Hunajaa

hinaaaja

Aknesta ja näpyistä/kuivasta ihosta kärsivät, kokeilkaa ihmeessä hunajaa! On varmasti ollut jo yleisessäkin tiedossa että hunaja kosteuttaa ja se on lievästi antiseptistä, mutta nostan vain oman kokemukseni perusteella tämän uudestaan ylös =)

Mulla on ollut melko vaikea akne 13- vuotiaasta asti ja nyt 22- vuotiaana jäljellä on arvet ja satunnaisia paiseita mustapäät sekä pintakuiva iho, eli en ole kokonaan eroon ongelmasta päässyt.

Kokeilin tuossa yksi ilta huvikseni laittaa hunajaa huuleni alapuolella olevaan häiritsevn isoon finniin (semmoinen ihonalainen oli) ja pidin sitä ehkä 30min-60min ja pesin pois, kappas vain huomasin että finni oli pienentynyt ja poistunut lähes kokonaan ! Sen jälkeen olen satunnaisesti laittanut sitä kasvoihin joko pelkästään finneihin, tai koko naamalle ja aina on tuntunut ja näyttänyt iho paremmalta ja kosteutetummalta. Eli siis on auttanut myös tuohon pintakuivuuteen =))

Aion nyt kokeilla tätä joka päivä, koska olen ollut satunnaisiin kertoihin niin tyytyväinen. Jos ketäkuta kiinnostaa, niin pistän tänne viikon päästä viestiä mitä kuuluu iholle jne.. :)

5

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kai5

Luonnosta löytyy apu, itse sain finnit pois syömällä 2 keskikokoista punajuurta päivässä vaihdellen tuoreesta etikkapunajuuriin ja kuukaudessa kaikki finnit katosivat, parantaa aineenvaihduntaa ja jopa laihduttaa, halpaa ja helppoa. Suosittelen, kannattaa kokeilla.

• lena d

Hunajan entsyymit kai ärsyttävät ihoani, sillä nenä alkaa punoittaa sen vaikutuksesta. Ajattelin tästä inspiroituneena kuitenkin kokeilla uudestaan hunajaa, tällä kertaa kasvojen aamupesuaineena. Ärsyttää varmaan vähemmän kun sitä ei jätä iholle, ja olen lukenut, että monet pesevät sillä just aamulla, kun silloin ei tarvitse tujumpaa ainetta meikkiä poistamaan.

• Hunajaaa

Reilu viikko mennyt kokeilua. Ihan joka päivä en ole syystä jos toisesta hunajaa laittanut, mutt lähes päivittäin ja pitänyt sitä ½-2h kasvoilla.
      Kasvoni ovat lähes finnittömät, tiedä sitten johtuuko hunajasta vai olisiko muutenkin iho tullut parempaan kuntoon. Ihon värii ei hirveästi muutosta, ehkä nenä ja otsa ovat rauhoittuneet ja kosteus pysynyt, mutta arpiin ei vaikutusta vielä.
      Sen olen huomannut että kun illalal laitan hunajaa naamaan ja kun pesen sen pois, niin kasvoille jää siltikin sellainen kostea tunne, eli ei ala kiristämään niinkuin normaalisti kasvojen pesun jälkeen..

Laitoin hhunajaa myös huonosti paranevan haavauman päälle ja näytti tepsivän siihenkin. Sen lisäksi laitan sitä aina välillä huuliin ja menen pusuttelemaan poikaystävää, hän ainakin tykkää : D

Mutta niinhän se on että iho vaatii aikansa ja viikko on aika lyhyt näyttämään tuloksia. En kuitenkaan vallita =)

• telll mee

Mitä hunajaa käytät?!?!?

• rumanaamarini

Testailin hunajaa tuossa alkuiltapäivästä ja tulin havainneeksi, että olen allerginen hunajalle. Ei se teessä ja ruuassa ole paljoa tuntunut, mutta iholle näköjään isohko no-no.

Harmi.

Seuraavaksi sinkkivoiteen kimppuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      47
      4097
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      62
      3753
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3288
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3190
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2154
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2108
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1959
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1939
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1921
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1844
    Aihe