Työtön katkeruus

apua?

Mulla katkeruus on mennyt niin pahaksi, että olen rikkonut kaikki ihmissuhteet ja ero edessä. Olen työtön ja katkera miehelleni, jonka ei edes tarvitse hakea töitä, kun niitä vaan nyt tarjotaan tälle. Itse saan joka aamu herätä samaan kurjuuteen ja itseuhoon, hakea ja hakea -myydä itseäni työnantajille kuin tavaraa. Ja toiset vieressä nappaa ne työsuhteet kavereiden kautta tai perheen vetämänä.

Oon niin katkera noille joilla on työ ja elämä kunnossa, kun oma elämä vaan murenee yrittää miten kovaa tahansa. Miten voin kohta enää elää kun tää paha olo ja katkeruus on vienyt melkein kokonaan....

2

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Myötätuntoa. Työn etsiminen on raskasta työtä, jatkuva hakeminen ja erityisesti jatkuva torjutuksi tuleminen nakertaa itsetuntoa. Ja jos sitten vielä huomaa, että työpaikkojen täytössä on meneillään jokin suosikkijärjestelmä, ja työt jaetaan muiden ansioiden kuin osaamisen perusteella, on kokemus epäoikeudenmukaisuudesta raskas.

Sinulla on lisäksi ero edessä ja koet, että juuri sinua elämä kohtelee erityisen epäoikeudenmukaisesti.

Katkeruus ja kateus kuitenkin nakertaa vain omaa elämääsi, sitoutumalla katkeruuteen tuhoat itse omaa elämääsi.
      Mistä voisi löytyä toivoa?

Onko kaikki ihmissuhteet hajalla, vai oinko sinulla vielä joku ystävä jäljellä. Juuri nyt tarvitsisit toista ihmistä tueksesi. Työn hakeminen on raskasta, siihenkin tarvitsisit kannustajan.

Minusta tuntuu, että tarvitsisit myös kuuntelijan, jolle voisit kertoa kaiken sen, mikä aiheuttaa katkeruutta. Myös avioerosta selviäminen olisi helpompaa, jos voisit puhua asioistasi. Joskus ammattiauttaja on paras vaihtoehto. Seurakuntien ja kuntien perheneuvoloihin voi mennä myös yksin selvittelemään elämänsä solmuja.

Haluan vielä sanoa, että usein toisen ihmisen elämä näyttää helpolta ja keveältä, mutta jokaisella on kuitenkin omat ongelmansa, kaikki eivät vain näy ulospäin.

Toivon siunausta elämääsi, älä menetä toivoasi!
      Päivi-pappi Hämeestä

• PainInHeart

Päivi-pappi Hämeestä, miten selviän ja paranen katkeruudesta, joka on syntynyt miehen työttömyyden myötä alkaneesta alkoholisoitumisesta...? Ei ole auttanut A-klinikka, päihdekuntoutuskaan. Olen vihdoin ymmärtänyt, että syy ei ole minussa, enkä voi rakkaudellani parantaa miestäni ja että alkoholi on mieheni rakas. Miksi tunnen syyllisyyttä aikomuksestani jättää hänet ja pelastaa itseni ? Tämä oli ihana ja 20 v. pitkä rakkaustarina, jonka alkoholi lopettaa. Olo on voimaton, mutta päätös on syntynyt järjellä tunteiden väistyessä vähitellen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe