Päätinpä tässä ottaa ja rekisteröidä tämä "wintrollaattori"-nimimerkkini suomi24:ään. Aion alkaa seuraamaan Suomi24-sivuston teknologiapalstoja päivittäin, etenkin tietotekniikkapalstoja mutta myös kännykkäfoorumeita.
Olen jo hyvän aikaa seuraillut sodat-palstaa ja se onkin varsin hauska huumoripalsta, jolla ei pitäisi ryppyotsaisesti siivota viestejä, jos ne eivät jonkin jäykän ja pikkutarkan sabluunan puitteissa ole kovin "teknisiä".
Oma positioni käyttöjärjestelmien suhteen on tässä: käytän Linuxia (Ubuntu, openSUSE ja välillä ajan live-dvd:llä testaus- ja opettelumielessä tietokoneillani - joita minulla on useita - Fedoraa ja Debiania). Käyttöjärjestelmät ovatkin eräs harrastukseni - minä olen nörtti. Suhtaudun hyvin myönteisesti Linuxin lisäksi muuhunkin open sourceen.
Eräässä tietokoneessani on (vielä) Windows 7 ja yhdessä vanhemmassa PC-raadossa on Win XP.
Olen käyttänyt KAIKKIA Windows-käyttöjärjestelmiä (paremmin sanoen tubuttimia ja kurttauksia) aina työryhmäwindows 3.11 alkaen. Windows 8 on ainoa Windows, jota en ole vielä käyttänyt, mutta jotain siitäkin tiedän, ja en todellakaan huoli Windows 8:a tietokoneisiini.
Olen siis kriittinen Microsoftia ja sen suljetun koodin ohjelmistoja, kuten just Windowsia kohtaan.
Suhtaudun myös Applen iOS 7 -mobiilikäyttöjärjestelmään kriittisesti (yliarvostettuja ja ylihinnoiteltuja nuo iPhonet). Vielä kielteisemmin suhtaudun Nokia Lumia Windows-älypuhelimiin (sen sijaan tuo muutaman vuoden ikäinen tavallinen Nokian peruspuhelimeni on ihan käyttökelpoinen ja ok laite).
Rekisteröidyin
9
89
Vastaukset
- Tulisit jo järkiisi.
Perinteistä linukshihhulin tekstiä pukkaa.....
- hienoa luettavaa
Asiaa pukkaa! MAC aiheuttaa myös inhoa, kun sekin on usalaista paskaa.
Applen ja Microsoftin tuotoksien eli äkistyksien aiheuttama inhotusreaktio on terve merkki, että ihminen ei ole peliään menettänyt, vaan hän voi oppia vielä järkevää tietokoneiden (niin pc- kuin taulutietokoneiden) käyttöä. Näin täällä tänään viestin, jossa kerrottiin, kuinka Microsoftin suljetun koodin ohjelmistossa oli tietoturva-aukko ollut tilkitsemättä jopa 17 vuotta! Ja miten monta muuta aukkoa niissä onkaan, joista ei vieläkään tiedetä!
- luotsia pukkaa
Olet selvästi vapaamielinen ja sinussa olisi todellista ainesta palstan luotsiksi.
Kiitos sanoistasi nimimerkki luotsia pukkaa.
Ehkäpä, kun täällä aktiivisti alan vaikuttamaan, voisin vaikka hakeakin joskus luotsiksi. Vielä toki se ei ole ajankohtaista.
Tuossapa linkkikin vielä siihen 17 vuotiseen aukkoon Windowsissa:
http://www.geek.com/chips/17-year-old-unpatched-windows-vulnerability-discovered-1060742/- Eiköstä vain...
Eikös tubuttimesta löytynyt vast'ikään lähes kymmenen (10) vuoden aukko.......
Aivan, Microsoftin käyttiksessä niitä aukkoja vasta onkin, joten ei se suljettu koodi, jota ne korkeapalkkaiset ammattilaiset koodaa, takaa ohjelmakoodin hyvää laatua ja turvallisuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403711Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333304- 692918
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912760- 351778
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811739- 241589
- 281537
- 291519
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231514