Eirikuva lopettaa!

Eiri bye bye

7

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bjo

      Oikeastaan yllättävää, ettei tuotantomäärät olleet riittäviä kannattavaan toimintaan. Filmien kehitysmäärä on varmaan ollut hiipuva pidemmän aikaa, mutta olisi luullut digistä teetettävien paperikuvien pitävän tuloksen plussalla. Eirikuvalla oli kuitenkin toimiva verkon kautta toimiva tilausjärjestelmä verkkopankkimaksutoiminnoin. Kymppikuvan hinnoittelu ei ollut halvin, mutta mielestäni sen verran kilpailukykyinen, että kuvia tuli teetettyä myös eirillä. Halvempaa hintaa tarjoavat smartfoto ja ifolor, molemmilla tulee kuvien mukana asiakkaalle työläämpi paperilasku. Laadulla puolestaan eirin haastaa fotonetti, jossa on myös verkkopankkimaksutoiminto.

      Kaikkialla puhutaan digikameroiden myötä kasvaneista kuvamääristä, mutta eikö niistä enää teetetä paperikuvia albumeihin. Hyviä albumeitakin löytää enää robin hood liikkeistä.

      Eirillä oli erikoisempiakin tuotteita kuten diakehitys, mustavalkofilmin kehitys ja akustiikkataulut. Diakehitystä saa kuulemma fotoyks liikkeistä. Mustavalkofilmiä kehittävät harrastelijat.

      • syitä ja seurauksia

        Fotoyks kehittää monenlaisia filmejä, sekä dioja, mustavalkofilmejä että värifilmejä joten ei tuo mv-filmin kehitys pelkästään harrastelijoiden juttu ole. Fotoyksillä on myös skannauspalvelu jolla kuvat saa 3000x2000 kokoisina cd:lle, eli ns. Pro CD. Tuosta saa teetettyä sitten A4-suurennoksia.

        Ehkä Eirillä oli ongelmia laadun kanssa, itse ainakin kokeillut kehittää Eirillä ja kuvat tuli huonolaatusina mulle. Ifolorilla on hyvä laatu ainakin joten ehkä se selittää sen miksi se on markkinajohtaja.

        Luin lehdestä juttua että jostain kumman syystä jotkut suomalaiset kehityttää kuvansa ulkomailla, hinta ei varmaan ole selitys koska kyllä niille postikuluille ulkomailta hintaa tulee kuitenkin. Laatukaan varmaan mikään selitys koska kyllä Ifolor kykenee todella hyvään laatuun.

        Mitä tulee ylipäätään kuvien teettämiseen niin uskoisin kyllä ihmisten vielä teettävän kuvia ihan paperille asti, onhan oikealle valokuvapaperille valotettu paperikuva laadullisesti ja ainakin kestävyydeltään parempi kuin itse kotona mustesuihkarilla tulostettu kuva. Sitäpaitsi, meikäläinen on ainakin niin laiska etten alkaisi leikkaamaan 170-200 kymppikuvaa A4-papereista irti ja kalliiimmaksikin toi itse tulostaminen tulee. Toki saa 10-kuvan kokoisia tulostinpapereita mutta lienevät kalliimpia kuin A4-paperi.


      • kdhjqwfhq

        Ei tehdä enää albumikuvia ja jos yksittäisiä tarvitaan printataan ne itse.
        Monet katsoo kuvansa televisiosta, eikä tarvitse paperikuvia ollenkaan.
        Jos taas halutaan mummolle muistoja niin tehdään kuvakirja.
        Digi tuhosi perinteisen valokuvauksen ja kuvanvalmistuksen täydellisesti.


      • älä jauha puppua
        kdhjqwfhq kirjoitti:

        Ei tehdä enää albumikuvia ja jos yksittäisiä tarvitaan printataan ne itse.
        Monet katsoo kuvansa televisiosta, eikä tarvitse paperikuvia ollenkaan.
        Jos taas halutaan mummolle muistoja niin tehdään kuvakirja.
        Digi tuhosi perinteisen valokuvauksen ja kuvanvalmistuksen täydellisesti.

        Älä viitsi jauhaa páskaa, kaikki väitteesi on potaskaa, kyllä moni edelleen teettää albumikuvia ihan kuvalabroissa eikä niitä telkkarista katsella!


    • sitroen.

      Eikös se Eiri mennyt konkkaan jo noin 25 vuotta sitten?
      Silloin yritin ostaa valokuvien kiinnityskulmia, niitä 20 mm kokoisia, vaan ei enää saanutkaan eikä sen jälkeenkään. Eiri toi niitä maahan aikanaan. Pienemmillä ei postikortin kokoinen kuva pysy kiinni kun kansion avaa ja ne suuret (35 mm?) on aivan liian suuria.
      Lehdissä kerrottiin, että Eiriä ei enää ole. Mennyt konkkaan.

      Pitääkö ne KAIKKI tehdä nykyään itse, jos laatua haluaa? Kauppojen hyllyt vain notkuvat roskaa, jolla ei mitään tee ja jota kukaan ei halua ostaa. Sama systeemi kuin muinaisessa Neuvostoliitossa!

      • ei menny

        Ei se konkkaan mennyt vaan yrityssaneeraukseen.

        Eiri Kehys Oy on yhä olemassa.


      • kuvaton

        digitoinnit/skannaukset oli kyl ylikalliita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2315
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1571
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1345
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe