Yksinäisyyden voi korvata

Ole aktviinen

Miksi porukka valittaa niin paljon sitä yksinolemista? Nykyään voi harrastaa ja korvata muulla yksinäisyyden. Tekniikkaa on niin paljon ja viihdettä, että aika menee ihan itsestään eikä sitä yksinäisyyttä ees huomaa. On sosiaalinen media ja sitten on kaikenmaailman järjestöjä ja harrastekerhoja. Ja jos on sairauksia voi hakeutua sen tiimoilta samankaltaisten joukkoon. Nykypäivänä kaikki on mahdollista niin en kyllä ymmärrä miksi yksinäisyys ahdistaa niin paljon? Koittaa mielummin keksiä muuta tekemistä kuin miettiä vaan sitä yksinäisyyttä. Aina kannattaa kuntoilla ja urheilla jos on aikaa, se tekee hyvää keholle ja mielelle. Naisetkin kiinnittää huomiota aktviiseen miehen jolla kroppa kunnossa. Sitten on konsolit ja tietokoneet ja kaikki härpäkkeet niin mihin sitä toista ees tarvii niin paljon että pitää jatkuvaan ruikuttaa yksinäisyyttään? Se toinen tulee vastaan aikaan sit jos on tullakseen, se ei ettimällä tule tai ruikuttamalla nyt viimeseks, naiset ei kato ruikuttajia se on varmaa.

21

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blöbö

Mielestäni ihan hyvä pointti että miksi ihmiset keskittyy niin paljon siihen yksinäisyyteen kun on muutakin.

Loppu pelissä kyse on siitä miten tulee itsensä kanssa toimeen ja kokeeko oman elämänsä hyväksi ja on onnellinen. Monet jotka valittavat yksinäisyyttä tuntuvat olevan hyvin onnettomia elämäänsä ja kuvittelevat parisuhteen korjaavan kaiken.

Mielestäni tulisi ymmärtää että se yhdessä olo, suhde on lähes sama asia kun olisit yksin. Mutta toinen vain jakaa ne kokemukset ja hetket kanssasi.
      Suhde ja rakkaus usein tupataan maalailemaan jonain oikotienä onneen mutta sitä se ei ole. Se vaatii työtä ja sitoutumista asioihin ja siihen ihmiseen.

Pitäisi aina muistaa se että mitä voi itse tarjota sille potentiaaliselle puolisolle parisuhteessa. Epätoivossa vellovaa ihmisrauniota joka ei tykkää itsestään?
      Ihminen joka ei pidä elämästään? Tämä ei tarkoita sitä etteikö masentunut ihminen voisi tarjota toiselle jotain hyvääkin.

Mutta ei voi odottaa tai velvoittaa toista ihmistä tuomaan sitä onnea.

Harrastakaa, nauttikaa siitä elämästä, luonnosta, liikkunnasta. Kokeilkaa uusia asioita niin ehkä huomaatte että se yksinäisyys saattaa kadota.

• femmat

Aloittaja on kyllä ihan oikeassa: yksinäisyyden voi korvata monilla asioilla. Itse kuntoilen joka päivä ja välillä katselen leffoja/sarjoja tai pelaan jotain... tässä ei jää niin kauheasti aikaa muille ihmisille, kun töissäkin pitäisi käydä. Kuntoilessa ja töissä saan jonkinlaista sosiaalista kontaktia ihmisiin, mutta ongelmaksi koituu ettei ole yhtään oikeaa "ystävää"... sellaisia joiden kanssa voisi keskustella vakavista asioista tai mennä yhdessä jonnekin (leffaan, festarille, matkalle jne.).

• shallow

Minäkin olen täyttänyt tämän ystävien puutten harrastuksilla ja "tekniikalla". Välillä olen niin kiireinen ja jutustelen niitä näitä pinnallisia asioita koulussa, töissä ja harrastuksissa, että unohdan sen, ettei minulla ole ystäviä ja olen yksinäinen.

Mutta sitten kun taas vietän samanlaista iltaa jo monetta kertaa peräkkäin, lomat ja vapaa-ajan aina yksin, kun kaikki se mitä puhut toisten kanssa jää sellaiseksi pinnalliseksi jutusteluksi ja kukaan ei oikeasti välitä... Sitä vaan kaipaa toista ihmistä, jonka kanssa voisi olla oma itsensä ja keskustella asioista oikeasti ja sellaista jonka kanssa voisi myös tehdä jotaina hauskaa.

Ajattelen, että ihmisen perustarve on ymmärtää sekä tulla ymmärtetyksi. Sitä yksinäisyyttä voi yrittää peittää kaikenlaisella, mutta lopulta se paistaa taas läpi paljastaen, kuinka tyhjää elämäsi loppujen lopuksi on.

• AktiivinenYksinäinen

Mulla on aika samanlainen tilanne. Yliopistolla löytyy aina juttuseuraa ja lisäksi harrastan liikuntaa urheiluseuran tutussa porukassa 4-5 kertaa viikossa, joten elämäni ei todellakaan ole mitään kotona möllöttämistä. Vaihtaisin silti kaiken sen sosiaalisuuden yhteen oikeaan ystävään, jonka kanssa voisin viettää laatuaikaa edes muutaman tunnin kuussa.

• uncleben

yksinäisyyden voi korjata aina viinalla.kännissä aika menee kuin siivillä ja krapulassa ei jaksa edes aatella yksinäisyyttä.suosittelen

• Uskon, että jokainen ihminen tarvitsee läheisiä ihmissuhteita voidakseen hyvin. Toinen tarvitsee enemmän kuin toinen, mutta eiköhän jokainen niitä läheisiä ihmissuhteita ainakin jossain vaiheessa elämäänsä tarvitse. Pidän kokemusta läheisyydesta yhtenä ihmisen elämän perustarpeena, minkä takia myös ymmärrän sen, miksi yksinäisyys koetaan niin raastavana: Kyseessä on tilanne, jossa elämän perustarve ei täyty kunnolla tai lähes ollenkaan.

Mutta se on kyllä totta, että ei sitä kaikkeen seuraa tarvitse. Paljon voi tehdä yksinkin. Ja erityisesti painottaisin sitä, että ei se parisuhde varsinkaan ole pakollinen edellytys hyvälle elämälle.

• kiltti mies.

"Naisetkin kiinnittää huomiota aktviiseen miehen jolla kroppa kunnossa"

Jos noin olisi niin treenaisin ihan hulluna. Kyllä minä salilla käyn mutta ei kukaan kiinnitä siihen mitään huomiota.

Pelasin kyllä myös pleikkaria joskus ja netsissäkin pelasin muita vastaan mutta kyllästyin aika pian niiden samojen kenttien pelaamiseen.

• Vaikka henkilö olisi kuinka introvertti tahansa (kuten esim. minä) niin ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin eikä siitä pääse mihinkään. Sitä voi kyllä täyttää päänsä päihteillä tai jollakin muulla eskapismilla ja koittaa olla ajattelematta yksinäisyyttään, mutta se ei poista itse ongelmaa.

• 12+12

Eskapismi nimenomaan poistaa yksinäisyyden, jos siitä osaa nauttia ja sen kokee tyydyttäväksi.

• Näin se vain on

Vaikka harrastukset ovat hyvä juttu eivät ne korvaa ihmisiä, eikä mitkään tekniset laitteet kuten tietokone tai puhelin. Meidät on luotu siten että kaipaamme luontaisesti muita ihmisiä ja kontakteja heihin. Yksinäisyys ei ole ihmisille luontaista, olemmehan ns. laumasieluja. On tutkittukin että masennus ja yksinäisyys aiheuttavat korkeaa verenpainetta ja voi aiheuttaa jopa sydänkohtauksen. Fyysisesti keho reagoi ikäviin tunnetiloihin. Vuosia jatkuneet katkeruuden ja vihan tunteet voivat aiheuttaa tukoksia sydämessä, korkeaa verenpainetta ja jopa aivohalvauksen.

• poika-96

Itse olen syrjäytynyt nuori. Ei kavereita ja tyttöystävää. En opiskele tai töissä ole. Olen syrjäytynyt niin yhteiskunnan näkökulmast, kun sosiaalisest elämäst. Eipä tää silti mua mitenkää hirveesti häiritse, että olen yksin. Päivät saa hyvin kulutettuu pelikonsolia pelaamal, netissä, leffoi katselemal, kuntosalilla, musiikkia kuunnellessa. Paljon viihdykettä kyllä nykyaikan löytyy.
      Toki olishan se hieno juttu, että olis niin sanotusti "elämä". Eli olis kavereit, tyttöystävä, opiskelis jne. Karu fakta taitaa olla kuitenki se, että olen loppu elämäni yksin. Olen epäsosiaalinen, huono itsetunto, köyhä, mielenterveys ongelmainen syrjäytynyt luuseri. Eli kuka vittu ny oikeest haluis olla tälläseen luuserin kaveri tai kuka muija mut muka mut oikeest huolis. Ei taida sellast olla tässä maailmas. Siks täytyy hyväksyy, että on loppuelämän yksin. Kyllähän tähän yksinäisyyteen tottuu. Ei ne asiat muutu paremmaks vaikka kuinka valittaa.

• poika-96

Todellisuutta, jos pää ei kestä niin ainahan voi paeta todellisuutta. Lääkkeet, alkoholi ja huumeet on onnes keksitty. (: Ei mua ainakaa tää yksinäisyys häiritse viel pahemmin. Ehkä siks ku oon viel niin nuori. Sitten 25vuotiaan saattaa jo enemmän häiritä, jos oon samas tilantees ku nytki tai emt.

• tootired

viina on miehen paras ystävä,lämmittää tarvittaessa ja pullon huullia on kiva suudella,suosittelen

• yksinäisille viinaa

23Viina on ihmisen paras kaveri. Se ei hylkää ikinä. Juokaa viinaa niin ette oo yksin.

• haloo nuoret

Hei, haloo hyvät, ihanat nuoret!!
      Ei noin voi valita elämässä, kaikkia tarvitaan, jos yksi nappula puuttuu, ei se toimi niinkään.
      Nyt katse ympäristöön, tänä vuonna nimenomaan nuoret, joilla ei ole koulutusta, työtä tai muuta, otetaan erikoisesti huomioon.

Päihteet ei ole ratkaisu, hoidan päihdedementoimia ja onko kivaa olla 60 vuotiaana vaipat housuissa ja pää tyhmä kuin seula toisten autettavana.
      Elämä on tosi lyhyt muutenkin, vuodet, kiirii liian nopeasti.
      Ottakaapa nyt itteänne niskasta kiinni,älkää enää valittako, meissä kaikissa on arvokasta ja tarpeellista. Menkää vapaaehtois työhön,auttamaan vanhuksia, syöttämään heitä ja kävelyttämään heitä, he tulisivat onnellisksi, varsinkin nuorista he olevat tosi onnellisia.Siellä voi tulla innostus vaikka hoitoalalle tai muuhun sosiaaliseen työhön.

• poika -96

Ottakaa nyt itsestä niskasti kiinni? Luuletko sen olevan niin helppoo, että otetaan vaan kaikki niskasta itteä kiinni ja kaikki asiat järjestyy sit? Nuorten syrjäytyminen ei kiinnosta ketään... Minua kukaan ei ees halua ottaa ilmaseks harjottelijaks töihin. Ei ole aikaa opastaa ja olisin siellä vaan tiellä. Niin sanottii.

• poika -96
        poika -96 kirjoitti:

Ottakaa nyt itsestä niskasti kiinni? Luuletko sen olevan niin helppoo, että otetaan vaan kaikki niskasta itteä kiinni ja kaikki asiat järjestyy sit? Nuorten syrjäytyminen ei kiinnosta ketään... Minua kukaan ei ees halua ottaa ilmaseks harjottelijaks töihin. Ei ole aikaa opastaa ja olisin siellä vaan tiellä. Niin sanottii.

Kuntouttavassa työtoiminnassa olin tos vähä aika sitten tosin, mutta eipä enää näytä sinnekään kukaan mua haluavan. Eli maataan nyt sit koton.

• viina on viisasten

Kyllä! yksinäisyyden voi korvata. viinalla. Viina on viisasten luoma juoma!

• juo hengiltä

Yksinäiset juokaa itteni hengiltä niin haudassa ei tarvi enää pohtii yksinäisyyttä!

• dlfirigihiyjiyy

Niinpä. Ja sitten jos ihminen on tavanomaisesti sosiaalinen, ei kannata olla edes tavanomaisesti ystävällinen ja tai alkaa jutella kenellekään reppanalle, joka ulkomuodoltaankin vaikuttaa jo epämääräiseltä ja joka herättää epämääräisiä tai negatiivisia tuntemuksia. Itse erehdyin taannnoin juttelemaan yhden sellaisen todella sääliä minussa herättäneen mielenterveyspotilaan kanssa, joka asuu samoilla suurinpiirtein hollilla kuin minä ja olettaen, että se ihminen nyt sitten ei kuvittele, että minä miksikään ystäväksi hänelle alkaisin sen suuremmin (kyseinen on mies ja minä nainen) ja nyt melkein kihisen kiukusta: kyseinen tyyppi oli mennyt kuulemma jossakin mun hyvälle ystävälle ystäväni kertoman mukaan juttelemaan ja muistanut suurinpiirtein sen nimenkin, vaikkei ystäväni ikinä ole kyseisen kanssa jutellut ja tämä mielenterveyspotilas siis vain nähnyt minut ystäväni seurassa. Lisäksi kyseinen mielenterveyspotilas oli mennyt jorisemaan joillekin täysin ulkopuolisille asioita, joita olin hänelle kännispäissäni jutellut ja varmaan vetää jossakin sellaista kuvaa minulle tuntemattomille ihmisille, että minä muka olen jokin hänen ystävänsä... Että en halua mitenkään mitään niitä mielenterveyspotilaitakaan mollata, mutta totuus on, että jos jollakin on vakavia mielenterveysongelmia, niin sellaisista tyypeistä ei saa kuin riesan, etenkin jos sattuu olemaan nainen ja jos mielenterveysongelmainen on jokin syrjätynyt ja pahasti alkoholisoitunut mies.

Sinänsä en kyllä tajua, että mitä sinua haittaa, jos jotkut valittavat yksinäisyyttään. Kai se on hyvä, että on tällainenkin palsta sellaisille. Tosin nettikiusaajia täälläkin enemmän vaikuttaa olevan, kuin normaalikeskustelunintresseillä liikenteessä olevia.

• tytteli66

Nykyäänhän kaikki tekniikka yms.korvaa ihmiskontaktit. Tämä on surullista.
      Ihmiset vieraantuu toisistaan ja normaalitkin kanssakäymiset katoavat ja kaikki ihmiskontaktit.
      On ihan tervettä kokea surullisuutta yksinäisyydestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe