Hei!
Tuolla Kokkolassa näyttäisi olevan alimmat pisteet liiketalouden koulutukseen oikeasti todella alhaiset. Siksi se vähän houkuttelee. Sitähän sanotaan, että opetuksen taso on suunnilleen sama joka paikassa, onko näin myös Kokkolan kohdalla? Selvää on, että opiskelijat eivät siellä ole yhtä hyviä kuin jossain Haaga-Heliassa, jonne vaaditaan paljon enemmän pisteitä. Mutta itsestähän se on loppujen lopuksi kai kuitenkin kiinni. Kaipaisin kokemuksia joko siellä opiskelevilta, opiskelleilta tai sitten ihan vain paikkakuntalaisten sisäpiiritietoja.
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista, joita toivottavasti tulen saamaan.
Centria Kokkola
2
3269
Vastaukset
- Asiallinen vastaus
Eli kysymys on että: Onko Centrian liiketalouden opetus laadukasta?
Vähän vaikea verrata muihin AMK:eihin kun en ole niissä käynyt.
Siellä on useita kirjanpidon kursseja, pari oikeusopin kurssia, yritysviestintää, kieliä...ja sitten on todella epämääräisiä johtamisen ja asiakaspalvelun kursseja. Tuntuu että osa kursseista on väkisin väännettyjä, ja sisällöltään onttoja, joiden tarkoitus on vain pidentää tutkinto 3,5-vuotiseksi. Jos menee Centriaan, niin kannattaa mennä ulkomaille vaihtoon, että saa kokemusta muualtakin. Se on helppo tutkinto, no ainakin "johtamisen" suuntauma on. Suuntaumia ovat: Taloushallinto, vaate/muotipuoli, projektien/tapahtumanjärjestäjä-tyypit (OIVA-Akatemia) sekä "Johtaminen, markkinointi ja yrittäjyys (JYMY)". Henk. koht. en suosittele JYMYä. Opettajat ovat ihan jees. Opiskelijaelämä on melko kuollutta, tekniikan puolella vähän parempaa. - Joku2013
Opetus on laadukasta Centriassa. Opiskelin itse tuolla JYMY linjalla ja sain opinnot suoritettua vajaassa kahdessa vuodessa ja vielä ylimääräisillä opintopisteillä.
Kyllä se on ihan itsestä kiinni saako opinnot suoritettua nopeasti vai hitaasti. Kannattaa ottaa myös verkkokursseja, Centrialla oli aika mielenkiintoisia kursseja, myös kieliä voi opiskella netin kautta. Toki itse normi opetus on parempaa, mutta jos haluaa itsenäisesti opiskella niin tuo verkko opiskelu on myös hyvää. Itselle ainakin ne kurssit jotka valitsin olivat juuri oikeanlaisia.
Parista kurssista olen kuullut valitusta, mutta en ole niillä itse ollut, niin en voi sanoa niistä omaa mielipidettä.
Johtamispuolella meillä oli laadukasta opetusta. Centria on yltänyt jo useampana vuonna maan parhaimpien AMK:den joukkoon.
Jos haluat tapahtumia, niin kannattaa liittyä opiskelijakunta Copsan hallitukseen tai edustajistoon, tai vaikka tutoriksi. Tapahtumia on laidasta laitaan mm. liikuntatapahtumia, risteilyjä, teemabileitä jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212306
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4252170Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971186Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13975- 44804
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109776Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15774Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32699