Mielenkiinnosta kysellen trimmaateko tai huollateko koirien turkkia mitenkää? Kun sekoitus ei sinänsä poista turkin ''villaisuutta'' mitä olen monilla villis mixeillä nähnyt. Tiedän ettei kaikki huolla ja joillakin turkki onkin huopaantunut/takkujen peitossa koirien kurkistaessa turkki kasan alta.
Tosiaan saa kertoa huoltaako ja jos ei huolla niin miksi/miten muuten pitää koiran turkin eheänä?
Villakoira mixien turkin hoito?
8
3173
Vastaukset
- duudeloo
Mikä mix teillä on? Sehän tietty riippuu aina yksilöstä, karvanlaatuja on 4 erilaista.
Meillä goldendoodle, pesen kerran kuussa ihan jo oman allergian takia. Takkuun ei helposti mene, mutta harjailen parin viikon välein. Pidetään kyllä karvakin aika lyhyenä, ettei harjaamiseen edes tarvetta niin usein, mutta koira nauttii :)
Jos on takkuuntuva karvanlaatu, niin kannattaa pitää huoli ettei turkki huopaannu, kiristää ikävästi koiran ihoa.
Käytän koiraa säännöllisesti trimmaajalla, myös tassukarvat ajetaan pois. - Olen utelias
Itselläni ei ole vaan tutulla on cockapoo joten siksi halusin udella miten näiden mixien kanssa yleensä trimmaus/huolto hoidetaan. Pienen lampaan näköiseksi tämäkin kaveri muuttui ajelun jälkeen :)
- Jack a Poo
Täällä jolla villakoiramainen turkki. Ihan saksilla leikattiin nyt ekaa kertaa, koira vajaa 9kk. Trimmeri tilattu, katotaan mitä kesäksi keksitään kun vähä noita punkkeja pelkään.
Pitää vielä kysyä että löytyykö täältä muita Jack a Poo koiria? :)
- Ajelija hui
Juu kannattaa kone hommata! :) Saa helpommin ja nopeammin siistityä turkin. Tarjoustalossa lähti 20e ihan kelvon oloinen kone ;)
- Omistajaeppu
Ehdottomasti on hoidettava, eihän villa itsestään irtoa! Kahden viikon välein pesu ja trimmaus koneella (kuono, peppu, varpaat, vatsanalus, korvat) ja muutoin saksilla trimmaus. Turkkihan on villakoiran turkki, sehän on eläiinrääkkäystä jos ei hoideta säännöllisesti! Villakoiramix ei tosiaankaan ole yhtään helpompi turkin hoidolta kuin villakoira (ainoa ettei tarvi olla näyttelyleikkaus).
- villismix
Meillä on villakoira-kääpiöpinseri, eikä sen turkkia ole sen kummemmin tarvinnut hoitaa. Harjailen toki ja pesenkin kurakeleillä, muttei tämä takkuun mene tai ole mitenkään villainen. Ainoastaan korvien takana karva on niin pehmoista, että se välillä meinaa mennä takkuun. Koira on tosin vasta 6kk vanha, joten en tiedä muuttuuko tämä tästä vielä jotenkin. Ei ole järkyttävän pitkä eikä paksukaan. Kuivuu todella nopeasti, kurat irtoaa itsestään (en kylläkään anna koiran viipottaa kuratassuilla pitkin kotia). Ensi kesäksi kyllä pitäisi varmaan ajella karva lyhyemmäksi, näyttää helteillä aika kuumalta.
- Ihana pörrönen
Mulla villis-snaut. ja käytän n. 4 krt vuodessa trimmaajalla. Onkin aina mukava mennä hakemaan, kun koira onki taas enemmän karitsan näköinen kuin semmonen nallukka. Takkuun ei mene ja harjailen silloin tällöin ja tietty peffa pesulla käydään ja muutaman kerran vuodessa ihan shampoo pesulla. Karvaa ei lähde oikeestaan ollenkaan muuten.
- Riippuu koirasta
Oma entinen koirani oli villakoiran ja karjalankarhukoiran näköisen sekoituksen pentu. Turkki oli suht helppo hoitoinen. Harjaus kerran viikossa piti turkin kunnossa. Päälikarva sillä oli karkeahko n.15cm pitkä ja pohjavilla tiheä. Muistutti tiibetinterrieriä.
Kokaan en sitä trimmannut mitenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472