Hei!
Tuolla Kokkolassa näyttäisi olevan alimmat pisteet liiketalouden koulutukseen oikeasti todella alhaiset. Siksi se vähän houkuttelee. Sitähän sanotaan, että opetuksen taso on suunnilleen sama joka paikassa, onko näin myös Kokkolan kohdalla? Selvää on, että opiskelijat eivät siellä ole yhtä hyviä kuin jossain Haaga-Heliassa, jonne vaaditaan paljon enemmän pisteitä. Mutta itsestähän se on loppujen lopuksi kai kuitenkin kiinni. Kaipaisin kokemuksia joko siellä opiskelevilta, opiskelleilta tai sitten ihan vain paikkakuntalaisten sisäpiiritietoja.
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista, joita toivottavasti tulen saamaan.
Centria Kokkola
2
3167
Vastaukset
- Asiallinen vastaus
Eli kysymys on että: Onko Centrian liiketalouden opetus laadukasta?
Vähän vaikea verrata muihin AMK:eihin kun en ole niissä käynyt.
Siellä on useita kirjanpidon kursseja, pari oikeusopin kurssia, yritysviestintää, kieliä...ja sitten on todella epämääräisiä johtamisen ja asiakaspalvelun kursseja. Tuntuu että osa kursseista on väkisin väännettyjä, ja sisällöltään onttoja, joiden tarkoitus on vain pidentää tutkinto 3,5-vuotiseksi. Jos menee Centriaan, niin kannattaa mennä ulkomaille vaihtoon, että saa kokemusta muualtakin. Se on helppo tutkinto, no ainakin "johtamisen" suuntauma on. Suuntaumia ovat: Taloushallinto, vaate/muotipuoli, projektien/tapahtumanjärjestäjä-tyypit (OIVA-Akatemia) sekä "Johtaminen, markkinointi ja yrittäjyys (JYMY)". Henk. koht. en suosittele JYMYä. Opettajat ovat ihan jees. Opiskelijaelämä on melko kuollutta, tekniikan puolella vähän parempaa. - Joku2013
Opetus on laadukasta Centriassa. Opiskelin itse tuolla JYMY linjalla ja sain opinnot suoritettua vajaassa kahdessa vuodessa ja vielä ylimääräisillä opintopisteillä.
Kyllä se on ihan itsestä kiinni saako opinnot suoritettua nopeasti vai hitaasti. Kannattaa ottaa myös verkkokursseja, Centrialla oli aika mielenkiintoisia kursseja, myös kieliä voi opiskella netin kautta. Toki itse normi opetus on parempaa, mutta jos haluaa itsenäisesti opiskella niin tuo verkko opiskelu on myös hyvää. Itselle ainakin ne kurssit jotka valitsin olivat juuri oikeanlaisia.
Parista kurssista olen kuullut valitusta, mutta en ole niillä itse ollut, niin en voi sanoa niistä omaa mielipidettä.
Johtamispuolella meillä oli laadukasta opetusta. Centria on yltänyt jo useampana vuonna maan parhaimpien AMK:den joukkoon.
Jos haluat tapahtumia, niin kannattaa liittyä opiskelijakunta Copsan hallitukseen tai edustajistoon, tai vaikka tutoriksi. Tapahtumia on laidasta laitaan mm. liikuntatapahtumia, risteilyjä, teemabileitä jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733