Kävi miten kävi niin parhaat vuodet ovat hyvä asua omassa asunnossa, koska aika kuluu nopeasti niin turha jäädä odottelemaan. Opiskelijana ja vanhuksena voi asua vuokralla vähän aikaa.
Omistusasunto on saavutus ja vuokralle joudutaan
6
<50
Vastaukset
- 4-12
Näin on näppylät. Joillekin tulee näppylöitä tällasista kirjoituksista.
- tavishelsingistä
Taitaa ketjun aloittajalla olla suppea elämänpiiri. Alimmissa sosiaaliluokissa toki asutaan vuokralla tavallista useammin koska vaihtoehtoja ei ole. Keskiluokka asuu enimmäksen omistusasunnoissa Suomessa. Kaikkialla esim. Saksassa näin ei ole.
Erittäin hyvin pärjäävien ihmisten joukossa vuokralla asujia on taas suhteellisen paljon. Tämä on ihan ymmärrettävää. Asuntosijoitukselle saa toki jonkinlaisen tuoton, mutta maailma on täynnä parempiakin kohteita. Jos osaa itse sijoittaa tuottavasti tai käyttää ammattilaisia varainhoidossa ( en tarkoita tuolla pankin lähipankin sijoitusosaston tätiä joka kehottaa laittamaan rahat pankin itse pyörittämään rahastoon), varallisuutta ei kannata makuuttaa pikkutuotolla jossain Kaivopuiston asunnossa.
Suomessa on lukematon määrä erilaisia säätiöitä ym. isoja instituutioita jotka omistavat asuntoja myös arvoalueilla. Näiltä vuokrattu asunto ei hallintaoikeuksiltaan poikkea omasta asunnosta juuri mitenkään. Jos ihmisellä on riittävän korkea status muiden meriittien johdosta, egoa ei tarvitse pönkittää omistusasumisen kautta.
Itse olen toki keskiluokkainen tavis, jonka varallisuudesta suurin osa on asunnossa. Mutta elämässä paremmin pärjääviäkin on, ei ilmeisesti kuitenkaan ketjun aloittajan tuttavapiirissä.- ex.rommari
Vuokralaiset on kyllä niitä ihan pienituloisempia. Se nyt vaan on fakta.
- kankkulankaivo
Erittäin hyvin toimeentulevissa on tosi vähän vuokralaisia. Kuka hullu asuis vuokralla, kun rahat menee vaan kankkulan kaivoon.
- kankkulaan
Erittäin hyvin toimeentulevissa on tosi vähän vuokralaisia. Kuka nyt asuis vuokralla, kun rahat menee vaan kankkulan kaivoon.
- onnea_sinne
Onni on kun saa asua POISSA suomesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201781Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561779Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3341474Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221118Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091112- 1421106
- 285985
- 11975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4969Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49918