Lähes vesikuraa päästänyt yöstä lähtien.
Herkkämahainen ja helposti hönttiintyvä 34-kiloinen sakutyttö.
Idoform'ia sille ostin, sitähän saa antaa kissoillekin.
Ihmiselle (elopainosta riippumatta, kai) annostus on 1 kapseli päivässä.
Onko koiralle 2 kapselia riisin ja ab-piimän seassa liikaa?
Huomenna kun pitäis päästä töihinkin... Tänään vahdin kurap*rseapinaa.
Jolla kokemusta on, vastatkoon asap! Amo kiittää! :)
Koira kuralla! Paljonko saa antaa Idoform'ia?
14
3859
Vastaukset
- ....................
Uskaltaa kai maitohappobakteereita antaa vaikka kuinka paljon.
Tuolta voit katsoa vähän apteekin tarjontaa, että löytyisikö sieltä jotain muuta.
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/productcategory.aspx?Catalog=YASalesCatalog&Category=Elaimet(YASalesCatalog)/Vatsa630327709(YASalesCatalog)&ProductType=0
Omalle herkkämahaiselle olen syöttänyt jatkuvasti biobakia ja ripulin iskiessä annan sitä monta kertaa päivässä, eli ainakin tripla -annokset ja lisäksi aptus tabletteja. Ruoka tietysti minimiin, vain piimää ja muutamia lusikallisia raejuustoa ja ylikypsää riisiä. Ainakin yhdeksi päiväksi lähes paastolle, niin saa suoli rauhoittua.- isoisoäiti
Vanha hyväksi koettu konsto : vettä ja leipää, mutta jätä leipä pois.
Koira kyllä kestää sen parikin päivää. Ei heti kannata apteekkiin juosta, jos kyse on yleisestikkin ottaen tiedossa oleva herkkävatsainen koira. Ymmärrän oikein hyvin ei se löysän sonnan siivoaminen kivaa ole.
En tiedä mitä nykytutkimukset sanoo mutta itse annan paaston jälkeen riisiä ja vähän kanaa kypsänä sekaan, en mitään maitotuotteita. - Ap.
isoisoäiti kirjoitti:
Koira kyllä kestää sen parikin päivää. Ei heti kannata apteekkiin juosta, jos kyse on yleisestikkin ottaen tiedossa oleva herkkävatsainen koira. Ymmärrän oikein hyvin ei se löysän sonnan siivoaminen kivaa ole.
En tiedä mitä nykytutkimukset sanoo mutta itse annan paaston jälkeen riisiä ja vähän kanaa kypsänä sekaan, en mitään maitotuotteita.Okei! :)
Kiitän neuvoista! :)
Aptus'ia meilläkin käytetty, nyt olivat päässeet loppumaan, ja apteekkiin oli "hieman kiire".
6 Idoform-kapselia saanut tänään, vähän ab-piimää ja nimenomaan ylikypsäksi haudutettua puuroriisiä.
Kyllä se vähän rauhottui, mutta en ehtinyt viedä sitä ulos ja päästi pahat suoraan mun lenkkariin... Hihhei. :D - Liuku Miinanen
isoisoäiti kirjoitti:
En tiedä mitä nykytutkimukset sanoo mutta itse annan paaston jälkeen riisiä ja vähän kanaa kypsänä sekaan, en mitään maitotuotteita.tai pelkkää kauralimaa useita kertoja päivässä ja raikasta vettä.
- Ap.
Liuku Miinanen kirjoitti:
tai pelkkää kauralimaa useita kertoja päivässä ja raikasta vettä.
Canicur'ia suositeltiin tuolla koirapalstat.com:illa ja huomenna sitä kokeilen, ostan ainakin.
Kaurasta tuolla menee pakki prujulle, sillä riisillä ja ab-piimällä ja 6-8:lla Idoform'illa näyttäisi tulevan tulosta. Kenkätempauksensa jälkeen ollut levolla eikä iltakävelyllä enää ripuloinut.
Kerron tänne huomisetkin kakka-asiat, jos tästä jollekin muullekin jotain hyötyä on. - molossi ei rek
isoisoäiti kirjoitti:
En tiedä mitä nykytutkimukset sanoo mutta itse annan paaston jälkeen riisiä ja vähän kanaa kypsänä sekaan, en mitään maitotuotteita."Vanha hyväksi..." Joo,pieni paasto ja sitten varovainen aloitus.Noit mainitut(riisi ja kana) on hyvä siihen,varsinkin jos on tosi herkkis.
Itse ole ripuleissa toiminut niin,että se päivä(riippuu koska alkaa),tai toistakin(lähinnä vuorokausi),niin ilman safkaa.Sitten vaan eka päivä siitä pieniä annoksia ruokaa, joko normi 2 tai kolmasti päivässä.Sitten seur.päivä onki jo ihan normia.Itse olen käyttänyt ihan normisafkaa,kun omat on kaikki olleet teräsvatsoja.Mutta muuten tuo hellempi malli olisi hyvä,riisikin hyvin keitettynä,vetistä ja kunnon nesteessä.
Meillä syö koirat muutenkin maitohappiksia,mutta jos ei ole kuuri silloin päällä,niin aloitan.Itse käytän myös homeopatiaa.Maitotuotteita kannattaisi tarkoin miettiä,varsinkin jos koira ei ole siihen tottunut.Voi jo itsessään aiheuttaa vatsaan kränää tai pahentaa joillekkin.
Jos on allerginen koira,ruoka-allerginen,niin kannattaa EHDOTTOMASTI tarkistaa,mitä noissa maitohappiksissa on.Koirien valmisteissa kun löytyy sellaisia,jotka tietyille aiheuttaa jo itsessään ongelmaa.Itse käytän aina vaan ihmisten maitohappiksia.
Noh,onneksi,tähän mennessä ei meillä ole ongelmia ripuleista ollut.Kun koirilla on hyvä jos koko elinikänä ollut niitä 1-2.Ja selkeästä syystä silloinkin johtuen.Kuten viimeksi edesmenneellä,ainut ripuli,tuli pilaantuneesta jäniksen korvasta.
Niin,ja yhdellä ei ollut elinaikanaan yhtään ainottakaan ripulia.Toivottavasti linja jatkuisi.
- ....................
Ripulin iskiessä ei kannata vaihtaa ruokaa ihan täysin erilaiseksikaan, sillä jo sekin voi ärsyttää mahaa, jos on tottunut syömään jotain tiettyä ruokaa, ja sitten yhtä-äkkiä saakin jotain ihan muuta. Ruokamäärät vain ihan minimiin (muutamia lusikallisia) ja maitohappobakteereita paljon, "normaalin ruuan" lisäksi ylikypsää riisiä, raejuustoa ja piimää tai jogurttia. Maitohappobakteerit ei ole pahitteeksi jatkuvasti syötynäkään.
- Ap.
Piimää tuo saa usein, maistuu kai niin mukavalta, toinenkin koira tykkää.
Huomenna tuo kurapylly ei saa muuta kuin aamulla piimää, pari Idoform'ia ja ihan vähäsen riisiä. Illalla samanlainen setti. Töihin kun olisi mentävä, silläkin riskillä että rappaaminen jatkuu... Tai jos yhtä pahana, niin toinen rokuli, eihän mulla ole sydäntä jättää ripulitautista muuten sisäsiistiä kotiin pidättelemään ja vinkumaan. :(
Aamulla olen viisaampi. Hyvä merkki on se, että päästi joku aika sitten lemuavan tuhnun, mutta ilman sitä märkää vartta.
Kyllä noita mh-bakteereita alkaa saada ehkä jopa päivittäin ja samoissa ruuissa pysytään ilman tyhmiä mokia tai yllättäviä kokeiluja.
- Inupekt forte
Ongelma vissiin poistunut jo sinulla mutta itse syötin herkkävatsaiselle koiralleni inupekt fortea. Koira oli tosi usein ripulilla, inupektia voi syöttää ihan jatkuvastikin, itse syötin vaan kun ripuli alkoi. Tuolla koirallani se oli kyllä ihmelääke, ekasta napista lähtien meni kakkahanat kiinni, ei tullut kiinteää eikä löysää:) Koira oli kyllä muutenkin sellanen että saattoi pantata kakkaa huvikseenkin pari päivää, mutta ripulin aikana inupektin jälkeen loppui kakan tulo kun seinään ja sitten kun sitä tuli, oli taas normaalia. Suosittelen:)
-kahdenkoiranomistaja-- Ap.
Kiitos vinkistä kko! :)
Tuotakin voisin ostaa.
Nuorempi on jo kunnossa, mutta vanhempi meni kuralle... Voi p*ska!!!! :/
Btw, oot tuolla koirapalstat.com:issa, kiva! :)
Siitä Idoform'ista lupasin ilmoitella, toimi hyvin. Pari päivää sitä piimän, riisin ja ripauksen nappuloita kanssa saanut, kuuria jatketaan vielä vkl. - Inupekt forte
Ap. kirjoitti:
Kiitos vinkistä kko! :)
Tuotakin voisin ostaa.
Nuorempi on jo kunnossa, mutta vanhempi meni kuralle... Voi p*ska!!!! :/
Btw, oot tuolla koirapalstat.com:issa, kiva! :)
Siitä Idoform'ista lupasin ilmoitella, toimi hyvin. Pari päivää sitä piimän, riisin ja ripauksen nappuloita kanssa saanut, kuuria jatketaan vielä vkl.Juu olen, tai rekkasin, en oo vielä kerenny tutkimaan asiaa sen enempää:)
Ripulit on inhoja, nykyiset koirani kun eivät edes osaa pyytää vinkumalla pihalle vaan tulevat viereen tuijottamaan, ne ei edes töni eikä mitään. Tuo herkkävatsainen joka mulla oli niin se teki kyllä kaikkensa että heräsin syvästäkin unesta, nuoli ja vinkui, ikinä ei ripuloinut sisälle jos oltiin kotona. Nykyiset tekevät sisälle jos me ei tuijotukseen herätä:/
-kko- - Löröpyllyn emäntä
Inupekt forte kirjoitti:
Juu olen, tai rekkasin, en oo vielä kerenny tutkimaan asiaa sen enempää:)
Ripulit on inhoja, nykyiset koirani kun eivät edes osaa pyytää vinkumalla pihalle vaan tulevat viereen tuijottamaan, ne ei edes töni eikä mitään. Tuo herkkävatsainen joka mulla oli niin se teki kyllä kaikkensa että heräsin syvästäkin unesta, nuoli ja vinkui, ikinä ei ripuloinut sisälle jos oltiin kotona. Nykyiset tekevät sisälle jos me ei tuijotukseen herätä:/
-kko-Voi hyvänen aika...onko näitä muillakin sellaisia, jotka tuijotuksella herättävät...tai yrittävät herättää! Mie kun nykyään raskasuninen, niin jätettävä vaan vessan ovi auki. pöntölle ei toki osaa, mut ainakin kaakelilattialta helpompi kuurata kuin villamatolta.
- Amores perros
Löröpyllyn emäntä kirjoitti:
Voi hyvänen aika...onko näitä muillakin sellaisia, jotka tuijotuksella herättävät...tai yrittävät herättää! Mie kun nykyään raskasuninen, niin jätettävä vaan vessan ovi auki. pöntölle ei toki osaa, mut ainakin kaakelilattialta helpompi kuurata kuin villamatolta.
Löröpyllyn emäntä:
Onko kenties J&V kanariisi joka laittaa rappaamaan?
Käy tuolla koirapalstat.com:illa lueskelemassa mitä ko. ruuasta on koettu ja kirjoitettu...
Koiran ripulit ovat loppuneet, kun tuo yllämainittu ennen-laadukas, nykyään syystä "X" täysin kelvoton nappula vaihdettiin. - Pro koirat
Amores perros kirjoitti:
Löröpyllyn emäntä:
Onko kenties J&V kanariisi joka laittaa rappaamaan?
Käy tuolla koirapalstat.com:illa lueskelemassa mitä ko. ruuasta on koettu ja kirjoitettu...
Koiran ripulit ovat loppuneet, kun tuo yllämainittu ennen-laadukas, nykyään syystä "X" täysin kelvoton nappula vaihdettiin.Tietoa löytyy myös j&v:n fb-sivulta, kotisivuilla ei ainakaan viimeksi katsoessani ollut mitään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733