Nimeämisvaikeus

ghegfteghrh

Koulukypsyysarviossa psykologi sanoi (ekalla kerralla) että on nimeämisvaikeutta kun ei osaa kirjainten nimiä mutta äänteet. MITÄ IHMETTÄ? Kyseessä eskarilainen.. Osaa lukea 2-3 kirjaimen sanoja.. Voi kuulemma olla yhteydessä lukemisen vaikeuteen tulevaisuudessa (tämän tiesin kun olen opiskellut psykologiaa). mutta mun käsitykseni mukaan nimeämisvaikeus tarkoittaa sanojen ja käsitteiden yhdistämistä, ei kirjainten ja niiden nimien (varsinkin jos niitä ei osaa)

9

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurettaa toimintaa

      No heiltähän loppuisi työt, jos eivät löydä vikaa vikaa vikaa... pakkohan niiden on vaikka väkisin jotain löytää hyvänen aika.

      Toisten lapsia on niin helppo arvostella, ja sen nuo kallonkutistajat osaa. Siksihän ne opettajatkin syyttelee lasta jos ei opi heti, ettäpääsee heistä eroon ja antaa sellasenkuvan että itse ovat erittäin viisaita.

      Hui hai moisille arvostelijoille, kukaan ei ole oiekutettu haukkumaan kenenkään lasta, omat vanhemmat tietää oman lapset taidot paremmin kuin yksikään vieras ihminen, Työt loppuu heiltä jos niit vikoja ei keksitä.

      • opex

        Mielenkiintoinen näkökulma. Olet siis myös sitä mieltä, että jos lääkäri tekee vaikkapa reumadiagnoosin, hän törkeästi omaa etua tavoitellakseen haukkuu potilaan niveliä? Tai jos autonasentaja sanoo, että jarrut ovat huonossa kunnossa, hän ilkeästi haukkuu sinun rakasta autoasi?

        Minä en ole kyllä havainnut, että oppilaan oppimisvaikeusdiagnoosi tarkoittaisi, että pääsen hänestä eroon - päinvastoin! Ja voin kertoa, että koulupsykologeilla ei todellakaan ole töistä pulaa nykykouluissa.


      • opettajien pomo, äit
        opex kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkökulma. Olet siis myös sitä mieltä, että jos lääkäri tekee vaikkapa reumadiagnoosin, hän törkeästi omaa etua tavoitellakseen haukkuu potilaan niveliä? Tai jos autonasentaja sanoo, että jarrut ovat huonossa kunnossa, hän ilkeästi haukkuu sinun rakasta autoasi?

        Minä en ole kyllä havainnut, että oppilaan oppimisvaikeusdiagnoosi tarkoittaisi, että pääsen hänestä eroon - päinvastoin! Ja voin kertoa, että koulupsykologeilla ei todellakaan ole töistä pulaa nykykouluissa.

        No ei varmaan ole koulupsykologeista pulaa, niin on opettajakunta mennyt omituiseksi, että on hyvä että he alkavat käymään psykologeilla, saavat opet päänsä kuntoon, jos saavat.

        Monet opet ovat puskasta nousseita ylioppilaita, joilla ei ole mitään käsitystä lapsista ja opettamisesta.

        Se on hyvä että opettajat ohjataan puhumaan ongelmistaan auttajille.

        Olenkin sitä mieltä että opeille pitää saada psykoligikäynnit pakolliseksi joka kuu.


      • opex
        opettajien pomo, äit kirjoitti:

        No ei varmaan ole koulupsykologeista pulaa, niin on opettajakunta mennyt omituiseksi, että on hyvä että he alkavat käymään psykologeilla, saavat opet päänsä kuntoon, jos saavat.

        Monet opet ovat puskasta nousseita ylioppilaita, joilla ei ole mitään käsitystä lapsista ja opettamisesta.

        Se on hyvä että opettajat ohjataan puhumaan ongelmistaan auttajille.

        Olenkin sitä mieltä että opeille pitää saada psykoligikäynnit pakolliseksi joka kuu.

        Tiesitkö, että psykologisten tutkimusten mukaan trollaamiseen viehtyneet netin käyttäjät ovat keskimääräistä useammin persoonallisuushäiriöisiä?

        Ei voi muuta kuin ottaa osaa ja ihmetellä, jos tämänkaltainen toiminta tosiaan antaa sinulle jotain päivästä toiseen. Normaali ihminen ei saisi tuollaisesta mitään.


      • mene hoitoon
        opex kirjoitti:

        Tiesitkö, että psykologisten tutkimusten mukaan trollaamiseen viehtyneet netin käyttäjät ovat keskimääräistä useammin persoonallisuushäiriöisiä?

        Ei voi muuta kuin ottaa osaa ja ihmetellä, jos tämänkaltainen toiminta tosiaan antaa sinulle jotain päivästä toiseen. Normaali ihminen ei saisi tuollaisesta mitään.

        Ja höpsis.. toi on vaan keino mitätöidä fiksumpien ihmisten mielipiteet, kun meinaat jäädä toiseksi.

        Mitä sinä pelkäät??? Kerro, tai hae apua itsellesi.

        Huomaatkos että teet itse samaa mitä haukut muiden tekevän?


      • opex
        mene hoitoon kirjoitti:

        Ja höpsis.. toi on vaan keino mitätöidä fiksumpien ihmisten mielipiteet, kun meinaat jäädä toiseksi.

        Mitä sinä pelkäät??? Kerro, tai hae apua itsellesi.

        Huomaatkos että teet itse samaa mitä haukut muiden tekevän?

        Pelkään, että sinä oikeasti olet jonkun lapsiparan äiti! Toivon todella, että näin ei ole, koska ihmisen nettikäyttäytyminen kertoo jotain luonteesta.

        Minun kanssani saa olla eri mieltä ja toisinaan lienen turhankin suorapuheinen. Kertaakaan en kuitenkaan ole nimitellyt, leimannut ketään ammatin perusteella tms. Yhtäkään provoa tai trollia en ole ikänäni kirjoittanut, koska maailma on minulle täynnä oikeita, tärkeitä asioita ja mielipiteitä, jotka kiinnostavat minua. Minua ei kiinnosta hiukkaakaan esimerkiksi yrittää ärsyttää tai loukata ketään.

        Sinuna pohtisin tykönäni, onko omassa tunne-elämässä kaikki ok. Miksi innostut, kun kuvittelet, että joku ärsyyntyy? Haluatko kiusata? Minua ei kyllä niinkään ärsytä vaan todella aidosti ihmetyttää. Toisinaan myös huolestuttaa, kun ajattelen, millaisia mielenmaisemia kanssaihmisillä on.


      • Korjaa ensin omat vi
        opex kirjoitti:

        Pelkään, että sinä oikeasti olet jonkun lapsiparan äiti! Toivon todella, että näin ei ole, koska ihmisen nettikäyttäytyminen kertoo jotain luonteesta.

        Minun kanssani saa olla eri mieltä ja toisinaan lienen turhankin suorapuheinen. Kertaakaan en kuitenkaan ole nimitellyt, leimannut ketään ammatin perusteella tms. Yhtäkään provoa tai trollia en ole ikänäni kirjoittanut, koska maailma on minulle täynnä oikeita, tärkeitä asioita ja mielipiteitä, jotka kiinnostavat minua. Minua ei kiinnosta hiukkaakaan esimerkiksi yrittää ärsyttää tai loukata ketään.

        Sinuna pohtisin tykönäni, onko omassa tunne-elämässä kaikki ok. Miksi innostut, kun kuvittelet, että joku ärsyyntyy? Haluatko kiusata? Minua ei kyllä niinkään ärsytä vaan todella aidosti ihmetyttää. Toisinaan myös huolestuttaa, kun ajattelen, millaisia mielenmaisemia kanssaihmisillä on.

        Kyllä olen viiden lapsen äiti, he ovat jo aikuisia joilla on omat perheet elikkä olen kuuden lapsen mummi. Aivan ihanaa.

        Se miten sinä otat kenenkäkin kirjoitukset täällä, on aivan sinun omalla vastuulla. Sinä päätät, mitä luet ja mitä et, ja miten suhtaudut mihinkäkin juttuun. Jokainen kirjoittaa täällä omista asioista, toisten asioista, omalla tavallaan, mikään tapa ei ole väärin, asiat voivat olla samanlaisia, mutta jokaiselle oma ratkaisu ja tapa on se oikeampi.

        Mikäli kiusaannut jonkun kirjoitukista, se ei ole kirjoittajan vika vaan ihan sinun, jos se koskettaa tai satuttaa, ei se silti ole typerys tai idiootti joka niin on kirjoittanut. Typerys on se, joka lukee ja purkaa sen asian omalla tavalla.
        Minuakin huolestuttaa sinun ajatusmaailmasi, jos otat kaikki jutut täällä noin vakavasti, millainen musta maailma on sinun päässäsi? Miten elät elämääsi kun sivusta päin tökkii tai tulee hetkiä kun kaikki kaatuu päälle???? Jos stressaan toisten asioista noin paljon, niin miten stressaat omista asioista sitten kun alkaa ahdistamaan liikaa???

        Sinuna hakisin apua itsellesi, kenenkään ei tarvi kantaa suurempaa taakkaa kuin mitä jaksaa. Jos kannat muiden ajtuksien taakkaa, niin sinun oma maailmasi on täysin musta.


      • opex
        Korjaa ensin omat vi kirjoitti:

        Kyllä olen viiden lapsen äiti, he ovat jo aikuisia joilla on omat perheet elikkä olen kuuden lapsen mummi. Aivan ihanaa.

        Se miten sinä otat kenenkäkin kirjoitukset täällä, on aivan sinun omalla vastuulla. Sinä päätät, mitä luet ja mitä et, ja miten suhtaudut mihinkäkin juttuun. Jokainen kirjoittaa täällä omista asioista, toisten asioista, omalla tavallaan, mikään tapa ei ole väärin, asiat voivat olla samanlaisia, mutta jokaiselle oma ratkaisu ja tapa on se oikeampi.

        Mikäli kiusaannut jonkun kirjoitukista, se ei ole kirjoittajan vika vaan ihan sinun, jos se koskettaa tai satuttaa, ei se silti ole typerys tai idiootti joka niin on kirjoittanut. Typerys on se, joka lukee ja purkaa sen asian omalla tavalla.
        Minuakin huolestuttaa sinun ajatusmaailmasi, jos otat kaikki jutut täällä noin vakavasti, millainen musta maailma on sinun päässäsi? Miten elät elämääsi kun sivusta päin tökkii tai tulee hetkiä kun kaikki kaatuu päälle???? Jos stressaan toisten asioista noin paljon, niin miten stressaat omista asioista sitten kun alkaa ahdistamaan liikaa???

        Sinuna hakisin apua itsellesi, kenenkään ei tarvi kantaa suurempaa taakkaa kuin mitä jaksaa. Jos kannat muiden ajtuksien taakkaa, niin sinun oma maailmasi on täysin musta.

        Jos olet sama tyyppi, niin onneksi olkoon! Tämä oli ensimmäinen kirjoituksesi, jossa oli yhtään mitään järkeä. Myös kirjoitusasu oli parantunut huimasti. Hienoa:)

        Olen kyllä silti eri mieltä siitä, etteikö ihminen olisi itsekin ainakin osittaisessa vastuussa omista aivopieruistaan. Minusta jonkun ihmisen jokin teksti voi olla idioottimainen eikä tämän toteaminen vielä tee minusta idioottia.

        Minun mieleni ei ole yhtään musta, sillä jopa täällä netissä sinä kuulut pieneen, inhottavaan vähemmistöön. Suurin osa maailman ihmisistä on hienoja tyyppejä. Jopa ne, jotka ovat kanssani eri mieltä, mikäli he osaavat ilmaista itseään nimittelemättä ja leimaamatta kokonaisia ammatti- tai muita ihmisryhmiä.


      • äiti ja ope
        Korjaa ensin omat vi kirjoitti:

        Kyllä olen viiden lapsen äiti, he ovat jo aikuisia joilla on omat perheet elikkä olen kuuden lapsen mummi. Aivan ihanaa.

        Se miten sinä otat kenenkäkin kirjoitukset täällä, on aivan sinun omalla vastuulla. Sinä päätät, mitä luet ja mitä et, ja miten suhtaudut mihinkäkin juttuun. Jokainen kirjoittaa täällä omista asioista, toisten asioista, omalla tavallaan, mikään tapa ei ole väärin, asiat voivat olla samanlaisia, mutta jokaiselle oma ratkaisu ja tapa on se oikeampi.

        Mikäli kiusaannut jonkun kirjoitukista, se ei ole kirjoittajan vika vaan ihan sinun, jos se koskettaa tai satuttaa, ei se silti ole typerys tai idiootti joka niin on kirjoittanut. Typerys on se, joka lukee ja purkaa sen asian omalla tavalla.
        Minuakin huolestuttaa sinun ajatusmaailmasi, jos otat kaikki jutut täällä noin vakavasti, millainen musta maailma on sinun päässäsi? Miten elät elämääsi kun sivusta päin tökkii tai tulee hetkiä kun kaikki kaatuu päälle???? Jos stressaan toisten asioista noin paljon, niin miten stressaat omista asioista sitten kun alkaa ahdistamaan liikaa???

        Sinuna hakisin apua itsellesi, kenenkään ei tarvi kantaa suurempaa taakkaa kuin mitä jaksaa. Jos kannat muiden ajtuksien taakkaa, niin sinun oma maailmasi on täysin musta.

        Jos olet isoäiti, niin omista kouluajoistasi lienee kymmeniä vuosia. Myöskään omat lapsesi eivät ole siis olleet peruskoulussa kymmeneen tai kahteenkymmeneen vuoteen. Silti esiinnyt täällä "äitinä" ja "opettajien esimiehenä". Eihän sinulla voi olla mitään käsitystä nykykoulusta. Onko sinulle jäänyt noin pahat traumat kouluajoistasi vai mikä vaivaa? Miksi sinua kiinnostaa "keskustella" täällä kouluasioista, kun ne eivät ilmeisestikään liity omaan elämääsi mitenkään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe