Työkyvyttömyyseläkkeellä ansaitseminen

Avustaja ph

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja koin olevani niin hyvässä kunnossa, että voisin olla toiselle henkilökohtaisena avustajana 15 tuntia viikossa. KELA on kuitenkin niin kiva laitos, että ilmoitettuani sinne aloitettuani avustajan työt, sieltä ilmoitettiin välittömästi, että jollen lähetä sinne palkkakuittia viikon sisällä, niin eläkkeen maksaminen lakkautetaan. Yhtään palkkaa tai kuittia siitä en kuitenkaan ole kerennyt saamaan ja ilmoitin KELAan asian ja lupasin lähettää kuitit heti kun ne saan. Olen myös ymmärtänyt, että saan ansaita reilut 700e/kk ennen kun eläkkeeseen puututaan. Olenko ymmärtänyt nyt kaiken väärin ja jätän avustamiset muille?

5

363

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyly

Kuules. He tulkitsevat sinut työkuntoiseksi ja lopettavat eläkkeenmaksamisen. Työkyvyttömyyseläke on vain väliaikainen ja se voidaan laittaa milloin tahansa poikki.
      Jos olet noin hyvässä kunnossa niin töitä riittää monella alalla joka ei vaadi liikaa kuntoa. Omahan on päätöksesi.

• elämä on

Höpöhöpö. Olet ymmärtänyt aivan oikein. Pitää olla tarkkana sen ansaintarajan kanssa ja ottaa mahd. lomakorvaukset huomioon jne. ettei se ylity. Hommiin vaan, se on aivan selvää pässiä.

• varuolla oltava

Eikä missään nimessä entisiä töitä voi tehdä josta sai työkyvyttömyyseläkkeen.Pitää olla paljon "helpompia"kunnon mukaan tai loppuu äkkiä sillä ei ole olemassa suomessa kuin työvyttömyyseläke "toistaiseksi"joka tarkoittaa paranet tai tulet parempaan kuntoon jotta voit olla kortistossa.

• näin meillä

Entisiä töitä voi tehdä mutta pienempiä määriä...

• terveisin

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevan on syytä varoa tulemasta turhan hyvään kuntoon, ennen kuin työkyvyttömyyseläke muuttuu työeläkkeeksi 63-vuotiaana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      40
      2566
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      52
      1026
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      66
      911
    4. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      53
      837
    5. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      773
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      10
      694
    7. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      60
      664
    8. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      634
    9. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      607
    10. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65
      603
    Aihe