Mielipiteitä

heliå88

Tuossa aiemmin laitoinkin viestin, että sain plussan aamulla (menkat päivän myöhässä) mutta kun näytin kuvan siskolleni, niin hän oli sitä mieltä ettei se ole plussa. Eli nyt olen ihan hämmentynyt, että onko se vai ei!
Kuva on vähän huono, kännykällä otettu mutta siis tuo harmaa paksu viiva on se mitä katsoin (sitä ei ole aiempina kertoina tullut kun olen testiä käyttänyt).
Tässä kuva:
http://aijaa.com/jOMeuD

Kiitos avusta!

35

3300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskaana!

No käy ostamassa sellanen testi mikä näyttää joko "raskaana" tai "ei raskaana"...ei tarvi miettiä onko viivaa vai ei...Clearbluella ainakin on tollanen digitaalinen testi mikä näyttää myös viikot sen lisäksi että saat tiedon ootko raskaana vai et.

• erps

samaa mieltä. Tee digitesti. Tuo on vähän hämärä tapaus... Toisaalta ihan selkeä viivahan siinä on mutta ainakin minun silmiini se näyttää olevan vähän oudossa paikassa, kauempana kontrolliviivasta kuin mihin sen pitäisi tulla

• coco26

Tuo harmaa viivahan on siinä imutyynyn kohdalla? Eli ei ole positiivinen testi. Reagenssi joka reagoi värjätyn raskaushormoonin kanssa, sijaitsee vasta siinä ohuemmalla alueella.

• Tikkuihin pissinyt

Ei valitettavasti näytä positiiviselta testiltä. En ainakaan näe kuvassa haamua. Jos menkat eivät ala, niin tee uusi testi.

• plussaa

Testi on plussaa,eli raskaana. näissä testeissä myös oikein himmeällä oleva toinen viiva tarkoittaa, että olet raskaana. Jos testi olis negat. näkyisi vain toinen eli yksi viiva. Tässä testissä ei ole mitään epäselvää :)

• En olisi varma
        plussaa kirjoitti:

Testi on plussaa,eli raskaana. näissä testeissä myös oikein himmeällä oleva toinen viiva tarkoittaa, että olet raskaana. Jos testi olis negat. näkyisi vain toinen eli yksi viiva. Tässä testissä ei ole mitään epäselvää :)

Se viiva on väärässä paikassa. Positiivisen viivan tulisi olla lähempänä kontrolliviivaa. Jos katsot tarkasti, niin siinä kohdassa näkyy kyllä se viivanpaikka, mihin väriä pitäisi tulla. Nyt sitä ei siinä kuitenkaan ole.

• negatiivinen..
        plussaa kirjoitti:

Aivan selkeä negatiivinen. Niin monta samanlaista testia olen ainakaan tehnyt. Tuo harmaa paksu viiva on alempana lähellä sitä "imutyynyä" ja saa ehkäpä kokemattoman kuvittelemaan että testi olisi positiivinen. Kuitenkin oikea viiva tulee aivan lähäelle kontrolliviivaa ja testialueelle ei testialueen ulkopuolelle osaan jossa on jo imutyynyä. Testissä näkyy vain yksi viiva, ei kahta. Ikävää että viitsit toiselle antaa turhia toiveita vaikka et tiedä mistä puhut

• dvddx

Kyllä toi valitettavasti selkeeltä negalta näyttää.

Toinen viiva on taitekohdassa,ei siis siinä missä viivan kuuluu olla kun testi olisi positiivinen.

Samalla testillä tehnyt omat testini ja selkeä kaksi viivaa tuli vierekkäin

• eivauvaaei

Negatiivinen on. Jos olis positiivinen niin viivat olis ihan lähekkäin.

• Uteliasmielikin

Teitkö testin uudestaan? Mitä näytti?

• heliå88

Hei en ole tehnyt testiä vielä uudelleen, mutta päätin huomenna testata aamulla, kun alkaa olla viikko ettei menkkoja ole kuulunut :)

• Uteliasmielikin
        heliå88 kirjoitti:

Hei en ole tehnyt testiä vielä uudelleen, mutta päätin huomenna testata aamulla, kun alkaa olla viikko ettei menkkoja ole kuulunut :)

No kerro jo! :)

• heliå88
        Uteliasmielikin kirjoitti:

No kerro jo! :)

Samaa näytti kun tuossa kuvassa, eli viiva tuolla väärässä paikassa, ilmeisesti negatiivinen :P
        mitähän seuraavaksi tekisi kun menkkoja ei näy eikä edes olo että enää alkaisikaan. Menkkamaiset kouristelut olivat viimeks yli viikko sitten!

• .........
        heliå88 kirjoitti:

Samaa näytti kun tuossa kuvassa, eli viiva tuolla väärässä paikassa, ilmeisesti negatiivinen :P
        mitähän seuraavaksi tekisi kun menkkoja ei näy eikä edes olo että enää alkaisikaan. Menkkamaiset kouristelut olivat viimeks yli viikko sitten!

Olitko oviksen tikuttanut? On hyvin mahdollista että sinulla on ollut ovi myöhässä, ja "menkkakouristelut" ovatkin liittynyt ovikseen.

• heliå88
        ......... kirjoitti:

Olitko oviksen tikuttanut? On hyvin mahdollista että sinulla on ollut ovi myöhässä, ja "menkkakouristelut" ovatkin liittynyt ovikseen.

Oviksen tikutin jo kp13, eli ei pitäisi olla myöhäisestä vai? :/

• .......
        heliå88 kirjoitti:

Oviksen tikutin jo kp13, eli ei pitäisi olla myöhäisestä vai? :/

Koska osaan olla ärsyttävä ja epäluuloinen kysyn vielä että tikutitko myös liuskalla? Ja oliko testiviiva varmasti yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva? Anteeksi että kysyn, mutta aina välillä löytyy joku joka tulkitsee haaleankin viivan ovistestissä niin että se merkitsee ovista.

• heliå88
        ....... kirjoitti:

Koska osaan olla ärsyttävä ja epäluuloinen kysyn vielä että tikutitko myös liuskalla? Ja oliko testiviiva varmasti yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva? Anteeksi että kysyn, mutta aina välillä löytyy joku joka tulkitsee haaleankin viivan ovistestissä niin että se merkitsee ovista.

Siinä en käyttänyt tuommoisia halppistestejä, vaan clearblueta joka näytti kyllä hymiötä, eli sain hymiön kp13 sekä ennen kun menkkojen piti alkaa (n.pari päivää) sain myös, kokeilin silloin ihan huvikseni. Mutta olen kuullut että joillain näyttää ennen menkkojakin hymiötä ovistestit. Pitäisikö semmoista testata vielä, voisiko se antaa jotain vastausta nyt kun menkat puolitoista vko myöhässä?
        rtestit näyttävät negaa, kokeilin eilen myös clearbluen rtestiä.
        alkaa huolestuttaa mistä tässä on kyse

• ....................
        heliå88 kirjoitti:

Siinä en käyttänyt tuommoisia halppistestejä, vaan clearblueta joka näytti kyllä hymiötä, eli sain hymiön kp13 sekä ennen kun menkkojen piti alkaa (n.pari päivää) sain myös, kokeilin silloin ihan huvikseni. Mutta olen kuullut että joillain näyttää ennen menkkojakin hymiötä ovistestit. Pitäisikö semmoista testata vielä, voisiko se antaa jotain vastausta nyt kun menkat puolitoista vko myöhässä?
        rtestit näyttävät negaa, kokeilin eilen myös clearbluen rtestiä.
        alkaa huolestuttaa mistä tässä on kyse

En ole nyt 100& varma, enkä halua millekään pelottelulinjalle lähteä, mutta käsittääkseni joku PCO voisi näyttää ovisplussaa usemman kerran yhdessä kierrossa.... Vai oliko PCOS

• heliå88
        .................... kirjoitti:

En ole nyt 100& varma, enkä halua millekään pelottelulinjalle lähteä, mutta käsittääkseni joku PCO voisi näyttää ovisplussaa usemman kerran yhdessä kierrossa.... Vai oliko PCOS

Voi kamala :/ luin äsken että tosiaan tolla pcolla näyttää ovistestit plussaa! Luin kyllä oireista, eikä ne osuneet muuta kuin tämä menkkojen poisjäänti, kun luki että yleinen teineillä tai keskiikäisillä, olen 26 v eikä ole ylipainoa tai tämmösiä. taidapa tehdä huomenna aamulla ovistestin niin katsotaan miltä näyttää tällä kertaa..

• ..............
        heliå88 kirjoitti:

Voi kamala :/ luin äsken että tosiaan tolla pcolla näyttää ovistestit plussaa! Luin kyllä oireista, eikä ne osuneet muuta kuin tämä menkkojen poisjäänti, kun luki että yleinen teineillä tai keskiikäisillä, olen 26 v eikä ole ylipainoa tai tämmösiä. taidapa tehdä huomenna aamulla ovistestin niin katsotaan miltä näyttää tällä kertaa..

Tai mitäpä jos menisit terveyskeskukseen verikokeeseen?

• heliå88
        .............. kirjoitti:

Tai mitäpä jos menisit terveyskeskukseen verikokeeseen?

Niin sinnekin ajattelin mennä kun on kulunut kaksi vko ilman menkkoja. Osaatteko sanoa kuinka varma se on? Eli voiko sekin näyttää väärää tulosta?
        päästääköhän ne mua ultraankin jos näkis sillä onko mulla joku sairaus!

• ....................
        heliå88 kirjoitti:

Niin sinnekin ajattelin mennä kun on kulunut kaksi vko ilman menkkoja. Osaatteko sanoa kuinka varma se on? Eli voiko sekin näyttää väärää tulosta?
        päästääköhän ne mua ultraankin jos näkis sillä onko mulla joku sairaus!

Tuo edellinen ....... en ollut minä =)
        Verikoe mittaa raskaushormonia, jota kyllä on veressä jos on raskaana, ja jos veressäkään ei näy raskaushormonia niin siihen voi kyllä luottaa.
        En tiedä kuinka helpolla pääset ultraan tk:n kautta, yksityisellä pääset gyneen nopeammin ainkin ja maksua vastaan tekevät mitä haluat, myös ultraavat.
        Soita terveyskeskukseen kuitenkin aamulla, osaavat varmasti sanoa miten kannattaa menetellä.

• heliå88

Tuo edellinen ....... en ollut minä =)
        Verikoe mittaa raskaushormonia, jota kyllä on veressä jos on raskaana, ja jos veressäkään ei näy raskaushormonia niin siihen voi kyllä luottaa.
        En tiedä kuinka helpolla pääset ultraan tk:n kautta, yksityisellä pääset gyneen nopeammin ainkin ja maksua vastaan tekevät mitä haluat, myös ultraavat.
        Soita terveyskeskukseen kuitenkin aamulla, osaavat varmasti sanoa miten kannattaa menetellä.

Tänä aamuna tein ovistestin koska niitä on vielä jäljellä, ja se näytti taas hymiötä... Mitähän se tarkoittaa. Eli nyt kp43/33.
        olen lukenut että veritesteihin kannattaisi mennä vasta kun menkat on kaksi viikkoa myöhässä, joten ajattelin mennä sinne seuraavalla viikolla..

• ....................
        heliå88 kirjoitti:

Tänä aamuna tein ovistestin koska niitä on vielä jäljellä, ja se näytti taas hymiötä... Mitähän se tarkoittaa. Eli nyt kp43/33.
        olen lukenut että veritesteihin kannattaisi mennä vasta kun menkat on kaksi viikkoa myöhässä, joten ajattelin mennä sinne seuraavalla viikolla..

Missä olet niin lukenut? Veritestihän mittaa tarkalleen paljonko sitä hormonia on veressä, ja havaitsee sen jo kun arvo olisi vaikkapa se 10, eli muutama päivä hedelmöityksen jälkeen.

• ..................

Tesi on nega. TUon muovin alla sijaitsee "mustepatruuna", eli kemikaalo joka lähtee liikkumaan lisukaa pitkin kun liuska kastetaan virtsaan. Kontrolliviivan kohdalla on kemikaalio joka värjäytyy kun aine kastuu, ja testiviivan kohdalla on aine joka reagoi "musteen" kanssa jos virtsassa on raskaushormonia. Tämä "muste" voi myös levitä tikkua pitkin niin, että koko liuska näyttää punertavalta hetken. Joskus tämä värityyny jää tummaksi tuonne muovin alle, mutta ei siis tarkoita että testi olisi positiivinen. Jos ap pistää googlen kuvahakuun positiiviset raskaustestit, hän huomaa kyllä nopeasti mihin kohtaan sen positiivisen viivan pitäisi tulla.
      Parempaa onnea ensi kerralla!

• onnea yritykseen

Täällä vallitsee näköjään yksimielisyys siitä että tulos on negatiivinen.

Vaikeahan sitä on sanoa, että mikä on varma totuus. Itse sain kuitenkin samannäköisen tuloksen viime kesäkuussa (lukuisten aikaisempien kuukausien täysin testiviivattomien tulosten jälkeen, siis ne edelliset olivat yksiselitteisesti negatiivisia). En ollut tuloksesta ihan varma, vaan tein uuden testin siitä parin päivän päästä ja sitten taas parin päivän päästä. Clearbluen digitaalinen testi ilmoitti jossain vaiheessa että "Raskaana 2-3 viikkoa".

Täällä on laskettu aika viikon päästä, että raskaana olin :)

Sillähän se selviää, että tekee uuden testin myöhemmin. Tai kuukautiset alkavat...

• ....................

Mutta testisi oli silti nega, eikä tuo väärässä paikassa ollut viva kertonut yhtään mitään mahdollisesta raskaudesta.

• höh sulle :)

Mutta testisi oli silti nega, eikä tuo väärässä paikassa ollut viva kertonut yhtään mitään mahdollisesta raskaudesta.

No miten niin oli nega? Aikaisemmissa saman merkin testeissä ei näkynyt edes sitä sun mielestäsi negaksi tulkittavaa viivaa, vaan pelkkä kontrolliviiva eikä mitään muuta haamuakaan. Kyllä tuolla mahassa nyt kuitenkin on beibi ja sillä laskettu aika tämän viikon sunnuntaina. Liekö sitten mielikuvitusvauva, kovasti potkii kuitenkin ;)

Kyseinen viiva vahvistui seuraavina päivinä, siis saman merkkisiä testejä käytin koko ajan ja tein useampana päivänä. Edellisissä kierroissa joissa en ollut raskaana, ei ollut edes tuota "haamua".

Ap:llä voi tietysti olla jokin eri testi ja tulos nega, siihen en ota varmuudella kantaa. Väitän kuitenkin että oma tekemäni testi EI ollut nega. Tehtyjä testejä, valtaosaltaan koko ajan samanmerkkisiä, oli aikaisemmilta kuukausilta takana kymmenittäin, koska raskautuminen hiukan kesti...

• ..........
        höh sulle :) kirjoitti:

No miten niin oli nega? Aikaisemmissa saman merkin testeissä ei näkynyt edes sitä sun mielestäsi negaksi tulkittavaa viivaa, vaan pelkkä kontrolliviiva eikä mitään muuta haamuakaan. Kyllä tuolla mahassa nyt kuitenkin on beibi ja sillä laskettu aika tämän viikon sunnuntaina. Liekö sitten mielikuvitusvauva, kovasti potkii kuitenkin ;)

Kyseinen viiva vahvistui seuraavina päivinä, siis saman merkkisiä testejä käytin koko ajan ja tein useampana päivänä. Edellisissä kierroissa joissa en ollut raskaana, ei ollut edes tuota "haamua".

Ap:llä voi tietysti olla jokin eri testi ja tulos nega, siihen en ota varmuudella kantaa. Väitän kuitenkin että oma tekemäni testi EI ollut nega. Tehtyjä testejä, valtaosaltaan koko ajan samanmerkkisiä, oli aikaisemmilta kuukausilta takana kymmenittäin, koska raskautuminen hiukan kesti...

Mutta kun tuon muovin alla ei ole mitään mikä kertoisi mahdollisesta raskaudesta. Jos kerran twit samanlaisella positiivisen, niin huomasit varmaan mihin se positiivosen testin viiva tulee? Jos plussaa maanantaina haalean plussan, edellisperjantaina tehty on hyvinkin voinut olla nega vaikka raskaus on alkamassa.

• fdzxhb

No nega on nega jos testi niin näyttää. Sehän on täysin eriasia mitä se testi näyttää parin pvän päästä. Sitähän ei kukaan tiedä. Eikä siitä ollut nyt kyse.

Nyt olikin kyse vain tuosta testistä minkä kuvan ap on sivulle ladannut. Ja se näyttää monen mielestä negalta.

Onko ap raskaana,sitä ei voi tietää ennen kuin tekee uudet testit ja nämä näyttävät sitten positiivista.

• rv 39+5

Negalta tuo minunkin silmääni näyttää. Viivan pitäisi tosiaan tulla tuonne ihan kontrolliviivan lähelle. Samanlaisella testillä plussasin melkein 9 kk sitten, kun kuukautiset olivat päivän myöhässä, niin varsin varma olen asiastani. :D

• dsfnlk

Nega. Aivan selvästi.

Tuo toinen viiva on väärässä paikassa, tulee usein noihin testeihin.
      Muutama kymmenen testiä kun tuli itsekin tehtyä ennen plussaa.. :D

• sggg

Negatiivinen on. Olen tehnyt itse monta samaa testia, ja aina näyttää minulla myös tuolta ja kuukautiset tälläkin hetkellä! :) Mutta toivottavasti pian odotus palkitaan, sitä odotellessa.

• 32+2

En ole itse kokeillut noita luiskatestejä, vaan suoraan ostin Clearbluen digitaalisen. Se näytti luotettavasti, että olen raskaana. Kuten tossa ylempänä jo kehotettu, niin osta digitaalinen, hintavahan se on, mutta luotettava, kun tekee oikein!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3711
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3304
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2918
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2760
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1778
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1739
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1589
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1537
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1514
    Aihe