mikähän ajatus?

minä

Miehet-kun tekstailette naiselle,laitatteko nimenne viestiin? Jos ette,miksi?

26

1732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

Turhaa laittaa, kun numerosta selviää.

• minä

Eli miehet on ihan varmoja että nainen on sinne kännyynsä laittanut numeron muistiin...?

• Kuule...
        minä kirjoitti:

Eli miehet on ihan varmoja että nainen on sinne kännyynsä laittanut numeron muistiin...?

Lähetä se numero tekstarina numeroon 16400 niin saat nimet ja osoitteet. Jos sillä ei siten ole salainen tai pre paid liittymä.

Mutta jos numero on salainen niin se on joku hämäräheikki, jos pre paid niin se on joku köyhäkaula.
        Eli jos nimee ei saa num.palvelusta, niin unohda se.

• minä
        Kuule... kirjoitti:

Lähetä se numero tekstarina numeroon 16400 niin saat nimet ja osoitteet. Jos sillä ei siten ole salainen tai pre paid liittymä.

Mutta jos numero on salainen niin se on joku hämäräheikki, jos pre paid niin se on joku köyhäkaula.

No,emmä kyl tota tarkottanu!Tiedän mä kuka mulle viestailee-ei tässä nyt siitä ollu kyse!

• Mä vaan
        minä kirjoitti:

Toivottavasti :) Enivei, itselläni on useimiten tapana laittaa nimi ensimmäiseen viestiin, jonka lähetän tiettyä asiaa koskien, mutta ajan säästämiseksi jätän sen muista samaa asiaa käsittelevistä viesteistä pois.

• minä
        Mä vaan kirjoitti:

Toivottavasti :) Enivei, itselläni on useimiten tapana laittaa nimi ensimmäiseen viestiin, jonka lähetän tiettyä asiaa koskien, mutta ajan säästämiseksi jätän sen muista samaa asiaa käsittelevistä viesteistä pois.

Taidat olla aika kiireinen mies ;)

• alv-liskot

joo, minäkin olen joskus näitä viestejä saanut. Eli lähettäjä luulee olevansa niin iso kiho, ettei tarvitse viestiä edes allekirjoittaa.

Jos en tiedä kuka viestin on laittanut ja jos tyyppi ei osaa edes omaa nimeään allekirjoittaa, niin viestin voi nakata menemään ja se kannattaakin nakata menemään, koska idioottien kanssa kommunikoiminen käy aikaa myöten raskaaksi.

• alv-liskot
        Kuule... kirjoitti:

saako tiedustella, kuka helvetti luulet olevasi?

• ...
        alv-liskot kirjoitti:

joo, minäkin olen joskus näitä viestejä saanut. Eli lähettäjä luulee olevansa niin iso kiho, ettei tarvitse viestiä edes allekirjoittaa.

Jos en tiedä kuka viestin on laittanut ja jos tyyppi ei osaa edes omaa nimeään allekirjoittaa, niin viestin voi nakata menemään ja se kannattaakin nakata menemään, koska idioottien kanssa kommunikoiminen käy aikaa myöten raskaaksi.

Miksi puhutte itsestänne yksikön ensimmäisessä persoonassa?

• tyty

Mulle kävi niin, että eräs ihanainen mieshenkilö ei koskaan laittanut nimeään viestin loppuun KUNNES kävi niin, että tuli ongelmia. Hän halusi irti suhteesta ja aina lähettäessään aiheeseen liittyviä viestejä, hän lisäsi nimensä viestin perään. Ilmeisesti tällä tavoin tunsi olevansa virallisempi ja ottavansa etäisyyttä.

En vastannut samalla mitalla eli lisäämällä oman nimeni viestini perään. Ehkä olisi pitänyt, sillä ehkä se olisi saanut hänet tajuamaan nimenlisäyksen "tylyysefektin".

• minä

Hmm..tää valaisi asiaa,kiitos paljon..mies ei ehkä haluakaan olla niin etäinen kuin oon kuvitellut..

• Mies

Mikä tuo tavuviiva on "Miehet-kun", siinähän kuuluisi olla pilkku. Ajatusviiva (jos sellaiseksi sen ajattelit) merkitään eri tavalla ja sen täytyy olla tavuviivaa pidempi. Välimerkkien jälkeen jätetään tyhjä tila.

Ei tee hyvä äidinkielen osaamiselle tuo tekstiviestittely.

Ei oppi ojaan kaada....
      http://www.docutech.fi/mini/valimerkit.html

• sama

Vastaus työkseni viilaan pilkkuja ja pisteitä joten nyt en jaksa sori vaan

• andie

laitan nimen viestiin jos ei niistä poimi numeroa talteen, tai opettele ulkoa niin miksi edes vaivautua?

Myös sillon jos viestien lähettelyssä on pidempiä taukoja luokkaa vuosi. Nii ja tietysti onnittelu viesteihin tulee oma nimi.

• Kuikka

Jos nyt ihan ekaa kertaa jollekin tekstaan, laitan nimen, tai jos kyseessä on joku tosi harvoin yhteydessä oleva tapaus. Mutta muuten en ikinä nimikoi viestejäni. Miksi pitäisi? Nimikoitko itse? Oletko niin epävarma, että uskot toisen unohtaneen nimesi? Ei mielestäni tässä kulttuurissa ole tapana viljellä nimiä.

• Emma

Taidan olla niitä harvoja, joka älysi, mihin tossa viestissäsi pyrit :). Eli, kun nykyinen poikaystävä (yhessä 4,5v.) laitto eka kerran viestin, niin kyllä hän laittoi koko nimensä siihen. Se oli kohteliasta, ja jotenkin lutusta...kun odotin innoissani yhteydenottoa, ja hän kuitenkin laittoi sukunimensäkin, ihan niinku vaatimattomasti, että muistasin nyt mikä miekkonen olikaan kyseessä :)

• HuppuLuuranko

Miksi pitäisi laittaa nimi viestiin...? Jos sinulle tekstaa joku tuttu todennäköisesti sinulla on hänen numeronsa...

Mutta omalla kohdallani en laita nimeä viestiin ellen tiedä sitä välttämättömäksi mm. tapauksessa jossa tiedän ettei henkilö ehkä muutoin tunnista keneltä viesti tulee...

Tekstiviestit eivät ole sopimuksia johon kirjoitetaan nimi alle...miksi tehdä asiat liian vaikeasti?

• minä

Sanoinkohan että on PAKKO??!Enpä tainnut sanoa :)Sitäpaitsi-kyseessä ei nyt kuitenkaan ole niin tuttu ihminen että oltaisiin tunnettu kovin pitkään,että silleen.

• Mojo
        minä kirjoitti:

Sanoinkohan että on PAKKO??!Enpä tainnut sanoa :)Sitäpaitsi-kyseessä ei nyt kuitenkaan ole niin tuttu ihminen että oltaisiin tunnettu kovin pitkään,että silleen.

Jos sinulla on hänen numeronsa ja nimensä tallennettuna puhelimen muistiin, näet heti keneltä viesti on tullut, joten on aika turhaa kirjoittaa nimeään toiseen kertaan viestin perään. Jos taas lähettäjä ei ole varma, onko sinulla hänen nimensä puhelimesi muistissa, voi olla ihan paikallaan kirjoittaa se nimi sinne viestin loppuun.

• Mont

Siis et kai yritä tuon nimen laittamisen tai laittamatta jättämisen perusteella tehdä tulkintoja miehen ajatuksista ja tunteista sinua kohtaan?! Toivottavasti et...

Eiköhän useimmat ihmiset (sukupuolesta riippumatta) laita nimensä viestiin, kun
      - lähettävät ekan viestin uudelle tuttavuudelle
      - lähettävät viestin tyypille, johon pitävät harvoin yhteyttä tai
      - eivät ole varmoja, onko vastaaottaja tallentanut lähettäjän numeron puhelimeensa

Nimeä ei yleensä laiteta, jos
      - tekstaillaan usein
      - tunnetaan hyvin tai
      - tiedetään, että vastaanottaja on tallentanut lähettäjän numeron puhelimeensa

Ei ole tapana laittaa sitä nimeä viestin loppuun, jos tiedetään, että vastaanottaja tietää keneltä viesti on!

• minä

No niin,siinähän se tuli lyhyesti ja ytimekkäästi-kiitos!Jos nyt vastaisin sulle pitkästi:asia on nääs aivan päinvastoin.

• jep jep

Juuri näin toimitaan! Eihän sitä nimeä todellakaan tarvitse laittaa, jos vastaanottaja muutenkin tietää, keneltä viesti on. Ei siinä sen kummempia tarkoituksia ole.

• En.

En laita.

• Olen nainen, mutta vastaan, että laitan väh. etunimen, niin kauan, kunnes uskon, että toinen on laittanut numeroni muistiin, kun tekstareiden vaihtoa on kestänyt riittävän kauan. Sama koskee siis myös naisten kanssa viestittelyä.

• rose18

olisi hyvä laittaa.. eim minun kohalla ukkoni oli laittanut viestiä minun kännykästä kuviteltii että minä se olin..

ja tottakai minä olin syyllinen..

• En laita. Elän siinä luulossa, että vaimollani on minun puhelinnumero puhelimensa muistissa. Jos lähettäisi jollekin toiselle, niin siinäkin tapauksessa olettaisin olevani ko. ihmiselle sen verran tärkeä, että numeroni on hänen puhelimen muistissa.

Nim. 2-10 tekstiviestiä kuukaudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5558
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2633
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2222
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    8. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      24
      1262
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe