apua kaipailisin

soneski

Eli sain helmikuulle toimeentulotukea Kun kelan tuet oli käsittelyssä eli määräaikainen työkyvyttömyys eläke.joten sain sossusta vuokraan raha ja perus yksin asuvan toimeentulotuen ja maksusitoumuksen lääkkeisiin eli vähemmän mitä tuo määräaikainen eläke on ja nyt sitten helmikuun lopussa päätös kelasta tuli ja sossu peri kaikki helmikuun etuudet eli enemmän mitä sain.. Eli milloin saan sen ylijäämän takaisin kun he perivät liikaa kun takautuvat etuudet on mennyt jo kelaan 26.2 ja oma sossuni joka hoiti kertoi 25.2 että rahat eivät enää tuolle vkolle kerkeä joten tulee viimeistään 3.3 tai 4.3 mutta rahoja ei näy ja nyt vielä sossu joka on hoitanu asioita jäi lomalle... Eli mitem kauan palautuksessa menee? Kumminki olen saanut hylätyn toimeentulotuki päätöksen tälle kuulle eli en saa rahaa kun tuloni on liikaa. Mutta kiinnostaa vain tietää että ei kai sossu loputtomiin voi pitää rahoja sisällä ja onko laissa säädetty kauan saa mennä että palautus tulee?

8

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossulle "pataan"
      • soneski

No sitähän minäkin! Kiitos tuo auttoi paljon kun en ollut aivan varma asiasta! Ei ole rahaa näkyny vaikka tiedän että minulle pitäisi raha maksaa... Eikä sossuni sijainen vastaa soitto pyyntöihin eikä häntä kiini saa!

• sossulle "pataan"

Tuossa lisää:

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/thw.cgi/trip/?${APPL}=ereoapaa&${BASE}=ereoapaa&${THWIDS}=0.3/1394023503_224592&${TRIPPIFE}=PDF.pdf

Eduskunnan oikeusasiamiehen ratkaisun mukaan "Tämä merkitsee, että jäljelle jääneet varat on pantava maksuun tuen saajalle viimeistään seuraavana arkipäivänä varojen erottelun ja tilityksen tapahduttua."

"Eikä sossuni sijainen vastaa soitto pyyntöihin eikä häntä kiini saa! "
      Tuosta voisi tehdä kantelun.

• soneski

Nyt se sit vastas ka väitti tuo sijainen että ei tiedä mitään mutta tekee jonku kiirehdys pyynnön tonne rahankäsittely puolelle ja sanoi että on niin ruuhkaa että tuskin kerkiää tälle viikolle mitenkää raha...voi luoja!:(

• sossulle "pataan"

Kantelun paikka, ruuhka ei ole hyväksyttävä syy, niin kun ei mikään muukaan.

Tuonne voi tehdä kantelun:
      http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/kantelu.htx

... tai aluehallintovirastoon...

http://www.avi.fi/fi/

Ei se kyllä mihinkään johda mutta silti se kannattaa tehdä kun on aikaa rahoja odotellessa ja helppoakin se on.

• soneski

Juu kiitos:) täytyy kyllä tehdä jotain... Ja jos perjantaina ei rahat näy niin soitan kyllä sinne uudestaan ja kerron asiat suoraan!puhelun sisältö oli kyllä jännä ku eka ei tienny mitään ja sit se väitti et ylijäämää ei ole mut sit olikin ja keksi vaikka ja mitä ja paras oli kyllä et ei muka ole semmosta lakii mikä sanoo et palautus pitää tehä välittömästi asiakkaalle ja laissa ei ole määritelty sitä kuinka nopeesti rahojen pitää tulla minulle et voihan ääääk.. Mutta lupas ilmottaa rahanliikentee hoitajille ja kiirehtiä sen palautuksen ja pyytää niitä soittaa jos ei kerkiä tällä viikolla enää... Mutta jos ne ei tuu ja ne soittaa mä kyllä kerron niille suoratsanat ja mitem ne asiat menee siis niille jotka hoitaa rahaasioita siel ja maksuliikennettä...ja jännä oli sekin et ne väitti et rahat ei ollu siirtyny kelasta muka vaikka oli jo 26.2 menny oma sossu kertoi joka nyt lomalla... Ja sit vielä kuulemma sen laskelman tekeminen kestää ja kaikki ja mä laskin jo päässä paljon ne on mulle palautuksii antaa.. Et tekosyitä kyllä nuo sossut keksii ihan liikaa!!

• sossulle "pataan"

"Et tekosyitä kyllä nuo sossut keksii ihan liikaa!! "
      Erittäin tyypillistä sossun "asiakaspalvelua" eli asiakas on aina väärässä. Kantelussa voisi kertoa myös tuosta puhelusta niin saavat selittää miksi valehtelevat. Kivoja kirjoitustehtäviä ja kiperiä kysymyksiä voit järjestää heille.

• soneski

Näin on... Oma sossuni kumminki hoitaa asiat aina hyvin vastaa puheluihin ja soittopyyntöihin mutta hän on nyt isyyslomalla valitettavasti... Muuten varmaa asia olisi jo hoitunut... Tämä sijainen on aina tuommoinnen ainakin minua kohtaa...mutta puhelua he kylläkin saavat perjantaina jos rahoja ei näy vaikka olisi jo aikapäivää sitten pitäny näkyä.. Ja kyllä niiltä alan kyselee kaikkea ja vaadin tietää miksi tulee sijainen noin tekee! Ja muutenki miksi palautus ei ole tullut niin kun oma sossuni lupasi ja sopi! Ihme touhua kyllä mutta tämän kyllä selvitän perinpohjaisesti!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4036
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3681
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3238
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      94
      3115
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2094
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2048
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1909
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      35
      1870
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1861
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1794
    Aihe