Onko hoitajat vedetty työssään niin tiukalle ,että purkavat potilaisiin omaa pahaa oloaan,Pkks tikkamäellä , Niinivaaran terv.as. On sitten aikoihin eletty,että vielä sairaille ja kivusta tuskissaan olevalle hoitajat alkavat tiuskia, eikö jo ammatti nimikin edellytä käyttäytymään sen mukaisesti..Mutta jos hoitajakin tuntee olevansa niin tressaantunut työssään, ettei pysty edes sairaille olemaan ystävällinen .niin kannattaa mennä lääkäriin ja sairaslomalle ,tai harkita uutta ammattia.Jokaisellahan meillä on huonot päivät ja murheet,mutta työhön se ei saa vaikuttaa.
Hoitajien äksy käytös
10
408
Vastaukset
- hyvä mieli tuli
Tuo on vielä osassa terveydenhoidollisessa työssä yleistä.
Hoitajat ja muukin henkilökunta vedetään ns. piippuun jolloin se ystävällinen asiakaspalvelu hiipuu (ei vaan jaksa enää).
Tuolloin olisi henkilökunnan miettiä onko työ enää sen arvoista ja nautittavaa.
Itse asioin tänään Rantakylän terveyskeskuksessa ja sain hyvää palvelua sekä apteekki atollissa on aina ollut hyvä henkilökunta kun asioin.
Kiitos heille, teitte päivästä paremman vaikka sairas olenkin. :) - Jepjepulus
Kannattaa myöskin miettiä millä tavalla itse sattuu myöskin käyttäytymään tilanteessa potilaana?!
- vaihtoon vain
haha tikkamäen persuterv päiv hoitajat nyt on 80% perseestä ja virnuilevat asiakkaiden seläntakana ja suhtautuvat alentavalla tavalla asiakkaisiin ja vittuilevat päälle tämä on aivan fakta.Uutta polvea lisää sinne niin ilmapiiri parantuu.Muutamissa lääkäreissä samaa vikaa.
Ne vanhan jurmut pois sieltä.Mieluimmin eläkeelle pikapikaa.
- Nähty ja koettu
Tikkamäellä osalla hoitajista ja lääkäreistä on noussut neste kupoliin, kuvittelevat olevansa jotakin kun ovat siellä töissä. Sen huomaa ylimielisestä käytöksestä.
- Alaa seurannut
Kannattaa myös miettiä millaisia ovat työyhteisöt. Osa esimiehistä on hyvin ammattitaitoisia, osaavat tehdä hyvät työvuorot. Kun esimies työskentely on laadukasta, niin usein myös työntekijät ovat motivoituneita työhönsä, vaikka on painetta ja kiirettä. Hoitotieteellä ei ole laadun kanssa mitään tekemistä
- Näin on
Eikös keskiössä ole kuitenkin potilas, eli motivaatiota on oltava, vaikka kuinka organisaatio "yskii"? Hoitotiede ja laatu ei Tikkamäellä aina kohtaa?
- karjalanhoitsu
Ongelmana on,että paikka on monopoliasemassa tässä kylässä. Ei kilpailua potilaista, osalle hoitajista ja lääkäreistä on neste noussut hattuun sen näkee aika äkkiä. Pitää muistaa,että julkinen puoli ei ole samanlainen kuin yksityinen, se on monopoliasemassa. Työntekijän kannalta yhtä tärkeää että mitä osaat on se,että käytös ja naama miellyttää. Opettajani sanoi suoraan kahden kesken kun tulin muinoin palautekeskustelusta harjoittelun jälkeen , että opettele nuoleskelun taito.Olen siis hoitaja itsekkin. Isoa osaa hoitajista ei enää otettaisi yksityiselle töihin koska kuvittelevat olevansa jotain vakipaikan jälkeen.Fakta on, että kyse on toki turvatusta mutta melko peruspalkkaisesta duunista. Työ on toki raskasta, mutta kun vakipaikka on ei sen menettämistä hirveästi tarvitse pelätä. Olen ollu töissä yksityisellä ja julkisella, ja pakko sanoa,että yksityisellä on enempi tekemisen meininki eikä yhtä paljon luonnevikaisia töissä.
Ei ole kovinkaan harvinaista,että osastonhoitajan ym paikka nousee pikkusieluiselle päähän. Sama on hoitajan ja harjoittelin kanssa, on käytännössä ainut kerta kun pääsee korottamaan itseään.
Olen aina sanonut,että jos ja kun vakava sairaus tulee kohdalle, niin menkää yhsityiselle jos rhat ja vakuutus riittävät, koska siellä se oma paikka pitää paitsi lunastaam niin myös pitää koko ajan. Tulijoita on, eikä läsnäolosta makseta, se on tulos tai ulos. Jos vittuilet potilaalle saat potkut. Sitä paitsi siellä pitää oikeasti osata jotain. Näin hoitsuna ajattelen, että 90% terveydenhuollosta heti yksityiseksi, niin loppuu ne lieveilmiöt ja tilalle tulee tekemisen meininki. Julkinen sairaala ja terveydenhuolto on rumasti sanottuna perseaukisten liukahihna.
- sairas väänssi
Mulla oli cutinaa beräaucossa. Eivät tutkineet kunnolla ja vain sen vuoksi etten ollut pyyhcinyt bersettäni sonnalla käydessäni. Laittoivat pois. Tätäkö on asiakaspalvelu kysyn minä.
- sairasteleva
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Joudun usein soittamaan tai käymään Niinivaaran terv.asemalla ja hoitajat on töykeitä. On muutama ihan kivakin, mutta minulle sattuu useimmin juuri ne töykeät. Eikä ole minusta kiinni heidän ilkeys, käyttäydyn ihan asiallisesti ja kohteliaasti enkä vastaa samalla mitalla. He ovat asiakaspalvelussa ja jos työ ei tunnu omalta vaihtakoot alaa, varmasti tulijoita riittää jotka osaavat käyttäytyä. Sairaalalla käydessäni olen saanut erittäin ystävällistä kohtelua.
- eläkeläis hoitaja
Kylä se niin on ,että kukaan ei sairaudelleen mitään voi se tulee yllättäen ,eikä sitä kukaan normaali ihminen huvikseen mene istumaan sairaalan päivystykseen ,kun tietää miten hidasta se yleisellä puolella on. Kyllä hoitajien ja lääkäreidenkin pitäisi se ymmärtää.Mutta ammatti on valinta ja sen mukaisesti on käyttäydyttävä.Mutta onkohan niin ,että alalle vaan hakeudutaan ,koska siellä on aina melkein työtä,ajattelematta että työ vaatii sosiaalista mieltä ,johon kuuluu ystävällisyys. Tulevaisuudessa näitä potilaita tulee olemaan vielä enemmän ,,kunhan tämä suuri ikäluokka vanhenee ,useimmiten sen myötä tulee sairaudet.Itse olen tehnyt työni suuressa sairaalassa ja siellä kun perehdytys tehdään työhön ,niin siinä nimenomaan painotetaan olemaan ystävällinen asiakkaita (sairaalatermi) .ellei sopeudu, niin pitkään ei katsota ja valituksia oteta vastaan.vaan sen jälkeen on kulku palkkatoimiston kautta. Mutta vaikka kaikki asiakkaat eivät ole todellakaan ystävällisiä,mutta hoitaja ei voi provosoitua ,vaan ystävällinen päättäväisyys ja käytös on pyrittävä säilyttämään joka tilanteessa .Siinä näkyy se ammattitaito .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741