Olemme menossa kesällä 2 vkon matkalle lasten kanssa (reilut 1 v ja 3 v). Tarkoituksemme on viettää ensimmäinen viikko Como-järvellä rentoutuen ja tehden pieniä päiväretkiä Comolla. Toiselle viikolle vuokraamme auton ja teemme viikon automatkan alpeille.
Zell am see ja Kotkanpesä kiinnostavat kovasti, mutta lieneekö tuo näin pienille lapsille liian pitkä matka viikossa? Tarkoitus ei ole kuitenkaan istua joka päivä montaa tuntia autossa, vaan edetä hieman kerrallaan ja palata Suomeen Milanon lentäkentän kautta. Voisi olla hyvä varmaan olla jossain majapaikassa muutama yö ettei mene vaan reissaamiseksi.
Kun kokemusta ei ole näistä teistä ja maisemista, niin antakaahan vinkkejä, mikä olisi sopiva km-määrä päivää kohden ja mitä kivoja kohteita tällaiselle viikon ajomatka-lenkille kannattaisi laittaa?
Sveitsissä emme ajatelleet koko viikkoa viettää, mutta ehkäpä itä-Sveitsi vielä sopisi, joskin eniten haluaisimme viettää aikaa Itävallan (ja Italian) puolella.
Kesällä alpeille pienten lasten kanssa
1
190
Vastaukset
- lasten kanssa
Suosittelen Itävaltaa, se on edullisempi maa kuin Sveitsi. Molemmat ovat supersiistejä ja kauniita, ettei sen puoleen. Etenkin Itävaltaa olemme seilanneet ristiin rastiin lasten kanssa, nuorin oli parivuotias eka matkalla. Pitkät etapit päikkärien aikaan motareilla, pääsee nopsaan paikasta toiseen. Itävallassa on todella mukavia lasten leikkipuistoja ja puuhamaita, löytyy isoimmista kesävaelluskohteista. Mm Serfaus-Fiss-Ladis -alueella joka kylässä ja pääkulkuväylät rinteillä on mitoitettu vaunuille. Zell am See sopii myös, tosin kylä nousee järveltä rinteeseen aika napakasti eli majapaikka lähelle rantaa. Kotkanpesä ei tuon ikäisille anna vielä mitään, mitäpä jos maltatte vielä muutaman vuoden - Itävaltaan kun kannattaa suunnata lomailemaan vaikka joka vuosi ;) Comoa en pitäisi ensisijaisesti lapsiperheiden kohteena, paremminkin Gardalla mukavia rantoja ja majapaikkoja, joissa lapsille kivoja kahluualtaita etc.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391