei välttämättä ole tyhmä eikä laiska esimerkiksi... - demeter1
demeter1 kirjoitti:
Paloma @
Omalla kohdallani Asperger tuli mieleen siitä, kun ystäväni kuvasi aspergerin mielenmaisemaa ja oppimista. Ymmärtääkseni he ovat valmiuksiltaan "erilaisia oppijia", hahmottavat asioita toisin, mutta saattavat jonkin ongelman kohdalla päätyä samaan lopputulokseen kuin normaalitietä kulkevat. Koulussa muistan, että osasin vastata johonkin tehtävään täysin oikein, mutta en tiennyt miten se ratkaistiin..)) Esimerkkinä vaIkka jokin algebran yhtälö.
Asperger kai kulkee suvuttain. Mielestäni meidän sisaruksilla on kaikilla aspergerpiirteitä, vaikka muilla koulumenestys on ollut parempi kuin omani.
Sosiaalisuuteen tuo kotitekoinen diagnoosi ei ole kyllä meillä vaikuttanut paitsi ehkä siinä mielessä, että kaksoisviestintä sekoittaa meillä pasmat täysin ja vaistottu viesti on meille se ehdoton totuus, ei se, minkä toinen on ilmaissut.
Meidän suvun pieni asperger (ei ole saanut diagnoosia vielä) on omassa hajamielisyydessään rakastettava olento, erilainen alusta saakka,. Ilmeisen älykäs, kuten aspergerit yleensä ovat, mutta tiukan paikan tullen ei suoriudu sellaisesta tehtävästä, minkä erilaisessa ilmapiirissä selvittäisi helposti. Eli kaikenlainen häiriöherkkyys on heillä suuri.
Meidän asperger on myös sosiaalinen, mutta viestittää kyllä alkuun jonkinlaista torjuntaa. Eli uskon, että lähestyjä vaistoaa aika herkästi, miten heidän kanssaan tulee tulee toimia. Haastavia ja huiman mielenkiintoisia lapsia, ainakin tämän pienen tuntemuksen perusteella.
Tämä nyt on aihe, josta voisi kirjoittaa miten pitkään tahansa. Onneksi oireyhtymä tunnetaan nykyisin ja vielä aikuisenakin voi saada diagnoosin, Eihän se paljon elämässä auta, ei sillä mitään erivapauksia saada, mutta ehkä siitä on apua itselle. Voi ymmärtää, ettei välttämättä ole tyhmä eikä laiska esimerkiksi...Heh, vaikuttaa siltä, että hypokondria, "luulotauti" kulkee myös suvuttain. Lähipiirissäni on itseni lisäksi ainakin pari muuta siitä "kärsivää".
Meillä täällä kotona "syöpä" siirtyy elimestä toiseen..))
Olen vähän yrittänyt puolustella tuota piirrettä sillä, että oma kroppa on minulle ystävä, josta minun täytyy pitää huolta miten parhaiten taidan. Huomiota sekin tarvitsee...
- 12-1
No apinanhan se siinä.
Kerran konferensia matkalla Ålborissa kaveri tuli hotelliin sattui suuren peilin eteen aamuyöllä ja pelästyi kuka se siinä..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811508Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa584086Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1183271Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1722582Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1112335Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061875Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3241190- 67983
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20937- 65828