Miten herätysliikkeessämme suhtaudutaan vainajan tuhkaukseen.
Hautaus
17
236
Vastaukset
- monta kantaa
on kahdenlaista tapaa. tuhkausta pidetään yleensä saa-tanallisena. mutta on myös kannatusta
- aamenaaamenaaamen
www.youtube.com/watch?v=7cJqDQbYqR4
- Live 4Ever
Mietityttää, jos se oma sielu (7g) ei ylösnousekaan omasta ruumiista, niin on aika helvetillistä olla tietoinen kun kuopataan tai liekit polttaa ympärillä ..
- teu.
Ei se noin ole , kun ihmiselle tulee se viimeinen henkäisy , Kuolematon sielu
lähtee Paratiisiin , sen Ryövärin ja Jeesuksen tien kautta , Jeesushan sanoi
antakaa kuolleiden haudata omansa , ei se kuulu meille .
Meille kuuluu puhua Jumalan valtakunnasta , ja evankeliumista ..
- suntion kaima
Sielu taivaasen ja ruumis palaa.. siinä on ristiriita uskomuskoneelle.
- su***
Minä olen sen verran vanhanaikainen, että en haluaisi tulla poltetuksi. Maasta olen minä tullut ja maaksi minun tulee jälleen tulevan.
- teu,
Paratiisi ei ole vielä taivas , ja kukaan ei pala vaan kärsii , on sieltä
kerrottu joitain tarinoita , muun muassa vertaukksessa rikasmies ja
se lasarus joka oli kerjäläinen ,
Siinä' voi käydä niin että kun saa ta na on heitetty tulijärveen ainakin
se on niin ,ettei hän enää käy ketään hiiliä lisää lapioimaan eikä niin
ettei muutkaan pahantekijät vaan johtajuus voi olla sielläkin Taivaan
Herralla . En todella paremmin sano,, - teu,
su*** kirjoitti:
Minä olen sen verran vanhanaikainen, että en haluaisi tulla poltetuksi. Maasta olen minä tullut ja maaksi minun tulee jälleen tulevan.
"su"
Se voi olla lähellä , toi vanhanaikaisuus . että kaikkien pitää muistaa
että ei kukaan taivaaseen menessään vei muruakaan tätä vanhaa lihaa
siis tarkennan . 1Kor. 15:50 . Mutta tämän minä sanon , veljet ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa , eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta .
Tästä seuraa että että jokainen saielu Paratiisissa antaa oman näköisen
uuden ihmisen , sillä se ihminen joka joutuu kadotukseen , ei pärjää siellä
kuiun hetken kun liha ja veri on jo kiehunut , sanon kauniisti miettikää niin
että tulette siihen tulokseen , että' jokaisen on tehtäv'ä parannus elämänsä
elon päioväin aikana ,,en paremmin sano..
- su***
teu, ala jo sinäkin aikamies heittää mielestäs tulijärvet ja hel.vetit. Kun saarnaat niissä kokouksissa.
Usko tai älä, neuvon sinua. Puhu ihmisille Jumalan hyvyydestä. Älä pelottele ihmisiä tulijärvillä. Älä peilaa taivasta vain lestadiolaisille kuuluvaksi, oli se ikilepo siellä sitten millainen tahansa. Kokouksistanne, ihmisen pitää lähteä vapaana. Ei sen takia, että heidät on hetkisesti "pelastettu" Vaan niin, että he pysyvät tässäpäivässä rehellisenä kaikkien lähimmäisten hyväksyjänä. Tietäen, että oma yksittäinen oikea rukous Jumalan puoleen, voi olla kestävämpi, tehokkaampikin vai rukoushuoneessa joukkohysteriassa. Älä teu loukkaanu. Minäkin haluan neuvoa teitä, kun te olette niin montakertaa minua "opettaneet" Olemme TASAN yhtä otettuja tai ottamattomia Jumalalle.,, se on meistä itsestämme kiini.- näin on
Eräs ateisti pilkkasi lestadiolaisia, että missä se sellainen hel-vet-ti on ja mistä löytyy niin paljon polttopuita, että se aina palaisi? Kuolinvuoteellaan hän kuitenkin totesi: "Nyt minä tiedän missä hel-vet-ti on. Se on minun omassa rinnassani ja ne polttopuut ovat minun anteeksi antamattomat synnnit."
- Näin se vaan on
näin on kirjoitti:
Eräs ateisti pilkkasi lestadiolaisia, että missä se sellainen hel-vet-ti on ja mistä löytyy niin paljon polttopuita, että se aina palaisi? Kuolinvuoteellaan hän kuitenkin totesi: "Nyt minä tiedän missä hel-vet-ti on. Se on minun omassa rinnassani ja ne polttopuut ovat minun anteeksi antamattomat synnnit."
GJ kertoi vastaavan tapauksen heidän maastaan. Eräs mies kysyi häneltä missä se h:vetti oikein on, siihen sai vastauksen että se siinä kun laitat molemmat kämmenesi leuan alle, niin se on niiden alapuolella eli hänen omassa rinnassaan. Eikä mennyt pitkääkään aikaa kun tuo mies tuli takaisin murtuneena miehenä ja totesi uskovansa siihen että siellä rinnassa se on. Siitä alkoi murtuneen miehen taivaantie parannuksen tekijänä.
- Kulkija,matkamies!
näin on kirjoitti:
Toi oli edesmenneen Einarin saarnasta takavuosilta; on täysin tuulesta temmattua juttua. Uskokoon ken haluaa. Ja olihan Einarillakin omat fanittajat täällä maan päällä. Missä lie Einar itse nyt? Ainakin hänet laskettiin maan poveen. Rauha hänen sielulleen!
- näin on
Kulkija,matkamies! kirjoitti:
Toi oli edesmenneen Einarin saarnasta takavuosilta; on täysin tuulesta temmattua juttua. Uskokoon ken haluaa. Ja olihan Einarillakin omat fanittajat täällä maan päällä. Missä lie Einar itse nyt? Ainakin hänet laskettiin maan poveen. Rauha hänen sielulleen!
Jos minun kirjoitusta tarkoitat, niin en ole sitä kuullut Einarilta, vaan jo paljon aikaisemmin, ennen kuin Einari oli lähetysmiehenä. Minä en epäile yhtään sen totuutta. Miksi joku alkaisi sellaista valehtelemaan? Vain valehtelija itse luulee toisia valehtelijoiksi.
- roskittaja
Jeesus sanoo: "Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi. "
Pysytko sinä su*** kiinni Jeesuksessa vai oletko kuiva oksa? - Jeesuksesta laulan
Tuskin löytyy yhtä vastausta. Perinteellä on kuitenkin iso merkitys. Mutta asian ydinhän on siinä, että vaikka sielu asuu ruumiissamme, on se täysin eri olemusta. Ruumis on maasta tullut ja maaksi jälleen tuleva. Se että muuttuuko maaksi luonnostaan, erilaisten onnettomuuksien seurauksena, ruhjoutuneena, palaneena roviolla niin kuin jotkut marttyyrit tai miten vain. Jeesuksessa uudestisyntynyt sielu nousee iankaikkisuuden ihanana aamuna täysin uutena, häneksi itsekseen tunnistettavana, muiden Jumalan lasten joukkoon ja niiden enkelten joukkoon, jotka ovat olleet Jumalalle kuuliaiset alusta asti. Muiden kohtalo on joutua iankaikkiseen kadotukseen niiden enkelten kanssa, jotka alkoivat sotia Jumalan tahtoa vastaan jo alusta lähtien ja vieneet mennessään kaikkina aikoina suurimman osan ihmisjoukosta. Usko Kristukseen niin sielusi pelastuu.
- Ikuinenlepo
Meillä suhtautdutaan tuhkaukseen ainoalla oikealla tavalla; polttohautaus on pakanoiden tapa päästä eroon ihmisraadosta. Juutalaisuus Jumalan omaisuuskansana ei koskaan ole käyttänyt ruumiiden polttoa. He hautasivat vainajansa arvokkaasti ja heidän muistoaan kunnioittaen. Ateistinen ajattelutapa toi kristikansojenkin keskuuteen sen, että jotkut alkoivat perustaa krematorioita, kuten Aatu Nazi-Saksassa juutalaisten tuhoamisleireillä. Heillä oli se ajatus, ettei mikään ihmevoima ta Jumala voi heitä nostattaa maailman lopulla viimeiselle tuomiolle ja edesvastuuseen tekosistaan, kun ruumis poltetaan ja tuhka heitetään taivaan tuulten kuljetettavaksi! Aika tulee näyttämään, että he ovat pettäneet ennen kaikkea vain itseään!
- .ePaimen
täällä on esitetty monia tärkeitä näkökulmia, historiasta ja nykypäivästä, elävästä elämästä ja kuolemasta, joitain aika jyrkkiäkin näkemyksiä, kuten uskontoon kuuluu.
Kristus pyhitti haudan meille leposijaksi.
On olosuhteita, jossa ruumis poltetaan vainojen rovioilta auto-onnettomuuteen, jossa bensatankki räjähtää - tai pirstaleiksi kuten Malesian lentoyhtiön kone kesken matkaa pari päivää sitten.
Nämä onnettomuudet ovat Isän kädessä, vihollisen polttamaksi tuleminen myös, mutta juutalais-kristillinen perinne on ruumiin hautaaminen.
Ei krematorion käytävillä pidä ruveta reuhkaamaan, kyllä edesmenneen sielunasiat on käsitelty jo ennen kuolemaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474