terve,
eli olen hommaamassa asuntoa ja vuokra 450/kk ja siihen sähkö/vesilasku päälle oman kulutuksen mukaan. Maksaako sossu laskut tai edes puolet niistä. Paljonko vesi/sähkölaskua suunnillee tulee 40 neliön asunnosta.? saunassa pari kertaa viikkoon ja suihkussa jokapäivä 5min.
vesi/sähkölasku sossuun?
4
273
Vastaukset
- 167-176
Riippuu tuloista.
Maksaa perusosan lisäksi sähkö- ja vesilaskun sekä asumistuen ja vuokran erotuksen jos vuokra on kunnan hyväksymän suuruinen, vaihtelee kunnittain. Sossu maksaa myös kotivakuutuksen. Nuo laskut on sossun otettava kokonaan menona huomioon, puoleen ei tarvitse tyytyä.- dfghjkloiuyt
Onko noin, että on pakko huomioida kokonaan kaikissa tilanteissa? Entä jos asuu puutalossa jossa sähkölämmitys, ja sähkölasku vaikka kolmesataa / kk ???
- VARO Sähkölämmitystä
dfghjkloiuyt kirjoitti:
Onko noin, että on pakko huomioida kokonaan kaikissa tilanteissa? Entä jos asuu puutalossa jossa sähkölämmitys, ja sähkölasku vaikka kolmesataa / kk ???
Just sähkölämmitys on ongelmallinen. Sossun laskelman mukaan sähkölämmitys kuuluu asumiskustannuksiin (erilailla kuin käyttösähkö) ja näin ollen esimerkiksi vuokra talvikuukauden sähkölasku (voi olla hyvinkin 200-500€/kk!!!) ylittää todennäköisesti asumiskulujen kuntakohtaisen maksimin.
- Virheellinen
HelsinkiEnergian laskuissa vuoden vaiheessa on ollut kirjoitusvirhe (väärä vuosi) ja alkoivat uhkailemaan rikosilmoituksella sossussa. Siis siitä, että laskussa on väärä vuosi. Asia selvisi sitten HelsinkiEnergian meilillä, jonka toimitin sossuun. Miksi sossun asiakasta kriminalisoidaan ja syyllistetään, jos virhe on laskussa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425