olen viidennen vuoden kasvatustieteiden opiskelija, mutta en enää koe pääainetta "omakseni" vaikka yliopisto-opiskelu sinänsä on ihan jees. Olen siis tähän mennessä saanut suoritettua aika paljon pisteitä, mutta miten on, jos haen kokonaan uuteen pääaineeseen, saanko käyttää jo suorittamani kurssit uuteen tutkintoon?
Kysymys
5
114
Vastaukset
- Ei jaksa
Tuskinpa vaan olet kasvatustieteen viidennen vuoden opiskelija.
Jos olisit, et kyselisi enää tuommoisia Suomi24:lla. - en tiiä
:D okei. Olisko jollain muulla tietoa?
- kirjallisuus FM
Riippuu siitä, mitä aiot opiskella. Eli totta kai osaat katsoa opintosuunnitelmat ja vaadittavat kurssit netistä. Muistaakseni esim. ktm:n vaaditaan paljon ihan tiettyjä kursseja, mutta humanistisiin aineisiin käyvät monet erilaiset opinnot. Eri asia on se, että miten työllistyt, jos suoritat esim. biologian opinnot ja sitten sinulla on suoritettuna paljon opettajan opintoja. Eli opeksi tiesi käy kuitenkin, tai sitten työttömäksi.
Ei kannata paljon funtsia nyt, että mikä ns. tuntuu omalta, kun et ole vielä töissä. Parin vuoden akateeminen työttömyys kypsentää kummasti hieman ei-niin-oman-alan työihin. Ja myös opintotukikuukaudet päättyvät ihan pian. - Voit myös miettiä...
Oletko aiemmin kokenut sen omaksesi, muttet enää?? Mikset? Mikä sai sut aiemmin hakemaan kasvatustieteisiin?
Aina ei vaihtamalla parane, ja kaikissa pääaineissa on sekä hyviä että huonoja puolia. - austerism1
Lyhyesti: saanet sivuaineen yleis ja kieliopintoja (mikäli näitä olet suorittanut) vapaavalintaisiin. Sivuaineeksi saaminen riippunee vain ja ainoastaan siitä, onko tutkinnossa, jota haet suorittamaan, määritelty jokin tietty pakollinen sivuaine vai ei.
Pääaineen opinnot joudut tietenkin tekemään nollasta.
Kannattaisi kai se kasvatustieteen kandi ainakin tehdä, jos et vielä ole tehnyt ja napata kandin tutkinto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019