Olen yksinäinen.

HD3000

Olen ollut yksinäinen koko elämäni, mutta kahden vuoden aikana se on vaivannut minua huomattavasti, satunnaisia naapurusto kavereita on ollut, mutta hiljalleen kukin muutti pois. Yksi entinen naapurikaveri käy samaa koulua, mutta hän on hyllyttänyt minut vuosia sitten ja tästäkään en tahdo mitenkää päässä yli, vaikka olen vuosia yrittänyt. Nyt kun kohta loppuu peruskoulu, muutan Helsinkiin ja omaan asuntoon. Miten voisin tutustua uusiin ihmisiin Helsingissä, olen 16v.
TOIVOTTAVASTI SAAN VASTAUKSIA ETTEN TÄTÄKÄÄN KIRJOITTANUT TURHAAN.

7

123

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskiainen30

Ite oon kans 16 v poika tunnen usein yksinäisyyttä kotona kun ei oo kavereita muuta kun koulupaikkakunnalla. Sanoisin että nykyään on paljon vaikeampi päästä pois yksinäisyyden kierteestä kun on facet ja muut mist voi tsekkaa miten paljon sä oot julkassu ja sun jutuista on tykätty, miten suosittu sä oot. Mun omalla profiililla ei oo melkeen mitään muuta kun muutamat synttärionnittelut ja pari luokkakuvaa miss mä oon. Heti ku tutustuu uusiin ihmisiin niin ne jossain vaiheessa tsekkaa facen ja aattelee sit et ei ton kans kannata olla hyvä kaveri. Tämmönen syö sun itsetuntoa ja lopulta sä et osaa ottaa kontaktia ihmisiin ja kaikki mitä sä teet nähdään negatiivisessa valossa.
      Mitä sä yleensä teet vapaa-aikana? Onks sulla minkälaisia harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita?

• HD300

Olen kotona ja hoidan taloutta.

• Gre

Nostetta ylös

• Yksinäinenn-

Et ole ainut yksinäinen nuori, joka kokee olevansa sosiaallisuuden ulkopuolella..
      itsellä aivan täydellisesti samatilanne.
      Omaan kämppään/taloon muutto edessä, vaihtaen paikkakuntaa ja jättäen kotikaupungin kokonaan taakse. Tuntuu vastenmieliseltä tutustua uusiin ihmisiin, vaikealta, jokseenkin pelottavalta ja ehkä hieman turhauttavalta..
      Omassa kotikunnassa ei ole ystäviä, vain muutama poika, joiden kanssa tavataan muutaman viikonvälein. Enkäy koulua ja olen kotona lähes jokaisenpäivän..
      Toivoisin kuitenkin normaalin nuoren elämää jolla piisaisi sosiaallistakin elämää, kavereita, reissaamista, harrastuksia, rentoutumista, shoppailua, kesällä rannalla lokoilua päivät pitkät ja vallankin seurustelukumppani olisi toiveissa muutonjälkeen. Josko uuden läheisemmän tuttavuuden kautta tutustuisi paremmin koko kylän nuoriin? (-:

• helper

Tuu kikkaa, Jere991

98/15 poika Espoost, 20min bussimatka Kamppii =)

• Hei HD3000,

ikävää kuulla yksinäisyydestäsi. Muutos on aina portti uuteen, joten muutto Helsinkiin tuo haasteiden ohella myös paljon uusia, hyviä mahdollisuuksia.

Helsingissä on hyvin monipuolista järjestötoimintaa. Tässä joitakin kaupungin sivulta löytyviä:
      http://www.hel.fi/hki/Nk/fi/J_rjest_ille ja nuorten ryhmille/Helsinkil_isi_ nuorisoj_rjest_j_

Kannattaa myös pohtia asioita, joita sinua kiinnostaisi kokeilla ja oppia. Harrastusmahdollisuudet Helsingin alueella ovat hyvin monipuoliset ja syksy on hyvää aikaa liittyä uuteen toimintaan.

Helsingissä on myös kattavasti seurakunnan nuorisotyötä, joka on oivallinen tapa luoda verkostoa samanikäisistä. Jos menet kaupungin tai seurakunnan nuorisotiloihin, kannattaa tutustua myös työntekijöihin, koska heidän kauttaan voi olla helpompi päästä porukkaan mukaan.

Paljon tsemppiä muuttoon!

Terkuin
      Jyväskylän NettiSaapas, Ella ja Juuli

• HD3000

Voi kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      11
      12436
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11203
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      33
      3740
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3159
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2894
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2488
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      53
      2185
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1985
    Aihe