Hei!
Tuolla Kokkolassa näyttäisi olevan alimmat pisteet liiketalouden koulutukseen oikeasti todella alhaiset. Siksi se vähän houkuttelee. Sitähän sanotaan, että opetuksen taso on suunnilleen sama joka paikassa, onko näin myös Kokkolan kohdalla? Selvää on, että opiskelijat eivät siellä ole yhtä hyviä kuin jossain Haaga-Heliassa, jonne vaaditaan paljon enemmän pisteitä. Mutta itsestähän se on loppujen lopuksi kai kuitenkin kiinni. Kaipaisin kokemuksia joko siellä opiskelevilta, opiskelleilta tai sitten ihan vain paikkakuntalaisten sisäpiiritietoja.
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista, joita toivottavasti tulen saamaan.
Centria Kokkola
2
3336
Vastaukset
- Asiallinen vastaus
Eli kysymys on että: Onko Centrian liiketalouden opetus laadukasta?
Vähän vaikea verrata muihin AMK:eihin kun en ole niissä käynyt.
Siellä on useita kirjanpidon kursseja, pari oikeusopin kurssia, yritysviestintää, kieliä...ja sitten on todella epämääräisiä johtamisen ja asiakaspalvelun kursseja. Tuntuu että osa kursseista on väkisin väännettyjä, ja sisällöltään onttoja, joiden tarkoitus on vain pidentää tutkinto 3,5-vuotiseksi. Jos menee Centriaan, niin kannattaa mennä ulkomaille vaihtoon, että saa kokemusta muualtakin. Se on helppo tutkinto, no ainakin "johtamisen" suuntauma on. Suuntaumia ovat: Taloushallinto, vaate/muotipuoli, projektien/tapahtumanjärjestäjä-tyypit (OIVA-Akatemia) sekä "Johtaminen, markkinointi ja yrittäjyys (JYMY)". Henk. koht. en suosittele JYMYä. Opettajat ovat ihan jees. Opiskelijaelämä on melko kuollutta, tekniikan puolella vähän parempaa. - Joku2013
Opetus on laadukasta Centriassa. Opiskelin itse tuolla JYMY linjalla ja sain opinnot suoritettua vajaassa kahdessa vuodessa ja vielä ylimääräisillä opintopisteillä.
Kyllä se on ihan itsestä kiinni saako opinnot suoritettua nopeasti vai hitaasti. Kannattaa ottaa myös verkkokursseja, Centrialla oli aika mielenkiintoisia kursseja, myös kieliä voi opiskella netin kautta. Toki itse normi opetus on parempaa, mutta jos haluaa itsenäisesti opiskella niin tuo verkko opiskelu on myös hyvää. Itselle ainakin ne kurssit jotka valitsin olivat juuri oikeanlaisia.
Parista kurssista olen kuullut valitusta, mutta en ole niillä itse ollut, niin en voi sanoa niistä omaa mielipidettä.
Johtamispuolella meillä oli laadukasta opetusta. Centria on yltänyt jo useampana vuonna maan parhaimpien AMK:den joukkoon.
Jos haluat tapahtumia, niin kannattaa liittyä opiskelijakunta Copsan hallitukseen tai edustajistoon, tai vaikka tutoriksi. Tapahtumia on laidasta laitaan mm. liikuntatapahtumia, risteilyjä, teemabileitä jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082