Ottaisin vastaan vonkkejä mitä kannattaa nähdä ja tehdä yhden päivän retkellä Comojärvellä? Tarkoitus olisi mennä sinne Bergamosta aamulla ja tulla illalla takaisin. Kiitos jo etukäteen!
Como järvelle päiväksi, vinkkejä?
3
887
Vastaukset
- Lago di Como
Mene Comon kirkkoon ! Niin kaunista kirkkomusiikkia en ainakaan minä ole kuullut.
Siellä kirkon kanttori (?) vaan soitteli. Kaunista. Como-järvi on vihreä, Garda-järvi on vuoristoinen (dalamiitti) näkymältään. Nam ! Kannattaisi lähteä kiertomatkalle.
Aamulla junalla Varennaan (junanvaihto: Lecco)
Bergamo 08:08 Lecco 08:48/9:02 Varenna-Esino 09:23 (Regionale 5.30 €)
Leccon jälkeen Como-järvi koko ajan näkyy junan ikkunoista (vasemmalla puolella)
Varenna: pikkukylä, satama
sitten laivalla Varenna - Bellagio
Varenna 10:23 - Bellagio 10:35 (aikataulut: http://www.navigazionelaghi.it/eng/c_illago.html ).
ja linja-autolla Bellagiosta Comoon (erittäin maalauksellinen reitti) 12:05 - 13:15
http://www.sptlinea.it/Portals/5/Documents/Orari/I1213/lago/linea 30.pdf
Comossa useampi tunti (tuomiokirkko, keskusta, köysiradalla vuoren huipulle)
ja paluu Bergamoon Monzan kautta, esim.
Como S. Giovanni 19:13
Monza 19:38 / 19:49
Bergamo 20:38
(Regionale 6.45 €)- maijki
Suosittelen myös tuota pee1:n reittiä tai kohteita, Varenna on oikea helmi (myös Monasterion puutarha järven rannassa on hieno) eikä Bellagiokaan ole hassumpi - varmaan 2 kauneinta kylää järven rannalla. Comon duomo on ehdoton nähtävyys ja myös köysirata ylös Brunateen on käynnin väärtti - jos vain sää on hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398