Ero ja ahdistus lasten menettämisestä

Miiskuli80

Meillä on kolme lasta, joista vanhin vasta 3-vuotias. Parisuhde on ihan päin prinkkalaa. Mitään keskusteluyhteyttä ei ole ollut aikoihin. En tiedä enää mitä tekisin. Kerron vähän taustaa. Tavattiin noin 6 vuotta sitten ja rakastuttiin päätä pahkaa. En ollut koskaan tuntenut mitään sellaista ja muutimme yhteen hyvin pian tapaamisen jälkeen. Ajattelin, että tässä on mies, joka ei koskaan tule minua satuttamaan. Toisin kävi. Ilmeni, että hänellä oli alkoholiongelma. En sanoisi alkoholisti, mutta ei siis pystynyt lopettamaan, jos joku yllytti juomaan. Eikä siinä vielä mitään, koska joi harvoin. Mutta kännissä iski naisia mun nenän edessä, oli aggressiivinen, kusi mihin sattuu jne. Tätä sattui kolme kertaa, jonka jälkeen sanoin, että juominen loppuu kokonaan tai lähden. Mies lopetti juomisen ja jonkin ajan kuluttua tulin raskaaksi. Silloin meni vielä hyvin. Lapsen syntymän jälkeen välit kuitenkin viilenivät selvästi. Hän kohteli minua enemmän äitinä kuin puolisona. Olimme kuitenkin vielä onnellisia ja haaveilimme tulevaisuudesta. Tulin raskaaksi uudestaan ja odotin kaksosia. Kun raskaus oli yli puoli välin, miehellä oli firman pikkujoulut. Hän ei ollut juopotellut moneen vuoteen. Mies lähti keilaamaan ja syömään ja sanoi tulevansa kahdeksalta kotiin. Laitoin viestiä kun miestä ei näkynyt, että miten menee, onhan kaikki kunnossa. Laittoi viestin, että tulee kohta. Kirjaimet sekaisin, joten tajusin, että on kännissä. Odottelin, odottelin. Laitoin viestiä, ei vastattu. Soitin, löi luurin korvaan tai ei vastannut. Pelkäsin. Aloin saamaan supistuksia, mutta sain onneksi rauhoitettua itseni ajoissa. Laitoin oveen turvalukon, onneksi! Mies tuli puoli kolme yöllä ovelle kiroilemaan. En uskaltanut päästää sisään. Aamulla päästin sisään, Se oli virhe. Silloin 1v tyttöni pelkäsi ja niin pelkäsin minäkin. Olisin jättänyt miehen silloin, mutta hän sai minut taas ylipuhuttua. Sanoi etten pärjää yksin. Anna olla edes siihen asti. Anna vielä anteeksi. En vieläkään tiedä missä mies oli sinä yönä, kun baarista poistunut kolme tuntia ennen kotiin tuloa ja asuimme parin minuutin kävelymatkan päässä. Hän ei muista mitään, tai ainakin väittää niin. Emme ole onnellisia olleet sen jälkeen. Hän syyttää minua, kun ei keskustella mistään. En ole hänen tukenaan. Kerran sanoi kiukuissaan, että meillä ei ole koskaan ollut mitään yhteistä ja on ollut kanssani vain paremman puutteessa. Se selittäisi paljon, vaikkei kuulemma ole totta. Viimeinen vuosi on ollut yhtä helvettiä. Pelkkää tappelua. Lasten edessä ja ilman lapsia. Mies vaan jupisee kaiken aikaa ja joka ikisestä asiasta! Mikään ei ole hyvin. Mitään kotitöitä ei tee. Ei siis mitään! Toki olen kotiäitinä, mutta kolmen lapsen kanssa ei paljon ehdi. Hän ei ole koskaan vienyt lapsia yksin mihinkään. Kotona on kännykällä netissä kaiken aikaa, lapsia kylvettäessä, lasten kanssa leikkiessä ja silloin kun muka katsomme yhdessä leffaa. Olen pyytänyt luopumaan kännykästä, ei käy. Olen pyytänyt kävelylle, ei kiinnosta. Olen ehdottanut, että muuttaisi puoleksi vuodeksi pois ja selvittäisi mitä haluaa. Ihan oikeasti ajattelen, että se olisi ollut ainoa viimeinen oljenkorsi löytää toisemme. Mutta ei käy. Se ei olisi ollut edes ero ja hän olisi asunut viikonloput kotona. Työpaikka olisi ollut valmiina ja liksakin parempi. Nyt tuli sitten mitta täyteen ja kysyin mikä järjestely tulee olemaan, jos eroamme. Viikko sulla, viikko mulla, hän sanoi! Järkytyin. Menetänkö mä nyt puolet lasten elämästä sen takia, kun en eronnut silloin kun olisi pitänyt??? Unohdin mainita vielä senkin, että hän karjuu lapsille ja jouduttiin käyttämään 1v tyttöä sairaalassa, kun mies oli raahannut häntä niin, että kyynärluu meni sijoiltaan. Isompi lapsi pelkäsi isäänsä monta kuukautta. Kukaan lapsista ei halua käydä isänsä kanssa nukkumaan. Hän ei esim koskaan pese aamulla lasten hampaita. Eivätkä käy missään. Sisällä kököttävät, kun isä tuijottaa omaa ruutuaan ja lapset on keskenään. Mä koen pyörittäväni koko huushollia, mutta pelkään hirveästi, että menetän lapset. Mies osaa olla hyvin vakuuttava vieraiden läsnäollessa. Olen niin ahdistunut, että olen itsekin huutanut hänelle lasten edessä ja lähtenyt lätkimäänkin sen takia ettei lapset näkisi moista. Mennyt siis kävelylle pariksi tunniksi. Mies syyttää mua siitä hirveästi, kun itse ei ole lähtenyt koskaan. Olen jopa sanonut tappavani itseni, kun ahdistaa niin paljon. En siis aio tappaa, vaan välillä tekisi mieli kun ahdistaa niin paljon, siis mies. Hän syyttää mua tästäkin. Nyt mulle on tullut mieleen, että manipuloikohan Tää mies minua? Itsetunto on jotenkin romahtanut ja koko olemus iloisesta apeaksi. Mitä mun pitäis tehdä? Voinko menettää lapset? Pärjäänkö, jos saan pitää lapset? Uskallanko erota?

7

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyi!!!

Jos minun mieheni raahaisi 1v lastani pitkin lattiaa, niin en olisi kyllä miettimässä että mitä tehdä kun kyseinen lapsi on 3v.. olisin lähtenyt samantien! Järkyttävää toimintaa niin isältä kuin sinultakin! Antaa nyt jonkun satuttaa omia lapsiaan! Kuvottavaa

• Miiskuli80

Joo. Siis tää kyseinen tapahtuma kävi toiselle kaksosista ja pari kuukautta sitten. En ollut itse kotona, joten en pysty mitään todistamaan. Mies vaan käyttäytyi niin oudosti, niin olen melko varma, että suutuspäissään on näin tehnyt. Lääkärille sanoi, että nosti kädestä ilmaan...

• Yksi keino

Ei se mies tule saamaan mitään viikko-viikko huoltajuutta, lapset ovat vielä niin pieniä. Sinä olet kotiäiti ja mies ilmeisesti työelämässä, ei se mies ota lapsia itselleen, eikä pysty niitä hoitamaan. Eihän se ole niitä hoitanut nytkään ja on vielä väkivaltainen.
      Tosiaan, minun ukkoni jos pahoinpitelisi lasta niin lähtisin lapset kainalossa välittömästi.
      Sinut on nyt manipuloitu ja peloiteltu pahanpäiväisesti, repäise itsesi irti tuosta harhasta. Mene keskustelemaan asiasta vaikka lastenvalvojalle ja hommaa itsellesi ja lapsillesi asunto. Ei sinun tarvitse asua saman katon alla tuollaisen julmurin kanssa.
      Avioeroa ei silti tarvitse heti laittaa vireille eli ei kannata provosoida koska tyyppi on selvästi arvaamaton.

• xym

Kun olet päättänyt lähteä niin tekisitkö kiltti näin: menet turvakotiin jos sellainen on tunnin ajon sisällä. Sieltä käsin hoidat eroon liittyvät käytännön asiat. Lähdet tuntemattomaan osoitteeseen (saat salatun osoitteen pyynnöstä viranomaisilta), muutat puhelinnumeron etkä anna edes sellaisille ystäville tietoja, joiden epäilet "vuotavan" isälle asiat. Parempaa loppuelämää! Minua narsistijulmuri pelotteli ihan samoin lasten menettämisellä. Erosin yli nelikymppisenä, ja liian myöhään sikäli että uutta puolisoa en enää tämän ikäisenä pysty saamaan, kun on vielä lapsetkin miesten mielestä rasitteena.
      Jos turvakoti on hirveän kaukana, lähde sukulaisen tai ystävän luo ja sieltä käsin pane ero ja asunnonhaku vireille. Yhteys lastenvalvojaan pian, kun kerrot väkivaltaisuudesta ja juomakäyttäytymisestä niin hyvä jos hän saa edes joka toinen viikonloppu lapsia luokseen? Ei varmasti vuoroviikkoa kukaan suosittele, kun on alle kolmivuotiaat kaksoset.

• Miiskuli80

Siis narsistiko? Mulle tuli heti sellainen halu puolustella häntä, vaikka tiedän ettei pitäisi eikä ole mitään syytäkään. Tiedän ettei hän ole läpeensä paha. On huono työpaikka ja mitä jos hänellä on masennus? Ei sekään oikeuta käyttäytymään huonosti, tiedän. Olenko vain liian sinisilmäinen ja haluan uskoa hyvää. En haluaisi lapsiltakaan riistää isää. Voiko tuonne lastenvalvojalle mennä puhumaan tästä asiasta tavallaan salassa? Vai tuleeko ne sitten meidän kotiin kuulustelemaan kaikkia osapuolia? Miten se homma oikein menee? Mua pelottaa vaan niin hirveästi. Mies sanoi ottavansa lopputilin heti kun lähden. Sittenhän hänellä ei ole estettä, ettei voisi olla lasten kanssa. Minä olen itse taas etsimässä töitä.

• xym

Voit mennä lastensuojeluun/lastenvalvojalle puhumaan ja eihän heillä ole mitään asiaa isälle ennen kuin olet lähtenyt. Mene myös itse mt.-toimistoon tai mieluiten neuvolapsykologille puhumaan omasta ja lasten hyvinvoinnista. Taitaa olla ns Tukholma-syndrooma päälläsi. Vasta vuosien kuluttua tajuat missä olet monta vuotta kulkenut.
      Hän uhkaa ja hän puhuu ja hän tekee ja hän ei tee...just joo mutta sinä itse elät omaa elämääsi, ainakin toivottavasti jatkossa. Ja lapsiraukat yrittävät elää omaansa, riitojenne varjossa. Keskity omaan elämääsi ja lastesi tasapainoiseen kehitykseen, on ohjeeni sinulle.

Luulen että miehelläsi on toinen nainen koko ajan, siellä kännykän päässä tai netissä. Siksi et saa hänestä mitään irti kekusteluissa.
      Lue narsismista sen verran, että ymmärrät mitä on viisasta kertoa miehelle (mahdollisimman vähän) tulevaisuuden suunnitelmistasi. Toistan: kun olet valmis, lähdet neuvottelematta ja salaa. Sitä ennen yritä olla sopuisa kotona, välttää riitoja. Et ole vielä henkisesti pystynyt irtautumaan hänestä?

• Gugukui

Minustakin tuntuu, että lastesi isä on persoonallisuushäiriöinen ja komppaan edellisiä kirjoittajia. Lähde! Älä pelkää uhkailua! Ota yhteyttä sossuun ja muihin ammattilaisiin! Sinulla ei ole mitään hätää! Itsekin selvisin vastaavasta tilanteessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      351
      3011
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      11
      1915
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      781
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      769
    Aihe