Mitä tehdä kissan kanssa? Lopettaako?

catcat

Kissani on pian 9-vuotias leikattu naaraskissa. Asunut suurimman osan elämästään maaseudulla, nyt kaupungissa pienessä yksiössä. Minulla ei ole aikaa kissalleni, ja kissa usein sotkii ja tekee tarpeitaan esim. matolle, ehkä tylsyyden vuoksi?! Kissallani ei varmaan ole kovin hyvä olla kanssani. Olen miettinyt että mistä saisin kissalleni hyvän kodin, hän on usein joutunut jo muuttamaan. Vai lopettaako kissa? Tuntuisi julmalta. Itse en vain pysty pitämään sitä enää koska mun täytyy keskittyä pieneen lapseeni. Mistä voisi saada hyvän kodin kissalle? Tutut eivät tunnu haluavan..

22

2623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palauta kisu tuttuun

      Anna kissa takaisin maalle. Se ei varmaan sopeudu kaupunkioloihin eikä kakkospaikalle, nyt kun lapsi on tårkeämpi.Muuttaminen on kisulle vaikeaa, paluu vanhaan tuttuun paikkaan olisi helpointa, jos se vain olisi mahdollista.

      • näin lienee paras

        Älä laita vanhaa kissaa kiertoon, se kärsii. Vie piikille, ei ole julmaa nukuttaa kissaa ikiuneen.


      • vihainentytsy
        näin lienee paras kirjoitti:

        Älä laita vanhaa kissaa kiertoon, se kärsii. Vie piikille, ei ole julmaa nukuttaa kissaa ikiuneen.

        Ai näinkö muka? Ihmiskunta on mennyt liian pitkälle! Ihan oikeasti tämä surettaa minua. Kun olet ottanut kissan, sinun on huolehdittava kissasta kunnes kissa pääsee LUONNOLLISESTI omaan ikiuneen. Olisiko sinusta reilua, jos et sopisikaan normaalirutiiniin kun et ole vielä siihen tottunut, niin sinut sitten vain surmataan. Kissat ovat aivan ihania, kuten lapsetkin. Surmasitko sinä lapsen, joka on vasta tullut maailmaan ja se ei osaa käydä potalla? Kyllä, tiedän että kissa on "vanha". Kissa ei ole edes vanha 9 vuotiaana! Kissojen keskimäärä ikä on n. 18 v.
        Hei siis oikeesti, c'moon ihmiset. Ei me voida päättää toisten kuolemasta nuin vain!
        Terveisin 13 vee tytsy Savosta.


      • vihainentytsyiski
        vihainentytsy kirjoitti:

        Ai näinkö muka? Ihmiskunta on mennyt liian pitkälle! Ihan oikeasti tämä surettaa minua. Kun olet ottanut kissan, sinun on huolehdittava kissasta kunnes kissa pääsee LUONNOLLISESTI omaan ikiuneen. Olisiko sinusta reilua, jos et sopisikaan normaalirutiiniin kun et ole vielä siihen tottunut, niin sinut sitten vain surmataan. Kissat ovat aivan ihania, kuten lapsetkin. Surmasitko sinä lapsen, joka on vasta tullut maailmaan ja se ei osaa käydä potalla? Kyllä, tiedän että kissa on "vanha". Kissa ei ole edes vanha 9 vuotiaana! Kissojen keskimäärä ikä on n. 18 v.
        Hei siis oikeesti, c'moon ihmiset. Ei me voida päättää toisten kuolemasta nuin vain!
        Terveisin 13 vee tytsy Savosta.

        Ja vielä lisänä kohta 8. :) Eli merkkailu voi johtua stressistäkin


      • muistakaa tämä
        vihainentytsy kirjoitti:

        Ai näinkö muka? Ihmiskunta on mennyt liian pitkälle! Ihan oikeasti tämä surettaa minua. Kun olet ottanut kissan, sinun on huolehdittava kissasta kunnes kissa pääsee LUONNOLLISESTI omaan ikiuneen. Olisiko sinusta reilua, jos et sopisikaan normaalirutiiniin kun et ole vielä siihen tottunut, niin sinut sitten vain surmataan. Kissat ovat aivan ihania, kuten lapsetkin. Surmasitko sinä lapsen, joka on vasta tullut maailmaan ja se ei osaa käydä potalla? Kyllä, tiedän että kissa on "vanha". Kissa ei ole edes vanha 9 vuotiaana! Kissojen keskimäärä ikä on n. 18 v.
        Hei siis oikeesti, c'moon ihmiset. Ei me voida päättää toisten kuolemasta nuin vain!
        Terveisin 13 vee tytsy Savosta.

        Jos ollaan sitä mieltä, että kissan täytyy päästä LUONNOLLISESTI kuolemaan, niin vaikka kissa olisi kuinka sairas, kivulias ja kärsivä, niin sitä ei saa sitten lopettaa.


      • ****
        vihainentytsy kirjoitti:

        Ai näinkö muka? Ihmiskunta on mennyt liian pitkälle! Ihan oikeasti tämä surettaa minua. Kun olet ottanut kissan, sinun on huolehdittava kissasta kunnes kissa pääsee LUONNOLLISESTI omaan ikiuneen. Olisiko sinusta reilua, jos et sopisikaan normaalirutiiniin kun et ole vielä siihen tottunut, niin sinut sitten vain surmataan. Kissat ovat aivan ihania, kuten lapsetkin. Surmasitko sinä lapsen, joka on vasta tullut maailmaan ja se ei osaa käydä potalla? Kyllä, tiedän että kissa on "vanha". Kissa ei ole edes vanha 9 vuotiaana! Kissojen keskimäärä ikä on n. 18 v.
        Hei siis oikeesti, c'moon ihmiset. Ei me voida päättää toisten kuolemasta nuin vain!
        Terveisin 13 vee tytsy Savosta.

        Kyllä ihmisen oma lapsi menee kissan edelle, jos on vähänkään järkeä sen ymmärtää.
        Jos kissalle ei saa maaseudulta hyvää kotia, on armollisinta lopettaa.
        Tietenkin kissasta on huolehdittva hyvin niin kauan kun se elää, kuollut kissa ei kärsi. Terveitä kissoja lopetetaan stoja tilapäispaikoissa kun niile ei löydy paikkaa.

        Itse rakastan vanhaa kattianai niin paljon että en antaisi sitä mihinkään jos en itse pystyisi hoitamaan kun olen jo vanha itsekin. Lähettäisin kissojen taivaaseen armollisesti, tutun eläinlääkärin avustuksella.


    • oletko tappaja?

      Tapetaanko lapsi, jos sille ei ole aikaa töiden lomassa? Ei

      Kissa voi saada jopa paremman kodin mitä sillä koskaan on ollut eläessään, jos se vaan saa mahdollisuuden tulla vielä kerran rakastetuksi maalaismaisemmassa ympäristössä.

      Meillekkin tuli viime vuonna paljon kierrossa ollut kissa (jo 13.vuotias vaikka leikkisä/aktiivinen ja terve) ja se on vasta täällä saanut olla täysin oma itsensä, kun sitä ei olla kohdeltu väärin kuten entisissä kodeissa (ei koulutettu oikein, naputeltiin nenään ja huudettiin, jos jotain teki väärin) ja joutui tappeluihin muiden lemmikkien kanssa. Täällä sitten oppi täydellisesti talon tavoille, kun koulutettiin se oikein ja monesti olen todennut sen, että se on minulle juuri täydellinen kissa.

      • huh huijaa

        Taas verrataan ihmistä ja eläintä, lapsellista. Kumpaakaan ei lain mukaan saa kiduttaa, mutta toisen saa asianmukaisesti lopettaa, kummankohan? Eikä tietääkseni joudu vankilaan.


      • kissa parka
        huh huijaa kirjoitti:

        Taas verrataan ihmistä ja eläintä, lapsellista. Kumpaakaan ei lain mukaan saa kiduttaa, mutta toisen saa asianmukaisesti lopettaa, kummankohan? Eikä tietääkseni joudu vankilaan.

        Voit yrittää kaupata kissaa tori.fi tai apulan kautta. Kissasi on sen verran vanha, että voi olla vaikeampi saada eteenpäin. Ehdoksi laita että pääsisi maaseudulle, koska jos joutuu kerrostaloon, niin sama kakkarumba voi jatkua.


      • koira-immeinen
        huh huijaa kirjoitti:

        Taas verrataan ihmistä ja eläintä, lapsellista. Kumpaakaan ei lain mukaan saa kiduttaa, mutta toisen saa asianmukaisesti lopettaa, kummankohan? Eikä tietääkseni joudu vankilaan.

        Miksi suutut siitä, kun toisella on paljon suurempi sydän kuin sinulla huh hui huijaa?


    • Sannnnnnni

      Jos haluat kissallesi hyvän kodin niin ole se hyvä koti. Tietysti ihmisellä ei aina voi olla rajattomasti aikaa, mutta voit esim. kysellä eläinlääkärin neuvoja (Feliwaysta tms voi olla apua), hankkia aktivointileluja (kun sain uuden duunin jonka takia olen paljon vähemmän kotona panin ison osan ensimmisestä palkasta kiipeilypuihin, näkötasanteisiin, ruokapalapeleihin tms jotta kissoilla ei pitkän päivän kuluessa ole niin tylsää). En suosittelisi toisen kissan hankintaa koska et oikein tunnu sisäistäneen vastuun käsitettä (muista että lapsellesi kasvaessa on tärkeää esimerkki että se mikä aloitetaan hoidetaan loppuun asti ja oma vastuu aina kannetaan, ja pistämällä kissan pihalle et anna moista esimerkkiä). Vanhemmalle kissalle ei olisi pennusta iloakaan. Voisit kuitenkin tarjoutua ottamaan vanhemman sijoituskissan paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä -jos se tulee kissasi kanssa toimeen ne voisivat tehdä toisensa onnelliseksi.

      • ollopollp

        Älä puutu muiden elämään josta et tiedä yhtään mitään, kissasta on huolehdittava niin kauan kun se elää, mutta ihminen ja ihmislapsi on tärkeämpi. Et voi kuitenkaan pelastaa kaikkia heittelle jätettyjä kärsiviä kissoja. Kuten ihmisillä, myös kissoilla kaikkien henki on yhtä arvokas. Olkaa hyvillänne että edes yritetään tehdä jotain kissan eteen, tiedän kuin kesäkissa on jätetty yksin seisomaan tien varteen ja jatkettu matkaa.


      • Sannnnni
        ollopollp kirjoitti:

        Älä puutu muiden elämään josta et tiedä yhtään mitään, kissasta on huolehdittava niin kauan kun se elää, mutta ihminen ja ihmislapsi on tärkeämpi. Et voi kuitenkaan pelastaa kaikkia heittelle jätettyjä kärsiviä kissoja. Kuten ihmisillä, myös kissoilla kaikkien henki on yhtä arvokas. Olkaa hyvillänne että edes yritetään tehdä jotain kissan eteen, tiedän kuin kesäkissa on jätetty yksin seisomaan tien varteen ja jatkettu matkaa.

        Perustat kissanhoidolliset mielipiteesi sille että olet ollut osallisena kesäkissan hylkäämisessä? Perustan omani sille että eläinlääkärinikin avautui että eläintarhani on "harvinaisen huolellisesti hoidettu".

        Ihminen on tärkeä koska ihminen on ajatteleva eläin; ihmiseltä siksi pitää myös vaatia paljon enemmän. En juuri ihaile ihmisiä jotka eivät käyttäydy aivokapasiteettinsa mukaisesti ja kanna vastuuta pienemmistä, lapsista, kissoista ja muistakin.


    • Hyrrrrkurrr :)

      Kyllä se vaan niin on, että on kamalaa tietää kissansa kärsivän koko ajan!
      Vastuullinen omistaja vie sen piikille, ennen kuin katselee sen pahaa oloa!
      Kiertoon laittaminenkin on väärin, jos ei ole varma, että uusi koti on takuulla parasta kissalle!! Kun kissa alkaa tehdä yhtäkkiä tarpeensa vääriin paikkoihin, siitä tavasta on vaikea päästä eroon! Kissallasi on paha olla, toivon, että joku tuttu kissaihminen auttaa, ja antaa sille uuden rakastavan kodin! Jos ei, niin lopeta siltä
      ei elämisen arvoinen elämä. Järkeä ja voimia!

    • CatCat

      Vie vaikka löytöeläinkotiin niin voi saada siellä uuden kodin. Kyllä vanhakin kissa sopeutuu kun pidetään hyvää huolta ja rakastetaan.
      On julmaa lopettaa kissa sen vuoksi vaan ettet pysty sitä pitämään. 9v. kissalla voi olla ainakin toinen mokoma vuosia vielä edessä.

      • mieti tarkoin

        Jos ei pysty pitämään kissaa itse, sitä ei voi löytölään viedä.Sinne viedään löytöeläimiä, se ei ole lemmikkien kaatopaikka johon viedään eläin kun itse ei jakseta enää.
        Etsi itse kissalle uusi koti, jos et pysty itse pitämään, jos kotia ei löydy, vie piikille.
        Lopetus on parempi, kuin huonoon vastuuttomaan kotiin kärsimään antaminen.


    • CatCat

      Sekin on parempi kuin tappaa eläin sen vuoksi ettei pysty itse pitään!

    • Ei ikinä kiertoon

      En ikinä laittaisi kissojani kiertoon. Ne palvovat minua ja minä niitä. Jos kuolen ennen kissoja, niin olen tyttäreni kanssa sopinut, että kissat viedään piikille. Ei kukaan tiedä niiden tottumuksia. Mistä tietäisin, että niitä pidetään hyvin.

    • provokatti

      Hieno provo taas.

    • dogma

      Minulla sama juttu, mutta kissa nuorempi. kerrostalossa siitä tuli tosi levotn. Kierteli vaan huoneissa ja naukui kun ei päääsyt ulos kuin valjaissa. Sitten hommasin kissa feremonia ja asia korjaantui laakista. Nyt kissa on rauhalline,kehrää ja on muutenkin taas mukava.

    • Anonyymi

      Olen valmis antamaan kissallesi Rakkauden täyteisen kodin.Itselläni on 8v. Kissa. Ota yhteyttä

    • Anonyymi

      Olen valmis ottamaan kissasi Rakastavaan kotiin 7v.seuraksi ja tietysti minun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe