Olen heteronainen enkä tunne ketään lesboa, ja vaikka tuntisin, en varmaan kehtaisi kysyä häneltä tällaista.
Eli olen huomannut, että lesbot ovat tavattoman usein habitukseltaan ja olemukseltaan miehekkäitä (samoin kuin homomiehet ovat tavattoman usein naisellisia). Aina näin ei tietenkään ole, mutta kuitenkin niin usein, ettei sitä ole voinut olla huomaamatta. Kaikki ystävänikin, joiden kanssa olen aiheesta jutellut, ovat pistäneet sen merkille.
Mistä tämä johtuu? Haluaisivatko lesbot olla miehiä?
Kiusallinen kysymys lesboista ja sukupuolesta
42
1210
Vastaukset
- f*ck
se varmaan johtuu siitä että ne jotka eivät omaa tätä sunkin huomaamaa tyyliä, jää sulta huomaamatta. Jos sä pidät housuja etkä hametta, haluatko sä olla mies? Jos pukeudut ei naisellisesti, haluatko vaihtaa sukupuoltasi? Ei siinä ole kummempaa kuin maku ja tyyli, tunnen lesboja jotka näyttäisi aika hassiulle hameessa, ja tunnen heteronaisia jotka myös näyttäisivät hassuille hameessa.
- virgo___
Jeb.
Oot kohdannut ilmeisesti ääripäät. Tai sitten sun tai sun ympäristön ajatukset on mustavalkoisia. Etkä huomaa niitä välimuotoja.
Voin vetää vastaväitteen, että tiedän monia heteronaisia, ketkä on olemukseltaan maskuliinisia ja ns. "miehekkäitä".
tiedän myös heteromiehiä, ketkä eivät ole niin maskuliinisia, mutta sellaisia siltä väliltä.
Ihmisiä on monelaisia, kyseenlaistamatta tai lokeroimatta ihmisiä seksuaalisuuden tai ulkoisen olemuksen mukaan.
Kuka tahansa voi olla ulkopäin erilainen kuin sisimmältään.
Ellet sit kuulu siihen perus joukkoon joka asettelee ns. Butch vs Femmet
ja homoissa sama.
- Provosoiduin
Mä en haluais olla mies. Oon nainen. Tykkään naisista = kaksinverroin naisellisuutta. Lesboilu on 100% naisten hommaa, siinä ei ole pätkääkään kyse miehistä.
Sä taidat haluta olla mies, ainaki joku pieni osa sussa haluaa olla, kun oot miehistä kiinnostunut.
Niin, tuliko edes vaatimattomaan mieleesi, että ne naiselliset lasbot, joita suurin osa maailman lesboista on, jäävät sulta huomaamatta. Et edes tunne lesboja? No ei ihme, että ajattelet noin. Näät vaan ne maskuliinisen oloiset lesbot. Ja kaikki maskuliinisen oloiset naiset on sun silmissä lesboja. Kuin yksinkertainen voi ihminen olla...
Miehet on jees ja kaikki ihmiset sukupuolesta riippumatta ovat jees, mutta eivätkä lesbot ikinä, missään, koskaan, saa olla ilman tätä mies mies mies mies mies mies tyrkytystä? Ei homoillekaan kokoajan tyrkytetä naisia! Lesboille se on joko a) VIHAATKO MIEHIÄ? MIKSI IHMEESSÄ? Tai b) HALUATKO OLLA MIES KUN OLET LESBO??- provokaattori
Miksi lesbo haluaisi olla mies kun ei muutenkaan tunne mitään miehiä kohtaan? Lesbo ei halua olla mies. Kyse on transihmisestä, ei lesbosta.
- separaattori2
provokaattori kirjoitti:
Miksi lesbo haluaisi olla mies kun ei muutenkaan tunne mitään miehiä kohtaan? Lesbo ei halua olla mies. Kyse on transihmisestä, ei lesbosta.
Mä olin lesbo. Nyt olen heteromies. Ilmeisesti nyt olen sitten lesbokavereideni vihaama mies jota kohtaan he eivät tunne mitään vai? Kyllä lesbo voi haluta olla mies ja moni onkin käynyt läpi lesbovaiheen ennen kuin on ymmärtänyt olevansa transmies. Kummallisen jakautunut ajatusmaailma toisilla.
- hmmm...
separaattori2 kirjoitti:
Mä olin lesbo. Nyt olen heteromies. Ilmeisesti nyt olen sitten lesbokavereideni vihaama mies jota kohtaan he eivät tunne mitään vai? Kyllä lesbo voi haluta olla mies ja moni onkin käynyt läpi lesbovaiheen ennen kuin on ymmärtänyt olevansa transmies. Kummallisen jakautunut ajatusmaailma toisilla.
Ööö...eikö transmiehet yleensä koe olleensa miehiä jo ennen prosessia, suunnilleen koko elämänsä? Jos ei koe, silloinhan kroppaa ei ole _korjattu_ vastaamaan sukupuolta, vaan sukupuoli on _vaihdettu_.
- Justsaying2
Huomaa että miehet pyörittävät tätä maailmaa, kaikkialla on näköjään aina kyse miehistä, miehet ovat joka paikassa
- m.h1
No olen itse lesbonainen ,mutta en ole niin mies vaan kyse vaatetyylistä. En pidä lainkaan hametta kuin housut. Ehkä olen tyttöpoika niin. Lesbonaiset voivat olla hyvin naisellisia tai poikamaisia paitsi miehekkäitä kovin vähän. Siis tunnen olevani kyllä nainen mutta roolini selvästi poikamaiselta vaikka ei se tarkoita ,että haluan olla mies tai poika. Onhan naisetkin joskus tykkää rennoista vaatteista, naisellisista vaatteista ,trendikästä ja muuta.
- m.h1
Hups väärä sana "tyttöpoika" eli oikein poikatyttö :D . Sorry
- halu erottua?
Joskus naiselle on helpotus ymmärtää että ei tarvikkaan välttämättä mennä ihan niiden yhteiskunnan normien mukaan. Ei tarvikkaan tykätä miehistä, ei ole pakko olla pitkää tukkaa ollakseen nainen tai käyttää niitä henkkamaukan epämukavia ja muodottomia paitoja tai jotain kynähameita ollakseen nainen tai naisellinen. Omasta mielestäni voi olla että lesbojen keskuudessa erilaisuus on vähän paremmin ymmärretty kauneudeksi ja uskalletaan olla rohkeammin omia itsejään ja uskalletaan erottua massasta.
En nyt väitä että massamuodin seuraaminen ja pitkä tukka olisi tyhmää ja rumaa ja heteroa, meitä on moneen junaan.- provokaattori
Joskus on äärimmäisen helpottavaa huomata, että ollakseen lesbo ei tarvitse näyttää mieheltä eikä tarvitse käyttäytyä kuin mies transsukupuolisuudesta puhumattakaan. Ollakseen lesbo ei tarvitse olla transihminen. Homoseksuaalisuus ja transsukupuolisuus eivät ole samoja asioita. Ollakseen lesbo voi olla samaan aikaan naisellinen ja oma itsensä.
Siis jos ulkopuolinen habitus on naisellinen lesbolla, se ei välttämättä tarkoita,että ulkoinen ja sisäinen minä olisivat ristiriidassa keskenään, ei ainakaan minulla. Nainen voi olla naisellinen ja lesbo yhtäaikaa. Jos joku on niin vanhakantainen ja idiootti ettei tällaista kykene ymmärtämään ja hyväksymään, niin ei väkisin. Minun ei myöskään tarvitse ketään miellyttää ollakseni naisellinen sekä lesbo. Minun ei tarvitse miellyttää miehiä, mutta minun ei tarvitse miellyttää myöskään naisia pukeutumalla ja käyttäytymällä jotenkin miesmäisesti. - halu erottua?
provokaattori kirjoitti:
Joskus on äärimmäisen helpottavaa huomata, että ollakseen lesbo ei tarvitse näyttää mieheltä eikä tarvitse käyttäytyä kuin mies transsukupuolisuudesta puhumattakaan. Ollakseen lesbo ei tarvitse olla transihminen. Homoseksuaalisuus ja transsukupuolisuus eivät ole samoja asioita. Ollakseen lesbo voi olla samaan aikaan naisellinen ja oma itsensä.
Siis jos ulkopuolinen habitus on naisellinen lesbolla, se ei välttämättä tarkoita,että ulkoinen ja sisäinen minä olisivat ristiriidassa keskenään, ei ainakaan minulla. Nainen voi olla naisellinen ja lesbo yhtäaikaa. Jos joku on niin vanhakantainen ja idiootti ettei tällaista kykene ymmärtämään ja hyväksymään, niin ei väkisin. Minun ei myöskään tarvitse ketään miellyttää ollakseni naisellinen sekä lesbo. Minun ei tarvitse miellyttää miehiä, mutta minun ei tarvitse miellyttää myöskään naisia pukeutumalla ja käyttäytymällä jotenkin miesmäisesti.Ihmeellistä että joku onnistui vetämään viestistäni herneet aivoihin asti :D ja kuka tässä on edes transihmisistä puhunut?
- mistä tiedät
Se että näyttää maskuliiniselta ei myöskään tee lesboa. Mistä tiedät, että näkemäsi "miehen näköiset" naiset ovat lesboja, jos et heitä edes tunne?
Lesboja on joka junaa, mitä nyt itse olen huomannut niin ainakin suurin osa on naisellisia. Sinä vain yksinkertaisesti et huomaa heitä, koska he eivät erotu massasta millään tavalla, eivätkä viesti suuntaustaan ulkonäöllään, stereotyyppisesti.
Joskus ennen muinoin oli vallalla käsite, että lesbon tulee näyttää mieheltä ja siksi saattaakin nähdä esim. vanhempia lesboja, joiden habitus on miesmäinen koska "heidän aikanaan" asiat olivat niin että lesbo jos oli niin siltä tuli myös näyttää. Ja tämän olen kuullut sekä vanhemmalta lesbopariskunnalta sekä eräältä ystävältäni, joka totesi maailman muuttuneen aika tavalla. Että ennen esim. homobaarissa baarimikkoina toimivat butchit eivät välttämättä suostuneet myymään mikäli näytti liian heterolta. :/ Typerää, mutta onneksi maailma on muuttunut. - Tiedoksi
Enemmän on sellaisia homoja ja lesboja, joista ei näe ulkoisen habituksen perusteella, että ovat homoja ja lesboja kuin niitä, joista näkee.
- luulenpa vain :(
Eiköhän kaikki lepakot syvällä sisimmässään haluaisi olla miehiä.
- mies ma tahon olla ain
Kyllä.. Oi KYLLÄ.... AH! Sinä sen puit sanoiksi, aatteeni jotka jo liian kauan ovat polttaneet rintaani, riipineet sieluani...
MIES! Tuo luomakunnan kuningas! Apinoiden apina. Se minä vain tahtoisin olla. Mies..... Oi kumpa vain... Edes hetken.. Saisin tuntea sen.. Mitä on olla mies.
Karvainen rinta, vahvat käsivarret.. Parransänki leuassa. Kasa roikkuvaa nahkaa hikoamassa jalkovälissä... Kiihottuessani jätkistyvää lihaa, kaareutuu lujana kuin kanki kohti taivaita... Sillä seivästäisim naiset yksi toisensa jälkeen...
Lapiokädet, kaivan niillä maata kuin villieläin. Kaadan puita ja taistelen karhujen kanssa.. Saan perempaa palkkaa kuin vastakkainen sukupuoli. Tunnen viiman hikisellä ihollani... Haistan testosteroni ronskin tuoksun.. G -pisteeni syvällä perseessä, eturauhasen lomassa, odottaa villisti kunnon työntöjä.. Jos vain voisin masturboida itseäni perseeseen omilla paskapökäleilläni.... Aaahh.
Mies, oi mies. Suo ma lemmin. Sua halajan. Kuin sä, ma tahdon olla vain. Ma lapsi elämän.
Mies. Man. Homme. Onko parempaa? Onko ylväämpää? - dsewg
Joa leabo haluais olla mies, lesbo siis haluaisi olla hetero? Seksuaalisuus ei ole valinta.
- 21+35353443643
mies ma tahon olla ain kirjoitti:
Kyllä.. Oi KYLLÄ.... AH! Sinä sen puit sanoiksi, aatteeni jotka jo liian kauan ovat polttaneet rintaani, riipineet sieluani...
MIES! Tuo luomakunnan kuningas! Apinoiden apina. Se minä vain tahtoisin olla. Mies..... Oi kumpa vain... Edes hetken.. Saisin tuntea sen.. Mitä on olla mies.
Karvainen rinta, vahvat käsivarret.. Parransänki leuassa. Kasa roikkuvaa nahkaa hikoamassa jalkovälissä... Kiihottuessani jätkistyvää lihaa, kaareutuu lujana kuin kanki kohti taivaita... Sillä seivästäisim naiset yksi toisensa jälkeen...
Lapiokädet, kaivan niillä maata kuin villieläin. Kaadan puita ja taistelen karhujen kanssa.. Saan perempaa palkkaa kuin vastakkainen sukupuoli. Tunnen viiman hikisellä ihollani... Haistan testosteroni ronskin tuoksun.. G -pisteeni syvällä perseessä, eturauhasen lomassa, odottaa villisti kunnon työntöjä.. Jos vain voisin masturboida itseäni perseeseen omilla paskapökäleilläni.... Aaahh.
Mies, oi mies. Suo ma lemmin. Sua halajan. Kuin sä, ma tahdon olla vain. Ma lapsi elämän.
Mies. Man. Homme. Onko parempaa? Onko ylväämpää?"Kasa roikkuvaa nahkaa hikoamassa jalkovälissä..."
Eikö naisilla sitten?
Musta tekstis oli suhteellisen mauton ja sukupuolellisesti loukkaava, eikä liittynyt aloittajan aiheeseen, kun hän asiallisesti kysyi joidenkin lesbojen miehekkäästä pukeutumisesta ja tietämättään lipsautti hölmön kysymyksen siitä, haluammeko olla miehiä.
Joka tapauksessa, haluaisin kuulla oikeita mielipiteitä, miksi jotkut lesbot pukeutuvat huomiota herättävän maskuliinisesti (ja täytyy myöntää, että näitäkin ns. butcheja on olemassa, olet varmaan itse nähnyt).
Itse suhteellisen femmenä en aina täysin ymmärrä tätä ääripäätä. Minua eivät maskuliinisesti pukeutuvat naiset ulkonäöllisesti yleensä viehätä, mutta tunnen joitakin, ketä viehättää. Haluan vain, että selitätte, mikä teidät ajaa pukeutumaan tavallisesta poikkeavasti, miehekkäästi? - 21+35353443643
Mies. Man. Homme. Onko parempaa? Onko ylväämpää?"Kasa roikkuvaa nahkaa hikoamassa jalkovälissä..."
Eikö naisilla sitten?
Musta tekstis oli suhteellisen mauton ja sukupuolellisesti loukkaava, eikä liittynyt aloittajan aiheeseen, kun hän asiallisesti kysyi joidenkin lesbojen miehekkäästä pukeutumisesta ja tietämättään lipsautti hölmön kysymyksen siitä, haluammeko olla miehiä.
Joka tapauksessa, haluaisin kuulla oikeita mielipiteitä, miksi jotkut lesbot pukeutuvat huomiota herättävän maskuliinisesti (ja täytyy myöntää, että näitäkin ns. butcheja on olemassa, olet varmaan itse nähnyt).
Itse suhteellisen femmenä en aina täysin ymmärrä tätä ääripäätä. Minua eivät maskuliinisesti pukeutuvat naiset ulkonäöllisesti yleensä viehätä, mutta tunnen joitakin, ketä viehättää. Haluan vain, että selitätte, mikä teidät ajaa pukeutumaan tavallisesta poikkeavasti, miehekkäästi? - 171835
21+35353443643 kirjoitti:
"Kasa roikkuvaa nahkaa hikoamassa jalkovälissä..."
Eikö naisilla sitten?
Itse suhteellisen femmenä en aina täysin ymmärrä tätä ääripäätä. Minua eivät maskuliinisesti pukeutuvat naiset ulkonäöllisesti yleensä viehätä, mutta tunnen joitakin, ketä viehättää. Haluan vain, että selitätte, mikä teidät ajaa pukeutumaan tavallisesta poikkeavasti, miehekkäästi?Miksi jotkut heteronaiset pukeutuvat huomiotaherättävän maskuliinisesti? Mikä ajaa heidät pukeutumaan tavallisesta poikkeavasti, miehekkäästi?
Jos pystyt vastaamaan näihin kysymyksiin, niin samalla varmaan saat vastauksen omiisi. - niin.
Mies. Man. Homme. Onko parempaa? Onko ylväämpää?tämä oli hyvä. naisena on inhottavaa olla mies - jos sattuu syntymään väärään kroppaan. Se on aika paskaa olla mies, jos on oikeasti muija. Kertoo kanssa lesbojen seksuaalisesta suuntautumisesta - miehen kanssa rakastelu on vastenmielistä.
Kavereina mukavia miehet. - 21+35353443643
171835 kirjoitti:
Miksi jotkut heteronaiset pukeutuvat huomiotaherättävän maskuliinisesti? Mikä ajaa heidät pukeutumaan tavallisesta poikkeavasti, miehekkäästi?
Jos pystyt vastaamaan näihin kysymyksiin, niin samalla varmaan saat vastauksen omiisi."Miksi jotkut heteronaiset pukeutuvat huomiotaherättävän maskuliinisesti?"
-En koskaan nähnyt heteronaisen pukeutuvan tai olevan olemukseltaan äärimmäisen maskuliininen. Kaikki äärilaidan tyypit olen nähnyt homobaarissa tai muuta kautta tiennyt olevan homoseksuaaleja.
Niin, en pysty vastaaman näihin kysymyksiin. - f*ck
Eikö naisilla sitten?
Itse suhteellisen femmenä en aina täysin ymmärrä tätä ääripäätä. Minua eivät maskuliinisesti pukeutuvat naiset ulkonäöllisesti yleensä viehätä, mutta tunnen joitakin, ketä viehättää. Haluan vain, että selitätte, mikä teidät ajaa pukeutumaan tavallisesta poikkeavasti, miehekkäästi?koko käsitys siitä mikä on naisellista ja mikä miehistä pukeutumista on aika vanhanaikaista ajattelua. Miehilläkin on hame ja naisilla housut ja puvut.
Selitä sä mulle 21 35353443643 miksi kukin ei voi pukeutua miten haluaa, ilman että siitä vedetään johtopäätöksiä jopa liiallisuuksiin asti?
Onko se huomiota herättävää puketumista jos jollain naisella on esim puku, tai kauluspaita, tai mikä sun mielestä sitten onkin ääripää. Vai onko se kun nainen vetää napapaitaa ja rinnat esiin? Mikä ääripää ja miksi ihmeessä se olisi lesbojen juttu ainoastaan että ei pukeudu naisellisesti. Jos menee ja aukaisee silmät, kyllä aikalailla se on enemmän heteroiden juttu, pukeutua sun määrittelyn mukaan, ääripäähän.
Mikä ajaa pukeutumaan hameeseen? Mikä ajaa pukeutumaan leggareihin, mikä ajaa pukeutumaan farkkuihin? Onko se sen vaikeempi asia ymmärtää.
Ne jotka haluaa ylläpitää tuollaista vanhaa ajattelutapaa että on olemassa mies ja naismalli, jokaisessa asiassa, säälittää mua pikkaisen. Maailman on mentävä eteenpäin, ajattelun kehityttävä ja laajennuttava ymmärtämään että vain pieni murto-osa asioista on niitä oikeita ääripäitä, niitä joista voidaan puhua ääripäinä ja miettiä miksi niin on. Vaatetus ei mun mielestä ole kauhean iso issue, tai jos on, niin ehkä sun kannattaa kysyä itseltäsi miksi se vaivaa sua jos joku ei pukeudu sun ymmärryksen mukaan.
Femmeys ei lähde siitä mitä on päällä tai kuka. Mikä sun mielestä olisi oikea selitys sille että kaikki naiset eivät halua pukeutua naisellisuuttaan korostaen. Onko se niin yksinkertainen ajattelumalli että jos laittaa housut haluaa olla mies, ja kun on hame, kelpaa naisena vaikka se ei sopisi yhtään habitukseen? - poikatyttis
Eikö naisilla sitten?
Itse suhteellisen femmenä en aina täysin ymmärrä tätä ääripäätä. Minua eivät maskuliinisesti pukeutuvat naiset ulkonäöllisesti yleensä viehätä, mutta tunnen joitakin, ketä viehättää. Haluan vain, että selitätte, mikä teidät ajaa pukeutumaan tavallisesta poikkeavasti, miehekkäästi?Huoh, "ajaa pukeutumaan"... Miksi minun pukeutumiseni pitäisi jotenkin erityisesti selittää, kun taas sinun pukeutumistasi ei? Mikä sinut ajaa pukeutumaan mahdollisimman tavallisesti ja niin että varmasti et erotu massasta?
Naisten vaatteet nyt vain eivät miellytä minua. Epäkäytännöllisiä hepeniä, ohkaisia liurumateriaaleja, kiristää sieltä ja puristaa täältä, ja silti siinä on jokin liehuke, joka takertuu kiinni kaikkialle. Miesten vaatteet sekä näyttävät että tuntuvat työntekoon ja liikkumiseen soveltuvilta. Ikään kuin naisten vaatteiden tarkoitus olisi saada naiset näyttämään heikoilta apua tarvitsevilta olennoilta. Vaikka nyt joku selkäpuolelle sijoitettu vetoketju, sehän on ihan älytöntä.
Selitä nyt puolestasi, mikä sinut ajaa pukeutumaan feminiinisesti, vaikka se on epäkäytännöllistä ja epämukavaa? - sovinistista
poikatyttis kirjoitti:
Huoh, "ajaa pukeutumaan"... Miksi minun pukeutumiseni pitäisi jotenkin erityisesti selittää, kun taas sinun pukeutumistasi ei? Mikä sinut ajaa pukeutumaan mahdollisimman tavallisesti ja niin että varmasti et erotu massasta?
Naisten vaatteet nyt vain eivät miellytä minua. Epäkäytännöllisiä hepeniä, ohkaisia liurumateriaaleja, kiristää sieltä ja puristaa täältä, ja silti siinä on jokin liehuke, joka takertuu kiinni kaikkialle. Miesten vaatteet sekä näyttävät että tuntuvat työntekoon ja liikkumiseen soveltuvilta. Ikään kuin naisten vaatteiden tarkoitus olisi saada naiset näyttämään heikoilta apua tarvitsevilta olennoilta. Vaikka nyt joku selkäpuolelle sijoitettu vetoketju, sehän on ihan älytöntä.
Selitä nyt puolestasi, mikä sinut ajaa pukeutumaan feminiinisesti, vaikka se on epäkäytännöllistä ja epämukavaa?Feminiinisyys ei välttämättä automaattisesti tarkoita epämukavia tai epäkäytännöllisiä vaatteita. Sinulla on vain sellainen vanhakantainen käsitys, että naisellisuus=epämukavaa, epäkäytännöllistä ja maskuliinisuus=käytännöllinen ja mukava. Naisellinen=heikko, maskuliinen=vahva.
Miesten vaatteetkin voivat olla erittäin epäkäytännölliset ja epämukavat esim. jos kengät ovat väärää kokoa, kauluspaita liian pieni, puvun takin leikkaus vääränlainen suhteessa juuri sinun vartaloon tai vaate hajoaa heti ensimmäisellä kerralla vaikka kuinka olisi miesten osastolta ostettu.
Veikkaan, että jos aivan sama vaate olisi myynnissä sekä miesten osastolla ja naisten osastolla, ostaisit sen tuotteen miesten osastolta (vaikka se olisi kalliinpikin) vain sen takia, että sinulla on mielikuva tai vanhakantainen pinttymä päässä, että se vaate on käytännöllisempi kun se on miesten puolelta ostettu.
Oikeastaan aika epäkäytännöllistä ja kaavoihin kangistunutta jumittaa vanhoihin sovinistisiin mielikuviin ja stereotypiohin.
Mielikuvasi miesten vaatteista jotenkin vahvemman ihmisen imagona ja naisten vaatteista heikkojen ihmisten vaatteina on aika sanoisinko sovinistinen ja vanhakantainen. Pukeudut siis miesten vaatteisiin, koska haluat luoda mielikuvaa muille ihmisille vahvasta ihmisestä? Olisko peiliin katsomisen paikka, miksi haluat muille luoda itsestäsi vahvan ihmisen mielikuvaa? Miksi ajattelet yhä vielä vuonna 2014, että naiset ovat heikkoja ja miehet vahvoja? Että ollakseen vahva nainen on pukeuduttava miesten vaatteisiin? - *_*
f*ck kirjoitti:
koko käsitys siitä mikä on naisellista ja mikä miehistä pukeutumista on aika vanhanaikaista ajattelua. Miehilläkin on hame ja naisilla housut ja puvut.
Selitä sä mulle 21 35353443643 miksi kukin ei voi pukeutua miten haluaa, ilman että siitä vedetään johtopäätöksiä jopa liiallisuuksiin asti?
Onko se huomiota herättävää puketumista jos jollain naisella on esim puku, tai kauluspaita, tai mikä sun mielestä sitten onkin ääripää. Vai onko se kun nainen vetää napapaitaa ja rinnat esiin? Mikä ääripää ja miksi ihmeessä se olisi lesbojen juttu ainoastaan että ei pukeudu naisellisesti. Jos menee ja aukaisee silmät, kyllä aikalailla se on enemmän heteroiden juttu, pukeutua sun määrittelyn mukaan, ääripäähän.
Mikä ajaa pukeutumaan hameeseen? Mikä ajaa pukeutumaan leggareihin, mikä ajaa pukeutumaan farkkuihin? Onko se sen vaikeempi asia ymmärtää.
Ne jotka haluaa ylläpitää tuollaista vanhaa ajattelutapaa että on olemassa mies ja naismalli, jokaisessa asiassa, säälittää mua pikkaisen. Maailman on mentävä eteenpäin, ajattelun kehityttävä ja laajennuttava ymmärtämään että vain pieni murto-osa asioista on niitä oikeita ääripäitä, niitä joista voidaan puhua ääripäinä ja miettiä miksi niin on. Vaatetus ei mun mielestä ole kauhean iso issue, tai jos on, niin ehkä sun kannattaa kysyä itseltäsi miksi se vaivaa sua jos joku ei pukeudu sun ymmärryksen mukaan.
Femmeys ei lähde siitä mitä on päällä tai kuka. Mikä sun mielestä olisi oikea selitys sille että kaikki naiset eivät halua pukeutua naisellisuuttaan korostaen. Onko se niin yksinkertainen ajattelumalli että jos laittaa housut haluaa olla mies, ja kun on hame, kelpaa naisena vaikka se ei sopisi yhtään habitukseen?Komppaan sua f*ck täysin!!!
Jokainen ilmentää itseään just niin kuin haluaa tai tuntuu, ja se ei todellakaan poista sitä sukupuolta mitä on. Olkoon Nainen, transsukupuolinen, intersukupuolinen tai mies.
Miksi tästä taas pitää tehdä punaista ja mustaa!!! - jos tällä linjalla
sovinistista kirjoitti:
Feminiinisyys ei välttämättä automaattisesti tarkoita epämukavia tai epäkäytännöllisiä vaatteita. Sinulla on vain sellainen vanhakantainen käsitys, että naisellisuus=epämukavaa, epäkäytännöllistä ja maskuliinisuus=käytännöllinen ja mukava. Naisellinen=heikko, maskuliinen=vahva.
Miesten vaatteetkin voivat olla erittäin epäkäytännölliset ja epämukavat esim. jos kengät ovat väärää kokoa, kauluspaita liian pieni, puvun takin leikkaus vääränlainen suhteessa juuri sinun vartaloon tai vaate hajoaa heti ensimmäisellä kerralla vaikka kuinka olisi miesten osastolta ostettu.
Veikkaan, että jos aivan sama vaate olisi myynnissä sekä miesten osastolla ja naisten osastolla, ostaisit sen tuotteen miesten osastolta (vaikka se olisi kalliinpikin) vain sen takia, että sinulla on mielikuva tai vanhakantainen pinttymä päässä, että se vaate on käytännöllisempi kun se on miesten puolelta ostettu.
Oikeastaan aika epäkäytännöllistä ja kaavoihin kangistunutta jumittaa vanhoihin sovinistisiin mielikuviin ja stereotypiohin.
Mielikuvasi miesten vaatteista jotenkin vahvemman ihmisen imagona ja naisten vaatteista heikkojen ihmisten vaatteina on aika sanoisinko sovinistinen ja vanhakantainen. Pukeudut siis miesten vaatteisiin, koska haluat luoda mielikuvaa muille ihmisille vahvasta ihmisestä? Olisko peiliin katsomisen paikka, miksi haluat muille luoda itsestäsi vahvan ihmisen mielikuvaa? Miksi ajattelet yhä vielä vuonna 2014, että naiset ovat heikkoja ja miehet vahvoja? Että ollakseen vahva nainen on pukeuduttava miesten vaatteisiin?Juuh elikkäs..
Eikös miehet sitten ole vahvoja ja naiset heikkoja?
jos pilkkua haluat nussia... - Tarkemmin ajatellen
sovinistista kirjoitti:
Feminiinisyys ei välttämättä automaattisesti tarkoita epämukavia tai epäkäytännöllisiä vaatteita. Sinulla on vain sellainen vanhakantainen käsitys, että naisellisuus=epämukavaa, epäkäytännöllistä ja maskuliinisuus=käytännöllinen ja mukava. Naisellinen=heikko, maskuliinen=vahva.
Mielikuvasi miesten vaatteista jotenkin vahvemman ihmisen imagona ja naisten vaatteista heikkojen ihmisten vaatteina on aika sanoisinko sovinistinen ja vanhakantainen. Pukeudut siis miesten vaatteisiin, koska haluat luoda mielikuvaa muille ihmisille vahvasta ihmisestä? Olisko peiliin katsomisen paikka, miksi haluat muille luoda itsestäsi vahvan ihmisen mielikuvaa? Miksi ajattelet yhä vielä vuonna 2014, että naiset ovat heikkoja ja miehet vahvoja? Että ollakseen vahva nainen on pukeuduttava miesten vaatteisiin?Feminiinisyydellä ja maskuliinisuudella ei ole mitään tekemistä vaatteiden kanssa.
- Kriikunaviikuna
Jos nää parit kävelis sua vastaan, niin et varmaankaan ymmärtäisi heitä
lesboiksi..tai jos toinen kävelisi mieskaverinsa kanssa, ilman tyttöystäväänsä.
https://www.youtube.com/watch?v=riG-C8lECEM - Ettäjottakoska
Lesbo ei halua olla mies, lesbo tarkoittaa naista joka rakastuu ja haluaa naisia. Nainen joka "haluaa" tai kokee itsensä mieheksi, on transmies.
Mitä naisellisuuteen tulee, se on luojan kiitos paljon paljon enemmän, kuin yksittäiset ulkoiset piirteet tai tyylikään. Itseasiassa usein näen enemmän heteronaisissa epänaisellisia piirteitä, tietynlaista kovuutta vaikkapa, jota en ainakaan naisellisuuteen liitä.- 4056486
Toi on totta, että heteronaiset ja ihan teinitytötkin tuntuu hirveän kovilta ja tunteettomilta nykyään... mut ehkäpä niiden pitääkin olla, että pärjäävät miesten kanssa.
- poikatyttis
Eivät lesbot ole mikään yhtenäinen joukko, jotka haluavat kaikki samaa.
Minulla on niin naisen kroppa, että voitaisiin pistää anatomiankirjan kuvituksen mallinaiseksi, mutta kai liikekieleni ja suosimani reipashenkinen vaatetus aiheuttavat sen, että minut toisinana tulkitaan mieheksi.
En halua muuttaa kroppaani toisenlaiseksi. Toisaalta en myöskään välitä opetella pitämään käsivarsia naisellisesti lähellä vartaloa, hipelöimään kämmenellä poskea, istumaan jalat yhdessä. Eikä varsinkaan huvita pukeutua hepeniin tai sulloa jalkoja pikkiriikkisiin avokkaisiin. Toisaalta ei kuristava kravattikaan houkuta.
Naisellinen kroppa reippaassa kuoressa on se mitä haluan, niin itselläni kuin kumppanilla. Samantekevää, vaikka se joidenkin mielestä vaikuttaisi miehekkäältä.- poikatyttis
Täsmennän vielä, että en mitenkään tarkoituksella pyri maskuliiniseen liikekieleen, harjoittele ja poseeraa peilin edessä :). Se vain tulee luonnostaan. Naisellista elehdintää joutuisin opettelemaan.
- Reps=D
Naisellisuus ei sulje automaattisesti mitään reipashenkisyyttä tai reippautta pois. Naisellinen voi olla myös reipas, iloinen, sporttinen jne.
Missäköhän pidät käsiäsi noin yleensä kun et sitten lähellä vartaloa pidä=D
- haters gonna hate
Jotkut lesboista kyllä muistuttavat hämmästyttävän paljon miestä johtuen miesten osastolta hankituista vaatteista, äärimmäisen lyhyestä, miesten malliin leikatusta tukasta ja mahdollisesti jonkun hormonijutun aiheuttamasta maskuliinisuudesta ulkonäössä.
En tiedä, kokevatko "miesmäiset" lesbot elämänsä helpommaksi, kun ei tarvitse välittää ulkoisesta habituksestaan niin tiukasti. Ei mene aikaa meikkaamiseen ja muuhun laittautumiseen. Voi lihoa, kun vaatteet ei kiristä. En tiedä.
Itse en viehäty maskuliinisuudesta naisessa, mutta osa lesboista tuntuu tykkäävän hieman jätkämäisemmistä yksilöistä. Onhan heteronaisissakin "lesbomaisen" ulkonäön omaavia yksilöitä. Jokainen tyylillään.- 6777
Mun mielestä suomalaiset keskinaiset naiset on melkein poikkeuksetta ylipainoisia ja lyhyttukkaisia ja pukeutuvat epänaisellisiin telttoihin. Iän myötä vaan lihoo helpommin ja työ ja perhe vie sen verran aikaa ja energiaa, ettei ehdi tai jaksa panostaa ulkonäköön tai pitää painoa kurissa samalla tavalla kuin nuorempana. Tuskin se elämä niille helpompaa on siten, se vaan sattuu menemään niin.
Mitä maskuliinisiin lesboihin tulee, niin ehkä heille ei vaan ole luontevaa meikata ja laittautua ja pukeutua hameisiin tai mekkoihin. Jos he tekisivät niin, he luultavasti näyttäisivät hassuilta tai oudoilta sekä itsensä että muiden ihmisten mielestä (niin kuin joku toinen jo tuolla aiemmin sanoi). Heillä olisi varmasti myös todella epävarma ja tukala olo henkisestikin. Pystytkö kuvittelemaan esimerkiksi Ellen DeGeneresin mekossa? :D
Itsekin kyllä viehätyn hieman hienovaraisemmasta maskuliinisuudesta, joka näkyy esimerkiksi kävelytyylissä ja elekielessä. - sama..
6777 kirjoitti:
Mun mielestä suomalaiset keskinaiset naiset on melkein poikkeuksetta ylipainoisia ja lyhyttukkaisia ja pukeutuvat epänaisellisiin telttoihin. Iän myötä vaan lihoo helpommin ja työ ja perhe vie sen verran aikaa ja energiaa, ettei ehdi tai jaksa panostaa ulkonäköön tai pitää painoa kurissa samalla tavalla kuin nuorempana. Tuskin se elämä niille helpompaa on siten, se vaan sattuu menemään niin.
Mitä maskuliinisiin lesboihin tulee, niin ehkä heille ei vaan ole luontevaa meikata ja laittautua ja pukeutua hameisiin tai mekkoihin. Jos he tekisivät niin, he luultavasti näyttäisivät hassuilta tai oudoilta sekä itsensä että muiden ihmisten mielestä (niin kuin joku toinen jo tuolla aiemmin sanoi). Heillä olisi varmasti myös todella epävarma ja tukala olo henkisestikin. Pystytkö kuvittelemaan esimerkiksi Ellen DeGeneresin mekossa? :D
Itsekin kyllä viehätyn hieman hienovaraisemmasta maskuliinisuudesta, joka näkyy esimerkiksi kävelytyylissä ja elekielessä.*KESKI-IKÄISET, ei keskinaiset :D
- kameleontti
sama.. kirjoitti:
*KESKI-IKÄISET, ei keskinaiset :D
En miellä Elleniä erityisen maskuliinisena, vaikka ei mekkoon pukeudukkaan. Kuten joku tuolla aikaisemmin kirjoitti, feminiinisyys tai maskuliinisuus ei riipu vaatteista.
- 9+9
Se, että ei välttämättä koe tarvetta näyttää erityisen naiselliselta, ei itsestäänselvästi tarkoita, etteikö huolehtisi tai välittäisi omasta ulkonäöstään. Esimerkiksi meikkaaminen ei mielestäni ole itsessään mikään erityinen itsestään huolehtimisen malliesimerkki. Itse en meikkaa, mutta eivätpä meikkaa monet naiset lähipiirissänikään - puhutaanpa nyt sitten vaikka sukulaisista, työtovereista tai tuttavista. Sen sijaan kävin esimerkiksi kaksi kertaa kampaajalla viikon sisällä, kun en ollut täysin tyytyväinen ensimmäisen kerran lopputulokseen.
Minulla sattuu olemaan melko maskuliininen habitus, mutta eipä ole tullut vielä vastaan ketään, joka olisi luonnehtinut ulkomuotoani jotenkin vastenmieliseksi. Kiinnitän huomiota ulkoiseen olemukseeni ja pukeutumiseeni, vaikken olekaan feminiininen. Näytän siistiltä ja olen mielestäni tyylitajuinen. Vähän ihmettelen tuota "voi lihoa, kun vaatteet ei kiristä"-näkökulmaa. Kyllä ne minunkin vaatteeni, kauluspaidat ja neuleet, voivat alkaa kiristämään ihan samalla tavalla kuin muutkin vaatteet.
Naiseus ei mielestäni asu vaatteissa, minulle naiseus ei tarkoita, että minun täytyisi noudattaa orjallisesti yhteiskunnan sukupuolittuneita tapoja, kuten kaavamaista ja teennäistä jakoa kahden eri sukupuolen vaateosastoihin. Minä voin hyvillä mielin ostaa vaatteita, joissa esiinnyn edukseni, välittämättä siitä, mistä ne löytyvät. Ainoastaan hyvin harva merkki tekee koolleni ja vartalolleni sopivia naisten vaatteita.
- ötelit
Näköjään monet vaikuttavat välillä erehtyvän ei niinkään suuntautumisesta, vaan sukupuolista.
Vaikka en onneksi kovin naispuoliselta näytä näin transjätkänä, voin kuvitella joidenkin vieraiden kanssaihmisten jossain ulkona luulevan minunlaisten olevan naisia ja lesboja.
Sitten on tosiaan niitä naisia, jotka ovat lesboja ja joista jotkin saattavat olla suht maskuliinisia, mutta ovat silti ennenkaikkea naisia. Päällisin puolin maskuliinisesti näyttävä voi ollakin sisältä feminiinisempi tai herkempi, kuin toisinpäin näyttäytyvä ihminen...nainen.
Olet varmasti nähnyt päällepäin olevia maskuliinisia ihmisiä, jopa sellaisia naisia ja tehnyt omia johtopäätöksiä, mutta aina kun näet omasta maailmastasi poikkeavan yksilön, jota et tunne, kannattaa miettiä muutaman kerran minkälaisen leiman hänelle päässäsi annat.
Olette muutenkin nähneet yhdestä asiasta vain yhden pienen palasen koko isosta kuvasta.
Ovatko ne näkemäsi yksilöt oikestaan sitä mitä sinä luulet heidän olevan. - femme perähikiältä
Mjooh, enpä allekirjoittaisi. Ensinnäkin aloittajan mainitsema havainto on itseään toteuttava: monikaan meistä ei tunnista naisellista lesboa ellei hän ota suuntautumistaan puheeksi (ja kaikki eivät todellakaan ota), joten tiedossasi on automaattisesti enemmän maskuliinisia naisia, koska he "saavat tutkan piippaamaan" :)
Toinen asia mitä haluaisin painottaa on, että feminiinisyys ja maskuliinisuus ovat suurelta osin sosiaalisia konstruktioita, eli meidät on kasvatettu ajattelemaan esim. meikkaamista naisellisena, vaikkei tällä ole biologista pohjaa. Hauskuus tai suorapuheisuus eivät oikeasti kumpua siitä, onko henkilöllä kivekset vai munasarjat.
Olemme oppineet, että nainen viehättää miestä tuomalla esiin ominaisuuksia, jotka mielletään naisellisiksi, ja päinvastoin mies naista olemalla "miehekäs". Heteroissa on yhtä lailla androgyynimpiä tyyppejä, mutta lesbojen keskuudessa yksinkertaisesti ei ole painetta olla stereotyyppisen "naisellinen", joten useampi päättää jättää korkkarit kauppaan jos ei niissä viihdy :)
Itse taas rakastan pynttäytymistä ja miellän itseni naiselliseksi, enkä haluaisi ajatella että jokseenkin ronski huumorintajuni, kovaäänisyyteni tai se, että haluan tulla otetuksi vakavasti tekisi minusta "äijän".- 2 vuoden takuu
Moni poikamainen tyttö ilmoittaa tälläkin palstalla tykkäävänsä naisellisista
naisista, ja korkkaritkin menee.
vaikka sellsita ns.painetta ei olekaan olla hypernaisellinen, niin
onhan se ihana asia, että nainen voi laittautua myös naista varten eikä vaan miestä varten. Toisaalta naisellisuuteen kuuluu myös se sisäinen itsevarmuus:
näytän hyvältä ja haluan hyvää kohtelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341952Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3801782Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921113
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95765
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47665- 32664