Muuttovalmis hirsitalo

hinta?

Olisikos jollain vinkata noin hintaa muuttovalmiille hirsitalopaketille. Tai tarjoaako joku hirsitalofirma tällaista vaihtoehtoa ylipäänsä? Tarkoituksena olisi rakennella n. 100-140 neliöinen kolmen makkarin tönö yhteen tasoon.

4

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiköhän tuo tarvitse

ensin "pieniä" tarkennuksia kuten tarkoitatko talolla ympärivuotiseen ja määräykset täyttävää taloa vai pelkästään kesäkäyttöön soveltuvaa jolloin niin seinä- ala- ja yläpohjat poikkeaa toisistaan suuresti em. välillä yms? Neliöheitot jo hajottaa hinta-arviot ihan persiilleen-

• Raksamies kusettaa

LIsäksi huomioon perustuksien vaatimat massanvaihdot, salaojat hulevesiviemäreineen, routareristykset.
      Ota laskelmissa huomioon myös liittymien hinnat, kytkentä- ja kaapelimaksuineen.

• Ei muuttovalmis

Itsekin aikoinaan pidin muuttovalmiin paketin ottamista ainoana mahdollisuutena, kun en rakentamisesta mitään tiedä. Mutta muuttovalmiin ottaminen yhdellä sopimuksella olisi ollut noin 20-30 000 euroa kalliimpi ratkaisu kuin se, mihin lopulta uskaltauduin, eikä tämä projekti nyt mahdoton ole ollut.

Ota itsellesi hirsitalofirmalta vain materiaalipaketti, johon yleensä kuuluu lähes kaikki tarpeellinen (hirret, kattotuolit, aluskatteet, vesikatto, ikkunat, ovet, sisäpaneelit ja kipsilevyt jne). Ota itsellesi hyvä pääsuunnittelija, joka toimii vastaavana mestarina.. Sitten mestarilta kysele hyviä ja luotettavia maatyöporukoita alueelta. Kilpailuta ja ota niistä joku tekeen maatyöt. Samalla systeemillä perustukset. Sama juttu sähköurakan kanssa ja lvi-urakan. Kilpailuta myös alueen pystytysporukat ja ota niiltä säältä-suojaan asennus hirsitalollesi (hirsiseinät, vesikatto, ikkunat paikoilleen). Tehdasasennuksenkin voit ottaa, mutta yleensä paljon kalliimpia niin. Sitten palkkaa kirvesmies hoitamaan hommat loppuun sisältä. Keittiöfirmalta tai paikalliselta puusepältä tilaa kaikki kalusteet.

Itselle siis jää vain kilpailutus ja työntekijöiden hankkiminen, ja joidenkin materiaalien hankkiminen (parketti/laminaatti/laatat, hanat, kodinkoneet, maalit). Vastaava mestari, jos on hyvä, auttaa kaikissa hankinnoissa ja luotettavien työmiesten etsinnässä. Pieni vaiva ja säästät sen 30 000 euroa, kun nämä teet.

Suosittelen.

• omalle mökille

En nyt tiedä saako täällä "mainostaa" mutta kerron mielipiteeni kysymykseesi.
      Kodin Terralla on yhteistyötä Honkarakenteen kanssa, näin olen ymmärtänyt.
      En ole nyt aivan varma, mutta olisko se "mainio" mökkinimellä.
      Ja sitten vinkkaan näistä Salvos-mökeistä.
      Pyydä ihmeessä tarjouksia.
      Jos mahdollista käy katsomassa jotain valmista ratkaisua paikanpäällä tai ainakin käy kurkkaamassa nettisivuja.
      Salvos mainostaa, että avaimet käteen periaatteella valmis mökki. Itse tinkisin siitä minkä voisi "tee se itse" periaatteella tehdä. (kuten keittiön kaappien asennus jne)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe