Amiksesta oikeustieteelliseen

mietintä

Onko mahdottomuus päästä ammattikoulusta jos on käynyt avoimen kursseja? Tietääkö kukaan ylipäätänsä paljonko tälläisiä ihmisiä opiskelee/pääsee sisään?

5

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuomoq

älä viitsi edes kysellä.muistaakseni kolme on päässyt ilman yo-todistusta.Ei muuta ku takas lankku olalle ja hommiin.

• lukio-laine?

Lukiolla ei ole mitään merkitystä yliopistoon pääsemiselle. Muutama avoimen kurssi ja niissä pärjääminen kertoo kyllä tarpeeksi potentiaalista oikikseen.

• female 43

Eikä kerro.Olen itse opiskellut avoimessa hallinto-oikeuden aineopintoja sekä rikosoikeutta yms mitkä kuuluivat approtasoisiin opintoihin.

Opintomenestys riippuu siitä saatko tenttiin kirjoja kirjastosta tai onko sinulla vara ostaa niitä itse omaksi tai pystytkö pitämään niitä sakkolapuilla lainassa.Jos sulla on kirjat ja voit ja saat pitää niitä lainassa enenmmän kuin ne 2 viikkoa tai viikon kun joku toinen niitä haluaa niin kaikki on mahdollista.Itse tentin melkein pelkkien luentojen varassa ja ne meni 1-2 läpi.Kirjoja ei meidän yo kirjastossa ole tarpeeksi.Kirjasto syyttää laitosta ja laitos syyttää kirjastoa asiasta.

Oma terveydentilasi että jaksat opiskella ja lukea.

itse hain eräs vuosi oikikseen ja elämäntilanne oli hankala omainen kuoli ja itse olin sairaana.Edellistä yötä en nukkunut ja koko pääsykokeisiin en lukenut.
      Pääsykoetta tein 15 minuuttia vaille loppuun asti ja sain läpi, tosin jäin varasijalle puolitoista pistettä edellisestä joka meni sitten sisään.

Harmittihan se ja aivan amistutkinto on takana.

• 8+8

Oletko kuullut kirjojen kopioinnista? Maksaa 3-5snt/kopio. Oikisesssa selviää helposti alle 50e opiskelukustannuksilla/kk.

• Kilpailuhenkinen

Kirjojen saatavuus ei ole ongelma. Kopioidakin voi, mutta jokainen lakiopiskelija varmasti tajuaa, että asiat voi ja kannaattaakin lukea suoraan lakikirjasta. Ja oikeudenalaan liittyvät yleiset opit voi lukea jostakin muustakin kirjasta kuin siitä, mikä opinto-oppaassa mainitaan. Itse katson luentomateriaalista, mitä aiheita käsitellään ja jos en saa kurssille tarkoitettua kirjaa, otan jonkun muun vastaavan kirjan. Tiedoksi tämä sinulle, Female 43, niin ei tartte enää ahdistua kirjojen saatavuudesta. Järkeäkin voi käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe