Jos me kaikki oltaisiin hämähäkkejä

ötökkä

niin voitaisiin kilpailla kärpästen pyydystämisestä ja parhaimman verkon
kutojan palkinnosta.

7

65

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kun keikuskelen

Voih ja Oih ja vienoa laulantaa. Taas tuli yksi Hyvä syy iloita elämästä.
      Tälle päivälle on suotu jo ihanaa auringonpaistetta, leutoa tuulta ja nyt aloituksesi suomaa onnellisuutta.

Olen Onnellinen, etten minä ja sinä ja hää ole Hämähäkkejä.

Inhoan nimittäin hämähäkkejä.
      Minusta tulisi todellinen epäsosiaalisuuden esikuva.

Jos olisin monine jalkoineni kävelylenkillä ja muita hämähäkkejä kävelisi vastaan, niin muut näkisivät minun kylmät väreeni ja naamallani suunnattomat Inhon näkymät. Jonkun ison hämähäkin kohdalla saattaisin Yökötellä oksennuksen kieriessä kurkun nurkassa. Jos joku hämähäkki tulisi minun kanssani juttelemaan, niin pinkaisisin jalkoineni äkkiä pakoon. Huutaisin Hyitä tai Iikittelisin. HYI. IIIK.

Ja verkon kutominen.
      En tykkää virkkauksesta, en kutomisesta.
      Verkonkutomiskilpailussa en pärjäisi.

Kärpästen pyydystämiskilpailussa saattaisin olla aika hyvä.
      En pyydystäisi verkolla, vaan käyttäisin monia jalkojani/käsiäni.
      Omistan kaksi kättä nyt ja oikealla kätöselläni saan pyydystettyä seinällä olevan kärpäsen aika helposti. Huitasen nopiaatte, niin kohta se on mun kourassa.
      Jos yhellä kädellä onnistun, niin onnistuisin varmasti monella kädellä.

• 1508

heikku

"Huutaisin Hyitä tai Iikittelisin."

Mitä tarkoitat? Nyt meni tämä länsisuomalainen murre yli ymmärryksen. Lähinnä tuo l i k i t t e l y - mitä se on? :D

• Hei kun keikuskelen

Hyvää Huomenta 007, äsh eiku 1508.

Ihan ensteks täytyy sanoa, että En osaa puhua enkä kirjoittaa oikeaa Pohojalaasta murretta. Joitakin yksittäisiä sanoja tietysti on muistin sopukassa, mutta muuten olen huono murteilla puhuja.

Hyvin harvoin täällä Vaasassa kuulee pohojalaasta puhetta.
        Minä olin nuorena lapsena kesäisin paljon maalla, äitini vanhempien luona. Siellä puhuttiin leviää pohojalaasmurretta. Isäni puolestaan oli kotoisin täysin ruotsinkielisestä paikasta. Hän puhui todella-todella-todella "hoono soomi".
        Minä opin lapsena myös ruotsinkielestä väännettyjä muka suomenkielisiä sanoja. En edes tiennyt, että ne eivät olleet Oikeita sanoja.

Kun kirjoitan tänne, niin monesti äidyn kirjoittamaan itsekeksittyjä sanoja. Ne tulee ex tempore, koska ne juuri sillä hetkellä, juuri siihen tekstiin passaa.

Eli älkää missään nimessä ajatelko, että kirjoitan jotakin murretta.
        Minun murteeni on vain yhden muorin murretta.:)

"Iikittely" Kysyit tuosta sanasta. Se(kin) kuuluu yhden muorin murresanastoon.
        Koska oli pienoinen hytinä, että tuota sanaa ei kenties ymmärrettäisi, niin laitoin "varmuussanan" perään.

Eli: "Huutaisin Hyitä tai Iikittelisin" Varmuussanat tulivat sitten tuon lauseen perään eli "HYI. IIIK":
        Taivutin Hyi-sanan Hyitä-sanaksi ja Iik-sanan "Iikittelisin"-sanaan.

Heh heh heh, hyvin yksinkertaista :)

Kirjoitan uusiksi noi lauseet.
        Huutaisin HYI tai sitten huutaisin IIK.

• Olen oppinut hämähäkkien eloonjäämistekniikan.

Hyönteinen lentää verkkoon. Hämähäkki kipittää paikalle ja kierrättää langan uhrin ympärille, uhri tukehtuu, kuolee ja kuivettuu. Hämähäkkii on säilönyt ravintoa ruokavarastoonsa.

Näin se menee ihmisyhteiskunnassakin.

Vai väitätkö vastaan?

• kawe

Kun avasin tämän, mielessä oli ihmisen raadollisuus.

Se miksi hämähäkkiin liittetään inho ja pelko esim. elokuvissa - voisi perustua sen tapaan toimia häijynä saalistajana - eli kuolemanpelkoon

Jos voisi hetken tutkailla muurahaisten tai mehiläisten elämää - olisi varmasti kiehtovaa nähdä arkkitehtuurin niksejä - ovat neroja ihan oikeasti.
      Tappajiahan nekin ovat jos niikseen käy - lapsena testattiin melkein kuolleella käärmeellä , katosi nopeasti nahka vain jäi.......

• Hämähäkkien pelkääminen johtuu siitä syntymäshokista missä painajainen kohti valoa päätty melkoisen karvaiseen porttiin ennen kuin pää ja keho siitä pääsee ulos ja alkukarjaisu ja napanuoran poikkipuraisu tai leikkaus ja solmiminen lisää sitä verkkomaista hämyä ja kiinni jäämisen tunnetta. Toiset meistä on siisten kait niitä ponnistajia eli hämähäkkejä ja toiset niitä kärpäsiä keskellä verta ja eritteitä ja kinaa sun muuta ja alitajunta ei omaa jälkimmäisessä sanoja kun on ihan tabula rasa. Oiskohan hämähäkki-ihmiset sitten niitä keisarinleikattuja?

• Soonnäin

Voidaanko tehdä YYA sopimus heti? Minä kudon sinulle, ja sinä tuot minulle kypsää kärpästä? Olen niin vieraantunut oman ruuan tappamisesta että kuolisin nälkään muuten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      120
      2239
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      55
      2174
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      6
      1402
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      76
      1393
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1140
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      979
    Aihe