Finnfire 33

kyselijä

Onko tässä hyvä merivene pariskunnalle? Lähinnä Itämerelle, mutta ehkä myöhemmin pidemmällekkin jos aikaa kehkeytyy sitä varten. Mielessämme on parin päivän mittaiset legit ja sitten satamaelämää paripäivää jne.. mutta myös välillä saaristopurjehdusta jolloin joka yö etsimme maata jalkojen alle.

Tilat ovat kuvista päätellen melko passelit kahdelle aikuiselle. Kalliitahan nuo veneet ovat ikäisikseen, mutta saako rahalle vastinetta?

Onko kenelläkään kokemusta tästä veneestä?

47

4138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhelintolppa,

      Airiston seisoja.

      • noinkohan

        Taidat sotkea FinnFiren Kings Cruiseriin. FF kyllä kesyyntyi tuotantoversiona MM-voittaja protosta, mutta ei se seisoja silti ole.


    • dfgherty

      Aika kauhea jos suoraan sanon.
      Ei ikkunoita lainkaan, oikea pottukellari.

      Taitaa olla provo

      • perustat kunnossa

        -70 -luvun aatelia, vieläkin toimii, vaikka ikä jo painaa. Alunperin laatuvene, hyvin tehty. Tuon ikäisillä on yksilöstä kiinni, onko jo romu vai kelpo pursi. Mikäli design miellyttää, hinta/kunto kohdallaan, osta pois.Tuskin edes hyvä yksilö on hirmukallis.


      • maajussi4

        Pari kertaa veneessä vierailleena täytyy kyllä sanoa ettei se mikään pottukellari ainakaan ollut. Sisustuksessa on tosin käytetty tummahkoa puuta, mutta valo pääsee sisälle monesta paikasta.

        Salongissa on runkoikkunat, kattoikkuna ja sisäänkäyntiluukku oli akryylia tms. Myös pentterin ja karttapöydän kohdalla oli ikkunat ruffissa, mutta niitä ei erota ulkoota päin niin hyvin, koska ovat "häivennetty" siniseen raitaan.
        Keulakajuutassa, wc:ssä ja vaatekaapissa oli avattavat kattoluukut.


      • dfgherty
        maajussi4 kirjoitti:

        Pari kertaa veneessä vierailleena täytyy kyllä sanoa ettei se mikään pottukellari ainakaan ollut. Sisustuksessa on tosin käytetty tummahkoa puuta, mutta valo pääsee sisälle monesta paikasta.

        Salongissa on runkoikkunat, kattoikkuna ja sisäänkäyntiluukku oli akryylia tms. Myös pentterin ja karttapöydän kohdalla oli ikkunat ruffissa, mutta niitä ei erota ulkoota päin niin hyvin, koska ovat "häivennetty" siniseen raitaan.
        Keulakajuutassa, wc:ssä ja vaatekaapissa oli avattavat kattoluukut.

        Aivan saa-tanan ruma vene se on silti.

        Miksei osta kaunista venettä samalla jos aikoo veneen ostaa.


      • ei paha
        dfgherty kirjoitti:

        Aivan saa-tanan ruma vene se on silti.

        Miksei osta kaunista venettä samalla jos aikoo veneen ostaa.

        No ei FF33 mikään todellinen kaunotar ole, mutta ei pahakaan. Siedettävän rajoissa se hyvinkin on. Proto oli kyllä parempi kuin tuotantoversio.


      • sikamaista
        dfgherty kirjoitti:

        Aivan saa-tanan ruma vene se on silti.

        Miksei osta kaunista venettä samalla jos aikoo veneen ostaa.

        Mikäs Eino Makunen siellä laiturin alta kirjoittaa, dfgherty ?

        Ja toiseksi, veneen ulkonäkö ei kuulu toisille sen enempää kuin toisen vaimon ulkonäkökään. Vai käytkö sinä kaverillesi kertomassa, miten ruma vaimonsa on, häh !


      • dfgherty
        sikamaista kirjoitti:

        Mikäs Eino Makunen siellä laiturin alta kirjoittaa, dfgherty ?

        Ja toiseksi, veneen ulkonäkö ei kuulu toisille sen enempää kuin toisen vaimon ulkonäkökään. Vai käytkö sinä kaverillesi kertomassa, miten ruma vaimonsa on, häh !

        No jos kaveri on hankkimassa esim postimyyntivaimoa ja tuo kuvia nähtäville ja kysyy mielipidettä/neuvoa. Kyllä sillon sanon suoraanjos akka on ruma, jos kerta valinnanvaraa on kauniimmista yhtä hyvin tai paremminkin toimivista vaimoista.

        Jos kysyy yleisesti mielipiteitäneuvoja pitää pystyä ottamaan vastaan myös negatiivista mielipidettä?


    • suomituli

      Ei todellakaan ole mikään seisoja. Katso vaikka kisatuloksia; Raita II on erittäin menestynyt kilparadoilla. Hyvä vene, vankkaa tekoa. Voin suositella!

      • Purjehtija.

        Viimeksi myyty nettiveneessä noin 24.000 eurolla.
        Tolla hinnalla vioista huolimatta käyttökelpoinen vene.
        Enempää ei kannata maksaa, hidas myötätuulessa ja pienet sisätilat.


      • Joakim_
        Purjehtija. kirjoitti:

        Viimeksi myyty nettiveneessä noin 24.000 eurolla.
        Tolla hinnalla vioista huolimatta käyttökelpoinen vene.
        Enempää ei kannata maksaa, hidas myötätuulessa ja pienet sisätilat.

        Mihin verrattuna ja missä kelissä se on mielestäsi hidas myötätuulessa? Spinnulla vai ilman? Finnfiressä on valtava spinnu ja se kulkee myötätuuleen samaa vauhtia kuin Inferno 31. First 31.7 on hitaampi kevyessä, yhtä nopea keskituulessa ja nopeampi kovalla tuulella myötätuulessa.

        Uusiin 33-jalkaisiin C/R-veneisiin verrattuna Finnfire on hidas joka suuntaan kaikissa tuulissa.

        Uusin 33-jalkaisiin cruisereihin verrattuna Finnire on nopea kevyellä myötätuulella ja hitaahko kovalla.


      • eurot vertailuun!
        Joakim_ kirjoitti:

        Mihin verrattuna ja missä kelissä se on mielestäsi hidas myötätuulessa? Spinnulla vai ilman? Finnfiressä on valtava spinnu ja se kulkee myötätuuleen samaa vauhtia kuin Inferno 31. First 31.7 on hitaampi kevyessä, yhtä nopea keskituulessa ja nopeampi kovalla tuulella myötätuulessa.

        Uusiin 33-jalkaisiin C/R-veneisiin verrattuna Finnfire on hidas joka suuntaan kaikissa tuulissa.

        Uusin 33-jalkaisiin cruisereihin verrattuna Finnire on nopea kevyellä myötätuulella ja hitaahko kovalla.

        Joakimin analyysi on naseva.

        Kuitenkin nopeus-, koko- ym. vertailuissa pitäisi ottaa mukaan veneen hinta. Yhden uuden 33-jalkaisen hinnalla saisi monta vanhaa.

        Käytännössä veneen hankinta taitaa mennä budjettipainotteisesti. Tietyllä rahasummalla pitäisi saada omiin tarkoituksiin sopivin vene.
        Venetyypin kisamenestys tai LYS on joillekin tärkein pointti. Joillekin asumistilat merkitsevät eniten. Tuskinpa kovin moni sittenkään valitsee venettä suomi24:n mielipidekyselyn perusteella.


      • xx-yy-zz
        Joakim_ kirjoitti:

        Mihin verrattuna ja missä kelissä se on mielestäsi hidas myötätuulessa? Spinnulla vai ilman? Finnfiressä on valtava spinnu ja se kulkee myötätuuleen samaa vauhtia kuin Inferno 31. First 31.7 on hitaampi kevyessä, yhtä nopea keskituulessa ja nopeampi kovalla tuulella myötätuulessa.

        Uusiin 33-jalkaisiin C/R-veneisiin verrattuna Finnfire on hidas joka suuntaan kaikissa tuulissa.

        Uusin 33-jalkaisiin cruisereihin verrattuna Finnire on nopea kevyellä myötätuulella ja hitaahko kovalla.

        Veneiden nopeuksia olisi reilumpi vertailla vesilinjapituuden, ei kokonaispituuden perusteella.


      • LWL valintakriteeri?
        xx-yy-zz kirjoitti:

        Veneiden nopeuksia olisi reilumpi vertailla vesilinjapituuden, ei kokonaispituuden perusteella.

        Miten niin "reilumpaa"? Tietysti runkonopeuksia voi vertailla vesilinjapituuden perusteella, mutta venevauhtien vertailuun mittaluku on parempi.
        Moniko meistä on tehnyt venevalintansa pelkän vesilinjapituuden perusteella?


      • gh34
        LWL valintakriteeri? kirjoitti:

        Miten niin "reilumpaa"? Tietysti runkonopeuksia voi vertailla vesilinjapituuden perusteella, mutta venevauhtien vertailuun mittaluku on parempi.
        Moniko meistä on tehnyt venevalintansa pelkän vesilinjapituuden perusteella?

        Nopeuden vertailu ei ollut alkuperäisen kirjoittajan pyyntö, vaan häntä kiinnostaa "merivene" ja "parin päivän mittaiset legit".

        Jos itämerellä purjehtii muutamankin parin päivän legin samaan suuntaan, niin huomaa kuinka meillä on täällä pieni meri. Mitään iloa ei silloin ole siitä marginaalisesta vauhdinlisästä, jonka saisi maksamalla massiivisesti enemmän uudesta, persoonattomasta ja jollamaisemmin käyttäytyvästä veneestä.

        Jos oikeasti haluaa nopean purjeveneen, pitää siirtyä monirunkoisiin. Kotisatamassa oli ennen katamaraani, jolla pääsi päiväpurjehduksena pk-seudulta Ahvenanmaalle. Hienoa, mutta eipä siinä vauhdissa pidemmän päälle järkeä ole.

        Eli anna palaa KK33:n kanssa, jos se sopivalta tuntuu!


      • Antilla 36
        LWL valintakriteeri? kirjoitti:

        Miten niin "reilumpaa"? Tietysti runkonopeuksia voi vertailla vesilinjapituuden perusteella, mutta venevauhtien vertailuun mittaluku on parempi.
        Moniko meistä on tehnyt venevalintansa pelkän vesilinjapituuden perusteella?

        Taisi edellinen tarkoittaa, että olisi reilumpaa katsoa vesilinjapituuksia, kuin kokonaispituutta, jos halutaan kahta 'saman' kokoista venettä verrata. Uudet 30-32 jalkaiset kun ovat vesilinjapituudeltaan ja sisätiloiltaan vanhojen 34-36 jalkaisten kokoisia ja nopeuksisia.


      • Hullujenhuone
        eurot vertailuun! kirjoitti:

        Joakimin analyysi on naseva.

        Kuitenkin nopeus-, koko- ym. vertailuissa pitäisi ottaa mukaan veneen hinta. Yhden uuden 33-jalkaisen hinnalla saisi monta vanhaa.

        Käytännössä veneen hankinta taitaa mennä budjettipainotteisesti. Tietyllä rahasummalla pitäisi saada omiin tarkoituksiin sopivin vene.
        Venetyypin kisamenestys tai LYS on joillekin tärkein pointti. Joillekin asumistilat merkitsevät eniten. Tuskinpa kovin moni sittenkään valitsee venettä suomi24:n mielipidekyselyn perusteella.

        Tekeekö kukaan täyspäinen mitään suomi24:ssä esitettyjen mielipiteiden pohjalta?

        Ei kai srntään?


      • Hullujenhuone kirjoitti:

        Tekeekö kukaan täyspäinen mitään suomi24:ssä esitettyjen mielipiteiden pohjalta?

        Ei kai srntään?

        Aloittelija varmaankin häkeltyy täältä saamistaan "neuvoista". Kokeneempi harrastaja osaa poimia jyvät akanoista. Ainakin itse olen kokenut saaneeni hyödyllisiä vinkkejä ennen muuta varusteiden valinnasta.

        Pidän itseäni kohtalaisen täysipäisenä.


      • Anonyymi
        Hakro kirjoitti:

        Aloittelija varmaankin häkeltyy täältä saamistaan "neuvoista". Kokeneempi harrastaja osaa poimia jyvät akanoista. Ainakin itse olen kokenut saaneeni hyödyllisiä vinkkejä ennen muuta varusteiden valinnasta.

        Pidän itseäni kohtalaisen täysipäisenä.

        Idiootti


    • Ragnarock
    • Twlght

      Turussa partiotytöillä ollut moinen vene vuosikymmeniä ahkerassa koulutuskäytössä:
      http://aurantytot.fi/?page=99

      Tuskin pistävät pahakseen, jos otatte yhteyttä lippukuntaan ja kyselette kokemuksia. Nettisivuilta löytyy venevastaavien yhteystiedot. Vaikka käyttötarkoituksenne on erilainen, saanee tuolta rehellistä tietoa venetyypin ominaisuuksista ja mahdollisista heikkouksista.

    • Kyllä vain

      Ehdottomasti hyvä vene pariskunnalle Itämerelle. Erittäin merikelpoinen ja hyvin purjehtiva avomerivene. Olisikohan kautta aikojen Suomen parhaiten menestynyt konstruktio avomerikilpailuissa, vai muistanko väärin?

      • et muista

        Voitettiin FF:llä 3/4-Ton Cup aikanaan. Voitto aiheutti hiukan keskustelua, koska sen ratkaisi ongelmiin joutuneen veneen auttamisesta saatu hyvitys. Jotkut kilpakumppanit pitivät hyvitystä ylimitoitettuna. Mutta yhtä kaikki, ei FF ainakaan joukon hitaita ollut. Kisassa oli itse Bruce Banks miehistössä. Olin toivottelemassa Sandhamnissa heille hyvää matkaa Runtin jälkeen.


      • 19Turusta
        et muista kirjoitti:

        Voitettiin FF:llä 3/4-Ton Cup aikanaan. Voitto aiheutti hiukan keskustelua, koska sen ratkaisi ongelmiin joutuneen veneen auttamisesta saatu hyvitys. Jotkut kilpakumppanit pitivät hyvitystä ylimitoitettuna. Mutta yhtä kaikki, ei FF ainakaan joukon hitaita ollut. Kisassa oli itse Bruce Banks miehistössä. Olin toivottelemassa Sandhamnissa heille hyvää matkaa Runtin jälkeen.

        Pienet sisätilat , etenkin keittiö, koska kapea perä. En kyllä pitemmälle lähtisi.
        Peräsinvaurioita on ollut ja balsakansi vettynyt. Muuten tukeva vene.


      • Kyssäilijä
        19Turusta kirjoitti:

        Pienet sisätilat , etenkin keittiö, koska kapea perä. En kyllä pitemmälle lähtisi.
        Peräsinvaurioita on ollut ja balsakansi vettynyt. Muuten tukeva vene.

        Mikä niissä peräsimissä on pettänyt? Laakerointi?


      • selvitäpä lisää!
        19Turusta kirjoitti:

        Pienet sisätilat , etenkin keittiö, koska kapea perä. En kyllä pitemmälle lähtisi.
        Peräsinvaurioita on ollut ja balsakansi vettynyt. Muuten tukeva vene.

        Sy Ragnarok lähti ja pärjäsi Kap Hornin ympäri. Oletko ajatellut lähteä "pitemmälle" millään veneellä? Ilmeisesti haaveilet jostakin leveäperäisestää, jossa on väljät sisätilat ,"etenkin keittiö"?

        Onko Finnfireille sattunut enemmän peräsinvaurioita kuin muille eväkölisille veneille?
        Onko FF:n sandwich-rakenteinen kansi herkempi vettymään kuin muut vastaavat kasirakenteet?


      • TeroSäteri

        Tuolla aikaisemmin joku kirjoitti, että partiolaisilla on Finnfire 33. Totta on, omistin tuon veneen 5 vuotta ja myin sen partiolaisille vuonna -92.
        Venettä kaipaa aina vieläkin kovalla tuulella. Kulkee kuin juna tiukassa luovissa ja kestää spinnun lisäksi vielä bloopperinkin toisella puolella. Joka täällä moittii venettä pimeäksi, ei ole koskaan ollut siellä sisällä ja jos tiloja pieneksi, ostakoon asuntoauton. Eli vene, jolla nautinto PURJEHTIA.


    • 14 + 5

      Jos vene on lähemmäs nelikymppinen niin ei ihme jos jotkut paikat brakaa. Sen takia niitä saa toisaalta halvemmalla. 3/4 -tonnarina yks vaihtoehto tuossa vähän alle 40kE hintaluokassa voisi olla myös Dehler 34. Taatusti tukeva vene mutta osatakilalla, peräkajuutalla, erillisellä vessalla ja todennäköisesti paremmalla heloituksella, mm. st-vinssein. Bonuksena vielä vesijäähdytteinen kone vaikka olisi alkuperäinen. Sisustus ei niin näyttävä kuin Finnfiressä.

      Olen joskus katsonut Finnfirejä sillä silmällä. Itämeren piirissä Ruotissa ja Tanskassa on näkynyt Finnfirejä jonkun verran halvemmalla kuin Suomessa, siinä 20-30kE hintaluokassa. Esimerkiksi tässä olisi uudistettu kone ja riki 1990-luvulta, patjat ja purjeet 2000-luvulta, hinta 28kE.

      http://www.c-hosbond.dk/baade/sejlbaad//vis/696200259/Finn-Fire-33-mk.-II-

      Paperilla näyttäisi kyllä erinomaiselta paatilta tuossa hintaluokassa.

      Mikä on sitten veneen oikea kunto näkee vaan paikan päällä mut ei ne liput Köpikseen niin paljon maksa ja samalla voi katsoa tarjontaa vähän muutenkin.

    • speed2

      Minä hankin viime vuonna FF33 Cruisingin. Olin todella yllättynyt kuinka rauhallinen vene on kovemmallakin tuulella ja suuremmassakin svellissä. Kantaa purjeensa hyvin ja on melko "kuiva" vene :) . Alle kokosin jotakin sanottavaa veneestä:

      Ruoripyörän takana ruorimiehellä on hieman liian vähän jalkatilaa. Sivukannelta istuen on helppo ohjata. Genua -vinssit ovat ruorimiehen ulottuvilla, mutta ison skuutti ei niinkään. Avotilassa on suuret säilytystilat.

      Salonki on todella tilava. Pöydän ääreen mahtuu väljästi 6 henkeä. Pentteri on hieman pieni, mutta helppo käyttää merellä. Myrskypunkat puuttuvat tästä mallista, mutta ne on helppo tehdä jälkikäteen salongin sohviin. Aika paljon säilytystilaa, paitsi pentterissä. Ei ole mikään perunakellari mielestäni.
      Keulakajuutta on tilava ja rauhallinen.

      Kannen geeli pinnoissa EI ole "hämähäkin seittejä", kuten aiemmissa samanikäisissä veneissäni. Muutenkin laminointi työt näyttävät siististi tehdyiltä, myös vaikeasti päästävissä paikoissa. Miehekkäät pitkittäis ja poikittaisjäykisteet rungossa. Varmasti vahva runko!

      Vessa on ikävä käyttää veneen ollessa kallellaan, joten harkitsen wc-istuimen kääntämistä veneen pituussuuntaan. Muuten vessa on ihan mukavan kokoinen

      Cruising -mallissa ovat polttoainetankki ja vesitankki molemmat 100 litraa. Ajattelin lisätä toisen säiliön keulapunkan alle. Veneeni on hieman peräpainoinen, joten siitä on pelkästään hyötyä. Joskus ehkä lisään vessaan suihkun, joten lisävettä tarvitaan.

      Veneeseeni joudutaan tekemään kansiremontti, koska alkuperäinen tiikkikansi on jo sen tarpeessa. Samalla korjataan jälkiasennettujen sivukannen luukkujen aiheuttamat vauriot kannen väliaineelle. (tämä vaurio johtuu siis jälkiasennuksen epäonnistumisesta) Tämä otettiin tietenkin huomioon jo veneen ostettaessa ja veneen hinnassa.

      • 11+1

        Tukeva vene ja hyvin tuuletettu wc. Ainakin se yksilö jossa kerran kävin, wc erotettu verhoilla.


      • Speed2
        11+1 kirjoitti:

        Tukeva vene ja hyvin tuuletettu wc. Ainakin se yksilö jossa kerran kävin, wc erotettu verhoilla.

        Verholla erotettu WC = Racing -malli
        Eli aivan eri luokkaa asumismukavuudeltaan verrattuna Cruising-malliin.
        Cruising -mallin tunnistaa helpoiten ruoripyörästä. Myös tiikkikansi löytyy yleensä cruising -mallista, mutta joistakin se on voitu poistaa.


    • Finnfire purjehtija

      "
      Eivind Still suunnitteli Finn Fire veneen voittajaveneeksi. Ensimmäinen Finn Fire ei täyttänyt hänen odotuksiaan ja tästä syystä keväällä 1975 hän rakensi toisen veneen Pietarsaaren Pormestariluodolla kaupungilta vuokratussa vanhan sahan tiloissa. Veneelle annettiin nimi Finn Fire II. Veneen alkuperäinen väri oli oranssinpunainen - tulen punainen. Veneen linjoja muutettiin sulavammaksi ja näin Finn Fire II:sta tuli voittajavene.

      Finn Fire II rakennettiin rimaplugille, jonka päälle laminoitiin sisäkerros. Sisäkerroksen päälle kiinnitettiin väliaine (balsa) myös runkoon ja ulommaiseksi ulkokuori. Ulkokuorta ”spaklattiin ja hiottiin ja spaklattiin ja hiottiin.”

      Alun alkaen Finn Fire II:ssa oli kolme istuinkaukaloa. Bruce Banks peräsinmiehenä istui takana. Tämän istuinkaukalon edessä oli kaksi istuinkaukaloa vierekkäin. Näiden istuinkaukaloiden välissä oli n. 65 cm kantta, johon oli kiinnitetty neljä vinssiä. Ajatus oli että näitä vinssejä voidaan käyttää luuvartin puolelta eikä tarvinnut siirtyä leevartin puolelle.

      Finn Fire II voitti 3/4 Ton Cupin maalimanmestaruuden Englannissa vuonna 1976.

      Kilpauran jälkeen vene muutettiin cruising malliseksi muuttamalla 3 istuinkaukaloa yhdeksi, asentamalla tiikkikansi sekä rakentamalla sisätilat mahongista. Vene myytiin Ruotsiin 1981, jossa se seilasi ainakin nimillä CHINA BOY ja RAN. Vuonna 2009 vene ostettiin takaisin Suomeen. Sen nykyinen kotisatama on Kirkkonummella.

      Eivind Still myi veneen valmistusoikeudet Fiskrasiin kuuluvalle Turun veneveistämölle. Finn Fire II runkomuodot ja peräsin ovat samat kuin tehdastekoisten Finnfire 33 veneiden. Tehdastekoisten Finnfire 33 veneiden kansi on jyrkempi kuin Finn Fire II:n "

      http://www.finnfire.fi

    • 7 + 18

      Onko FF33 Racing-mallissa takana molemmilla puolilla pistopunkat vai vain toisella puolella? Olen nähnyt Cruising-mallin, mutta en Racing-mallia ja en löydä siitä yhtään sisäkuvaa joka olisi otettu taakse päin pentterin ja karttapöydän suuntaan?

      • pihallaseisoo

        Käsittääkseni paapuurin -puolen tila pentterin takapuolella on purjevarasto racing -mallissa, mutta en mene tästä takuuseen. Saanee myös mahdutettua punkan, ellei ole jo. Pentteri jää vain todella pieneksi tässä ratkaisussa, koska se tuntuu pieneltä myös Cruising -mallissa.


    • hankielämä

      Hyvä ja tunnettu vene. Noita usein näkee. Osta, jos tykkäät veneestä muuten, ja hinta sopii sun kukkarollesi. Varmasti mukava tuttavuus. Jotain huonoja puolia löytyy, niinkuin kaikessa, joka on ihmisen tekemää. Mitä sitten? Ootko itse täydellinen? Osta ja lähde seilaamaan. Muuten sulle käy niinkuin näille muille täällä kirjoittaville: Vuodet vierii, eikä mikään edisty. Vali vali vali vali. Ärsyttää tollaset sitku-ihmiset.

    • 13v sailor

      Ne jotka haukkuvat finnfireä, ovat nykyajan kauhistusten, bavarioiden ystäviä. Uudet "purjeveneet" eivät edes ole kunnon veneitä!!
      Ja mitä tuohon kysymykseen tulee, istun juuri tälläkin hetkellä finnfire 33 Idefixin keulapunkassa, ja nautin täysin sieluin tämän veneen omistamisesta.

      Mitö veneeseen tulee, sellaiselle joka tykkää varmasta kyydistä eikä tarvitse kokoaika pelätä että köli ei pysy paikallaan tai masto katkeaa. Liikkuu mukavasti ja hyvän kontrollin saa. Moitteita ainoastaa siitä, että vessa on keulassa. Ei hyvä jos aallokossa täytyy käydä veskissä. Pistopunkkia toinen olis plussaa.
      Paras vene ikinä, kertokaahan minkä nimisen ostatte! :)

      • joopajoo3

        Raving mallissa vain yksi pistopunkka, keittiö toisella puolella


    • volvo2003

      Hyvin on paatti seilannut. Nyt valitettavasti menee myyntiin muuton myötä. Fanaattisesti tällä foorumilla ollaan puolesta ja vastaan. Aina pitäisi huomioida mitä ollaan hakemassa ja mihin hintaan. Pyyntejä näyttää olevan yli 30 donan, mutta kuvittelisin hintaluokan välille 23-28 kunnosta ja varustuksesta riippuen ja tietysti koska näitä parannuksia on tehty ja hankittu.

    • Seisminen
      • Tuuli?

        Minkälaiset olivat tuuliolosuhteet?


      • Joakim1
        Tuuli? kirjoitti:

        Minkälaiset olivat tuuliolosuhteet?

        Pelkkää eriasteista sivutuulta tuohon aikaan lähteneille todennäköisesti. Myöhemmin lähteneet isot veneet joutuivat ensin pläkään ja sitten vielä kryssimään. Farr 40 OD purjehti käytännössä identtisen suoran ajan FF 33:n kanssa ko. syystä.


      • hyvin purjehdittu!
        Tuuli? kirjoitti:

        Minkälaiset olivat tuuliolosuhteet?

        Tuskinpa LYS 3-luokan veneillä oli sellaisia tuuliolosuhteita, jotka olisivat aivan erityisesti suosineet Finnfire 33:a. Eiköhän Raita II purjehtinut taaskin hyvin ja ansaitsi voittonsa. En ollut mukana, mutta näin kerrottiin.
        Tuuliolot kyllä muuttuivat LYS 3:n jälkeen startanneilla.


    • Olisko niin

      Minä jo ajattelin, että onko First 31,7 mittaluku ihan kohdallaan, mutta jos siellä oli heidän startin jälkeen takana lähteneillä iskenyt alkuun plägä niin sitten annetaan anteeksi.

      • yksi osallistuja

        joo, 2 minuuttia lys 1.19 jälkeen iski täysi parin tunnin pläkä, sääli niille kahdelle 31,7 joista toinen joutui ottamaan uusintalähdön varastuksen vuoksi, ja toisella oli se 1.20 mittaluku, söi varmaan miestä seisoa pläkässä kun muut saman luokan veneet hävisivät horisonttiin


      • toinen osallistuja
        yksi osallistuja kirjoitti:

        joo, 2 minuuttia lys 1.19 jälkeen iski täysi parin tunnin pläkä, sääli niille kahdelle 31,7 joista toinen joutui ottamaan uusintalähdön varastuksen vuoksi, ja toisella oli se 1.20 mittaluku, söi varmaan miestä seisoa pläkässä kun muut saman luokan veneet hävisivät horisonttiin

        Eikä siinä vielä kaikki. Varastaneiksi todetut armahdettiin, kun eivät mielestään saaneet kaikkia kiinni. Uusintalähdön ottanut siis menetti pelin reihellisyydellään siinä kun varastaneeksi todettu häipyi horisonttiin.

        Aina ovat jotkut jopa arvokisoissa selvinneet varaslähdöstä olemalla muiden peitossa. Miltä lähtö ensi vuonna näyttää, jos osallistujat muistavat tämän armahduksen?


    • Tutkimusmatkailija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      238
      2070
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1797
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1216
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe