Eräs kaunis päivä teki mieli rosvopaistia. No minäpä reippaana poikana menin läheiseen kauppaan hakemaan sitä. Hämmästys oli suuri huomatessani sen kilohinnan. Nuuka kun olen ja ajattelin säätääväni niin tein sen itse. Ei muutakuin naapuriin varastamaan lammasta. Sekään ei mennyt niinkuin elokuvissa kun isäntä huusi ja uhkasi vielä ampua jos varastan yhdekin karitsan. Tuumasta toimeen ja karitsa kainaloon. Ampaisin paikalta kuin viitasusi kohti lepikkoa. Karitsan kanssa kotia ja paisti monttuun, empä kerennyt kauaakaan paistia kypsyttämään kun oli nimismies pihassa. Putkasta pois päästyäni sain maistaa maan parasta rosvopaisti jota se oli nimensä veroisesti. Lukuisten kuulustelujen sekä oikeudenkäyntien jälkeen olen ymmärtänyt mistä tuon hienon perinneruuan korkea kilohinta ja nimi koostuu. Eli seuraavan kerran ostan rosvopaistini kaupasta johtuen halvemmasta hinnasta verratuna tuohon omatekemään rosvopaistiin. Kaikille en suosittele tekemän rosvopaistia koska kiinnijäämisriski on korkea varsinkin jos on talon isäntä paikalla.
Rosvopaisti
paistin ystävä
3
197
Vastaukset
Voihan sen tehdä noinkin.
- kysympä vaan
Melkeimpä pakko tehdä noin jos meinaa rosvopaistia saada. Mistäs muusta se nimi tulis jos ei rosvoamisesta?
- tarkastamatontalihaa
Nomutta, rosvopaistinhan voi tehdä siitä rosvostakin:D!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474