Kiusallinen kysymys homoista ja sukupuolesta

justasking1

Olen heteronainen enkä tunne ketään homoa, ja vaikka tuntisin, en varmaan kehtaisi kysyä häneltä tällaista.

Eli olen huomannut, että homot ovat tavattoman usein habitukseltaan ja olemukseltaan naisellisia (samoin kuin lesbot ovat tavattoman usein miehekkäitä). Aina näin ei tietenkään ole, mutta kuitenkin niin usein, ettei sitä ole voinut olla huomaamatta. Kaikki ystävänikin, joiden kanssa olen aiheesta jutellut, ovat pistäneet sen merkille.

Mistä tämä johtuu? Haluaisivatko homot olla naisia?

16

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moviestar

Jos et tunne ketään homoa niin mistä tämä mielikuva,että homot ovat naisellesia.

Olen ihan eri mieltä,ei homot sen enempää ole naisellisia kuin heterotkaan.
      Täälläinen "valmis" mielipide on aivan naurettava ja sinä varmaan uskot jokaiseen mainokseen.

Koeta nyt pyrkiä luomaan ihan oma mielipide,ei valmiit yhteiskunnat luomat mielipiteet ole kovinkaan usein oikeita.

Minullakin heterokaveri joka täyttää nämät "yleiset homomaiset naiselliset" odottamukset homoista.
      Kaverilla lapsia ja aviovaimo,kaveri työskentelee ravintola-alalla ja hiukan kimittävä ääni,keikuttaa persettä ja pitää vartolostaan huolta ja on sellainen "babyface" kauniskasvoisen puppulipojan "perikuva".

Joo eikö Åke Lindman ollut kävelyllä ja tyytäriä oli tullut vastaan ja tytöt "hui tuo on Åke ja se on rosvo" sitä se filmitähden arkea ja valmiit "perusmielipiteistä" millainen ihminen tai ihmisryhmä on...

• homojen kaveri

Ei mene läpi. Homot ovat paljon useammin naisellisia kuin heteromiehet. Poikkeuksia toki on aina.

Itse tunnen paljon homomiehiä ja he _ovat_ naisellisempia kuin heteromiehet keskimäärin. Itse asiassa homojen naisellisuus on niin yleistä, että siksi siitä on muodostunut klisee :D Kliseet eivät synny tyhjästä, kuten sanonta kuuluu. Homot itsekin puhuvat "naismaisista" homoista ja "miesmäisistä" (tai heteromaisista) homoista.

Alkuperäiseen kysymykseen. Luulen, että homomiehet samastuvat naisiin ja alkavat käyttäytyä naismaisesti, koska se on tapa yrittää viehättää miehiä. Naiset vetoavat miehiin ja siksi osa homoista alitajuisesti alkavat samastua naisiin jo murrosiässä. Ehkä osa homoista on tosiaan liki trans, en tiedä.

• Ex-homofobi
        homojen kaveri kirjoitti:

Ei mene läpi. Homot ovat paljon useammin naisellisia kuin heteromiehet. Poikkeuksia toki on aina.

Itse tunnen paljon homomiehiä ja he _ovat_ naisellisempia kuin heteromiehet keskimäärin. Itse asiassa homojen naisellisuus on niin yleistä, että siksi siitä on muodostunut klisee :D Kliseet eivät synny tyhjästä, kuten sanonta kuuluu. Homot itsekin puhuvat "naismaisista" homoista ja "miesmäisistä" (tai heteromaisista) homoista.

Alkuperäiseen kysymykseen. Luulen, että homomiehet samastuvat naisiin ja alkavat käyttäytyä naismaisesti, koska se on tapa yrittää viehättää miehiä. Naiset vetoavat miehiin ja siksi osa homoista alitajuisesti alkavat samastua naisiin jo murrosiässä. Ehkä osa homoista on tosiaan liki trans, en tiedä.

"Homot ovat paljon useammin naisellisia kuin heteromiehet."

Tilastollisesti varmaan näin on, mutta suurin osa homoista ei kuitenkaan ole naisellisia.

Naiselliset homot huomataan helposti, jolloin syntyy mielikuva, että kaikki homot olisivat naisellisia. Se mikä jää näkemättä on tavishomot, jotka eivät lainkaan käyttäydy stereotyyppisen homomaisesti. Niitä ei kukaan huomaa ja ne jäävät ikään kun pois "tilastoista" kokonaan. Sen takia homot pidetään stereotyyppisen akkamaisina.

Oma kokemukseni on, että ns. neidit on oikeasti vähemmistö homoista. Kaikki homotuttuni ovat ihan tuiki tavallisia jannuja, joista ei koskaan arvasi.

• lastenkengät

"homojen kaveri" tarkoitat ihan varmasti bissejä sillä nehän ovat kautta koko historian ollet just niitä neitihomoja .
        Ei pidä yleistää näitä neitibissejä sanomalla heitä naismaisiksi homoiksi.
        Homojen kaverin tietämys homoista ihan lasten kengissä.
        Toi mitä luulet olevan tietoa homoista on just sitä teevee mutu tietoa ja joka toimii vain jos yrität tehdä bisseistä luonnekuvaa.

Taidat olla se suomi24 feikki,trolli jonka nimi jätetään nyt mainitsematta

• tröllien

"Homojen kaveri" Herra on kuuluisa Peepingtommi1 ja hänellä jatkuvasti uusia aliaksia,on oikea multipersoona,trollien kruunattu kuningas,röllien ja feikkien keisari ja bisseja kaikkivaltainen vapauttaja.

Joo "lastenkegät" oli turhan hienotunteinen kun ei sanonut suoraan kenestä Basganpuhujasta oli kyse..

Piippari ei mee läpi sun huuhaa pulinat muista lääkitys uusia sillä ei oo enään kohdallaan sulla lipsuu...

• false positive

False positive

Näet vain ne äänekkäät esimerkit ja vedät tästä johtopäätöksen, että homo on aina etäisyydeltä havaittava rääkyvä paraati

Jotkut myöhään kaapista tulleet saattavat aikuisemmallakin iällä viettää "nuoruuttaan" ja koittaa käytöksellään maksimoida "vientiä", mutta muuten nuo johtopäätöksesi ovat aivan typeriä. Itsekään en nainen haluaisi olla ja pidän miehisistä asioista. Mulla on syvä ääni ja olen raamikas.

Samanlailla voisin vastapainoksi sanoa, että kaappihetero se sellainen, joka naismaista miestä tavoittelee tai naismainen on. Homo pitää miehistä ja miehenä pitää miehisistä asioista.

Mutta tuollaista en lauo koska jokainen saa olla omanlaisensa ja menisi muutenkin ylianalysoinnin puolelle.

• Zjarmo

Tiiäthän nää yläasteikäiset pojat, jotka alkaa puhua "matalalla" äänellä eli hirvee äijäily päällä heti murrosiän kynnyksellä. Kävellään korostetun kömpelösti käsivarret levällään. Ei olla vielä hirveän maskuliinisia, mutta yritys on kova. Omituista on se, että siitä muodostuu vähä vähältä normi ja kaikki muu on "outoa"

Jos ei olis näitä ympäristön asenteita ja sanatonta painostamista kliseiseen äijän rooliin, niin ehkä ihan tavan heteromieskin kävelisi vähän vapautuneempana keveemmin askelin? Nykykulttuurissa saa olla jatkuvasti varuillaan ettei ala armoton homottelu, olit sitten mitä hyvänsä. Ehkä tossa avoimesti homojen "neitimäisyydessä" on osittain kysymys vapautumisesta tästä ylenmääräisestä turhasta äijäilykulttuurista? Olisi erittäin vapauttavaa jos saisi olla ihan vaan oma itsensä ja silti hyväksytty enkä edes tarkoita, että pitäisi alkaa avautumaan seksuaalisuudesta vaan ihan siis arkipäivän aikana ihmisten kohtaamisissa on näitä turhia jännitteitä ja odotuksia.

Ja ennenkuin kukaan ehtii mua homottelemaan, niin sanottakoon, että joo, suhtaudun asiaan avoimesti. Olen ollut sekä miehen että naisen kanssa sängyssä ja molemmilla on puolensa :) En kuitenkaan määrittele itseäni seksuaalisuuden kautta vaan minussa on muitakin ominaisuuksia, jotka ovat tärkeämpiä.

• Guliveri

Luotat television välittämään homokuvaan. Valitettavasti televisio ja toimittajat tieten tahtoen suosivat stereotypiota, koska heidän mielestä on tärkeää, että katsojat tietävät kuka on kuka. Valitettavasti he vääristävät homokuvaa. Me olemme aika tavallisia, mutta variaatio on suurta. Sitä se on heteroillakin.

Joidenkin vanhojen homomiesten mielestä kaikki nuoret pojat näyttävät homoilta. osin totta sekin. Me homot emme halua vanhentua. Paine nuoruuteen on paljon koveempi kuin teillä heteroilla.

Katsopa huviksesi vanhoja elokuvia, joissa ehta heteromies pukeutuu naiseksi. Yllätys on lähinnä se, miten raavainkin mies hyvin pienellä muutoksella muuttuu imelän naiselliseksi. Me suomalaiset olemme etelän naisten mielestä kaikki homonaamoja, koska meillä on pyöreä ajeltu leuka. Pukeudumme jopa vapaammin kuin latinot. Kun vielä oletat jonkun homoksi, se vaikuttaa siihen, mitä näet.

Me homot, jotka olemme löytäneet vapauden, me pukeudumme vapaammin ja tuomme voittoamme esiin. Olemme voittaneet harmauden, johon meitä yritettiin alistaa. Miksi olisit harmaa varpunen, kun vanhoilliset hihhulit ovat jo varastaneet sinulta ison palan nuoruutta? Me elämme nuoruutta myöhempään kuin te heterot.
      Ja, niin kauan kun perusheterolla ihonhoitotuotteet ovat kauhistus, me homot erotumme, mutta katsopa ruotsalaisia. Heillä miesten kosmetiikka on lyönyt läpi heteromiehillekin.

Vähempi karskius näkyy kaikessa. Emme ole yhtä lihaksikkaita, emme yhtä lihavia (ei meillä ole pakotaavaa tarvetta mässäillä lihaa) ja meiltä puuttuu kovan elämän arvet. Sen sijaan ylellisyyksiin panostaminen näkyy ulkomuodossa. Meillä on halua ja rahaa panostaa oman elämän laatuun, asia, joka on mahdottomuus viisilapsisen pehekatraan heteroisälle. Ehkä ne muutamat leivokset ja pari lasia viiniä näkyvät naamalla.

Meitä homoja on vähän ja osa vapautuu vanhempana. Sikei ulkoiseen habitukseen panostetaan kovaa, mutta ei se nuorille heteroillekaan ole enää outoa. Kun meiltä puuttuu heteromiesten rinnan röyhistelyt, sinä näet meidät naisina. Toki myös homojen aivoja pidetään naisellisina ja pieni ele tekee heterostakin homomaisen.

Tietty myös jotkut homomiehet kuvittelevat pyydystävänsä mahtisonnin naisellisuudella. Jotkut onnistuvat, jotkut eivät. Jokainen taplaa tyylillään.

• päivän naurut

"Joidenkin vanhojen homomiesten mielestä kaikki nuoret pojat näyttävät homoilta. osin totta sekin. Me homot emme halua vanhentua. Paine nuoruuteen on paljon koveempi kuin teillä heteroilla"
        Sekö tekee pojista homon näköisen jos ovat nuoria ja eivät ole vielä miehiä ?

Eikö kaikilla ihmisillä ole tuo haluttomuus vanheta ?

Ei voi kuin nauraa !!!!

• kuinkäy?

Katselen just venäjän homovastaisten ryhmien taistelua homoseksuaalisuutta vastaan venäjällä.vaikka vihaankin homoja, tulee oksettava fiilis. Ajaako teidän homojen agressiivinen media propaganda kohta suomalaiset ääriainekset samanlaisiin ääri tekoihin? Lopettakaa jo tuo sairas homo propaganda mediassa!

• Että niin

Itse nyt homona en tunnista itseäni tai poikaystävääni tai muitakaan homokavereitani tuosta. Toki stereotypia on että homot kulkee pikkurilli pystyssä ja kimittää ku pikkutytöt. Se on television luoma kuva, joka on kaukana todellisuudesta, ok vapaammin elän kai ku monet heterot enkä mieti mitä joku ajattelee minusta. Ok se on totta että homot pukeutuu paremmin, pitävät itsestään parempaa huolta, esim rasvaamalla naamaa yms. onko se sitten naisellista pitää itsestään huolta, ilmeisesti. Ainoa minkä perusteella ihminen joka ei tiedä että olen homo, voisi päätellä sen minusta on värjätyt hiukset, mutta niin on todella monella heteromiehelläkin. Eli aika kaukaa haettu sekin. Ajan rekkaa työkseni, eli sekin on hyvin "äijäammatti", vaikka sellaisena sitä pidäkkään. Okei en äijäile ihan niin paljon kun heterot, mutta ei musta naisellista saa tekemälläkään, enkä halua.

Vinkkinä tutustu homoihin ja karsi noi typerät sterotypiat mitkä on kaiken mailman sisustusohjelmat sulle luoneet.

• käy baarissa

Kyllä tuota kuvaa ihan homobaaritkin vahvistavat ja homot itse. Menet vaan homobaariin niin tuo meininki siellä vaan on ja kovaan ääneen on. Osa on ja osa ei. Ja mitä itsestään huolehtimiseen tulee, ei voi yleistää.

• häivy täältä hullu

ET OO TOSISSAS. SÄÄLITTÄVÄ TYYPPI :D

Tää sama "hetero muija" kirjotti saman jutun sanasta sanaan lesbopalstalle, kysymyksenä lesboille! Mikä v*ttu sua oikeen vaivaa? :-D

Oot muka niin pohtinu tätä kysymystä sekä lesboista että homoista.. Oot oikeesti vaa säälittävä huomio*uora, ja provosoija..

Pitääko oikein väkisin tunkea tänne lesbo -ja homopalstoille haukkumaan ja kyseenalaistamaan? Häh? Oikeesti hankkisit oman elämän.

Meni mielummin peilin eteen ja ihmettele sitä omaa sisäistä homoseksuaalias, se sieltä paljastuu ihan selvästi kun noin tämä aihe jaksaa sua kiinnostaa :-D

Ja edelleen, ei, homot ei taho olla naisia eikä lesbot taho olla miehiä. Homoilu on miesten hommaa, samoin lesboilu naisten. Sulle vaan pari sanaa; PAINU JO V*TTUUN

• ranneliike heilahtaa

Mitä tarkkaan ottaen tarkoitat habituksella ja olemuksella?

Monenko homon otantaan perustat tuon huomaamasi asian? Miten voit perustaa sen havaintoosi, kun sanot, ettet tunne ketään homoa? Teet siis päätelmiä tuntemattomista ihmisistä, vai? Vai ihanko televisiosta olet nähnyt näitä "homoja"?u

Jotkuthan pitävät miehen aistikasta pukeutumista ja tyylitajuakin homahtavana. Onko se sitten naismaista - mene tiedä. Suomalaiset naiset ovat usein sellaisia rehu-pirkkoja, etten sanoisi heidän olevan ainakaan tyylitaiturimiesten esikuvana ;)

• rappari Tyyne

Ei ollut monikaan sitä mieltä et homot naismaisia...

Taitaa olla ihan bissejen omia juttuja neiteily kuten joku jo aikaisemmin mainitsi ja homot saaneet siitä "kunnian" olla sitten "neitihomoja" .

• Raja-homo-bi

"Mistä tämä johtuu? Haluaisivatko homot olla naisia? "

Rajatiedon ihmiset osaa tähän vastata. Rajatiedon mukaan homot (suurin osa heistä) on olleet edellisessä elämässä naisia ja naiseus jäänyt päälle tämän elämän ajaksi. Normaali juttu heidän mielestään.
      Lesboilla toisin päin. Kyse ei ole haluamisesta, vaan taipumuksen päälle jäämisestä. Taipumukset onvat ehdollistumia, vähitellen opittuja.

Bisset on kokemuksen mukaan vähemmän naisellisia noin keskimäärin. Heillä naiselämä ollut jo monta elämää sitten.

Muille kuin rajaihmisille tää on tietysti spekulaatiota ja höpönlöpöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      15
      1730
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1712
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      304
      1352
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1086
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      132
      984
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      935
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      915
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      77