Olen ostamassa stiloa. Mitä vikoja näissä on ollut? Mitä kannattaa katsoa autosta?
Fiat stilo kokemuksia?
108
14021
Vastaukset
- Automestari!
Paljon vikoja.
Kannattaa kääntää katse muihin autoihin.- TSiDSG
Missä kohdassa ne paljot viat ovat? Niiden sijaintia miettiessäni olen kääntänyt katseeni TSi-koneiseen DSG volkkariin.
- veekuus
Meillä on ollut uudesta asti Stilo 1.2 litran moottorilla ja hyvin on pelannut!kesä ja talvirenkaat on ostettu uudet ja iskarit eteen ja taakse vaihdettu sekä kerran akku! myös pakoputki vaihdettu päästä päähän sekä jarrupalat ja kertaakaan ei ole jättänyt välille. pari kertaa airbakki valoja vilkutteli mutta takuun aikana nekin ainoat viat korjattiin!vuosimalli on 2004 ja kilometrejä takana vain 155tuhatta ja auto on säännöllisesti huollettu,mutta ainut rahan reikä on tiheään vaihdettava jakoremmi!Arvokas tämä ei kyllä ole ja maksoi uutene varusteineen n 19tuhatta euroa eli käyttöautona menee vielä vuosia.ja osta tuo 1.2litranen kun se lujin kaikista moottorimellaista.
- Remppareiska
TSiDSG kirjoitti:
Missä kohdassa ne paljot viat ovat? Niiden sijaintia miettiessäni olen kääntänyt katseeni TSi-koneiseen DSG volkkariin.
Voit varautua KALLIISEEN vaihdelaatikko remppaan. Tuttavapiirissä 9 dsg laatikolla varustettua WV:tä ja 4 pitänyt tehdä kallis laatikkoremppa. Omistajat jälkikäteen paljon viisaampia mikä auto olisi pitänyt ostaa
- nellisakari
Stiloni 1.6 2002 alkoi häiriköidä 3 viikon seisotuksen jälkeen. Sammuttelee 10 km välein. Vikakoodina U1600, ilmeisesti moottorinohjausyksikkö? Lähtee kuitenkin käymään kun poistaa koodit. Paljonkohan sellainen yksikkö maksaisi, jos vaikka itse sellaisen osaisi asentaa?
- GPsporty
http://www.fiatforum.com/stilo/246079-u1600-p1688-error-codes.html
Akku on vaihtokunnossa. Hanki uusi akku tai lataa nykyinen täyteen. Tarkista myös sulakerasia akun päällä ja putsaa jokainen sulake ja rele. Kerää likaa, jos suojakuori akun päältä puuttuu. - rodenberg
nellisakari kirjoitti:
Stiloni 1.6 2002 alkoi häiriköidä 3 viikon seisotuksen jälkeen. Sammuttelee 10 km välein. Vikakoodina U1600, ilmeisesti moottorinohjausyksikkö? Lähtee kuitenkin käymään kun poistaa koodit. Paljonkohan sellainen yksikkö maksaisi, jos vaikka itse sellaisen osaisi asentaa?
ECU - boksin hinta töineen noin 1200 €. Varmista, että uusi boksi on tismalleen sama kuin edellinen..Boksi on koodattava ja "koulutettava". Stilossa on 2 sulakerasiaa, jotka molemmat tulee putsata ja tarkistaa. Sulakerasioiden pohjasta ei saisi löytyä myöskään hiushalkeamia...
- Äläteesitä
TSiDSG kirjoitti:
Missä kohdassa ne paljot viat ovat? Niiden sijaintia miettiessäni olen kääntänyt katseeni TSi-koneiseen DSG volkkariin.
Kannattaaääntää katse takaisin siihen Stiloon. TSi ja DSG tarkoittaa" yhtä paljon mutta 10 X kalliimpia vikoja"
- Anonyymi
GPsporty kirjoitti:
http://www.fiatforum.com/stilo/246079-u1600-p1688-error-codes.html
Akku on vaihtokunnossa. Hanki uusi akku tai lataa nykyinen täyteen. Tarkista myös sulakerasia akun päällä ja putsaa jokainen sulake ja rele. Kerää likaa, jos suojakuori akun päältä puuttuu.Osaako kukaan vinkata /auttaa ,eli missä päin konehuonetta sijaitsee Fiat Stilon ( 1.6 bensa Multiwagon vm. 2003 ) syylärin jäähdytysmoottorin lämpöanturi ?
Pajalla etsitty kahteen kertaan ,eikä vielä löydetty .
Syylärin lekta/ropeli ( on uusi / kunnossa ,vanha hajosi ) ei käynnisty ja aiheuttaa tarpeeksi kauan paikoillaan käydessään ylikuumenemis ongelmia...
Termostaatin (uusittu) päällä on vain lämpömittarin anturi , virtaahan sille lektalle tulee konehuoneen puolen melko ison ( oli kai 70 A sulakkeen kautta ,joka on ehjä ja myös sen kautta muuallekin sähköjä )
Kiitos jo etukäteen
-P-
- stilomies-2
Ei muuta kuin ostamaan, jos kone ei ole 1,8. Muut mallit on ihan ok.
- asentaja.
Jos itse ei ole tai tuttavapiiristä ei löydy automekaanikkoa kannattaa Fiatista pysyä kaukana.
- Uno Mirafiori
Normaalit tarkastuskohteet kuten muissakin. Eipä tuossa mitään sen kummallisempaa ole. Nokkaremmin vaihto kannattaa ainakin tsekata tarkasti, että on tullu hoidettua. Sitten kun olet sen ostanut , tarkista öljyn määrä säännöllisin välein. Vaikkei se kuluttais paljoakaan , väheneminen näkyy selvästi koska moottorin öljymäärä on melko pieni. 1.6 koneessa n 3 l luokkaa.
Jos farmaria ostat niin kuuntele klonksaako takaakselistosta, se tietää puslien vaihdon. Osat maksaa n 40 € , mutta työ on hankalahko ja aikaa vievää ja vaati hieman osaamista...itse maksoin työstä noi 150 €.
Itsellä ei mitään hirveitä sähkövikoja ole ollut, polttimoita tuntuu menevän, kestävät paremmin kun vaihtoo moemmin puolin samaan aikaan.
jos auto on pidetty kunnossa voit olla varma attä saat vastinetta rahalle, onhan ne tuhansia euroja halvempia kuin muut vastaavat - kok,on.
Fiatista saa hirveän riesan ja rahanmeno on taattua jatkuviin korjauksiin.
- Stilo MV 10 vuotta
Ei Stilossa muuta erikoista ole, kuin onko taka-akseliremontti tehty.
Alkuperäiset nestetäytteiset puslat eivät kestä. Jos tätä remonttia ei ole tehty, siihen on syytä varautua ja ottaa huomioon ostohinnassa
Muuten Stilo on oikein hyvä auto ja halpa ostaa juurikin näiden fiathajoaaheti-viisastelijoiden ansiosta:) - GFC-xxx
Fiat todella kannattaa ostaa käytettynä, maine on niin huono, että uudesta katoaa rahassa mitattava arvo paljon nopeammin mitä sen käyttöarvo. Stilossani on käytännössä vaivannut vain muutaman varoitusvalon syttyminen, matka ei ikinä niihin ole katkennut. Tietysti joitain korjattaviakin vikoja on 11 vuotta ja 160 000 km ajetussa autossa ollut. Olen seurannut kaikkien autojeni kokonaiskustannuksia ja Fiatin kulut ovat aivan samalla tasolla kuin muidenkin. Onhan Fiatissa sekin hyvä puoli, että kateellisia on vähän ja jos sääliä saa niin kyllähän silläkin hetken aikaa elää.
- Utelias Vili
Mitähän maksaa Stilon taka-akselin tuenna laakereiden (välykselliset) laitto molemmille puolille? osaatko arvioida?
- arskaxx1234
Pikaisesti googlettamalla selvisi, että hintahaitari on n.200€-600€ riippuen korjaamosta.... Eli kannattaa kysellä eri korjaamoista (merkkiliike kallein)...
- Utelias Vili
Öööö....onko puslat siis sama kuin laakerit? Kun hylkäsivät ja korjauskehoitus "taka-akselin tuennan laakerit välykselliset"? Pamahtelee kun ajaa johonkin epätasaiseen kohtaan.
Kun minä vaan ajan autollani, en ymmärrä näitä korjausasioita mitenkään. Itse en pysty laittamaan, ei ole taitoa, ei välineitä, eikä paikkaa. (naiskuski)
Ja toinen korjauskehoitus oli "oikean etuvalon suuntaus jumissa" - uno mirafiori
Utelias Vili kirjoitti:
Öööö....onko puslat siis sama kuin laakerit? Kun hylkäsivät ja korjauskehoitus "taka-akselin tuennan laakerit välykselliset"? Pamahtelee kun ajaa johonkin epätasaiseen kohtaan.
Kun minä vaan ajan autollani, en ymmärrä näitä korjausasioita mitenkään. Itse en pysty laittamaan, ei ole taitoa, ei välineitä, eikä paikkaa. (naiskuski)
Ja toinen korjauskehoitus oli "oikean etuvalon suuntaus jumissa"Ne on justiinsa ne puslat. Osat n.40 €, työhön 3-4 tuntia, joten ota se huomioon kun kysyt korjaamoista tarjousta. Jos veloittavat yli 300, se on kusetusta tai sit helevetin taitamatonta sakkia
- Kaleviii
uno mirafiori kirjoitti:
Ne on justiinsa ne puslat. Osat n.40 €, työhön 3-4 tuntia, joten ota se huomioon kun kysyt korjaamoista tarjousta. Jos veloittavat yli 300, se on kusetusta tai sit helevetin taitamatonta sakkia
Tai sitten ne on vaan yksinkertaisesti tosi jumissa..... Urpo!
- merkk
kattele vaan muita merkkejä
- kvvkllbgvvv
Hj
- Useampi Fiat
Fiateilla vuodesta 2000,Kyllä tuohon aikaan jo muutama vika mahtuu mutta taitaa riittää sormet niiden laskemiseen,joten olenko vaan saanut niitä "hyviä yksilöitä" ?
Ei ole tullut edes mieleen vaihtaa merkkiä mitä kuunnellut kavereiden juttuja siitä mitä niiden autoissa on milloinkin hajalla XD
Stilojen kanssa ollut muutama vika omasta meni juuri ne taka-akselin puslat joiden kanssa sai taistella muutaman tunnin,ennen kuin sai vanhat pois paikoiltaan ja uudet tilalle ei kalliit osat (muutama kymppi) ,mutta aika ikävät vaihtaa.
Toisessa Stilossa Nollakelissä ilmeisesti kosteus tehnyt kanssa tuota ylikuumenemis häiriön ilmoitusta,kun kääntää virrat päälle,eikä kone edes vielä käy?
Vikaa en ole vielä löytänyt enkä pahemmin kyllä etsinytkään,koska se katoaa heti startatessa eikä esiinny pakkasella tai lämpimällä :/
Takajarrut tuppaa jumittumaan (saksalaista bosch laatua) itse pyrkinyt ottamaan jarrut auki putsaamaan ja rasvaamaan liukutapit ja hiukan vaseliinia kumien alle,kun vaihtaa suvigummit alle.
Ei iso homma,kun pyörä jo muutenkin irti niin 4 pulttii pois ja jarruosat kädessä samalla tulee tarkastettua ja tarvittaessa vaihdettua palat,eikä jumittele jarrut. - Luigi Cravatto
Ajovalojen lamput ovat ihan mahdottomat vaihtaa ja H7 on erityisen huonosti kestävä lamppumalli.
Takajarrut juuttuilevat, vaikka niitä huollossa ahkerasti herkistelläänkin. Jarrunesteen vaihtoväli on lyhyt, josta aiheutuu ylimääräisiä kuluja paljon ajavalle (vaihtoväli on kilometriperustainen).
Airbag Fault iskee aina välillä, koska kuskin jakkaran alla on heikkolaatuiset liittimet.
Väyläongelmat ovat yleisiä, jotka aiheuttavat moottorin yllättävän pysähtymisen (väyläkaapeliden nykiminen konetilassa saa vian menemään ohi).
Rengasäänet ovat melko kovat.
Tee itsellesi palvelus ja hae joku toinen automalli. Stilo oli niin epäonnistunut malli, että se meinasi kaataa koko Fiat-konsernin.- Luigi Cravatto
Ajovalojen korkeussäätö unohtui edeltä; säätömoottorit hajoavat vähän väliä ja niiden vaihtaminen on hankalaa.
Kyllä siinä murheenkryynissä muitakin vikoja oli, mutta olen yrittänyt niitä aktiivisest unohtaa.
Fiat on tehnyt useita erinomaisia automalleja, mutta Stilo ei ole yksi niistä. - Stilo_kuski
Luigi Cravatto kirjoitti:
Ajovalojen korkeussäätö unohtui edeltä; säätömoottorit hajoavat vähän väliä ja niiden vaihtaminen on hankalaa.
Kyllä siinä murheenkryynissä muitakin vikoja oli, mutta olen yrittänyt niitä aktiivisest unohtaa.
Fiat on tehnyt useita erinomaisia automalleja, mutta Stilo ei ole yksi niistä.Älä yritä
http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY
Stilo on upea auto ajaa kovaa! Yksi parhaita milloinkaan valmistettuja autoja. - 3+6
Stilo_kuski kirjoitti:
Älä yritä
http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY
Stilo on upea auto ajaa kovaa! Yksi parhaita milloinkaan valmistettuja autoja.Ja tämä idiootti ajaa jumnan kanssa kilpaa. Voisitko ystävällisesti poistua palstalta kakara-ajelukertomuksinesi. Kiitos!
- Stilo_kuski
3+6 kirjoitti:
Ja tämä idiootti ajaa jumnan kanssa kilpaa. Voisitko ystävällisesti poistua palstalta kakara-ajelukertomuksinesi. Kiitos!
Yhden kerran ajoin junan kanssa kilpaa. Halusin nähdä, kuinka nopeasti junat oikeasti menevät. Se meni tosiaan 140 km/h todellista eli minulla oli mittarissa 150 km/h ja mentiin rinta-rinnan kohdassa, jossa kiskot menevät ihan valtatien vieressä. Sitten painoin kaasun pohjaan ja kiihdytin junan ohi...
Mitä pahaa on ajaa kilpaa junan kanssa? - 19+19=38
Stilo_kuski kirjoitti:
Yhden kerran ajoin junan kanssa kilpaa. Halusin nähdä, kuinka nopeasti junat oikeasti menevät. Se meni tosiaan 140 km/h todellista eli minulla oli mittarissa 150 km/h ja mentiin rinta-rinnan kohdassa, jossa kiskot menevät ihan valtatien vieressä. Sitten painoin kaasun pohjaan ja kiihdytin junan ohi...
Mitä pahaa on ajaa kilpaa junan kanssa?https://www.google.fi/search?q=juna nopeus&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=RbFUU-HvAejJ8gfR04HwAg
Ketään ei kiinnosta juttusi pilluralleista.
Poistuisitko palstalta. Kiitos! - Kaleviii
Stilo_kuski kirjoitti:
Älä yritä
http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY
Stilo on upea auto ajaa kovaa! Yksi parhaita milloinkaan valmistettuja autoja.Täytyy kyllä sanoa, että ei kovin kummoisesti kyllä kulje lähinnä pelottaa moottorivaurio joka seuraa tuosta kiljuttamisesta...
- aikataulunopeudet
Stilo_kuski kirjoitti:
Yhden kerran ajoin junan kanssa kilpaa. Halusin nähdä, kuinka nopeasti junat oikeasti menevät. Se meni tosiaan 140 km/h todellista eli minulla oli mittarissa 150 km/h ja mentiin rinta-rinnan kohdassa, jossa kiskot menevät ihan valtatien vieressä. Sitten painoin kaasun pohjaan ja kiihdytin junan ohi...
Mitä pahaa on ajaa kilpaa junan kanssa?Todettakoon idiootille, että juna ajaa aikatalunsa mukaista nopeutta - ei kilpaile sinun kanssa. Junat kulkevat nopeuskyvyiltään yli 200 km/h. että se moposi jää.
Sinä ajoit ylinopeuksia - mutta juna aikataulunmukaista. Siinä ero.
Sitä on turha saada auton ratin ja penkin välissä orgasmia, että pärjäsin, kun ei edes ymmärrä sitä, mikä on turvallista liikkumista.
- Joutzi
Itse omistin 1.6-litraisen vuosina 2002-2005. Ehkä se oli maanantaikappale, mutta voin sanoa, että huonoin auto, mitä minulla on ollut. Paljon sähkövikoja, aivan liikaa. Ajoltaan ihan mainio, mutta riesaa riitti. Fiatista en silti luopunut, nyt perheessä on Bravo diesel ja Grande Punto 1.4. Laatu on nykyisin aivan eri tasolla. Merkkinä lienee lähes parasta hinta-laatusuhdetta, jos käytettyjä katselet.
- näin
Varsinainen vitsiniekka, Fiattia ja laatua ei pitäisi mainita saman päivän aikana.
- utaal
Olet oikeassa. Turhaa toistoa tulee välttää kun Fiat ja laatu tarkoittavat samaa asiaa.
- näin
Fiatin omistaminen vaatii hyvää huumorintajua kuten edellisellä kommentoijalla.
- ex-omistajan sanat
Stilon tunnettuja vikoja ja hyviä puolia, perinteiset tyyppiviat ensin:
- Taka-akseliston puslat.
- Jäähdytin voi joskus tiputella pakkasilla, johtuu tiivisteistä
- Oven kahva ulkopuolella voi jäätyä liikkumattomaksi (poistuu voitelemalla vaijeri oven sisällä)
- airbag fault - herjaa (korjaantuu parantamalla liitos penkin alla, etenkin 3-ovisen alkupään autojen ongelma)
- 1,4 firen 6-vaihteinen loota voi joskus hiukan rusahdella kolmoselle vaihdettaessa. Ominaisuus, ei aiheuta vaaraa, vaihteisto kestää kyllä.
- Öljynkulutus, etenkin 1,8 ja toisinaan 1,4 fire voi olla todellinen öljysyöppö. Sinäänsä moottorit ovat erittäin kestäviä. 1,4 fire jopa kehitettiin myöhemmin mallistoon tullutta t-jet ahtamista varten, joten alapää on erittäin kestävä.
- 1,8 voi joskus sammuilla tyhjäkäynnillä.
- Turhat valoshowt kojelaudassa. Poistuvat usein uudelleen käynnistelemällä.
- Valonpesurit hajoaa. Voi ehkäistä ottamalla sulake talveksi pois.
- Helman maalit kuluu roiskeläpättömissä.
- Lampunpolttimot ovat todella vaikeat vaihtaa. Onnistuu kunnolla vain lokasuojan kautta.
- Takajarrut voi jumittaa
- Lamput voi kerätä kosteutta niin edessä kuin takanakin.
- Maalipinta aika pehmeä
Auto on kuitenkin persoonallinen ja hyvä ajaa. Ikäisekseen hyvin varusteltu malli täynnä hienostuneita hauskoja yksityiskohtia ja on ensimmäisiä täysimittaisella can-väylällä varustettuja alemman luokan perheautoja. Kori on luja ja turvavarusteet etenkin uudemmissa ikäisekseen automalliksi erittäin hyvät.
Ei ruostu helposti, tähän auttaa Delta-auton hyvä jälkikäteen tehty ruostesuojaus.
Mukava dual-drive ohjaustehostin. Hyvät vakiostereot.
Lämppäri on aika tehoton, mutta ilmastointilaite vastaavasti tehokas. Ei mikään huippupihi millään moottorivariaatiolla. Bensakoneet kierroskoneita, mutta löylyä kyllä löytyy kierroksia rohkeasti käyttämällä. Tilava, etenkin Multiwagon on iso ja korkeahko auto. Penkit ovat hiukan omituisen tuntuiset, mutta niihin tottuu. Kaikissa malleissa ei ole takaniskatukia melko uusissakaan yksilöissä.
Penkinlämmittimien katkaisijat ovat todella typerässä paikassa. Kuskinpenkin korkeussäätö vaeltaa alaspäin. Johtuu vivusta johon reisi osuu autosta poistuttaessa.
Hyvät sisävalot. Kohtuu hyvä laatuvaikutelma, mutta viikset vähän hontelon tuntuiset. Ei hiljainen, mutta ei varsinaisesti mikään mölytoosakaan. Bensakoneet käyvät lämmettyään erittäin hiljaa. Kylmänä kalisevat melkoisesti, mutta sekin on vaaraton ominaisuus.
Kokonaisuutena hyvä auto ja vähän ajettuna voi käytettynä löytää halvalla todellisen helmen. Mainettaan parempi. Itse ostin aikanaan uutena "vanhakoppaisen" MW:n ja pidin kovasti autosta, hyvät muistot jäi, vaikka sen jälkeen on ollut parempiakin autoja.- stilorassaja
Minulla oireili Stilo multiwagon 1,8 130 sammuilemalla ajoittain kun painoi kytkimen pohjaan, joskus vika oli kuukausia poissa ja tuntui että jos öljy oli vähissä tai öljynvaihto lähellä niin oireili enemmän. vaikutti myös että ilmastointi päällä ja ilmastointihuollon jälkeen oireili vähemmän. Kostea keli taas vaikutti lisäävän sammumistaipumusta. Samumistaipumus katosi myös hetkeksi ecu-resetoinnilla.
Vika korjaantui lopullisesti kun törmäsin englanninkielisillä sivuilla kaasuläpänpuhdistusohjeisiin (throttle body/idle body cleaning). Aikaa vian korjaukseen eli kaasuläppärungon puhdistukseen meni 5 minuuttia ja 0 euroa ja auto on toiminut kuin unelma. Itse puhdistin kaasuläppärungon crc:llä - posifd0s
Tämä ex-omistajan sanat listaus kuullosti erittäin tutulta. Kun itsellä ollut kohta 10v 2003 vuoden stilo.
- -jk
Nyt kuusi vuotta ollut alla -06 1.4 multiwagon. Tyytyväinen ollut, mitä nyt noita juuri mainittuja tyyppivikoja ollut muutama. Mutta missäpä autossa niitä ei olisi.
Omasta löytyy seuraavat:
-Talvella toinen takaoven kahva jää jumiin, ovi ei mene enää kiinni. Vältämme oven käyttämistä talvella :D Täytyy tänä kesänä varmaan rasvata ne aikaisemmassa viestissä mainitut vaijerit
- Jarrusatula vaihdettu kerran.
-Renkaiden vaihdon yhteydessä pitää muistaa poistaa hiekka joka kerääntyy lokasuojan viereen helmassa olevaan koloon. Kastunut hiekka muhii siellä ja saa ennenaikaisen puhkiruostimisen aikaan. Itse teen tämän aina ja sitä hiekkaa on välillä todella paljon.
-Etuvalojen polttimoiden vaihtaminen haastavaa. Talvella ulkona vaihtaminen lähes mahdotonta. Itse vaihdan joka vuosi kesärenkaiden vaihdon yhteydessä lähivalo polttimot. Menee siinä samalla kätevästi kun rengas on irti.
-Mittaristo eikä siinä olevat valot toimi. Yöllä ollut pakkasta ja aamulla ilma lämmennyt nopeasti varsinki aiheuttaa tämän. Sulake irti ja vähän avaimella rapsutusta sulakkeen kosketin pintaan --> hyvin toimii taas.
-Tuulilasi naarmuinen, huono laatu???
-Takapään puslat taitaa paukkua tässäkin.
-Ennen 2006/10 valmistetuissa pallonivelet 120€/kpl, tämän jälkeen valmistetuissa 20€/kpl. Omani tietysti 2006/06
-Vie välillä öljyä ja taas välillä ei, kummallista???
-Ilmastointi laitteen kondessiovesi tulee vänkärinpuolen jalkatilaan. Kerran korjattu takuussa, mutta viime kesänä uusi taas vian. Kotelo/säiliö johon vesi menee, niin sieltä on irronnut jotain joka tukkii reiän mistä vesi poistuu. Jos joku tietää mitä on irronnut ja miksi niin olisin kiitollinen korjaus vinkeistä näin kesän kynnyksellä.
-Etuvalojen umpioiden pinta halkeillut. Menee katsastuksesta kuitenkin hyvin läpi.
-Nitisii ja natisee varsinkin talvipakkasilla, johtuu varmaan kojelaudan muovisuudesta.
-Ei hirveän hiljainen. Renkaita ostaessa kannattaa kiinnittää huomioita niiden hiljaisuuteen.
Jäähdytetty hanskalokero, pysyy juomat kylmänä kesällä.
Minkäänlaista valoshowta ei ole ikinä ollut. Tarkkaan kun mietin niin mikään varoitusvalo ei taida olla ikinä syttynyt. Auto huolletaan kyllä hyvin joka vuosi.
Lähtee AINA käyntiin, säällä kuin säällä. Omassani ei ole edes lohkolämmitintä.
Tilava
Jakopää remppa kohtuu hintainen (299€, sis. osat, työt vesipumppu sijaisauto)
/- Hyvä mutta vähän vetelä ajettava. Ohjaus omasta mielestäni kevyt/vähän tunnoton. Lisäksi löytyy erikseen ohjauksen kevennys nappi, en ymmärrä kuka sitä enää tässä tarvitsee.
Yhteenvetona sanoisin että hyvä perusauto. Tyyppivikoja tietysti on, mutta ei kuitenkaan mitään hajoavia vaihdelaatikoita niin kuin joissakin saksalaisissa. Vaan enemmän häiritseviä ja suht edullisia korjattavia.- Romu kasaan
NOoliko hintasa väärtti
- mr. Fiat
Romu kasaan kirjoitti:
NOoliko hintasa väärtti
Todennäköisesti ei.
Oma stiloni on syönyt rutosti rahaa mutta toisaalta olen saanut kyllä vastalahjana mukavasti harmaita hiuksia ja vätsänpuruja.
Stilo on vuoden sisään hinattu kahdesti korjaamolle.
Ensin paukahti jakohihna ennen vaihtovälin täyttymistä.Rahaa paloi mutta tulipahan stiloon uudet venttiilit samalla.
Toisen hinauksen aiheutti virtalukko joka sen kummempia varoittamatta hajosi,tietenkin omaan pihaan ettei vakuutusyhtiön tarvinnut osallistua hinauskustannuksiin.
Pienempinä mielipahan aiheina mainittakoon toimimattomat takalasin pesin,takaluukun sähköinen lukko,kuskin penkinlämmitin joka yllättäen myös lakkasi toimimasta,molemmista ovista hajonneet ovenrajoittimet ja vilkun viiksi joka ei suostu pysymään vilkkuasennossa kuin vasemmalle käännyttäessä.
Rahaa on palanut myös koiranluihin,palloniveliin,pakoputkistoon,jumittaviin takajarruihin ja katkenneisiin jousiin.
Ajovalopolttimoitahan joutuu stiloon myös vaihtamaan kahdesti vuodessa ja voin sanoa että on todellakin mielenkiintoinen operaatio tuo.
Mutta muuten ihan kiva pirssi jos ei tällaisista pikkuvioista jaksa murehtia. - kantsii tsekata.
mr. Fiat kirjoitti:
Todennäköisesti ei.
Oma stiloni on syönyt rutosti rahaa mutta toisaalta olen saanut kyllä vastalahjana mukavasti harmaita hiuksia ja vätsänpuruja.
Stilo on vuoden sisään hinattu kahdesti korjaamolle.
Ensin paukahti jakohihna ennen vaihtovälin täyttymistä.Rahaa paloi mutta tulipahan stiloon uudet venttiilit samalla.
Toisen hinauksen aiheutti virtalukko joka sen kummempia varoittamatta hajosi,tietenkin omaan pihaan ettei vakuutusyhtiön tarvinnut osallistua hinauskustannuksiin.
Pienempinä mielipahan aiheina mainittakoon toimimattomat takalasin pesin,takaluukun sähköinen lukko,kuskin penkinlämmitin joka yllättäen myös lakkasi toimimasta,molemmista ovista hajonneet ovenrajoittimet ja vilkun viiksi joka ei suostu pysymään vilkkuasennossa kuin vasemmalle käännyttäessä.
Rahaa on palanut myös koiranluihin,palloniveliin,pakoputkistoon,jumittaviin takajarruihin ja katkenneisiin jousiin.
Ajovalopolttimoitahan joutuu stiloon myös vaihtamaan kahdesti vuodessa ja voin sanoa että on todellakin mielenkiintoinen operaatio tuo.
Mutta muuten ihan kiva pirssi jos ei tällaisista pikkuvioista jaksa murehtia.Ton takaluukun sähkönapin kanssa kannattaa ensin katsoa ajotietokoneen valikoista, ettei nappia ole kytketty pois toiminnasta.
Ei ole ensimmäinen kerta kun Stilon omistaja luulee napin olevan rikki, kun asetuksissa napin toiminta onkin vaan vahingossa off-asennossa.
Se miksi napin ylipäätään saa halutessaan pimeäksi, pitää kysyä italialaisilta. - GPsporty
kantsii tsekata. kirjoitti:
Ton takaluukun sähkönapin kanssa kannattaa ensin katsoa ajotietokoneen valikoista, ettei nappia ole kytketty pois toiminnasta.
Ei ole ensimmäinen kerta kun Stilon omistaja luulee napin olevan rikki, kun asetuksissa napin toiminta onkin vaan vahingossa off-asennossa.
Se miksi napin ylipäätään saa halutessaan pimeäksi, pitää kysyä italialaisilta.Ulkomailla yleinen riesa suurkaupungeissa on, että punaisissa valoissa seistessä tavarat varastetaan kontista. Siksi voi olla viisasta poistaa tuo käytöstä kaupungissa ajettaessa. Stilossa voi myös ohjelmoida kaikki ovet lukkiutumaan liikkeelle lähdettäessä.
- H33Bo74
mikä vika eilen mittaristo toimi tänään ei, mikään mittari ei liiku ja kello näyttää 0:00. muuten kaikki toimii ainut valo on airbag kun käynnistää.
- hankaluuksia
Ajovalopolttimoitahan joutuu stiloon myös vaihtamaan kahdesti vuodessa ja voin sanoa että on todellakin mielenkiintoinen operaatio tuo JOO ja peukalo kämmenellä ei pysty edes vaihtaan ja toinen puoli Sisälokasuoja pois. Ja koko mittaristo menee pimeeksi jos saa oikosulkua akku Silloin ei muuta kun vaihtomittaristo ja 500€ työineen.
- MWJTD
Mihiköhän tuo mittariston pimentävä oikosulku pitää tehdä? Pimeän mittariston vaihto ei taida olla halpaa millään merkillä.
Jos on peukalo keskellä kämmentä, silloin pitää ottaa lokasuoja pois lampunvaihtoa varten. Osaava vaihtaa JTD:stäkin yläkautta.
Pilkkuja ja pisteitä kirjoituksessa ei tarvitse säästää, ne eivät maksa mitään. - GPsporty
Kannattaa käynnistää auto valot off-asennossa, joilloin niille ei tule virtapiikkiä.
- ajanhukkaa
GPsporty kirjoitti:
Kannattaa käynnistää auto valot off-asennossa, joilloin niille ei tule virtapiikkiä.
Ei auta, nimim. kokemusta on.
- FSB-Inspect
Ei kannata ostaa autoa, joka sai Fiatin melkein konkurssiin. Taitaa olla epäonnistunein Fiat mitä koskaan on tehty.
- MWJTD
Jaa...vai sai melkein Fiatin konkurssiin. Muutama vuosi Stilon julkistuksen jälkeen siirtyi osa amerikkalaista autoteollisuutta fiatille.
Kun kerran omaat parempaa tietoutta tästä automallista, voinet tehdä listan näistä epäonnistumisista. Voin esimerkin vuoksi aloittaa
-Farmarin taka-akselin puslat uusittava noin 100000 km:n jälkeen
Jatkanet tästä... - totta toinen puoli
MWJTD kirjoitti:
Jaa...vai sai melkein Fiatin konkurssiin. Muutama vuosi Stilon julkistuksen jälkeen siirtyi osa amerikkalaista autoteollisuutta fiatille.
Kun kerran omaat parempaa tietoutta tästä automallista, voinet tehdä listan näistä epäonnistumisista. Voin esimerkin vuoksi aloittaa
-Farmarin taka-akselin puslat uusittava noin 100000 km:n jälkeen
Jatkanet tästä...Kyllä tuossa totuuden siemen oli. En muista myyntilukuja, mutta suunniteltuihin tuotantomääriin verrattuna Stilo oli todella paha floppi. Sitä sentään valmistettiin kolmea eri korimallia kaikki moottorivariaatiot, sporttimallit yms. päälle. Tod. näk. valmistus oli vielä kallista hupia, kun osattiin esim. 3 ja 5 ovisista malleista tehdä niin erilaiset, ettei niissä juuri yhteisiä osia ollut, moottoritilaa lukuunottamatta. Niissähän oli ihan alkuun melko tuhdisti varusteitakin, esim. 8 turvatyynyä (oikeasti, eikä tojon 2 2= 6 logiikalla laskettuna), luistonesto, kaasujouset konepellissä, mutta ainakin suomaassa touhu meni pian pelkällä hinnalla myynniksi ja varustelutasoksi vakiintui karvalakki.
Ei tainnut olla erityisen hyvä idea ruveta jäljittelmään "ajatonta" saksalaista karua muotoilua sisällä & ulkona. Huonon myyntimenestyksen vuoksi Stilo korvattiin ripeässä tahdissa suunnitellulla Bravolla, jossa on taas muotoseikat kunnossa moottoripalettikin päivittyi paremmin tähän päivään sopivaksi. Vaan sitten iski talousvaikeudet Eurooppaan on johtoporraskin popsinut liikaa sieniä tms. päivälliseksi, kun jo parin vuoden ajan ainoa tuutista ulos tullut tuote on uusi strategia, joka on aina 180° käännös verrattuna 6 kk aiemmin esiteltyyn ja jonka päällimmäinen viesti on, että työn alla olleet tuotekehityshankkeet heitettiin roskiin ja aloitettiin suunnittelu puhtaalta pöydältä.
- MWJTD
Asiallinen viesti.
Näinhän se taisi mennä. Odotettu myyntimäärä ei toteutunut. Siksi Stiloa voi pitää epäonnistuneena automallina. Vaikka autossa sinänsä ei kummenpaa vikaa ollut. Tuo jo mainitsemani MW:n taka-akselin puslat, huonot ajovalon polttimot ja niiden vaihdon hankaluus voi tyyppivikoina mainita. Samoin 1.8-moottorin sammuilu tyhjäkäynnillä.
Vastapainoksi pitää mainita runsas varustelu. Turvatyynyt jo tulikin mainittua. Lisäksi ilmastointi vakiona juomapullojäähdyttimineen, 2-tehoinen ohjaustehostin (CITY on erittäin upea varuste kaupunkipyörityksessä), dieselissä Webasto. Eikä vakioäänentoistossakaan ollut moittimista.
Ehkä saksalaistyylinen muotoilu ei houkutellut ostajia.
Mainettaan parempi auto. Nyt ennakkoluulottomat saavat hyviä Stiloja käytettyjen markkinoilta.- totta toinen puoli
> Vaikka autossa sinänsä ei kummenpaa vikaa ollut.
Kyllä niissä taisi kuitenkin suht paljon olla erinäisiä pikkukiusoja, kuten veemäinen ajovalopolttimoiden vaihto, katkeilevat etujouset (osui omalle kohdalleninkin ... mutta tämä oli yleinen vaiva 2000-luvun alkupuolen autoissa, iski myös faijan Almeraan!), 1,6 l bensakoneen puolaviat, koiranluut kanssa kulutustavaraa...
Mutta nuo oli toisaalta pikkuvaivoja, jotka hoitui yhdellä korjaamokäynnillä ja satasella tai parilla. Siis aivan eri juttu kuin saksalaisten laatuautojen porsivat vaihteistot, kondenssivedet välijäähdystä koneeseen ja kiertokanget banaaneiksi yms. totaalituhot.
Kumpi onkaan parempi, ostaa auto, jossa
- joutuu 5 vuoden aikana tekemään keskimäärin 2 kpl ylimääräisiä 300 € remontteja
- useimmat selviää ilman ylimääräisiä remontteja, mutta 15 %:lla napsahtaa 5000 € korjauskeikka, josta - tappelun jälkeen - kustannukset jaetaan 50:50 maahantuojan ja omistajan välillä
Ensimmäisessä tapauksessa korjauskulujen odotusarvo on 600 € ja jälkimmäisessä 0,15*2500 = 375 €, joten jälkimmäinen vaihtoehto on selkeästi parempi, jos omistaa 100 autoa ja pääsee pelaamaan keskiarvoilla.
Mutta näin yksityishenkilönä minun on helpompi niellä ennalta odotettava 600 € kulu kuin alkaa "lottoamaan" - eli valita vaihtoehto, jossa *saattaa* tulla yllättäen & pyytämättä useamman tonnin kulu, mikä pistäisi seuraava kesän lomasuunnitelmat tms. uusiksi.
Takaisin asiaan: ajettavuuskin Stilossa oli OK (selvästi parempi kuin esim. Almerassa), mutta ainakin minulla 5D mallissa ollut 1,6 l kone oli aika vanhahtava -alavääntöä ei ollut tarpeeksi näin painavan kopan liikutteluun kaupungissa. Muotoilu (mallia saksalainen) ja tossu/janoinen kone ne pahimmat pulmat olivat. Autosta olisi tullut paljon parempi jo pelkästään istuttamalla siihen 6 pykäläinen loota vähän tiheämmin välitettyine 1-5 vaihteineen. Puhumattakaan sitten näistä T-Jet koneista. - stilottaa/cliottaa
totta toinen puoli kirjoitti:
> Vaikka autossa sinänsä ei kummenpaa vikaa ollut.
Kyllä niissä taisi kuitenkin suht paljon olla erinäisiä pikkukiusoja, kuten veemäinen ajovalopolttimoiden vaihto, katkeilevat etujouset (osui omalle kohdalleninkin ... mutta tämä oli yleinen vaiva 2000-luvun alkupuolen autoissa, iski myös faijan Almeraan!), 1,6 l bensakoneen puolaviat, koiranluut kanssa kulutustavaraa...
Mutta nuo oli toisaalta pikkuvaivoja, jotka hoitui yhdellä korjaamokäynnillä ja satasella tai parilla. Siis aivan eri juttu kuin saksalaisten laatuautojen porsivat vaihteistot, kondenssivedet välijäähdystä koneeseen ja kiertokanget banaaneiksi yms. totaalituhot.
Kumpi onkaan parempi, ostaa auto, jossa
- joutuu 5 vuoden aikana tekemään keskimäärin 2 kpl ylimääräisiä 300 € remontteja
- useimmat selviää ilman ylimääräisiä remontteja, mutta 15 %:lla napsahtaa 5000 € korjauskeikka, josta - tappelun jälkeen - kustannukset jaetaan 50:50 maahantuojan ja omistajan välillä
Ensimmäisessä tapauksessa korjauskulujen odotusarvo on 600 € ja jälkimmäisessä 0,15*2500 = 375 €, joten jälkimmäinen vaihtoehto on selkeästi parempi, jos omistaa 100 autoa ja pääsee pelaamaan keskiarvoilla.
Mutta näin yksityishenkilönä minun on helpompi niellä ennalta odotettava 600 € kulu kuin alkaa "lottoamaan" - eli valita vaihtoehto, jossa *saattaa* tulla yllättäen & pyytämättä useamman tonnin kulu, mikä pistäisi seuraava kesän lomasuunnitelmat tms. uusiksi.
Takaisin asiaan: ajettavuuskin Stilossa oli OK (selvästi parempi kuin esim. Almerassa), mutta ainakin minulla 5D mallissa ollut 1,6 l kone oli aika vanhahtava -alavääntöä ei ollut tarpeeksi näin painavan kopan liikutteluun kaupungissa. Muotoilu (mallia saksalainen) ja tossu/janoinen kone ne pahimmat pulmat olivat. Autosta olisi tullut paljon parempi jo pelkästään istuttamalla siihen 6 pykäläinen loota vähän tiheämmin välitettyine 1-5 vaihteineen. Puhumattakaan sitten näistä T-Jet koneista.Kakkosautoksi meinasin 6 lovista stiloa, jos laittaa viivalle stilon ja clion kumpi vetää pitemmän korren ajatellen kokonaisuutta keston suhteen, kummassa kirpussa muuten isompi takakontti,, täytyy myöntää ettei ole stiloa tullu kateltua ku liikennevaloissa, joten kysymys voi aiheuttaa joltai mulkulta mee kattomaan vastauksen mutta saattaa joku fiksu vaikka antaa asiallisen vastauksenkin..
- Stilon vika
totta toinen puoli kirjoitti:
> Vaikka autossa sinänsä ei kummenpaa vikaa ollut.
Kyllä niissä taisi kuitenkin suht paljon olla erinäisiä pikkukiusoja, kuten veemäinen ajovalopolttimoiden vaihto, katkeilevat etujouset (osui omalle kohdalleninkin ... mutta tämä oli yleinen vaiva 2000-luvun alkupuolen autoissa, iski myös faijan Almeraan!), 1,6 l bensakoneen puolaviat, koiranluut kanssa kulutustavaraa...
Mutta nuo oli toisaalta pikkuvaivoja, jotka hoitui yhdellä korjaamokäynnillä ja satasella tai parilla. Siis aivan eri juttu kuin saksalaisten laatuautojen porsivat vaihteistot, kondenssivedet välijäähdystä koneeseen ja kiertokanget banaaneiksi yms. totaalituhot.
Kumpi onkaan parempi, ostaa auto, jossa
- joutuu 5 vuoden aikana tekemään keskimäärin 2 kpl ylimääräisiä 300 € remontteja
- useimmat selviää ilman ylimääräisiä remontteja, mutta 15 %:lla napsahtaa 5000 € korjauskeikka, josta - tappelun jälkeen - kustannukset jaetaan 50:50 maahantuojan ja omistajan välillä
Ensimmäisessä tapauksessa korjauskulujen odotusarvo on 600 € ja jälkimmäisessä 0,15*2500 = 375 €, joten jälkimmäinen vaihtoehto on selkeästi parempi, jos omistaa 100 autoa ja pääsee pelaamaan keskiarvoilla.
Mutta näin yksityishenkilönä minun on helpompi niellä ennalta odotettava 600 € kulu kuin alkaa "lottoamaan" - eli valita vaihtoehto, jossa *saattaa* tulla yllättäen & pyytämättä useamman tonnin kulu, mikä pistäisi seuraava kesän lomasuunnitelmat tms. uusiksi.
Takaisin asiaan: ajettavuuskin Stilossa oli OK (selvästi parempi kuin esim. Almerassa), mutta ainakin minulla 5D mallissa ollut 1,6 l kone oli aika vanhahtava -alavääntöä ei ollut tarpeeksi näin painavan kopan liikutteluun kaupungissa. Muotoilu (mallia saksalainen) ja tossu/janoinen kone ne pahimmat pulmat olivat. Autosta olisi tullut paljon parempi jo pelkästään istuttamalla siihen 6 pykäläinen loota vähän tiheämmin välitettyine 1-5 vaihteineen. Puhumattakaan sitten näistä T-Jet koneista.Stilon valot kannattaa vaihdattaa esim fixuksella 20€ puoli lamppuineen päivineen heillä on joku erikoisavain.
1 Tyyppivika ajovalon korkeudensäätö jos ja kun menee rikki niin ei missään nimessä DA varaosaa kopska se on samanlainen paska, vaan merkin vaihto malleja on vaikka kuinka jotka tuohon käy.
Da olisi veloittanut 660€ tuosta operaatiosta fixus otti 220€ paremmilla osilla.
- Stilon vika
Kannattaa muutenkin miettiä aika paljon noita tyyppivikoja.
1 jumittavat jarrut! Bremboa tilalle niin ei jumita enää ja kestää helvetin kauan (eikä muuten ole juurikaan kalliimpaa kuin orkkis).
Pyöränlaakerit! ei missään nimessä orkkiksia vaan skf sama juttu kuin jarrujen kanssa.
Ohjausakseli DA vaihdettuna 1200-1500€
Purkaamot ovat noita täynnä, 500€ - hmmmmm
Stilon vika kirjoitti:
Kannattaa muutenkin miettiä aika paljon noita tyyppivikoja.
1 jumittavat jarrut! Bremboa tilalle niin ei jumita enää ja kestää helvetin kauan (eikä muuten ole juurikaan kalliimpaa kuin orkkis).
Pyöränlaakerit! ei missään nimessä orkkiksia vaan skf sama juttu kuin jarrujen kanssa.
Ohjausakseli DA vaihdettuna 1200-1500€
Purkaamot ovat noita täynnä, 500€Kaikissa autoissa jarrut jumittavat, jos ei jarruja käytä kunnolla koskaan ja laiminlyö asiantuntevan ja säännöllisen jarruhuollon.
hmmmmm kirjoitti:
Kaikissa autoissa jarrut jumittavat, jos ei jarruja käytä kunnolla koskaan ja laiminlyö asiantuntevan ja säännöllisen jarruhuollon.
Näin Toyotan omistajana ei voi kuin naureskella näitä juttuja ! "Ei ole ollu vikoja paitsi, ovet jumittaa,sähköt sekoilee,puslat paukkuu,jouset katkeilee,jne......
- hmmmmm
nippondenso kirjoitti:
Näin Toyotan omistajana ei voi kuin naureskella näitä juttuja ! "Ei ole ollu vikoja paitsi, ovet jumittaa,sähköt sekoilee,puslat paukkuu,jouset katkeilee,jne......
Hohhoijaa.
Jos keräät kaikki mallin viat yhteen ja kirjoitat ne tähän, niin Corollasikin vaikuttaisi varsin kyseenalaiselta ostokselta. Väitän, että jos olisit ikinä Fiat Stilon omistanut, ei kokemuksesi varmaankaan olisi ollenkaan noin negatiivinen kuin mitä nyt annat ymmärtää. Kokemusta autosta sinulla ei ole, luuloja sitäkin enemmän. hmmmmm kirjoitti:
Hohhoijaa.
Jos keräät kaikki mallin viat yhteen ja kirjoitat ne tähän, niin Corollasikin vaikuttaisi varsin kyseenalaiselta ostokselta. Väitän, että jos olisit ikinä Fiat Stilon omistanut, ei kokemuksesi varmaankaan olisi ollenkaan noin negatiivinen kuin mitä nyt annat ymmärtää. Kokemusta autosta sinulla ei ole, luuloja sitäkin enemmän.Hohhoijaaa itelles! Sen verran olen työkseni Fiiatteja ja muita eurokotteroita korjannu ,että ymmärrän pysyä niistä kaukana!
- magneti marelli
nippondenso kirjoitti:
Hohhoijaaa itelles! Sen verran olen työkseni Fiiatteja ja muita eurokotteroita korjannu ,että ymmärrän pysyä niistä kaukana!
Tojotakorjaamolle viedään sitten ehjiä autoja...
Oletatko että ehjiä autoja korjataan? Tojotasta en tiedä. Jospa korjaamolla jonkinlaiset ajo-ominaisuudet saavat kehitettyä.
Ovat muumisi lähteneet laaksosta.
- röppöttäja
ventiilivika 4cylinteri mootori röpöttää mutta kulkee purstuksia ei oo 4cylinterissä voisko ventiilit menny sököks? fiat stilo vm.2003 1.6 16v
- EXStilojtd
Paljon pikkuvikaa... kaikissa käyttölaitteissa! bensakoneissa myös jonkin verran jakopää rikkoja. Nopsasti arvo laskee ja todella vaikeita myydä eteenpäin.. oma jtd stilo oli vuoden ja ei kuukautta ilman vikoja.. ja myytyä ei saanu mut vaihdossa liikkeessä huolivat!
- vvrtv
Pysykää kaukana tästä romukasasta.
- Kommentoi
Sehän riippuu sinusta. Kuinka lähelle tulet.
- karvanoppa121
Halvalla et välttämättä hyvää saa mutta voi se p..ka tulla käsiin isommallakin rahalla. Itselläni 05- 1.9 jtd maksoi 2000 e ja vuoden aikana tullut ajettua 30 000 km(mittarissa 250 000). polttimoita mennyt pari ja vaihto hankalaa mutta nopeutuu joka kerta. Raidetangon pää vaihdettu, moniurahihna ja nyt jousi ja alapallonivel listalla. Omasta mielestä vähän olen tehny/maksanut verrattuna toiseen autooni MB 220 cdi. Vaihdekeppi,korkeapainepumppu putkia,jarrupalat,niveliä useampia. renkaat kestää kesän ym. Ajettavuus MB ihan eri luokkaa kuin fiatilla mutta kukkarolla kävi pyörre . Jokainen ostakoon oman autonsa mutta minä en laita 10 000e autoa johon voi tulla useamman tonnin remontti( esim. dsg-laatikkovika ym)
- 166
Itse vaihdoin Bravon Stilo 1,6 litraiseen muistaakseni 2001 tai 2002 vai koska niitten valmistus nyt aloitettiinkaan? Käyttökokemus jäi vuoden mittaiseksi, mutta tässä jotain:
Öljyn kulutus pääsi todella yllättämään, 4000 km kohdalla jo alle minimimerkin ja käynnistyksen yhteydessä öljypainevalo jäi toviksi palamaan. Öljytäytön jälkeen piti vielä kerran lisätä öljyä ennen ensimmäistä vuosihuoltoa. Oli kuitenkin huollon mielestä normaalia. Aikaisemmilla Fiiateilla eli Uno 1,1 ja Bravo 1,4 ei tarvinnut koskaan lisätä öljyä ennen vuosihuoltoa. Eikä tarvinnut Stilon jäkeen tulleella Fiiaattikaan eli Alfa 156 2,5, vaikka aika monella muulla ilmeisesti sekin malli öljytankkauksia tarvitsi.
Jostain syystä myös moottorin pohja muovipanssarit kokivat kovia muutamaankin otteeseen vuoden aikana, ilmeisesti maavara edessä on poikkeuksellisen pieni. Heti muovipanssarin takana on myös ilmastointilaitteen alumiiniputkia, joten etupään pohjan kolhimista kannatta välttää...omassa viilentimen putkiin tuli vähän vihreää väriä mökkitien ruohikosta, mutta ei pohjamuoveja kalliimpaa remppaa.
Öljyn kulutusta huomioimatta autosta jäi laadukas vaikutelma, tosin voi olla, että se oli sitten varsinainen pommi seuraavalle omistajalle. Jos muistaisin rekisterinumeron olisi kiva kysyä onko vielä ajossa. - marnie4
MULLA ollut useampi fiat . nyt stilo 1,4 vuoden verran. ei mitään oo laitettu eikä moitittu. katsastuksessa meni hyvin leima tuli. ja sitä paitsi on hyvä ajettava. Leveä ja vakaa auto. Ilmastointi plussaa. Muotoilu ihan kiva...ja sporttinen. terv mun 8:s fiat.
- Anonyymi
Sama malli farmarina - rakentaessa peräkärryn kanssa todellinen tila-auto ja tavaraa liikku kärry täynnä koko urakan ajan. Polttimoita vaihdoin jokusen, mutta mitään erityistä vikaa ei tullut suurienkaan kuormien kanssa. Suosittelen.
- Kokemuskia...s
2 stiloa ja 100tkm ajaneena täytyy todeta että on rahalle vastinetta. 1 meni polttimoita 2v aikana 4kpl Fixus vaihtoi ne n100€ kulut.
Nykyinen stilo polttimoita palaa 2-3x vuodessa sama fixus vaihtelee. Ainut yllättävä vika on ollut polttoaineen palautuksen häiriö, korjaantui venttiilin vaihdolla 200€ töineen..
Hinta laatu suhde on ollut loistava,. Miinusta annan kaikenlaisista vittumaisista pikkujutuista joita noissa riittää.
-Ovet jäätyvät
-Keskuslukitus toimii miten toimii, talvella.
-Alusta on rakennettu paskoilla osilla, vaikken ole itse joutunut vaihdattamaan mitään sinne, auton huoltokirjasta näkyy selkeästi 2-3v välein tehdyt alusta rempat.
Iskarit, koiranluut,yms yms -> Tässäkin positiivinen puoli on se että hinnat ovat olleet tosi halpoja.- toinen_näkemys
>-Ovet jäätyvät
>-Keskuslukitus toimii miten toimii, talvella.
Minulla hieman päinvastaisia kokemuksia. Stilon kanssa tuli harrastettua sellaista, että aina kunnon pakkaskauden alussa auto harjapesusta läpi, niin sai sitten muutaman päivän ajella puhtaalla autolla, kun ei suolapaska enää -15 pakkasilla lennä. Eli tosiaan auto pesusta läpi, 0,5-2 km ajoa (riippuen siitä, ajoinko suoraan kotipihaan vai jarrujenkuivattelulenkin) ja auto parkkiin yöksi. Ei mitään ongelmia keskuslukituksen tai ovien avaamisen kanssa. Tosin minulla oli käytössä sisätilanlämppäri ja tiivisteisiin tuli vedeltyä silikonia pari kertaa vuodessa.
Käsijarru sentään em. toiminnan seurauksena saattoi jäätyä, mutta takajarrutkin poksahti aina auki, kun tosissaan lähti peruuttamaan.
Isoin talvikäytön ongelma Stilossa oli "potero" tuulilaisin alareunassa. Parkkiin jätetyn, vielä lämpimän, auton tuulilasiin satava lumi/räntä suli osittain, valui sinne poteroon ja jäätyi sinne. Sitten olikin vähän pakko ajaa auto sulamaan jokin ostoskeskuksen parkkihalliin ennen kuin uskalsi pyyhkijäitä käyttää. - Anonyymi
Punton omistaneena suosittelen olemaan räpeltämättä sitä ajovalokatkasijaa, jostain syystä kun väännät katkaisijan nollille / päälle niin se saa polttimot palamaan. Puntossa kestää polttimot nyt vähintään vuoden kun en niitä katkaisijoita räplää. Jopa riittäny että 1 polttimon vaihtanu vuodessa aina toiselle puolelle. Tuo katkaisija saa olla kokoajan päällä-asennossa kun ne sammuu joka tapauksessa automaattisesti virrat katkaistaessa. Kannattaa pitää myös akku kunnossa, matala jännite antaa toimintahäiriön esim. sähköiselle ohjaustehostimille ja lukuisille moottorin sähköisille ohjausreleille. Auto voi jopa kieltäytyä käynnistymästä huonolla akulla vaikka akku jaksaisikin starttia pyöritellä.
- A-H-j
Minulla vm 2003 Stilo. Ollut reilun pari vuotta. Tykkasin aiemmin paljon. Monenlaista ollut. Nyt kyllä päälimmäisenä tuommoinen moottorivikavalo. Ei tunnu korjaantuvan. Eikä mene katsastuksesta. Uskokaa tai älkää, niin auto on ollut korjaamoilla 7 kuukautta. Kuusi viikkoa vietti Rovaniemellä Delta-autossa mm. Nyt kokeillaan uutta korjaamoa. Ihan uskomatonta. Kukaan ei saa sitä kuntoon näköjään. Rahaa palaa ja töihin kävellään. Ei taatusti enää kauan. Haluaisiko joku tietävämpi sen multa ostaa. Kaikin puolin muuten kunnossa ja koriltaankin moitteeton. Auto on pohjois lapissa. Säpö: ala-koskela at hotmail.co
- fghgfhfthbfthb
Huono huollto tekee autosta huonon...
- Anonyymi
imupuolella vuoto antaa sytytys puolen häiriö vikavalon. muutama muukin vika antaa väärän vikakoodin. autokorjaamossa osaavat vaihtaa osat jos joku näyttää missä vika. muuten niillä menee sormi suuhun. jos tiedät merkin harrastajan joka auttaa, heistä löytyy todellisia guruja.
- ollut2fiatiakin
Näissä kommenteissa on mainittu Fiatin polttavan ajovaloja. Minulla on Honda CR-V, jonka valotehoja paransin vetämällä piuhat suoraan akusta ajovaloille, alkuperäiset pikkupiuhat ohjaavat releitä. Nyt kun polttimoille tulee tasan 12V niin on ollut tosi vaikeaa löytää sen kestäviä polttimoita. Etäs jos Fiatissa on sama juttu, poikkipnnaltaan riittävän paksut piuhat. Olen myös vuosien saatossa havainnut, että kaikki autot kuluvat käytössä. Hämmästyttävää, eikö totta!
- päiväajovalot_auttaa
Varsinainen syy on kuitenkin polttimoiden tyyppi. Sehän on perinteisen H4:n sijaan H7 tai joku vastaava (muista enää tarkasti...). Näissä on pajon suurempi valoteho (jep, stilon valot ovat halogeenivaloiksi ihan mukiinmenevät) kuin hoonelosissa, taisi olla peräti 1600 lumenin luokkaa valovirta, kun H4 lähivalo kait tyypillisesti tonnin luokkaa. Samat watit, joten suurempi valoteho on luotu polttamalla hehkulankaa kuumempana. Mikä sitten näkyy selvästi lyhyempänä elinikänä. Näillä H7 tms. on muistaakseni minimivaatimuksena 1350 tjsp lumenia, joten ei ns. long life polttimotkaan mitään tuikkuja voi olla.
No, polttimothan eivät paljoa maksa, mutta se vaihto on tosiaan veemäinen = ei mitään toivoa tehdä kerrostalon pihalla tammikuun pakkasissa. Tuli sellainen kiva 2x60 € lisäkustannus vuodessa (polttimot kesti tasan vuoden 10 tkm/vuosi ajoilla).
Tähän autoon, jos johonkin, kannattaa laittaa jälkiasenteiset päiväajovalot. Stilohan on siitä kiva, että siinä on valoautomatiikka, mutta tästä huolimatta ajovalot saa myös sammutettua kokonaan. Mikä ei yleensä onnistu, kun valoautomatiikka on sellainen purkkaviritys (valokytkimen 0-asento muutettu automatiikka-asennoksi). Eli laillinen päiväajovalojen kytkentä ei vaadi muutoksia auton omiin valoihin (valoautomatiikan deletointia tms.).
Muutenkin Stiloa tosiaa vaivaa erinäiset pikkuviat, kuten koiranluiden lyhytikäisyys, etujousien katkeilu yms. Lisäksi jakopäänhihnan vaihtoväli on bensakoneissa tosi lyhyt, 3 vuotta. Siis korjaamolla pääsee/joutuu käymään suht usein, mutta laskut harvoin ovat tonnin suuruusluokkaa. Näissä ei tunnu olevan sisäänrakennettua itsetuhomekanismia vaihdelaatikossa, korissa (ruoste) eikä edes hirveän pahasti moottoreissa ... jakopäänhihna taitaa näissä olla se heikoin lenkki ja vanhemmassa kalustossa tämän kanssa kyllä riskejä otetaan (eli "ajetaan kilomtrit täyteen", vaikka vaihtoväli olisi jo ylittynyt).
- StiloF
Stilo 1.8 MW ollut 6 vuotta. Halvalla tehty auto josta olisi voitu tehdä parempikin. Huonot: kuluttaa öljyä (tolla koneella ominaisuus), sähköinen ohjaustehostin antaa oudon tunteen ohjaukseen, merkillinen kaasupoljin ja koneen reagointi siihen, koiranluut kuluvat, samoin alatukivarret, ajovalo/parkkipolttimot paskat vaihtaa, samoin suodattimet, vilkkuviiksi vasemmalle (palautusvika), takajarrut vinkuu, vaalea sisustus penkeissä likaantuu herkästi, muovinen sisusta, jostain syystä vänkärinpuolen istuinlämmityksen katkaisin ei kestä, vaikea päästä eroon käytettynä. Ei kannata ostaa halpisosia eivät kestä käytössä. Hyvät: tilava auto ja riittävän korkea istua, kaksiasentoinen ohjaustehostin, kohtuullinen kulutus, vetoakselin suojakumi helppo vaihtaa, lämmin, ei ole kertaakaan jättänyt tielle, varmakäyntinen, ei ruostu, halpa hankkia käytettynä. Ottaisinko uudelleen, en tiedä, ehkäpä.
- romu66
2fiat stilo 1.6 16v wagom ostaessa siin oli 125tkm 2012v ja nyt vuonna 2015 siel on 175tkm mitään en oo muuta tehny kun vaihtanu öljyt säänöllisesti ja 155tkm jakopään osat
- hyvähuono
2008 1.8 stilo vagon. Vikoja ajalla 2013 - 2015. Aiemista ei tietoa.
-sivuikkunan lista ulkopuolella irti.
-toinen sivu peili säätyy sähköisesti nykien ja äännellen.
-tuulilasin pyyhkimet pitää ajoittain ja enenemässä määrin metallista rahisevaa ääntä.kuuluu myös takapenkille ja ulos.
-vilkku ei palaudu toiseen suuntaan ja käsin pideltävä toiseen.
-raidetanko ja muita osia samalle seudulle vaihdettu.
- 2 kertaa säädetty aurauskulmat.
-puhaltimen etuvastus vaihdettu (toimi vain ääriasennossa)
-kitisee kurvissa( oli kai laakeri, annoin kitistä)
- kuluttaa paljon öljyä.(ei vuotoja)
-äänimerkin torvi uusittiin.
-syyläri vuoti. (sai lisäaineella paikattua)
-äänen toistolaitteen kaiuttimet vaimeni takaa. edessä alkoi toinen rohisemaan, jonka jouduin vaihtamaan.
-etuvalo edestä kaksi kertaa rikki. (pitää irroittaa pyörä,lokari ja joskus akku jos itse vaihtaa) muut polttimot oli helpompia vaihtaa.
-ajovalopesimet vuoti.(joutu poistaan käytöstä tulppaamalla ja sulake irrotuksella.)
-takaluukun kaasujousi .
-jarrulevyt, palat. myös satulat vaihdettiin.
- ilmastointi ei viilentänyt sanottavasti, mutta parempi kuin ilman sitä. talvella ei kovin lämmin. (kylmin auto, mitä olen omistanut. 6 kpl.) tosin tämä asia ei minua haitannut.
-sammuu yllättäen risteykseen tai minne vain. (tästä viasta en jaksa enää puhua)
-tyhjäkäynti soutaa. aluksi ajoittain lopuksi kylmänä. (pakokaasutesti on vaikea silloin tehdä)
-toinen takaovi ei aukea sisältäpäin. (ei ole lapsilukko)
-keskuslukitus ei lukitse ajoittain. (vika esiintyi harvoin, odotin sen lisääntyvän)
-takajousi ja etu iskarit sekä jokin osa eteen, en muista.(katsastus määräsi.
)
- vaihteensiirto mekanismi rikki. (osaa ei saanut uutta eika vanhaa kuin italiasta 500 e huitteilla 2 viikon odotuksella. osa on käytännössä vaihdekeppi ja päässä pieni muoviloota, johon tulee kaksi vaijeria)
-- hmmmmn
Kylmä auto! No en ihmettele jos olet mennyt syylärin paikkausaineella paikkaamaan. Se näet tukkii lämmityslaitteen kennon yleensä. Vaihda se syyläri. Ja sitä lämmitystä sopii sitte miettiä, että miten sen veden siellä sais kunnolla kiertämään.
- Gaetano
Ei niissä ole juuri vikoja,turha yrittää katella
- Eivittulähepolkemalla
Paljon vikoja ei lähe sähköstartil koskaan käyntiin. Pitää joko polkee tai pyytää naapurin einaria työntämää käyntiin:)
- XC90T6
Olisi kai kivempi, jos täällä keskityttäisiin vain merkkeihin, joista on tietoa tai jopa kokemusta. Tämä siis on Fiat-keskustelu, sinun omistamasi merkki puolestaan löytynee T:n kohdalta!
- karppi5112
joka autossa on vikaa ei semmoista autoa ole ettein vikaa olis mulla ollut 90 kpl merkit laidasta fiat ja lada ollut usein vuosien aikana ja ollut myös uusia
- XC90T6
On silti yksi merkki, johon uskovat ainakin loukkaantuvat loppuiäkseen, jos vähän edes muistuttaa huoltotarpeesta, korjaustarpeesta puhumattakaan. Tosin silti kaksi viimeisintä näkemäämme hinauksessa ollutta autoa olivat juuri kyseistä merkkiä...
- Hekumoi
Parhaat hetkeni Stilon kanssa ovat vielä edessäpäin. Oi kuinka nautin kun se laitetaan paaliin, nyyh...
- XC90T6
Ilmeisesti olet siis ostanut liian kestävän auton ostaessasi eurooppalaisen laatuauton?? Olisit ostanut jonkin heiveröisen ja ohutpeltisen...
- ViiuMän
Stilo on hyvä auto. Itsellä 1,4 vm 2005, aj. n. 120tkm, huollot ajallaan, ei mitään vikoja. Paitsi ne helvetin polttimot edessä. Kaikki toimii, ei ruostetta. Myyn Stiloni pois, kun on 200tkm ajettu.
- StiloMW1.8
92 tkm ajanut Fiat Stilo MultiWagon vm.03 1.8.Puhutte vioista.Sanokaa auto jossa niitä ei ole?En uskokaan että 50 000 euron bmw tai audin omistaja niistä edes kehtaa sanoa verrattuna 4500 euron fiattiin että vikoja on.Tiedän mersun omistajia vm.04 panoraamakattosen joka ei muuta narisut kuin vioista.Opetelkaa erottamaan kuluvatosat ja niiden aiheuttamat ongelmat niistä ns. tyyppivioista.Itsellä ei ole Fiatissa mitään lapsen vikoja.Jarrupaloja,levyjä,niveliä saanut samanlailla vaihtaa kuin muihinkin merkkeihin mitä omistanut.Itse teen suurimmanosan kun kerran osaan ja olen yli 30v laitellut.Ne jotka sanoo että vältä eivät suurimmaltaosin ole koskaan Fiattia omistanutkaan vaan perustuu kaverien kuulo puheisiin.On siellä Audi A4 laatikkovikoja joka estää jopa auton käyntiin lähdön ( vm. 04 ainakin automaattilaatikko) rempassa puhutaan 500e ylöspäin jos pääsee laatikon päivityksellä.Enempi se merkki monelle se sieltä alhaalta puuttuva muutaman sentin jatke.Stilo kun ostin 7 v 72tkm ajettuna vastaavat esim. Audit 250tkm ajettuja hinnat 2000€ kalliimmat vuosimallit 2000 ja vanhemmat.Olen omistanut kyseisen merkinkin.Samoja rempoja tehnyt.Vaikeimpia lämmittimenkenno vaihto,purkaa koko konsolisto.Tyhjäkäynti ongelmana vuotava imusarjan kumirengas kannessa.Veti jäähdytysnestettä seokseen.Normiajossa ei huomaa lainkaan.Eli kyl kannattaa ajaa sillä millä ajaa ja pitää muista suunsa kiinni.Onneksi on merkkejä mistä valita mieluinen jokaisen varallisuuden mukaan.Unohdetaan yleensä se et kun rahaa rajallisesti pitää tehdä kompromisseja.Ajokm,vuosimalli,hinta.Käytä Fiatissa vain normi ajovalopolttimoita älä niitä plus 70% lisää valotehoa.Menevät 3 kk normit kesti reilu 3 vuotta.Juuri kun niin vaikea vaihtaa.Itse otan puskuria myöten irti ja lampun käteen.Aikaa noin 30 min kun tietää mitä tekee.Mistä autosta ei ole koskaan iskarinjousi mennyt poikki??VW Passat koiranluiden viidakko aina saa katastukseen jotain vaihtaa vm. 2000-2005.Oma maa mansikka jne.Miinuksena Fiatissa tuo 3v tai 60 tkm jakopäänhihna.Mut asioiden kanssa on elettävä oli se merkki mikä tahansa.Ajammehan konsernin autolla joka omistaa Ferrarin,Maseratin,Alfa Romeon ja Chryslerin :()
- Mitänytnyt
Ärsyttäviä vikoja on ollut , stilo 2002. Ajovalo polttimet , hyvä jos vuoden kestää. Sitten eräs vika ,joka on nostanut käyrää usein . Nimittäin on unohtunut kertoa ainakin minun mallista ( Fiat Stilo 2002 ) , että matkustajan puoleista istuint ei voi siirtää milliäkään , ilman , että syttyy Airbag varoitusvalo. Arvelisin , että ainakin viisi kertaa on näin käynyt. Edellisestä kerrasta 2 vuotta , ja se laittoi unohtamaan asian . Siis että sitä istuinta ei voi siirtää. Siirsin epähuomiossa hieman penkkiä , ja kas , 75,10 € tuli sille siirrolle hintaa , kun korjasivat Fixuksessa sen . Sitä.olen ihmetellyt , kun eivät saa sitä kertakaikkiaan kuntoon, mikä nyt vikana onkin. Kuulemma penkin alla airbagiin kuuluvia johtoja , jitka eivät kestä istuimen ääriasentoon siirtämistä. Ennen puhuttiin sellaisesta asiasta , kuin ammattiylpeys. Että kun korjattiin , niin se tuli kuntoon , mikä rikki ja vialla oli.Tai sitten pitäisi kirjoittaa kyseisen mallin ohjekirjaan , että ole ystävällinen , älä siirrä matkustajan puoleista istuinta , ole hyvä . Jos niin teet , syttyy Airbag varoitusvalo välittömästi.
- Anonyymi
Tuo on monessa autossa sama boschin tekeleen vikakohde... Oranssi liitin ja sen kontaktipinnat. Itse nuo täytyy korjata - eikä mennä liikkeeseen vinkumaan fiatin huonoutta.
- Anonyymi
Rahamiehen auto. Jos on nimittäin paljon rahaa remontteihin.
- Anonyymi
Tässä kun ole lueskellut noita kommentteja fiateista,
täytyy vain ihmetellä eräiden henkilöiden jyrkkiä negatiivisia kommentteja.
Taitaa vain yksi asia yhdistää heitä näissä "asiantuntevissa" kommenteissa -
yhdelläkään heistä ei ole omakohtaisia ajokilometrejä ko. olevista fiatista.
Mutta siitä huolimatta ovat kommentoimassa autosta jota eivät edes ole omistaneet saati sitten että olisivat ajanee sillä. Kaverit varmaan "kertoneet"...?
Kuvastaa paremminkin siitä, että heillä on jokin omahyväinen pätemisen tarve esiintyä tälläkin palstalla.? Samat tyypit varmaan monella muullakin valmistajien autopalstolla kertomassa samoja herjoja ja ns. "kommenteja"...voi-voi...sitä itkua... - Anonyymi
Fiiatissa kaikki asiat luetaan vioiksi, öljy tummuu, polttimot palaa, renkaat kuluu = paska automerkki. Jos vähän ajetusta ja hyvin pidetystä Fiiatista pyydetään edes tonnia = helvetin kallis.
Toyotoissa ja Vag-konserneissa _kaikki_ ovat "kuluvia osia" ja "normaali huoltoja", tonnien remontitkin luetaan näihin normaaleihin vuosihuoltoihin. Näitä paljon ajettuja ja pitkällä remonttilistalla olevia "premiumautoja" myydään yli 10v vanhoinakin kalliiseen hintaan ja "pikkuvikaisina", koska asennevamma pitää hinnat korkealla. Naurattaa tosiaan lukea myynti-ilmoituksia kun Bemareihinkin on alle 200tkm tehty jo koneen vaihto.
Tämä on faktaa mitä kerron, kyseessä on asennevamma joka vallitsee suomalaisessa autokulttuurissa. Toyotalla on kieltämättä luotettava malleja, mutta kyllä niissäkin vain vikoja tulee vuosien ja kilometrien mittaan samalla tavalla kuin muissakin. Mutta kaikki luetaan tosiaan normaaleiksi "huolloiksi". - Anonyymi
Fiiatin, Volvon, Peugeotin, Volkkarin ja Saabin ex-omistajana kerron että Fiiat on ollut näistä kaikista vähävikaisin ja halvin ajaa sekä ylläpitää kaikkine kuluineen. Helpoin ollut myös itse huoltaa yksinkertaisen tekniikan ansiosta. Sähkövikoja tasan 0 jos ei lue polttimoiden vaihtoa.
- Anonyymi
Itselläni on 2004 vuoden 1.4 stilo ja hyvin toiminut, noin 35000km ajanut mittarissa nyt 230000km. Olen ollut autokorjaamolla töissö ja iltsellään talli jossa aina laitttanut omat ja kavereidenkin autot kuntoon, korjammolla en ole ikinä käyttänyt ja voin sanoa että fiat on ollu prkl kestävin auto tähän mennessä vaikka kaiken maailman merkkejä ollu ja mitä kavereilla ollu niin olis saanut monta hyvää fiudee niillä hinnoilla, toyota on kyllä minun mielestä yks parhaita.. ps. stilossa muuten sama alusta kun nissanissa ja sinkitty kori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on 2004 vuoden 1.4 stilo ja hyvin toiminut, noin 35000km ajanut mittarissa nyt 230000km. Olen ollut autokorjaamolla töissö ja iltsellään talli jossa aina laitttanut omat ja kavereidenkin autot kuntoon, korjammolla en ole ikinä käyttänyt ja voin sanoa että fiat on ollu prkl kestävin auto tähän mennessä vaikka kaiken maailman merkkejä ollu ja mitä kavereilla ollu niin olis saanut monta hyvää fiudee niillä hinnoilla, toyota on kyllä minun mielestä yks parhaita.. ps. stilossa muuten sama alusta kun nissanissa ja sinkitty kori.
Niin ja vielä sen verran että olen katsonut niin noilla 1.4koneilla ainakin on ajettu lähemmäks 400 000km ja vielä toiminut :O
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on 2004 vuoden 1.4 stilo ja hyvin toiminut, noin 35000km ajanut mittarissa nyt 230000km. Olen ollut autokorjaamolla töissö ja iltsellään talli jossa aina laitttanut omat ja kavereidenkin autot kuntoon, korjammolla en ole ikinä käyttänyt ja voin sanoa että fiat on ollu prkl kestävin auto tähän mennessä vaikka kaiken maailman merkkejä ollu ja mitä kavereilla ollu niin olis saanut monta hyvää fiudee niillä hinnoilla, toyota on kyllä minun mielestä yks parhaita.. ps. stilossa muuten sama alusta kun nissanissa ja sinkitty kori.
Ei Nissanissa ja Fiatissa ole samaa alustaa.
Nissan ja Renault ovat konsernisisaruksia. Aikoinaan Fiat ja GM olivat kimpassa ja tämän vuoksi joissakin bensamalleissa (mm. viimeisimmän vm. Stilo 1.6 bensa oli Opelin kone, samoin uudemmassa Cromassa 1.8 ja 2.2 bensakoneet Opelilta, samoin uudemman Croman ja Bravon manuaalivaihteisto). Mutta tuo sinun Stilo 1.4 bensakone on Fiatin oma fire- kone.
GM merkeissä kuten Opel, Saab ja Cadillac käyttivät Fiatin dieselkoneita vuosina 2005-2010 paikkeilla. Hyviä koneita ovatkin. (Ja nämä dieselit siis Fiatin omia joita myös tietenkin mm. Stilossa, Cromassa ja muissakin Fiateissa.)
Joitakin muitakin yhteisiä malleja Fiatin hlöautoilla on (pakuissa enemmänkin, vaikka esim. Doblo taitaa olla täysin itsenäinen paitsi edellistä mallia Opel käytti pohjanaan) ..
Ford Ka mk2 perustui teknisesti lähes täysin Fiat 500:een.
Ensimmäinen Suzuki SX4 ja Fiat Sedici ovat lähes identtisiä: ne tehtiin Unkarissa, muotoilu Italialaisen Giugiaron, bensakoneet Suzukilta, dieselkoneet Fiatilta.
500X ja Jeep Renegadessa on samaa tekniikkaa (myös Compassissa). Tipo on täysin oma malli ja tietääkseni ei minkään yhteistyössä tehty. Jenkeissä sen sisarmalli on kylläkin lähes identtinen Dodge Neon.
- Anonyymi
Monta stiloa ollut ja myös nyt mw 1.4 ajossa. Kätevän yksinkertainen huoltaa ja tällä versiolla nyt ajanut n. 65tkm. On kyllä erittäin luotettava ollut... Koppiperäkärryn kanssa muuttokuormaa mahtuu paljon auton sisälle ja kärryyn, rakennusurakoissa vetää kaikenlaista konekuormaa ym.
Auton hinta ei paljon, mutta käyttöarvoa löytyy moninkertaisesti. Uudella autolla olisi monet urakat jäänyt tekemättä :) - Anonyymi
Missä vika Fiat Stilossa, "kone lämpenee liiaksi", olen vaihtanut termostaatin lämpöanturin, ei auttanut.
- Anonyymi
Fiat Stilo v.2005, 1.8. Bensiini.
Moottori ylikumenee vaikka termostaati ja lämpöanturi vaihdettu.
Missä vielä voi olla vikaa???? - Anonyymi
Minulla tuommoinen -04 vuotinen 1,6 Stilo on tominut hyvin, mutta nyt jostain syystä kytkin antoi vähän merkkejä. Kävin oletettavasti Fiatitin huollossa (Delta-auto) kyselemässä kytkinremontin hintaa, ensimmäinen vastaus oli että yli tonnin remontti, kysyin hieman tarkempaa hintaa, tyttö alkoi räknäillä, liittyipä mukaan vielä joukko asiantuntijoita tiskin takaa, vaikutti koko ajan että hintaa haetaan hatusta ja tulihan se hinta sieltä, 1300 euroa.
Aloin laskeskelemaan, koska olin hieman esivalmistautunut ja arvioinut merkkiliikkeen hinnaksi n.800 euroa, hieman paremman kytkinasetelman hinta laakereineen 160 euroa (halvempiakin oli), tiskintakainen raati arvioi työn viideksi tunniksi (itse tekemien kytkinremonttien mukaan hieman yläkanttiin), siis heidän tuntiveloitus täytyy olla n.200-220 euroa tunti, tarvikkeita tuossa ei paljoa mene, nestettä jonkun verran.- Anonyymi
Aika suolaisia hintoja, täällä Raisiossa on yksi Fiat korjaamo, joka veloittaa 80€/h. Vähän kallis sekin mun mielestä. Entisiä Deltan duunareita..
- Anonyymi
Tuolla on vähän eri hinnat vertailussa, keskimäärin 528€??
https://autojerry.fi/hinnat/kytkimen-vaihto-hinta/fiat/stilo/
- Anonyymi
menee tuossa oma aikansa, mutta älä nyt merkkiliikkeitä enää katsele tän ikäiselle autolle.
Jos jakari pysyy kädessä, tee kesällä itse pukkien päällä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892