Fb kaveriksi lisääminen..

kirjoittaen helpompi

Kertokaapa mielipiteitä, mitä itse ajattelisitte jos teillä olisi selvää silmäpeliä toisen kanssa, mutta kumpikaan ei uskalla tehdä aloitetta. Ette myöskään tiedä toistenne nimiä, ainakaan niin että olette itse sen kertoneet tai tiedätte teillä olevan yhteisiä tuttuja.
Jos kuitenkin selvitän pitkää kiertotietä nimesi ja stalkkaan fb_profiilisi ja lähettäisin viestin/kaveripyynnön niin mitä ajattelisitte?
Pitäisitkö asiaa pahana stalkkaamisen vuoksi?

33

3758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika moni stalkkaa

Minä en ainakaan pitäisi.

• Näin ajattelisin

En pitäis pahana. Olisin tosi iloinen ja otettu. Hyväksyisin kaveriksi ja pistäisin yv:nä takaisin jonkun näennäisen rauhallisen viestin, missä vähän kertoisin, että oon kovasti ajatellut häntä kaiken tämän ajan ja sit kysyisin vaikka jotai yhteistä hetkeä että muistaako hän vielä ja jotai että "sitä hetkeä ajattelen aina lämpöisesti :)"

En ajattelisi että toinen ois stalkannut, vaan todennäköisesti facebook ois ehdottanut mua hänen kaveriksi kun oon itse stalkannut hänen profiiliaan ja on nähnyt siitä mun kuvan ja pyytänyt kaveriksi kun suhtautuu rauhaisasti meidän väleihin ja haluu viestittää ettei oo kaunoja jäänyt välille.

• nyt nolottaa

Voi paska..Siis paljonko voi stalkata, että FB alkaa ehdottamaan kaveriksi? Koska mä olen stalkannut yhtä tyyppiä, josta olen kiinnostunut, mutta hän tuskin minusta...En halua tietää, että stalkkaa koska ei minun periaatteessa edes pitäisi tietää hänen nimeään. Ennen mulla oli kyllä kuva josta ei tunnistanut mutta nykyään on tunnistettava kuva. Nykyään en ole tosin kirjautuneena käynyt hänen profiilissaan..paitsi tänään just vahingossa kun en ollutkaan kirjautunut ulos.

• tuskin kuitenkaan..
        nyt nolottaa kirjoitti:

Voi paska..Siis paljonko voi stalkata, että FB alkaa ehdottamaan kaveriksi? Koska mä olen stalkannut yhtä tyyppiä, josta olen kiinnostunut, mutta hän tuskin minusta...En halua tietää, että stalkkaa koska ei minun periaatteessa edes pitäisi tietää hänen nimeään. Ennen mulla oli kyllä kuva josta ei tunnistanut mutta nykyään on tunnistettava kuva. Nykyään en ole tosin kirjautuneena käynyt hänen profiilissaan..paitsi tänään just vahingossa kun en ollutkaan kirjautunut ulos.

Eikö fb ehdota kaveriksi kavereiden kavereita, ei stalkattuja?

• anonyymi kurppa
        tuskin kuitenkaan.. kirjoitti:

Niin mulla ainakin tekee...Ja kun mulla ei stalkkaamani kanssa ole yhteisiä kavereita niin ei varmaan mua hänelle ehdota..Hope so...

• jeps!
        tuskin kuitenkaan.. kirjoitti:

Eikös se face ole vähän niinkuin sitä varten.... Voi stalkata ja jokainen on siellä vapaaehtoisesti. Saa haluetssaan jopa seurata....tirsk.... Kaikkein parhaimpia ovat julkiset päivitykset :) Mä ainakin käyn stalkkaamassa häntä harva se päivä :D My Gaad! MJä hän tietää sen. Mutta nyt mä lopetan. Tämä on lupaus.

Ja face ehdottaa kyllä kaukaa kavereita...noin joka kuudes tuntee sen sun tutun.....Maailma on pieni! Tiedän, että me esimerkiksi olemme yhteisen kaverin-kaverin kautta salaisesti yhteisiä "kavereita!" Ja kuitenkaan emme ole missään tekemisissä toistemme kanssa.

• jeps!
        jeps! kirjoitti:

Eikös se face ole vähän niinkuin sitä varten.... Voi stalkata ja jokainen on siellä vapaaehtoisesti. Saa haluetssaan jopa seurata....tirsk.... Kaikkein parhaimpia ovat julkiset päivitykset :) Mä ainakin käyn stalkkaamassa häntä harva se päivä :D My Gaad! MJä hän tietää sen. Mutta nyt mä lopetan. Tämä on lupaus.

Ja face ehdottaa kyllä kaukaa kavereita...noin joka kuudes tuntee sen sun tutun.....Maailma on pieni! Tiedän, että me esimerkiksi olemme yhteisen kaverin-kaverin kautta salaisesti yhteisiä "kavereita!" Ja kuitenkaan emme ole missään tekemisissä toistemme kanssa.

Tiedän kaikenlaista kivaa hänestä. Oon ollu silleen ahaa....okeiokei....hmmm....aha! Jaahas! :D Oujee!

Olen oikein silmät sikkurassa lukenut hänen kirjoituksiaan :) hih!

JUST JOO O!

• º3º
    • klikk

En pitäisi pahana.

Aika varmasti arvostaisin rohkeutta.

• oikeesti-ei-näin

FB sieltä se varmaan kannattaakin suhde aloittaa...
      Ajattelitko vain mennä tykkäämään sinne hänen kuviaan sun muita?

• miks ei

Miksi ei, tiedän moniakin suhteita jotka ovat sieltä alkaneet.

• kirjoittaen helpompi

En, vaan juttelemaan.. avaamaan keskustelun.

• kovaa pohtimista
        miks ei kirjoitti:

Miksi ei, tiedän moniakin suhteita jotka ovat sieltä alkaneet.

Ja aivan samantekevää, mikä se viestintäkanava on! Eikö facet sun muut ole ihan ajankulua ja yhteydenpitoa varten? Jos joku kävisi mun sivuillani, enhän edes tietäisi katseleeko hän kissaani, minua, autoani vai harrastukseni ympärillä pyöriviä juttuja? Ei kaikkea pidä aina ottaa niin kauhean vakavasti :) Siinä vaiheessa kun jollakin on asiaa, hän laittaa viestin ja siihen voi vastata jos huvittaa.

• my advice

Entäs jos se toinen ei ookkaan feissarissa? ;)

Sitten vaan rohkeasti juttelemaan. :D

• kirjoittaen helpompi

Tämä tapaus on ;)
        Ehkä yritän vielä juttelun avata, mutta olkoon tämä viimeinen oljenkorteni joka odottaa kypsymistään.. Ei voi mitään kun akka menee lukkoon.

• Viestiä ensin

Mitäpä jos aloittaja laittaisi viestin aluksi eikä kaveripyyntöä. Naiset eivät yleensä hyväksy kaveripyyntöjä vaan sinun pitää rauhassa tutustua. Viestin laittaminen on neutraalempi tapa lähestyä. Koska jos hän hyväksyy kaveripyytösi sinä näet hänen kirjoituksensa, ystävät, valokuvat jne. Asioita joita ei yleensä heti alkuun toiselle esitellä.

• mielummin näin

mulle on tullu viestiä tuntemattomilta. yleensä en ole vastannut, kerran lähdin leikkiin mukaan ja keksin itselleni alter egon, ei vastannu enää... ;)

Mielummin joku tekosyy jolla pääsee vaihtaa muutaman sanan, jonka jälkeen voi pyytää fb kamuks tai laittaa viestiä

• 57k4w4

Rohkeesti vaan kaveripyyntöä kehiin.
      Viestiä voi toki laittaa ensin jos on sellainen mahdollisuus.

Yks suhde alkoi itellä sitä kautta eikä siinä ole mitään hävettävää. Jos olette nähneet niin kyllä tyyppi sut tunnistaa.

• aloittaja N

Sinänsä uskaltaisin kyllä viestin laittaa, ihan viattoman ja keksin kyllä "tikusta aiheen"kin. Eniten tässä pelkään, että pitääkö hän pahana että olen pitkän mutkan kautta selvittänyt hänen nimensä, jouduin tekemään todella salapoliisityötä sen eteen. Sitten jos hän kokeekin, ettei pidä siitä että olen selvittänyt hänen tietojaan (siitäkin huolimatta, että tunteita varmasti on).

• FaceaOmistamaton

En ottaisi yhtään pahalla. Päinvastoin olisin hyvin iloinen :)

• marskaaa

Nojoo mullahan oli useammin ihan selvää silmäpeliä yhden tytön kanssa koulussa ja koska en viitsinyt lähestyä tyttöä koulussa, koska hänen ympärillään pyörii jatkuvasti muita ihmisiä niin pistin hänelle fb:ssä kaveripyynnön pitkien pähkäilyjen jälkeen.

Meillä ei siis ollut yhtään yhteistä kaveria, eikä oltu ikinä puhuttu toisillemme mitään. Selvitin vaan nimen koulun opiskelijavalinta listasta, enkä sen kummemmin stalkannut häntä. Olisin mieluummin lähestynyt viestillä, mutta hänellä oli ilmeisesti jotain rajoituksia, että en sitten pystynyt.

Noo tyttöhän ei tietenkään hyväksynyt kaveripyyntöäni ja monesti koulussa vaan huomasin sitten, että se rupesi yhtäkkiä välttelemään katseita minuun ja ruokalassa huomasin, että se niien kaveriporukka alko yhtäkkiä kattomaan minua kummasti ja rupesivat välillä supisemaan jotain.
      No itteäni ei tuo sen kummemmin haittannut, koska en ollut tytöstä vielä erityisemmin kiinnostunut, mutta koska aistin hänen puoleltaan kiinnostumista niin lähestyin, en olisi muuten lähestynyt... En varmasti enää lähesty samalla tavalla ketään facebookissa.

• miehenkäppänä

Itsellä kävi vähän päinvastainen, huomasin erään neidin salaa katselevan minua ja pistin sitten kaveripyynnön jota hän ei kuitenkaan hyväksynyt.
        Senjälkeen hän alkai viihtyä yhä enemmän lähelläni, vilkuilemaan ohimennessään, hymyilemään hyvin hellää hymyä ja katselemaan suoraan silmiin.
        Rohkaistuin sitten kertomaan että olen hyvin ihastunut ja valitettavasti kävi ilmi että hän seurustelee, en kuitenkaan usko että leikki tai muuta - ei ole sellainen ihminen.
        Ollaan yhä tekemisissä ja höpistään välillä niitä näitä, kuitenkin välillä jos ei olla pitkään aikaan nähty niin on jotain jännitystä ja lukkiintuneita tilanteita välillämme.

• =) 28

Eli todistettavasti viesti aluksi olisi parempi

• Kaihoisa mies

Ei muuta kuin rohkeasti puhumaan ihastukselle jotain.

• Töttöröö

Viestien suhteen olisi kumminkin hyvä huomioida, ettei facebook aina ilmoita kaikista mahdollisista viesteistä käyttäjälleen jolloin se voi jäädä huomaamatta. Riippuen asetuksista fb ilmoittaa kaverien ja kaverien kavereiden viestit, mutta täysin "tuntemattomien" viestit menevät yleensä sinne "muut" kansioon, ja voi hyvinkin olla että monilta on jäänyt huomaamatta moinen ominaisuus.

Itsellä kävi näin. Eräs monien vuosien takainen tuttavani, joka oli ilmeisesti ollut ihastunut minuun, oli yrittänyt laittaa viestiä fb:n kautta. Näin hänen laittamat viestit (sillä niitä oli ollut monta) vasta vuotta myöhemmin ja silloin hän oli kerennyt poistaa koko facebookin, joten en voinut oikaista väärinkäsitystä.

• ghfhsfg
        Töttöröö kirjoitti:

Viestien suhteen olisi kumminkin hyvä huomioida, ettei facebook aina ilmoita kaikista mahdollisista viesteistä käyttäjälleen jolloin se voi jäädä huomaamatta. Riippuen asetuksista fb ilmoittaa kaverien ja kaverien kavereiden viestit, mutta täysin "tuntemattomien" viestit menevät yleensä sinne "muut" kansioon, ja voi hyvinkin olla että monilta on jäänyt huomaamatta moinen ominaisuus.

Itsellä kävi näin. Eräs monien vuosien takainen tuttavani, joka oli ilmeisesti ollut ihastunut minuun, oli yrittänyt laittaa viestiä fb:n kautta. Näin hänen laittamat viestit (sillä niitä oli ollut monta) vasta vuotta myöhemmin ja silloin hän oli kerennyt poistaa koko facebookin, joten en voinut oikaista väärinkäsitystä.

Aivan, tämä on just se kolikon toinen puoli. Minäkin yritin ottaa ihastukseeni kontaktia, mutta hänellä oli sellaiset asetukset päällä, ettei koko viesti edes mennyt perille eli ei huolinut viestejä muilta kuin kavereilta. Nyt kai sitten on muuttunut siten, että menee sinne muut-kansioon ne ei-kavereidenkin viestit.

En sitten uskaltanut enempää "häiritä" häntä eää jatkossa, kun en ollut varma oliko tarkoituksella säätänyt sellaiset asetukset, ettei halua tuntemattomien kanssa yhteyksiin.

• marskaaa

Kyllä, jos sellasta ylipäätään voi laittaa... :D

• tätä mieltä

Ei Facebookia voi stalkata ellei sitten murtaudu toisen tilille tai käytä väärää profiilia. Facebookhan on olemassa sitä varten, että vieraillaan toisten sivuilla ja tutustutaan uusiin ihmisiin ja ollaan tuttujen kanssa yhteyksissä.

FB on erittäin hyvä vaihtoehto, jos muuten ei uskalla ottaa kontaktia.

• marskaaa

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tänään itse huomasin, että useampi tyttö meidän koulusta oli vissiin salannut fb profiilinsa, että en itse näe niitä, kun en ole heidän kaverinsa.

Toivottavasti tämä nyt ei liity mitenkään siihen, että pistin sille yhdelle tytölle kaveripyynnön, koska luulin että hän saattaisi olla kiinnostunut minusta (viesti ylempänä)... :D Hän oli myös salannut profiilinsa.

Tuntuis aika kummalta, jos tytöt on jotenkin alkanu pitää minua jonain kummajaisena yhden viattoman kaveripyynnön takia, vaikka tarkoitus oli vain hyvä. :)

• mitenetenee

joko otit yhteyttä?

• gym__

Sama tilanne. Miksihän kaikki kiinnostavimmat tyypit tapaa sellaisissa paikoissa, joissa ainakin itsellä on suuri kynnys mennä juttelemaan..

• kirjoittaen helpompi

En ole vielä ottanut yhtetty, koitan jollakin ilveellä saada suuni ensin auki :)

• miteneteneee

Kuinka usein näette toisianne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe