Tajusin!

Sabam!

Huh, mä olen ollut tosi ihastunut yhteen mieheen. Mutta tänään, yritysten jälkeen, tajusin, että ei se ole musta tippaakaan kiinnostunut. Tulisihan se, jos tykkäisi. Joten iloisin mielin eteenpäin elämässä! Mukava mies, joten hälle kaikkea hyvää.
Mutta ei ollut lainkaan paha tajuta, että hän ei ollut kiinnostunut. Lähinnä helpotus, nyt tiedän.

Pusuja ja haleja ja kaikkea hyvää J:lle.

40

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+6

Mahdoitko yrittää ihan oikeastikin vai vaan perinteiseen tyyliin vilkuiluilla ja puolen sekunnin hymyillä?

• naisten logiikkaa??

Sama ajatus tuli mieleen tuosta "Tulisihan se, jos tykkäisi" lauseesta..
        mutta ei tuomita ennen kuin kuullaan miten aloittaja on yrittänyt

• tarzanjajane

Naisen yritys = käyttäytyy kuten kaikkien muidenkin kanssa

Miehen vaan pitää katos tajuta junou.

• janetarzan?

Joopa joo. Aika usein nykyään nainen on ottanut tehtäväkseen tuonkin miehen työn. Saako mies enää sen jälkeen kunnioitusta, on eri asia.

• 18+2
        janetarzan? kirjoitti:

Joopa joo. Aika usein nykyään nainen on ottanut tehtäväkseen tuonkin miehen työn. Saako mies enää sen jälkeen kunnioitusta, on eri asia.

Mikä ihmeen miehen työ? Tuntuu tekosyyltä sille että et joko uskalla tehdä aloitetta tai et kestä pakkeja.

• janetarzan
        18+2 kirjoitti:

Mikä ihmeen miehen työ? Tuntuu tekosyyltä sille että et joko uskalla tehdä aloitetta tai et kestä pakkeja.

tekeekin aloitteita. Mutta ei sellaisista yleensä pidempiä suhteita tule.

• janetarzan
        janetarzan kirjoitti:

tekeekin aloitteita. Mutta ei sellaisista yleensä pidempiä suhteita tule.

Turhaan miinustelette.
        Jos nainen pokaa miehen, mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut=nainen ei koe koskaan olevansa rakastettu, ja siihen se kaatuu.

En ole näitä keksinyt, kerron vain, kuinka on.
        MIehelle kuulemma kelpaa lähes kuka nainen tahansa, ainakin hetkeksi. Nainen ei voi siis mitenkään tuntea itseänsä erityiseksi ja rakastetuksi.
        Naiset ovat ronkelimpia, siitä seulasta jos läpi pääsee, on jo jonkinlainen arvo itsessään. Jollain tavoin jo arvostettu.

Lukekaa ja tehkää empiirisiä havaintoja, ymmärrätte asioita itsenne ulkopuolelta. Ennenkuin nousee hiki hattuun.

• tarzanjajane
        janetarzan kirjoitti:

Turhaan miinustelette.
        Jos nainen pokaa miehen, mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut=nainen ei koe koskaan olevansa rakastettu, ja siihen se kaatuu.

En ole näitä keksinyt, kerron vain, kuinka on.
        MIehelle kuulemma kelpaa lähes kuka nainen tahansa, ainakin hetkeksi. Nainen ei voi siis mitenkään tuntea itseänsä erityiseksi ja rakastetuksi.
        Naiset ovat ronkelimpia, siitä seulasta jos läpi pääsee, on jo jonkinlainen arvo itsessään. Jollain tavoin jo arvostettu.

Lukekaa ja tehkää empiirisiä havaintoja, ymmärrätte asioita itsenne ulkopuolelta. Ennenkuin nousee hiki hattuun.

Kiinnostuksen voi näyttää selvästi, silti aloitetta tekemättä.
        Vilkuilut sun muut on hölynpölymerkkejä.

Ei kannata innostua kärjistämään liikaa.

Helpompi se on miehenäkin ehdottaa jotain kun näkee että nainen on kiinnostunut.

• selityksesi ontuu
        tarzanjajane kirjoitti:

Kiinnostuksen voi näyttää selvästi, silti aloitetta tekemättä.
        Vilkuilut sun muut on hölynpölymerkkejä.

Ei kannata innostua kärjistämään liikaa.

Helpompi se on miehenäkin ehdottaa jotain kun näkee että nainen on kiinnostunut.

"Jos nainen pokaa miehen, mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut=nainen ei koe koskaan olevansa rakastettu, ja siihen se kaatuu."

Aivan yhtä hyvin voi todeta että jos mies pokaa naisen niin mies ei koe että nainen olisi hänestä kiinnostunut vaan on ainoastaan riistana miehelle. Siihen se sitten kaatuu kun nainen ei antanut miehelle tunnetta olla rakastettu.

Kuten huomaat, selityksesi ontuu ja pahasti. Ei ole enää tuollaisia roolituksia olemassa elämässä. Riittää kun kahdesta toisistaan kiinnostuneesta ihmisestä toinen tekee aloitteen, loppu hoituu kyllä jos molemmilla kiinnostusta riittää, aloitteen tekijällä ei siinä ole väliä. Pakenet vain tuon syyn taakse että voisit nenä pystyssä kulkea ja olla laittamatta tikkua ristiin ihmissuhteidesi eteen. Sitten täällä joskus vain valitat kuinka joku mies ei tajua tehdä aloitetta. Tee itse jos kiinnostaa, piste.

• Sabam!

Voi teitä, kyllä vain oli ihan oikeasti yritystä! Mutta ei aina voi voittaa.
      Uutta matoo vaan koukkuun.

• etkö halua kertoa?

Miiten "yritit"?

• naisellinen nainen

Itse olen nainen, joka ei edes tahdo sellaista miestä, jolla ei ole munaa tehdä aloitetta. En edes kunnioittaisi sellaista miehenä (ihmisenä toki kunnioittaisin, samalla tavalla kuin kunnioitan vaikkapa vanhoja mummoja).

Maskuliinisuus on vetävin ominaisuus miehessä silloin, kun ei vielä tunneta henkilökohtaisesti, ja maskuliininen mies ottaa ohjat käsiinsä ja tekee aloitteen.

Nainen hymyilee ja katsoo miestä silmiin. Näin tapahtuu useammin kuin kerran eri tilanteissa.

Mies tulee juttelemaan.

• miehekäs mies

Itse olen mies, joka ei edes tahdo sellaista naista, jolla ei ole pillua tehdä aloitetta. En edes kunnioittaisi sellaista naisena (ihmisenä toki kunnioittaisin, samalla tavalla kuin kunnioitan vaikkapa vanhoja mummoja).

Naisellisuus on vetävin ominaisuus naisessa silloin, kun ei vielä tunneta henkilökohtaisesti, ja naisellinen nainen ottaa ohjat käsiinsä ja tekee aloitteen.

Mies hymyilee ja katsoo naista silmiin. Näin tapahtuu useammin kuin kerran eri tilanteissa.

Nainen tulee juttelemaan.

• naisellinen nainen
        miehekäs mies kirjoitti:

Itse olen mies, joka ei edes tahdo sellaista naista, jolla ei ole pillua tehdä aloitetta. En edes kunnioittaisi sellaista naisena (ihmisenä toki kunnioittaisin, samalla tavalla kuin kunnioitan vaikkapa vanhoja mummoja).

Naisellisuus on vetävin ominaisuus naisessa silloin, kun ei vielä tunneta henkilökohtaisesti, ja naisellinen nainen ottaa ohjat käsiinsä ja tekee aloitteen.

Mies hymyilee ja katsoo naista silmiin. Näin tapahtuu useammin kuin kerran eri tilanteissa.

Nainen tulee juttelemaan.

:D

Kommentissasi ei ole mitään järkeä, "miehekäs mies".

• miehekäs mies
        naisellinen nainen kirjoitti:

Ihan yhtä paljon järkeä kuin sinun kommentissasi "naisellinen nainen"

• ei kai hänellä
        naisellinen nainen kirjoitti:

oma argumentointikyky riittänyt, niin vänkää "ite oot" tyylillä.

• 17+18
        ei kai hänellä kirjoitti:

oma argumentointikyky riittänyt, niin vänkää "ite oot" tyylillä.

Huono viesti ei ansaitse hyvää vastausta.

• Sabam!

Pointti tässä on se, että jos toista ei kiinnosta, miksi ihmeessä pitäisi elätellä jotain turhia toiveita ja haikailla vuosikausia tämän perään? Tämä on helpotus, nyt minä tiedän, ja voin mennä eteenpäin.
      Kyllä mies oli selvillä kiinnostuksestani, mutta en aio avata asiaa teille tämän enempää koska jotkut asiat voi pitää ihan kahdenkeskisinäkin.

• Siis jos se olin mää

En minä sinussa vikaa nähnyt. Olit vain liian viehättävä uskoakseni todeksi yrityksesi. Sinua en unohda ikinä, mutta annan toki oman rauhan ehdoitta.
        Sait minut heräämään vuosikausia kalvanneesta kelvottomuusunestani. Luulin, ettei kukaan voisi minua koskaan kelpuuttaa, kunnes jälkiheräsin.
        Tätä täytyy sulatella näin huono,itsetuntoisena ja siksi murtuneena. Ei muistella kuitenkaan pahalla.
        Kaikkea hyvää ja viaton hali - ja kohti kesää.

• viattomuuden aika
        Siis jos se olin mää kirjoitti:

En minä sinussa vikaa nähnyt. Olit vain liian viehättävä uskoakseni todeksi yrityksesi. Sinua en unohda ikinä, mutta annan toki oman rauhan ehdoitta.
        Sait minut heräämään vuosikausia kalvanneesta kelvottomuusunestani. Luulin, ettei kukaan voisi minua koskaan kelpuuttaa, kunnes jälkiheräsin.
        Tätä täytyy sulatella näin huono,itsetuntoisena ja siksi murtuneena. Ei muistella kuitenkaan pahalla.
        Kaikkea hyvää ja viaton hali - ja kohti kesää.

No kiva, että olet herännyt unestasi ja saanut itsetuntoasikin nostettua. Mulla tossa itsetunnossa ei mitään vikaa olekaan ja viehättävä tiedän olevani aivan niinkuin sinäkin tiedät olevasi. Hyvää yötä!

• näin täällä

Kuule Sabam täällä sun ilmoituksesi menee ihan hukkaan niinkuin muunlaisetkin viestit. Ei täällä tosimielellä tunnisteta toisia eikä näistä puoliläpällä olevista viesteistä kukaan voi tietää toisen tunnetiloja. Osa varmaan tosiakin... mut irl.

• sfsfsf

Ovatko nämä naiset oikeasti tosissaan, jotka vaativat miehen tekevän aloitteen? Mitäs helevettiä? No, eipä ole miesten tai muiden naisten murhe, jääkööt yksin, kun eivät itse aloitetta uskalla tehdä.

t. nainen, jonka mielestä aloite kuuluu molemmille osapuolille

• Utelias mies...

Miten tiedät , ettei ole kiinostunut? Terv j vaan.

• in your eyes

Mulle kyllä J kelpaisi, mutta taitaa olla varattu mies. :(

• Aivankäsittämätöntä

Siis suhteella ei ole mitään tulevaisuutta jos mies ei tee aloitetta?
      Aloitteen tekemisessä ei ole mitään tekemistä Maskuliinisuuden kanssa, sillä on tekemistä vain itsetunnon tai itserakkauden kanssa. Itserakas ihminen lähestyy usein muita paljon helpommin kuin edes hyvä itsetuntoinen ihminen. Miksi?
      Siksi koska itserakas pitää itsestään selvyytenä että häntä pidetään komeana / kauniina / ja kaikki tykkää hänestä.

Mielestäni on käsittämätöntä että naiset käyttävät "kommunikointiin" niinkin primitiivistä tapaa kuin fyysinen kommunikointi.
      Käsittämätöntä siinäkin mielessä että olettavat sen olevan jotenkin selvääkin kommunikointia, totuushan on se että moiset vilkuilut ja hymyilyt voidaan tulkita ihan miksi vain.

Onhan se hienoa että nainen hymyilee ja vilkuilee, sillä voi herättää toisen huomion, mutta se ei ole todellakaan mikään suoranainen kehotus / ehdotus / tunnustus mihinkään.
      Ymmärrän että siinä on iso ero jos nainen joka ei ikinä hymyile ja kaikki tietää sen, alkaa hymyilemään miehelle. Se voi herättää jo ison kysymys merkin, mutta nainen joka yleisesti ottaen hymyilee, pitäisikö miesten siis olettaa että jokainen katse heidän suuntaansa ja hymy tarkoittaa lupaa tarttua niin sanotusti perseeseen kiinni?

• ....................

Pitäiskö sun mielestä siis miesten ruveta hymyilemään ja sillä tavoin kutsua naista tekemään aloitteen?

Äh. On paljon miehiä jotka eivät osaa sellaista hymyilemistä. Sitäpaitsi on paljon naisia, jotka eivät pidä seksuaalisesti vetovoimaisena hiljaa hymyilevää miestä. Niin se vain on :(

Olen itse ujona miehenä saanut ihmetteleviä katseita naisilta, kun olen hymyillyt flirttailevasti heille. Olen saanut suoraa palautetta, että olenko homo ja, vielä pahempaa, että vaikutan jotenkin creepyltä.

Olen ajatellut sen niin, että feminiiniset naiset ja maskuliiniset miehet päätyvät yhteen, koska feminiiniset naiset hymyilevät paljon ja maskuliiniset miehet ottavat riskejä ja siten uskaltavat tehdä aloitteen.

Luin Tiede-lehdestä artikkelin tutkimuksesta, jossa oli todettu, että tyttövauvat hymyilevät poikavauvoja selvästi enemmän, joten syy ei ole kasvatuksessa, vaan tutkijoiden mukaan todennäköisesti hormooneissa. Samoin on tutkimuksin todettu, että testosteronin eli mieshormoonin suurempi määrä lisää riskinottoa ja siten rohkeutta ja aloitteellisuutta.

Ihan turha länkyttää jotain sukupuolineutraalia kukkahattutäti soopaa siitä että kaikki on yksilöitä ja oikeasti ei edes oo eroa miehen ja naisen välillä.

• Oiskohan (J-->J)

haluisitkos vähä auttaa mua yhdes jutus :) ja kertoo mistä sabam oot tai mistä J on ? Yhteensattuma tuntuu aika uskomattomalta mutta kaipa se ois mahollinen sillä ihastumisen tunne on hyvinki voinu olla molemmin puolinen jota toinen ei vaan ole rohjennut näyttää ja pelkää ny et on menettäny mahdollisuuden johonki mitä on vaikee sanoin kuvata...
      T: J*****

• oiskohan

Mistä päin J oot?

• Oiskohan (J-->J)
        oiskohan kirjoitti:

Mistä päin J oot?

J on tampereelta mutta toine J on jossai muualla :) asianomane tyttö löytää khyl viestistä vihjeen kuka jos tämän ny oikeesti sattuu lukee

• AivanKäsittämätöntä

Jos naisten mielestä moinen sanaton viestintä on jotenkin itsestään selvyys että sitä ymmärretään, miksi se ei ole universaalia?

Mies kun hymyilee naiselle ja katsoo silmiin, reaktiot ja tulkinnat voivat vaihdella, inhotuksesta, halvennuksesta, pelkoon, nolostumiseen, sykähdyttävään ja niin edelleen. Tulkinnat menevät kutakuinkin samaa rataa eli pidetään miestä pelottavana, epäillyttävänä, limaisena, itserakkaana, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, joku nainen voisi pitää miestä taas ihanana ja söpönä kun hymyilee.

Aika hyvin todettu tuosta testesteronin vaikutuksesta asioihin, toisaalta ei olla todistettu taas että kaikki korkean testesteronin omaavat "maskuliiniset" miehet olisivat rohkeita, aloitteen tekijöitä, vaan niitä on myös hyvin ujoja jotka myös välttävät vaaroja.
      Tutkimuksessahan ei todennäköisesti otettu kantaa siihen testesteronin määrään? Siinä todennäköisesti otettiin vain kantaa siihen että miehet yleisesti ottaen ottavat enemmän riskejä johtuen testesteronista.

Tutkimusten mukaan älykkyydellä on myös tekemistä aloitteellisuuden kanssa ja riskejen otossa että näin.

On myös tutkittu että Hyvin korkean testesteronin omaavat miehet pettävät kumppaneitaan huomattavasti useammin.

Hymy ja silmiin katsominen ei todellakaan ole mitään suoraa viestintää muutenhan se tarkoittaisi sitä että kassaneiti on kiinnostuntu sinusta koska työnsä puolesta on velvoitettu hymyilemään ja katsomaan asiakasta silmiin?
      Tämä luullakseni koskee kaikkia palvelu aloja.
      Joillain työpaikoilla asiaan ei kiinnitetä niin suurta huomiota kuin toisilla.

• Voi että

Sanaton viestintä nimenomaan on universaalia.
        Ja muodostaa kaikesta viestinnästä n. 90%.
        Ikävää, jos ei sitä pysty tulkitsemaan.
        Jää suurin ja tärkein osa viestinnästä lukematta.
        Sanoilla valehdellaan. Keholla ei.

• AivanKäsittämätöntä
        Voi että kirjoitti:

Sanaton viestintä nimenomaan on universaalia.
        Ja muodostaa kaikesta viestinnästä n. 90%.
        Ikävää, jos ei sitä pysty tulkitsemaan.
        Jää suurin ja tärkein osa viestinnästä lukematta.
        Sanoilla valehdellaan. Keholla ei.

Kyllä, sanaton viestintä on universaalia, hymy on hymy niin afrikassa kuin suomessa, Vihainen naama on Vihainen joka puolella maailmaa.

Näiden tulkinta ( miksi vihainen, miksi hymyilee ) EI OLE!
        Kaikki ymmärtävät että hymy tarkoittaa iloa, hyvää oloa.
        Silmiin katsominen joissain kulttuureissa pidetään epäkohteliaana ja joissain kohteliaana, eli tämä ei ole universaalia.

"Sanoilla valehdellaan. Keholla ei." Siis sanotko ettei ihminen osaa hymyillä vaikka ei tuntisi iloa ja hyvää oloa? Sitä kutsutaan palvelu alan ammatiksi siihen kuuluu tekohymy jossa jotkut ihmiset ovat pelottavan hyviä.

Kaikki sanattomat viestit eivät ole myöskään universaaleja, niillä on eri merkityksiä eri kulttuureissa ja tulkintoja lukuisia.

Aika monet ihmiset ikävä kyllä eivät ole kovin hyviä tulkitsemaan sanattoman viestinnän hienoja nuansseja mutta ymmärtävät kyllä mitä perus ilmeet tarkoittavat.
        Autistiset ihmiset eivät useimmiten kykene erottamaan ja ymmärtämään edes perus ilmeitä. ( autismia on hyvin monen asteista ).

Eli ihmiset turvautuvat kommunikointiin joka on ensinnäkin hyvin tulkinnan varaista ja jota monet eivät edes kykene ymmärtämään.

Huomauttaisin että kaikessa voi valehdella.
        Mutta kun kertoo suoraan asiat rehellisesti ja selittää parhaan mukaansa miten asiat on niin usein se jättää varsin vähän tulkinnan varaan.

• 15+20

Voi vain miettiä kuinka monta rakkaustarinaa on jäänyt syntymättä sen takia kun nainen ei uskalla tehdä aloitetta vaikka tykkää miehestä.

• Ei yksikään?

Olen tehnyt aloiteita, jos mies ei ole niin tehnyt.
        Mutta silloin ei johda mihinkään oikeaan suhteeseen, ainakaan pitkäaikaiseen.

• naisellinen nainen

"Voi vain miettiä kuinka monta rakkaustarinaa on jäänyt syntymättä sen takia kun nainen ei uskalla tehdä aloitetta vaikka tykkää miehestä."

No joo, muttei varmaan olisi olleet mitään suuria ja romanttisia rakkaustarinoita, jos ne olisivat syntyneet vain naisen aloitteesta.

Tai no, jos jonkun mielestä Justiina kaulimen kanssa ja harmiton hupsu Pekka Puupää ovat suuren rakkaustarinan osapuolet, niin sitten :D

• Sabam!

Selvennettäköön, että aloitteita tuli tehtyä useampikin. Mutta kun ei, niin ei. Tehty on, nyt let´s move on....!

• niin sitä pitää

Oikia asenne! :)

• köoiu

Sääli ettei napannut, mutta hyvä kun viitsit yrittää. Olettaen siis molempien tajunneen, mitä ajoit takaa.

• jjjj2

Mistä päin J:t on? täällä myöskin J etsii J:tä :-O

• täällä jii

olen paikkakunnasta jii:stä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      157
      4968
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3591
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3391
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2877
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      103
      2636
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      22
      2031
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1885
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1675
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      152
      1486
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    Aihe