21 timanttia sormuksessa

Mustikka

hei!
Kuka osaisi sanoa suurinpiirtein paljonko maksaa kultasormus, johon on istutettu 21 aitoa timanttia. Tyhmä kysymys tietysti kun timanttejakin on monenlaisia ja kultaa on eri garaateissa, mutta oletetaan, että timantteja mahtuu 21 sormuksen ympärille ja sormuksen läpimitta on 18-19 mm niin pitääkö olla Kroisos vai Roope Ankka, että olisi varaa sellaiseen kihlasormukseen?

18

17235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä2

      Tillanderilla esim on allianssityyppinen sormus, hintaa on tonnista ylöspäin. Eli maksaahan se ja on epäkäytännöllinen mutta se on taas eri juttu se.

      • Mustikka

        Kuinka niin epäkäytännöllinen jos timantit on istutettu siihen sormuksen sisään niin nehän on tavallaan suojassa siellä kulumilta ym. No sellaisen sormuksen - en ole nähnyt, mutta sain kuvauksen, tuttavani sai sulhaseltaan kihlasormukseksi.


      • Janna
        Mustikka kirjoitti:

        Kuinka niin epäkäytännöllinen jos timantit on istutettu siihen sormuksen sisään niin nehän on tavallaan suojassa siellä kulumilta ym. No sellaisen sormuksen - en ole nähnyt, mutta sain kuvauksen, tuttavani sai sulhaseltaan kihlasormukseksi.

        Johan on sulhanen äveriäs mies, kun tuollaisen jo kihlaksi ostaa. :o) Mitähän mahtaa tulla vihkisormukseksi.

        Allianssi on siitä epäkäytännöllinen, että esim. viereisessä sormessa ei juuri voi sormusta pitää, hinkkaa kiviä. Pieniä likaakerääviä koloja on mahdottomasti ja kyllä ne kivet aika suojattomia ovat, ei ne kovin syvällä siinä sormuksessa ole. Pinta on kuitenkin kulutukselle alttiina, varsinkin kämmenpuolella. Onhan se hieno, vaan en itselleni ottaisi. Onneksi makuja on monia.


      • Mustikka
        Janna kirjoitti:

        Johan on sulhanen äveriäs mies, kun tuollaisen jo kihlaksi ostaa. :o) Mitähän mahtaa tulla vihkisormukseksi.

        Allianssi on siitä epäkäytännöllinen, että esim. viereisessä sormessa ei juuri voi sormusta pitää, hinkkaa kiviä. Pieniä likaakerääviä koloja on mahdottomasti ja kyllä ne kivet aika suojattomia ovat, ei ne kovin syvällä siinä sormuksessa ole. Pinta on kuitenkin kulutukselle alttiina, varsinkin kämmenpuolella. Onhan se hieno, vaan en itselleni ottaisi. Onneksi makuja on monia.

        Ei ole äveriäs heistä kumpikaan. Morsian on ollut työttömänä puoli vuotta ja miehen tulotkaan eivät ole mitään toimitusjohtajan tasoa. En tiedä edes onko koko juttu totta vai oliko tarkoitus saada minut kateelliseksi...mulle kun ei ole kukaan mies raaskinut timanttisormusta ostaa. Tai ex-mies osti, mutta vei sen takaisin kauppaan kun ei pystynytkään maksamaan sitä. Outoa, että kultasepänliikkeestä annetaam velaksi sormuksia...


    • sydän

      www.timanttiset.fi sivulta löytyy myös sormus, jota kiertää timantit ympäri. 490 euroa muistaakseni.

    • sormuskauppias

      Timanttisten sivuilta löytyy kaksikin 21 timanttin sormusta, toinen maksaa sen 490 ja toinen 239, eli hinnoissa on todellakin eroa! Ei varmaan tarvitse ihan roope ankka olla saadakseen haluamansa kihlasormuksen :) Myös kultasepän liikkeestä kannattaa kysellä mitä esim.maksaa timanttien istuttaminen tavalliseen kultasormukseen, jos valmiit mallit ei miellytä. Hinnat todella vaihtelee riippuen timanttien koosta, laadusta ja istutustavasta. Muistaakseni pienen (0.01 ct) timantin tavallinen istutus maksaa noin 20-30 euroa kappale. Ja se tietysti kertaa 21 ja runko (sormus) päälle.

      Mutta tarkempia hintoja kannattaa kysellä kulta-alan liikkeistä!

    • Meri

      Sanonpa tässä sen saman minkä monet muutkin ovat tuoneet esille, eli ei timanttien määrä kerro yhtään mitään sormuksen todellisesta arvosta.

      Vaikka timantteja olisi istutettu kuinka paljon, mutta ne ovat huonolaatuisia murusia, voi sormuksen saada lähes ilmaiseksi. Yleisesti vielä kultasepät ilmoittavat ostajaa harhauttaakseen somuksen kokonaiskaraattimäärän, eivätkä erittele yksittäisten timanttien kokoja ja laatuja. Esimerkkinä voi sanoa, että kolme 0,001 karaatin timanttia ovat yhteisarvoltaan paljon pienempiä kuin yksi 0,003 karaatin timantti.

      Timanttien hintaan vaikuttaa moni asia, ei pelkästään timantin koko tai laatu, vaan myös timantin hionta. Osoitteesta
      http://www.timantit.com/index.asp
      löytyy paljon tietoa asiasta.

      Ei siis kannata olla pahemmin kateellinen jos kaveri on saanut 21 timantin sormuksen, ei sen arvo välttämättä päätä huimaa. Voithan huviksesi kysyä mikä on yhden timantin karaatimäärä ja laatu, ja mitä hiontaa ja minkä laatuista kivissä on käytetty.

    • morsian 08-05

      itselläni on kihlasormus, jossa on 18 pientä timanttia. Hinta oli 720 euroo. Että jos antaa osviittaa.

    • rakastaa!

      Ei väliä...pajuvitsakin käy,kun rakastaa...
      Mielestäni todella aivoton se,joka ajattelee rakastamisen olevan timanteista kiinni.Rakkaus ei tunne rahaa,eikä timanteilla ole arvoa rakkaudessa,sen tuntemisessa...kosketus ja tunne sen sanoo - ei miljoonatkaan timantit!
      Onnea! toivoo-vmo-56(ilman timanntteja) ja onnellinen...

    • veitikka

      Kuten jo edellä on hienosti valotettu asiaa.

      Tärkeimmät timantin hinnan määrittelevät tekijät
      a) puhtaus,
      b) väri ja
      c) hionta,
      eli kaikki kolme yhdessä. Lisäksi hintaa nostavat lisäksi istutus ja työnlaatu. Kaupassa voit kysyä timantin laadun (esim. VVS, VS) suoraan myyjältä (parhaimmissa ne on merkitty myös hintalappuun).

      Jos itse ostasin 21 timantin sormuksen, olen varma, että se ei lähtisi alle 1700€:n, koska en haluaisi mitään sameita, pieniä kirpun kokoisia timantteja. Ennemmin osaisin siinä tapauksessa vaikka 800-1000€:n kolmen timantin sormuksen.

      Niin. Ja riippuu, kenen tekijän sormuksesta on kyse. (Tillander, Sandberg, Lahti ja Ailio on ainaki hyviä ja luotettavia, suosittelen.)

      Kuten edellinen kirjoittaja sanoi. Rakkaus on siltikin kaikkein tärkeintä. Jaksakaamme vaalia oikeaa rakkautta, olipa timanggeja eli ei!

      • Punapää

        Minulle tuttu kultaseppä teki vihkisormuksen ja ilokseni se tuli halvemmaksi kuin jos olisin ottanut tietyn "merkkisen". Sormuksessani on 12 kpl 0,05 (vai 0,5; näissä menee sekaisin) suuruista timanttia W/VVS ja se on 18 karaatin kultaa, leveydeltään 6mm. Hinnasta en ole ihan varma, kun sulho sen maksoi, mutta tiedän ettei se hirmuisasti yli 1100 euron ollut eli ei siinä kroisos tarvi olla...

        Ja mitä tuohon timantti-keskusteluun tulee: Minun mielestäni vihkisormukseen kuuluu timantit! Ne ovat osa meitä ja jokainen tyylillään, en niitä kaikille osaa ajatellakkaan, mutta omaa kättäni en näe ilman kiviä :)


      • Ullisiina
        Punapää kirjoitti:

        Minulle tuttu kultaseppä teki vihkisormuksen ja ilokseni se tuli halvemmaksi kuin jos olisin ottanut tietyn "merkkisen". Sormuksessani on 12 kpl 0,05 (vai 0,5; näissä menee sekaisin) suuruista timanttia W/VVS ja se on 18 karaatin kultaa, leveydeltään 6mm. Hinnasta en ole ihan varma, kun sulho sen maksoi, mutta tiedän ettei se hirmuisasti yli 1100 euron ollut eli ei siinä kroisos tarvi olla...

        Ja mitä tuohon timantti-keskusteluun tulee: Minun mielestäni vihkisormukseen kuuluu timantit! Ne ovat osa meitä ja jokainen tyylillään, en niitä kaikille osaa ajatellakkaan, mutta omaa kättäni en näe ilman kiviä :)

        Kyllä ne olivat 0,05 ct ne kivet, 12 kpl 0,5 ct timantteja maksaisi aika lailla. Oma yhdellä 0,52ct timantilla W/Vs varustettu teetetty sormus maksoi 3500 euroa.


    • Vaimo

      Mulla on puolipyöreä keltakultainen vihkisormus jossa on viisi timanttia ja hintaa komeudelle tuli n. 400 €.

      • oli

        mieluummin leikkaan rosteriputkesta siivun ja laitan nekin rahat moottoripyörään.


      • Kai..
        oli kirjoitti:

        mieluummin leikkaan rosteriputkesta siivun ja laitan nekin rahat moottoripyörään.

        en ottanut sormusta lainkaan, kun en niistä niin välitä. vanhoja sormuksia on jo kylliksi laatikossa.


    • aina sormessani

      Mun valkokultainen kokoallianssi maksoi 4000€, teetin kultasepällä. Hinta riippuu todellakin timanttien laadusta.

    • Anonyymi

      Sellainen sormus voi hyvinkin maksa lähellä 1000 euroa. Ei enempää.
      Olen itse ostanut, missä on upotettu 16 timantteja ja arvokas iso kokoinen kivi Ametisti keskellä, nimeltä Diana sormus ja se on myös arvokas sormus, kaupassa melkein 800 euroa, mutta itse olenkin ostanut omistajalta ja maksannut vain 360 euroa.
      Eli voit myös kurkata Marketplace ja muut Facebooki osastot :)
      Sitten, katso Torilta, älä maksa liikaa.
      Autamalla autat toisia. Kaupassa voit maksa liikaakin.
      Ja sitten voit myös kurkka panttilainamossa, siellä tekee myös hyviä löydöja:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe