Heräsin nyt toista yötä tällä viikolla yökauhuun.. Selitän uneni ihan itseni takia, mutta voitte skipata looppuun..
Näin ensin unta, että olin jossain laivassa, jossa iskin jonkun naisen ja menimme yhdessä hyttiinni. Sitten olin jossain baarissa, ja minulle tuli ahdistunut tai väsynyt olo. Lähdin kotiin, ja ulkoovella tapasin yhden ystäväni, joka osaa olla ahdistava, ja sanoin hänelle että palaan pian, mutta sitten unessa löysin itseni paikasta, joka ooli kotini, muttei kumminkaan..
Täällä sitten aloin nähdä unta, jossa makasin sängyssä, ja kaikkea rasittavaa alkoi tapahtua, huomasin että olen unessa.
Koitin liikkua, mutten pystynyt. Olin ihan kuin loputtoman lakanan sisässä ansassa, vedin peittoa pois päältäni, ja se vain jatkui ja jatkui. Koitin rauhoittaa itseni, ja sanoa, että mitä enemmän pyristelen, sitä enemmän ahdistaa. Ei auttanut kummiskaan.. Ympärilläni oli ihmisiä, jotka jotenkin tutkivat minua kun makasin sängyssä. Löysin myös itseni samaisesta laivasta kuin ennen, mutta kaikki oli jotenkin vääristynyttä ja väärillä paikoilla, ja asiat eivät menneet niinkuin ensimmäisellä kerralla meni. En edes ole varma näinkö laivajutun oikeasti, vai tuntuiko minusta vaan unessa siltä, että näin oli tapahtunut aiemmin.
Viimeinen uni tapahtui, kun heräsin nyt pariksi sekunniksi, ha nukahdin heti uudestaan, ja minulla tulee tietynlainen tunne kun tajuan painajaisen alkavan. Kun se tunne tuli, yritin liikkua, mutten pystynyt, tiesin että jotain pahaa tapahtuu. Sain itseni kuitenkin hereille.. Kello on nyt puoli neljä, ja huomenna on töitä, ja yleensä jos menen näin nukkumaan uudelleen, painajaiset jatkuvat.
Koitin järkeillä untani. Kotini ei tunnu kodilta, koska siivosin sen täysin, juuri tämän ahdistavan ihmisen kanssa. Unessa kotini tuntui vähän kuten asunnolta jossa asuin lapsena ulkomailla. Sain lakanoita äidiltäni, joita käytettiin siellä asunnossa vuosia sitten. Äitini ja isäpuoleni myös oli unessa jotenkin läsnä, äitini, ja olin epävarma siitä että tuleeko isäpuoleni hänen mukanaan, oli määrä tulla kotiin kun nukuin. Tälläinen olo minulla oli viimeksi, kun olin pieni ja äitini ryyppäsi ja tuli kotiin joskus yöllä odottamattomasti, ja muistan kun olin pieni poika ja heräsin yöllä, ja miten halusin äidin tulevan kotiin jo, koska pelkäsin yksin. Joko löysin äidin nukkumasta jostain asunnosta, tai en ja pelkoni kasvoi suureksi. Isäpuoltani pelkäsin myös jonkin verran, koska hänelle ei voinu puhua koskaan järkeä. Ei hän vaarallinen ollut muuten kuin henkisesti.
Näiden asioiden kummallinen esiintulo on se jota jäin miettimään. Enpä ole näitäkään asioita kunnolla ajatellut ikinä, ainakaan en ole tuntenut näitä tunteita sitten lapsuuden. Painajaiset alkoivat kun näin eksäni sattumalta ollessani ulkona. Muutakin ahdistavaa on sattunut. Minua itseäni ahdistaa oma herkkyyteni. Jos tämä tulee olemaan tälläistä aina, kun minua ahdistaa, tai aina kun olen menossa jonnekin töihin jne.
No, kummiskin.. Halusin ehkä vain purkaa tämän asian..
Pahaa Unta
2
93
Vastaukset
- parantavia unia...
Uni on psyyken keino hoitaa tarumoja. Jospa nyt on kypsä aika alkaa käsitellä ja purkaa tietoisesti alitajunnan sopukoita. Kyllähän se ahdistaa mutta ajan myötä myös vaputtaa.
On tärkeä kirjoitella tai puhua unimuistot: niistä voi löytää johtolankoja lukkiutuneisiin muistoihin.
Sinulle on hyväksi että näet unissa menneitä. - Basicilla
Myöskin ennen nukkumaan menoa oleva ravinto vaikuttaa. Jos syön liian raskaasti tai juon batterya niin näen aika levottomia unia vaan jos syön esim. mehun ja omenan niin unetkin on miedompia. Stressi ja pelko myös vaikuttaa! :(
Jos haluaa totaali sammumisen niin pari kikkaa:
http://www.pets.ee/kassi-tv/ katsele kissojen touhuilua ennen nukkumaan menoa (uskomattoman rentoutavaa)
tai: lähde iltakävelylle pitkälle reipaassa askeleessa tai juosten -> sammut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi524207Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal693871- 703378
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963290Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1022299- 352188
- 362049
- 242049
- 382029
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231924