Vuotava korva

mikä se on?

tällaista termiä usein käytetään, mutta minä en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan? Tarkoitetaanko sillä sitä, että korvaeritettä on jatkuvasti ja korva tuntuu kostealta? Vai tarkoitetaanko sillä, että korvasta tulisi verta (ei tietenkään virraten, mutta eritteessä olisi verta)?

Itselläni ovat korvat jatkuvasti ongelmaiset. Ehkä johtuu siitä, että kielloista huolimatta kaivelen ja yritän vedellä puhdistaa, kun ne tuntuvat tukkoisilta koko ajan. Olen nyt viime aikoina käyttänyt Remo-Waxia kotioloissa, eli laitan pumpulituppoon Remo-Waxia ja annan vaikuttaa joskus muutaman tunnin, joskus yön yli, ja sitten sitä kumipalloa käyttäen huuhtelen. Tämä yleensä hetkeksi auttaa tuntemuksiin. Pumpulituppoon laitan Remo-Waxin sen vuoksi, että en yksin saa laitettua tippoja suoraan korvaan (ne valuisivat pitkin kaulaa) ja toisaalta, kun aineen ohjeessa sanotaan että kaksikymmentä tippaa, niin minun korvaani ei kyllä niin paljon edes mahtuisi, ja miten minä yksin laittaessani edes näen millaisia tippoja pullosta tulee... Pitäisi kai mitata ne kaksikymmentä pieneen astiaan ja kaataa aine siitä korvaan... Ja joskus aivan selvä klöntti vaikkua tulee huuhdellessa, joskus ei taas näy mitään, vaikka tuntemuksia on ollut...

Mutta mitä se vuotava korva tarkoittaa?

1

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korva rikki

Enpä tuota tiedä. Minulle on vähän ajan sisällä ilmaantunut ihme oireita. Minulla on kuulolaite ja ilmeisesti se on hangannut korvakäytävää rikki. Pumpulipuikkoon tuli vähän verta ja korvakäytävä on arka. Mutta se ihme on se, että kun yöllä nukun mainittu korva tyynyssä kiinni, niin aamulla korva on ihan kostea ja lunksaa. Se kyllä aamun mittaan häviää ja olen paperipyyhkeellä kokeillut, ei sieltä tule verta eikä muutakaan märkää. Joskus päivällä työnnän taas pumpulipuikon varovasti ja vähän tulee siihen verta. Korvasta on joskus aikoja sitten leikattu otoskleroosi, en vain ymmärrä jos tuosta johtuisi. Aikaa on kuitenkin melkein 50 vuotta. Korva ei ole mitenkään kipeä, paitsi korvakäytävä, pumpulipuikon osuessa. Kuuloon ei ole vaikuttanut yhtään, korvakäytävä saattaa olla vähän turvoksissa. En ymmärrä mistä tuo kosteuden tunne aamuisin johtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      293
      7521
    2. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      55
      3958
    3. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3448
    4. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      72
      3181
    5. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      114
      2854
    6. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      46
      2678
    7. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      50
      2521
    8. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      54
      2276
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      68
      2053
    10. Pitäiskö meidän tehdä jotain

Mennä vaikka kihloihin?
      Ikävä
      99
      1921
    Aihe