Sopiva ikä saunoa vielä vanhempien kanssa?

Turhaanko nolo

Hävettää käydä vanhempien kanssa saunassa. Olen sanonut et voisin käydä yksin mut vanhemmat haluu et menee vähemmä sähköö ku kaikki samaan aikaan. Minkä ikäseks asti ootte (lähinnä pojat) käyneet vanhempien tai vaan isänne kans saunassa? Asiallista vastauksii pliis!

27

1448

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokujätkä18v

No ite käydään saunas niin, että kuka menee millonki. Tulee siellä isän kanssa oltua samaan aikaan, mutta äidin kanssa ei tule samaan aikaan saunottua. Se johtuu lähinnä siitä, että äiti käy yleensä saunassa isän kanssa heti, kun sauna on lämmin. Ite taas meen yleensä vähän myöhemmin, kun en koskaan heti jaksa. Välillä pelaan siihen aikaan Pleikkaria, välillä saatan olla koneella ja välillä katon jonkun telkkariohjelman ensin loppuun. Mökillä ollessa sattuu äitikin silloin tällöin osumaan saunaan samaan aikaan. Siellä kun ei oo Pleikkarii eikä konetta mukana, ni ei tuu viivyteltyy.

Itselleni ei ole koskaan ollut mikään ongelma saunoa yhdessä vanhempieni kanssa. Siskoja ei mulla ole, mutta kaks veljeä löytyy. Toinen on samanikäne, toine muutaman vuoden nuorempi. Kummallakin saunomisten kaa sama juttu ku mulla.

• -----

Meikäläinen lopetti viime vuonna (15v) saunomisen vanhempien kanssa. Kesäisin mökillä käyn faijan kanssa mutta mutsin kanssa en enää ollenkaa.

• En ymmärrä.

Mä en taaskaan ymmärrä, että miksi EI saisi saunoa vanhempien ja muun perheen kanssa jossain tietyssä iässä? Itse saunon vain mökillä, ja sielläkin lähinnä sen takia etten kuole hypotermiaan. Saunassa ahdistaa kun tuntuu ettei saa henkeä. Mutta ne jotka saunoo saunokoon mun mielest ihan täys-ikäseks asti vanhempien kanssa ja sen jälkeenkin jos tulee saunottua. En näe siinä mitään ongelmaa. Jos ei ole itsellä jotakin ongelmaa siinä esim. vaikka että ei haluaisi näyttäytyä perheelle alasti, niin saunokaa saunokaa!

• Turhaanko nolo

Sä joka oot 15 niin eiks sul oo koskaan ollu kiusallinen olo murrosiän alettua niinku mulla??

• 13v tyttö

Ite lopetin ihan pienenä saunassa käymisen isän kanssa ja 11v äitin kanssa....

• voi teijän kanssa

No mikä siinä hävettää? Näetkö vanhemmissasi jotain rivoa? Vai heräsitkö huomaamaan että tuollainen vanha kääkkä sinustakin on tulossa?

• raw

Mutsin kanssa en juurikaan käy, mutta faijan kanssa tulee saunottua useamminkin ja juotua kaljat toki. Ei mua kyllä häiritsis vaikka mutsikin saunoisi samassa, mut ei taida nää poikien jutut kiinnostaa. Olen siis 18

• 15v tyttö

Itse saunon kyllä edelleen äidin kanssa, mutten isän kanssa (vaikken kyllä näikisi siinäkään mitään ongelmaa). En tajua miks vanhempien kanssa saunomisessa pitäis olla joku "ikäraja," kunhan ei tunnu ahdistavalta/nololta tai muuten epämukavalta niin miksei? Samaa perhettähän sitä ollaan. Ja mikä sua hävettää? Jos alastomuus/oma keho hävettää niin voisit sanoo siitä vanhemmilles. Kyllä sitä luulis et ne arvostais sun mielipidettä sen verran et antais sun saunoo yksinäs jos haluut :)

• en voi sille mitään

Mulla on lähinnä se ongelma että kikkeli nousee pystyyn kun otan alkkarit pois, ei paljon viittis olla vanhempien nähden kikkeli pystyssä, kavereiten kanssa eri asia kun muillakin noita vahinkoseisokkeja on aika paljon esim. uimahallin suihkussa tai sit saunassa saattaa nousta kikkeleitä pystyyn. Eipä sille kai mitään sit mahda.

• hhhhhhhhkhkhk

Otat alkkarit pois ja heti nousee? No sullahan menee lujaa

• nicolas cage

No huh huh kyllä seisoo

• perperjonsson

niin kauan kuin äiti vielä suostuu ottamaan sut

• puhiss

itse kävin vanhemipien kanssa 12v. asti, oon siis poika

• -----

No siis mul alko murrosikä tosi myöhään just tuolloin 15 ni lopetin sillon ku rupes tulee vaivaantunut olo.

• fightnomore

Helpompi o käyä samaa puolta olevan faijan kaa.

• mikä ihmeen ikärajkin tässäkin pitää olla itse käyn vielä isän kaa samassa saunassa enkä näe siinä mitää ihmeellistä miksi nykypäivänä saunasta on tehty joku seksuaalisuuden kohde eikö saunan tarkoitus ole rentouttaa jne... eikä et nyt pannaan.... ihmetteln tätä asiaa

• joo, olen tosikko

Mikä siinä hävettää? Kertokaa! Samat värkit teillä kaikilla on kuin vanhemmilla ja he ovat taatusti nähneet teidät alasti jo kun olitte vauvoja. Mulla oli tapana käydä vanhempien ja kaksi vuotta nuoremman siskon kanssa neljstään saunassa aina siihen ast, kun 19-vuotiaana lähdin inttiin ja sen jälkeen omilleni, ei ketään meistä nolottanut kun oltiin totuttu siihen (ja kerrostalossa saunottiin silloin kun oli oma vuoro, piste).

Ja joo, mulla kikkeli hyppi varsinkin pestessä pystyyn etenkin tuossa 8 ja 13 ikävuoden välillä, mut ei se ketään ihmetyttänyt (no, pikkusiskoa nauratti). Tiedettiin että siinä iässä pojilla voi seisoa ihan milloin vain ja missä vain. Niin että pelko pois, olette normaaleja. :-)

• thepandaz

Ite lopetin KOKONAAN saunassa käymisen tossa 12vn ku alko tulla karvoi :D ja muutenki mul tulee huono olo ja hengenahdistust saunas ni ei huvita:) ja senkää takii en käy ku häpeen mun vartaloo xD tietenki äiti ja iskä hyväksyy sut kaiken näkösenä mut en tykkää et mut nähää alasti:/ mut mu mielest voi saunoo nii vanhaks ku haluu

• vastaaaa:):)

No mähän en ees ois lopettanu mutt äiti halus mennä erikseen nii meen mun pikkusiskon kanssa:) vastaa tähän pliis;) eikä se oo noloa älä pelkää!

• juuuuuu

ite käym äitin kanssa saunassa eikä nolota yhtää(: isää ei oo koskaa ollu eli sen kanssa paha ois käydä ees :D tuskin kylläkää edes huvittais ja mieluummin kuitenki saunon yleensä yksin(: oon siis 15v tyttö

• julita

saunon iskän kaa ja se ihan mukavaa kun on seuraa ja selänpesijä on.Tykkään myös ottaa kovia löylyjä. Oon tyttö12v ja asutaan kahestaan iskän kanssa kolmatta vuotta nytten

• poika (16)

Mun mummi (62) saunoo isänsä (89) kanssa. Oliskohan sillä jotain tekemistä sen kanssa että isovaarilla on vähän liikuntavammaa... :-D

Ei sen puoleen, kyllä mä käyn saunassa sekä mutsin että faijan kanssa jos oon saunomistuulella. Meillä kerrostalossa kun on vaan yksi saunavuoro viikossa.

• dfgrt

mm mun mielestä siinä ei tod ole mitään ikärajaa! käyt jos haluat, jos tuntuu kiusalliselta, niin sitten eitarvitse mennä? :)
      Esim. itse olen 15 vee, ja kävin viimeksi isän kanssa saunassa alasti kun olin 12-13. Äidin kanssa käyn plekästään joulusaunassa, muuten yssikseen tai siskon kanssa. Mutta minua 3 kk vanhempi kaverini saunoo ihan koko perheensä kanssa yhdessä, no broplemooo:)

• Saunojatyttö

kotonamme ei oo saunaa mutta kun mökille mennään tai isovanhempien luo niin koko perhe menee yhdessä ja ilman että se olis kellekkään meille ongelma. äiti,isä, minä 19 ja sisko 15 v. Kotonakin on vaan yksi WC joten ehkä jopa pakon edessäkin on oppinut ettet aina saa olla edes koko aikaa yksin suihkussa etteikö joku olisi samassa tilassa myös. Itse oon ainakin aivan sujut asian kanssa ja täysin niin etten häpeä olla vanhempien kanssa alasti. Voisin jopa lyödä vetoa että kun muutan pian kotoota pois niin asia ei miksikään muutu vaan taas kesällä mökillä kaikki on yhdessä saunomassa :)

• subu123

Ite ainakin lopetin vanhempien kanssa samaan aikaan käynnin saunassa kun iski murrosikä.

• Voe hitsi !

mutu-tuntuma !!! Lopeta siinä vaiheessa,kun oman äidin näkeminen saa pienen pippelisi jäykistymään !!!!........äitisi vaan nolostuu,kun toteaa pippelisi koon,ajatellen : miestä ajattelin kasvattaa,mutta...... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe