Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bjo

Oikeastaan yllättävää, ettei tuotantomäärät olleet riittäviä kannattavaan toimintaan. Filmien kehitysmäärä on varmaan ollut hiipuva pidemmän aikaa, mutta olisi luullut digistä teetettävien paperikuvien pitävän tuloksen plussalla. Eirikuvalla oli kuitenkin toimiva verkon kautta toimiva tilausjärjestelmä verkkopankkimaksutoiminnoin. Kymppikuvan hinnoittelu ei ollut halvin, mutta mielestäni sen verran kilpailukykyinen, että kuvia tuli teetettyä myös eirillä. Halvempaa hintaa tarjoavat smartfoto ja ifolor, molemmilla tulee kuvien mukana asiakkaalle työläämpi paperilasku. Laadulla puolestaan eirin haastaa fotonetti, jossa on myös verkkopankkimaksutoiminto.

Kaikkialla puhutaan digikameroiden myötä kasvaneista kuvamääristä, mutta eikö niistä enää teetetä paperikuvia albumeihin. Hyviä albumeitakin löytää enää robin hood liikkeistä.

Eirillä oli erikoisempiakin tuotteita kuten diakehitys, mustavalkofilmin kehitys ja akustiikkataulut. Diakehitystä saa kuulemma fotoyks liikkeistä. Mustavalkofilmiä kehittävät harrastelijat.

• syitä ja seurauksia

Fotoyks kehittää monenlaisia filmejä, sekä dioja, mustavalkofilmejä että värifilmejä joten ei tuo mv-filmin kehitys pelkästään harrastelijoiden juttu ole. Fotoyksillä on myös skannauspalvelu jolla kuvat saa 3000x2000 kokoisina cd:lle, eli ns. Pro CD. Tuosta saa teetettyä sitten A4-suurennoksia.

Ehkä Eirillä oli ongelmia laadun kanssa, itse ainakin kokeillut kehittää Eirillä ja kuvat tuli huonolaatusina mulle. Ifolorilla on hyvä laatu ainakin joten ehkä se selittää sen miksi se on markkinajohtaja.

Luin lehdestä juttua että jostain kumman syystä jotkut suomalaiset kehityttää kuvansa ulkomailla, hinta ei varmaan ole selitys koska kyllä niille postikuluille ulkomailta hintaa tulee kuitenkin. Laatukaan varmaan mikään selitys koska kyllä Ifolor kykenee todella hyvään laatuun.

Mitä tulee ylipäätään kuvien teettämiseen niin uskoisin kyllä ihmisten vielä teettävän kuvia ihan paperille asti, onhan oikealle valokuvapaperille valotettu paperikuva laadullisesti ja ainakin kestävyydeltään parempi kuin itse kotona mustesuihkarilla tulostettu kuva. Sitäpaitsi, meikäläinen on ainakin niin laiska etten alkaisi leikkaamaan 170-200 kymppikuvaa A4-papereista irti ja kalliiimmaksikin toi itse tulostaminen tulee. Toki saa 10-kuvan kokoisia tulostinpapereita mutta lienevät kalliimpia kuin A4-paperi.

• kdhjqwfhq

Ei tehdä enää albumikuvia ja jos yksittäisiä tarvitaan printataan ne itse.
        Monet katsoo kuvansa televisiosta, eikä tarvitse paperikuvia ollenkaan.
        Jos taas halutaan mummolle muistoja niin tehdään kuvakirja.
        Digi tuhosi perinteisen valokuvauksen ja kuvanvalmistuksen täydellisesti.

• älä jauha puppua
        kdhjqwfhq kirjoitti:

Ei tehdä enää albumikuvia ja jos yksittäisiä tarvitaan printataan ne itse.
        Monet katsoo kuvansa televisiosta, eikä tarvitse paperikuvia ollenkaan.
        Jos taas halutaan mummolle muistoja niin tehdään kuvakirja.
        Digi tuhosi perinteisen valokuvauksen ja kuvanvalmistuksen täydellisesti.

Älä viitsi jauhaa páskaa, kaikki väitteesi on potaskaa, kyllä moni edelleen teettää albumikuvia ihan kuvalabroissa eikä niitä telkkarista katsella!

• sitroen.

Eikös se Eiri mennyt konkkaan jo noin 25 vuotta sitten?
      Silloin yritin ostaa valokuvien kiinnityskulmia, niitä 20 mm kokoisia, vaan ei enää saanutkaan eikä sen jälkeenkään. Eiri toi niitä maahan aikanaan. Pienemmillä ei postikortin kokoinen kuva pysy kiinni kun kansion avaa ja ne suuret (35 mm?) on aivan liian suuria.
      Lehdissä kerrottiin, että Eiriä ei enää ole. Mennyt konkkaan.

Pitääkö ne KAIKKI tehdä nykyään itse, jos laatua haluaa? Kauppojen hyllyt vain notkuvat roskaa, jolla ei mitään tee ja jota kukaan ei halua ostaa. Sama systeemi kuin muinaisessa Neuvostoliitossa!

• ei menny

Ei se konkkaan mennyt vaan yrityssaneeraukseen.

Eiri Kehys Oy on yhä olemassa.

• kuvaton

digitoinnit/skannaukset oli kyl ylikalliita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      64
      1321
    2. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      71
      1257
    3. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      7
      961
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      926
    5. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      919
    6. 48
      806
    7. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      38
      793
    8. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      42
      746
    9. 77
      735
    10. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      77
      712
    11. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      53
      708
    12. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      681
    13. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      141
      655
    14. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      30
      636
    15. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      55
      605
    16. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      61
      568
    17. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      541
    18. Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni

Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?
      Sastamala
      22
      511
    19. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      504
    20. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      53