Tässä epäilijöille "http://www.youtube.com/watch?v=t9qMLJOZzqQ". Ja kyllä toimii.
Vaikka niin sanotut "ammattimiehet" sen yritti lytätä, tässä taannoin.
Kiuaslämpö
58
873
Vastaukset
- hah ah
No tottakai se toimii, miten siitä voi olla edes eri mieltä, mutta mitä sitten !
Toki noita vermeitä saa myytyä narrattaville kuluttajille noinkin, mutta ei tällä mitään taloa lämmitetä eikä kius ole muuta kuin kiuas saunassa. - Laskekaaaaa
Juu ainahan se vesi lämpiää kun on tulen kanssa tekemisissä. Sitä vaan voi miettiä että kun kiukaan hyötysuhde on 60% ja sen pitää lämmittää ne kivet ja siihen se on suunniteltu. Ja saunankin pitää lämmitä. Niin paljonko tehoa oikeasti siirtyy tuohon veteen ja paljonko pitää polttaa lisää puita että saa samat löylyt. Vesi ei lämpene millään laitteella ilman tehoa. Voi olla että hyöty veteen jää 4kWh ja puuta pitää polttaa 10kg enemmän. Jos ostat nuo puut niin saat palkaksi lämmittämisen ilon ja laskun. Jos puut taas ojista keräilet niin tuolla ei kai ole merkitystä. Paitsi jos haet autolla niin bensat maksaa varmaan enemmän kun saatu "säästö". Olisko taas myity harhakuvaa säästön nimellä. Näitä uusiosäästäjiä on niin helppo huijata. Eihän ne edes osaa laskea paljonko säästöä tulee. Edellinenkin keskustelu sen paljasti. Ja joku yritti sitä laskemalla todistaa niin kaveri vaan suuttui tästä. Yrittäkää edes.. kaikki puulla tuotettu lämpö ei ole halpaa jos ostaa puut "hesahintaan" 120€/pm3.
- Vanhan toistoa
" kaikki puulla tuotettu lämpö ei ole halpaa jos ostaa puut "hesahintaan" 120€/pm3."
Kuka on sanonut, että ostopuista kyse? Ja kyllä siitä kiukaasta löytyy "ylimääräistäkin" lämpöä, jos lämmönvaihdin on oikein suunniteltu. - Laskekaaaaa
Vanhan toistoa kirjoitti:
" kaikki puulla tuotettu lämpö ei ole halpaa jos ostaa puut "hesahintaan" 120€/pm3."
Kuka on sanonut, että ostopuista kyse? Ja kyllä siitä kiukaasta löytyy "ylimääräistäkin" lämpöä, jos lämmönvaihdin on oikein suunniteltu.No kerro paljonko sitä siitä tulee, ihan vaikka kWh puukiloa kohti siihen veteen. Vastaukseksi ei riitä että tuulee sitä lämpöä. Tulee sitä lämpöä saunasta muutenkin kun pitää ovet auki saunomisen jälkeen.
- puun poltto boikotti
Laskekaaaaa viesti on kuin puukon isku puulämmittäjille.
Ilmaisia puita ei siis ole ja liikaa menee harakoille eli puulämmitys on huono järjestelmä. - Puu souvi
puun poltto boikotti kirjoitti:
Laskekaaaaa viesti on kuin puukon isku puulämmittäjille.
Ilmaisia puita ei siis ole ja liikaa menee harakoille eli puulämmitys on huono järjestelmä.Ja esim. sähkökö on ilmaista? Ihan sama millä lämmität, aina tulee kuluja. Ja polttoppuita voi saada edullisestikin, jos osaa hommata ne oikeasta paikasta.
- tunnetta tulee
EI näissä mitään lasketa, kyse on tunteen ja mielikuvien myymisestä ja sen ostamisesta.
- r23r354r
Kaverin uusi talo lämpiää kiukalla ja savumaxilla ja hyvin toimii. Vesikiuas siten myöskin toimii.
- Nuohooja
"Kaverin uusi talo lämpiää kiukalla ja savumaxilla ja hyvin toimii. Vesikiuas siten myöskin toimii"
En epäile, etteikö alkuun toimisi. Mutta, mites sitten, kun alkaa olla kerännyt nokikerroksen piippuun? Millä putsaat ja kuinka usein?
Joutuuko kerran kuussa nuohoamaan, vai peräti useammin? Veikkaan, että parissa viikossa jo nokea, niin, että alkaa haitata lämmönsiirtyvyyttä. - 423342
Nuohooja kirjoitti:
"Kaverin uusi talo lämpiää kiukalla ja savumaxilla ja hyvin toimii. Vesikiuas siten myöskin toimii"
En epäile, etteikö alkuun toimisi. Mutta, mites sitten, kun alkaa olla kerännyt nokikerroksen piippuun? Millä putsaat ja kuinka usein?
Joutuuko kerran kuussa nuohoamaan, vai peräti useammin? Veikkaan, että parissa viikossa jo nokea, niin, että alkaa haitata lämmönsiirtyvyyttä.". Mutta, mites sitten, kun alkaa olla kerännyt nokikerroksen piippuun?"
Opettele poltamaan puuta oikein, niin ei tule juurikaan nokea.
- Laskekaaaaa
Kun puhutaan kunnon puukattiloista niin ne on ihan eri laitteita. Hyötysuhteet yli 90%. Ja muutenkin ihan eri laitteita kun kiuas. Takat ja leivinuunitkin pääsevät yli 80% hyötysuhteeseen. Ilmaisia puita ei ole paitsi jos ne tekee "nälkäviululla" ja kirveellä. Kuljetus kotiin perässä vetämällä. Mutta metsän omistaja pääsee kyllä alle 10€/pm3 hintoihin. Ja silloin hinnaksi esim. koivulla jää noin 0.7c/kWh ja sekapuulla 0.9c/kWh. Silloin se kannattaa hyvinkin.
Joten puun poltto oikeilla siihen tarkoitetuilla laitteilla ja kohtuuhintaisilla puilla kyllä kannattaa. 65€/pm3 alkaa olemaan jo se kipuraja minulla. Silloin hinnaksi jää noi 5c/kWh. Eli noin puolet sähkön ja öljyn hinnasta. Kannattavuus rajahan tulee vastaan vasta kun pm3 esim. koivua maksaa 140€, siis öljyyn ja sähköön verrattuna. Mutta jokainenhan voi laskea sen oman kipurajan koska puitten kanssa pelaaminen kannattaa. Maalämpöön verrattunahan tuo raja tulee vastaan jo paljon alempana.
En missään tapauksessa ole tuominnut ja iskenyt ketään vyönalle. Ja kunnon laitteilla puulämmitys on hyvä ja helppo keino lämmittää. Mutta onhan nykyinen puukauppiaiden hinnoittelu aika rajua esim. kaupunkialueilla, maakunnissa puu onkin sitten halpaa vieläkin. Mutta laskea kannattaa, ei se puu takaa aina halpaa lämmitystä jos laitteet on tuollaisia kiuas tyyppisiä. Hyötysuhdetta voisi verrata avotakkaan.
Itse poltan puuta n. 18pm3 vuodessa. Ja sijoitan rahaa siihen n. 150€ ja energiaa saan tuosta n. 23000kWh. Järjestelmän laitoin uusiksi vuonna 2009. Joten olen kai itse puulämmittäjä. Mutta osaan kuitenkin laskea koska tuo käy kannamattomaksi. Kaikille se ei näy olevan selvää. Pieneksi vinkiksi näille kiuaslämmittäjille se että jos tuolla vehkeellä on hyvä hyötysuhde niin ei siitä kyllä koskaan löylyjä saa eikä sauna lämpiä. - Tajuaisi lopettaa
Aloittaja lienee se vähä- älyinen, joka on jankannut samasta asiasta jo joitakin aloituksellisia.
Mutta vähä- älyisiä riittää, ja paljon. - savukiuas
Tämän hörhön edellinenkin avaus perustui suoraan tähän lehtijuttuu :D
"Jos koivupilkkeen energiasisällöksi
lasketaan 4,15 kWh/kg, kymmenen
kilon puupanos on sisältänyt
energiaa 41,5 kWh. Kiuas otti
tällöin talteen suunnilleen 24 prosenttia
puun energiapotista."
Ha haa 24% hyötysuhde :D
http://www.ekolammox.fi/wp-content/uploads/2013/11/vesikiertoinen-puukiuas.pdf- häh?
Mistä tuon 24% hyötysuhteen repäisit?
- savukiuas
Tuon verran kiuas siirtää veteen puun energiasta maksimissaan. Sitähän tässä arvuuteltiin. Oikein laskettu ja lehdessä julkisesti kirjoitettu. Puu pitää saada 4X halvemmalla kun öljy tai sähkö niin silloin päästään tasoihin vedenlämmityksesssä. Kauanko menee kun tuo "Vesikiertokiukaan hinta alkaen 1290 € ja latauspumppupaketti 790 €" asennuskulut on edes kuitattu. Todella hienoa säästöä. Tuolla hinnalla saa jo melkein puukattilan jolla lämpenee koko talo samalla kun vesikin ja hyötysuhde veteen on 80% paremmalla puolella :)
- 3+12
Eiköhän sitä siirry saunassa muuallekin kuin veteen.
- savukiuas
3+12 kirjoitti:
Eiköhän sitä siirry saunassa muuallekin kuin veteen.
Niin siirtyy joo ja ihan tavallisellakin kiukaalla. Näissä edellisissä "väittelyissä" on ollut vaan kyse kiukaasta veden lämmittimenä ja sen hyötysuhteesta siihen veteen. Ja tämä hyöty on ollut se periongelma. Nyt se on oikein painettuna tekstinä 24%. Tätä olen kysellyt moneen kertaan mutta vastausta en ole saanut. Ja siitä että saadaanko pesuvesi halvemmalla kiukaalla kun öljyllä. Noilla hyötysuhteilla näyttää aika heikolta.
- Hyvä juttuhan se on
savukiuas kirjoitti:
Niin siirtyy joo ja ihan tavallisellakin kiukaalla. Näissä edellisissä "väittelyissä" on ollut vaan kyse kiukaasta veden lämmittimenä ja sen hyötysuhteesta siihen veteen. Ja tämä hyöty on ollut se periongelma. Nyt se on oikein painettuna tekstinä 24%. Tätä olen kysellyt moneen kertaan mutta vastausta en ole saanut. Ja siitä että saadaanko pesuvesi halvemmalla kiukaalla kun öljyllä. Noilla hyötysuhteilla näyttää aika heikolta.
24% ? niinpä siinä lukee. Tarkoittakohan tuo mitä juttua? Onkohan asiaa kenties korjattu myöhemmin tai tarkoittakohan se koko saunomisen tapahtumaa ? saunanlämmitys kylpeminen tai jotain . Mutta oiekasti 24% hyötysuhde ei ole totta seh'n on tuulessa kivuienpäällä olevan muuripadan lämmitys prosentti kun oikein asiaa puhutaan joten tuskin siitä kannattaa irvailla enempää.
No olkoon mikä on mutta itse kiukaan juoni on että samalla kun kylpee ei kulu öljyä tai sähköä maalämpöön tai suoraan sähköön vaan kiuas samalla lämmittää itse keskuslämmityksen varaajaakin. Onhan se ihan ok juttu kokonaisuutena.
Kaikenlisäksi aika halpa kodin lisälämmitys ,sillä kummasti leikkaa pakkaskauden lämmityskulua jos saa puut järkevästi. Jos kaiken lisäksi tykkää puulämmityksestä niin tuossahan on tarvittaessa helppo harrastus ja kun ei huvita ei tee mitään. - Tajuaisi lopettaa
Hyvä juttuhan se on kirjoitti:
24% ? niinpä siinä lukee. Tarkoittakohan tuo mitä juttua? Onkohan asiaa kenties korjattu myöhemmin tai tarkoittakohan se koko saunomisen tapahtumaa ? saunanlämmitys kylpeminen tai jotain . Mutta oiekasti 24% hyötysuhde ei ole totta seh'n on tuulessa kivuienpäällä olevan muuripadan lämmitys prosentti kun oikein asiaa puhutaan joten tuskin siitä kannattaa irvailla enempää.
No olkoon mikä on mutta itse kiukaan juoni on että samalla kun kylpee ei kulu öljyä tai sähköä maalämpöön tai suoraan sähköön vaan kiuas samalla lämmittää itse keskuslämmityksen varaajaakin. Onhan se ihan ok juttu kokonaisuutena.
Kaikenlisäksi aika halpa kodin lisälämmitys ,sillä kummasti leikkaa pakkaskauden lämmityskulua jos saa puut järkevästi. Jos kaiken lisäksi tykkää puulämmityksestä niin tuossahan on tarvittaessa helppo harrastus ja kun ei huvita ei tee mitään.Tätähän tämä yksi on toitottanut viestistä toiseen. Ettet vain olisi sama henkilö kuin ketjun aloittaja ja tämä vähälahjainen???
Kokeile tajuta, vaikkakin on tuntunut oleva liian ylivoimaista.
"No olkoon mikä on mutta itse kiukaan juoni on että samalla kun kylpee ei kulu öljyä tai sähköä maalämpöön tai suoraan sähköön vaan kiuas samalla lämmittää itse keskuslämmityksen varaajaakin. Onhan se ihan ok juttu kokonaisuutena. "
Ei se varaaja siinä samalla itsekseen lämpene. Varaajan lämpöenergia otetaan saunasta. Saunan energia tuotetaan kiukaan HUONOLLA hyötysuhteella.
"Kaikenlisäksi aika halpa kodin lisälämmitys ,sillä kummasti leikkaa pakkaskauden lämmityskulua jos saa puut järkevästi. Jos kaiken lisäksi tykkää puulämmityksestä niin tuossahan on tarvittaessa helppo harrastus ja kun ei huvita ei tee mitään. "
Saunalla tosiaankin kannattaa lämmittää taloa. Oikein kun miettii, niin kattila kannattaa myydä ja asentaa kiuas tilalle... Ja onhan tuo harrastus tosiaan. Harrastus on myös lämmittää taloa polkemalla kuntopyörää, jossa dynamo lämmittää kiuastasi. Ja ei kuin polkemaan... - Kiuaslämpö
Tajuaisi lopettaa kirjoitti:
Tätähän tämä yksi on toitottanut viestistä toiseen. Ettet vain olisi sama henkilö kuin ketjun aloittaja ja tämä vähälahjainen???
"No olkoon mikä on mutta itse kiukaan juoni on että samalla kun kylpee ei kulu öljyä tai sähköä maalämpöön tai suoraan sähköön vaan kiuas samalla lämmittää itse keskuslämmityksen varaajaakin. Onhan se ihan ok juttu kokonaisuutena. "
Ei se varaaja siinä samalla itsekseen lämpene. Varaajan lämpöenergia otetaan saunasta. Saunan energia tuotetaan kiukaan HUONOLLA hyötysuhteella.
"Kaikenlisäksi aika halpa kodin lisälämmitys ,sillä kummasti leikkaa pakkaskauden lämmityskulua jos saa puut järkevästi. Jos kaiken lisäksi tykkää puulämmityksestä niin tuossahan on tarvittaessa helppo harrastus ja kun ei huvita ei tee mitään. "
Saunalla tosiaankin kannattaa lämmittää taloa. Oikein kun miettii, niin kattila kannattaa myydä ja asentaa kiuas tilalle... Ja onhan tuo harrastus tosiaan. Harrastus on myös lämmittää taloa polkemalla kuntopyörää, jossa dynamo lämmittää kiuastasi. Ja ei kuin polkemaan..."Tätähän tämä yksi on toitottanut viestistä toiseen. Ettet vain olisi sama henkilö kuin ketjun aloittaja ja tämä vähälahjainen???
Saunalla tosiaankin kannattaa lämmittää taloa. Oikein kun miettii, niin kattila kannattaa myydä ja asentaa kiuas tilalle... Ja onhan tuo harrastus tosiaan. Harrastus on myös lämmittää taloa polkemalla kuntopyörää, jossa dynamo lämmittää kiuastasi. Ja ei kuin polkemaan... "
Ei ollut sama henkilö. Tässä on ketjun aloittaja. Ja kysynkin ensimmäiseksi, että mikä helvetin nettipoliisi luulet olevasi?
Pitäiskö sinulta kysyä lupa mitä saa kirjoittaa? Ja millä saatanan oikeudella nimittelet täällä muita? Eikö ole suomi 24 palstan säännöt hallussa?
Eikä sinun ole niitä pakko lukea, vai käytkö muillakin palstoilla haukkumassa, jos ei jutut miellytä?
Samoin nuo lainaukset esim "Tämän hörhön edellinenkin avaus perustui suoraan tähän lehtijuttuu :D
puun energiapotista."
Ei ole minun kirjoittamani, eikä lainaamani. Parempi olla syyttelemättä ketään, jos ei varmasti tiedä.
Ja oletkohan sama, kuin "Savukiuas" nimimerkki?
Siitä sen verta, että mistä helvetistä löytykin noin kallis kiuas ja pumppuautomatiikka?
Minun kiukaani maksoi reilu 400€ jonka olisin uusinut joka tapauksessa ja muut vermeet , ehkä pari sataa. Eikä minua tuo pari sataa vie konkkaan, vaikka pitkässä juoksussa kiukaan hyöty ei olisikaan tyydyttävä.
Eikä saunalla ole tarkoituskaan lämmittää taloa, vaan ja ainoastaan leikata kulutushuippuja.
Ja tuon aloitus videon löysin sattumalta eräältä muulta lämmitysfoorumilta niin laitoin sen nähtäksi siksi, että kyllä näitä muutkin värkkää, en pelkästään minä.
Ja keskustelun taso, no joo, jokainen tietää mikä se täällä on. Mutta muualta saa kyllä paremmin ihan oikeaa tietoa, eikä pelkkää vittuilua. - Hyvä juttuhan se on
Kiuaslämpö kirjoitti:
"Tätähän tämä yksi on toitottanut viestistä toiseen. Ettet vain olisi sama henkilö kuin ketjun aloittaja ja tämä vähälahjainen???
Saunalla tosiaankin kannattaa lämmittää taloa. Oikein kun miettii, niin kattila kannattaa myydä ja asentaa kiuas tilalle... Ja onhan tuo harrastus tosiaan. Harrastus on myös lämmittää taloa polkemalla kuntopyörää, jossa dynamo lämmittää kiuastasi. Ja ei kuin polkemaan... "
Ei ollut sama henkilö. Tässä on ketjun aloittaja. Ja kysynkin ensimmäiseksi, että mikä helvetin nettipoliisi luulet olevasi?
Pitäiskö sinulta kysyä lupa mitä saa kirjoittaa? Ja millä saatanan oikeudella nimittelet täällä muita? Eikö ole suomi 24 palstan säännöt hallussa?
Eikä sinun ole niitä pakko lukea, vai käytkö muillakin palstoilla haukkumassa, jos ei jutut miellytä?
Samoin nuo lainaukset esim "Tämän hörhön edellinenkin avaus perustui suoraan tähän lehtijuttuu :D
puun energiapotista."
Ei ole minun kirjoittamani, eikä lainaamani. Parempi olla syyttelemättä ketään, jos ei varmasti tiedä.
Siitä sen verta, että mistä helvetistä löytykin noin kallis kiuas ja pumppuautomatiikka?
Minun kiukaani maksoi reilu 400€ jonka olisin uusinut joka tapauksessa ja muut vermeet , ehkä pari sataa. Eikä minua tuo pari sataa vie konkkaan, vaikka pitkässä juoksussa kiukaan hyöty ei olisikaan tyydyttävä.
Eikä saunalla ole tarkoituskaan lämmittää taloa, vaan ja ainoastaan leikata kulutushuippuja.
Ja tuon aloitus videon löysin sattumalta eräältä muulta lämmitysfoorumilta niin laitoin sen nähtäksi siksi, että kyllä näitä muutkin värkkää, en pelkästään minä.
Ja keskustelun taso, no joo, jokainen tietää mikä se täällä on. Mutta muualta saa kyllä paremmin ihan oikeaa tietoa, eikä pelkkää vittuilua.Käytöksesi on alaarvoista. Tuohon tyyllin ei fiksu ihminen kirjoittele.
Jos kenties aiot puolustella kieltäsi että totuudenkertominen on oikeutettua ja kestäköön muut vähälahjaiset sen tyylillä niin , niin mitä sinulle oikein pitäisi sanoa? Oletettavasti oivallat sen itse. - 4+6
Kiuaslämpö kirjoitti:
"Tätähän tämä yksi on toitottanut viestistä toiseen. Ettet vain olisi sama henkilö kuin ketjun aloittaja ja tämä vähälahjainen???
puun energiapotista."
Ja keskustelun taso, no joo, jokainen tietää mikä se täällä on. Mutta muualta saa kyllä paremmin ihan oikeaa tietoa, eikä pelkkää vittuilua." ehkä pari sataa"
Pumppu jo maksaa tuon, siihen päälle termostaatti ja pakolliset varolaitteet, niin voit kertoa tuon kolmella. - Kiuaslämpö
4+6 kirjoitti:
" ehkä pari sataa"
Pumppu jo maksaa tuon, siihen päälle termostaatti ja pakolliset varolaitteet, niin voit kertoa tuon kolmella." ehkä pari sataa"
"Pumppu jo maksaa tuon, siihen päälle termostaatti ja pakolliset varolaitteet, niin voit kertoa tuon kolmella. "
Jos välttämättä haluaa rikastuttaa suomalaisia kauppiaita, niin tässä yksi vaihtoehto, näin nopeasti katottuna. Eikä maksa 200€.
"http://profil.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=20_84&products_id=1208" - 9+20
Kiuaslämpö kirjoitti:
" ehkä pari sataa"
"Pumppu jo maksaa tuon, siihen päälle termostaatti ja pakolliset varolaitteet, niin voit kertoa tuon kolmella. "
Jos välttämättä haluaa rikastuttaa suomalaisia kauppiaita, niin tässä yksi vaihtoehto, näin nopeasti katottuna. Eikä maksa 200€.
"http://profil.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=20_84&products_id=1208"No 120€. Entä varolaitteet, termari, putket, osat... Niille jää sitten 80€.
- Kiuaslämpö
9+20 kirjoitti:
No 120€. Entä varolaitteet, termari, putket, osat... Niille jää sitten 80€.
"No 120€. Entä varolaitteet, termari, putket, osat... Niille jää sitten 80€"
"Eiköhän tässä nyt ollut suurin osa, enkä katso aiheelliseksi jokaista nippeliä alkaa todistelemaan paljonko on maksanut ja mistä olen ostanut.
Enkä kaikkia edes muista, sitä kun kertyy kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetontakin nurkkiin, niin kuin useimmilla jotka jotain rakennus/korjaushommaa tekee. " - Tajuaisi lopettaa
Kiuaslämpö kirjoitti:
puun energiapotista."
Ja keskustelun taso, no joo, jokainen tietää mikä se täällä on. Mutta muualta saa kyllä paremmin ihan oikeaa tietoa, eikä pelkkää vittuilua."Ei ollut sama henkilö. Tässä on ketjun aloittaja. Ja kysynkin ensimmäiseksi, että mikä helvetin nettipoliisi luulet olevasi?
Pitäiskö sinulta kysyä lupa mitä saa kirjoittaa? Ja millä saatanan oikeudella nimittelet täällä muita? Eikö ole suomi 24 palstan säännöt hallussa?"
Eli vain sinulla on oikeus nimitellä muita :)
"Ei ole minun kirjoittamani, eikä lainaamani. Parempi olla syyttelemättä ketään, jos ei varmasti tiedä."
"Ja oletkohan sama, kuin "Savukiuas" nimimerkki? "
En valitettavasti ole. Ja sinulla tietenkin on oikeus, mutta ei muilla :)
Ihan oikeasti. Kun et tajua, niin tajua edes lopettaa
- savukiuas
Minä löysin tuon hintaisen kiukaan ja sydeemit antamasi linkin valmistajan sivuilta.
"Siitä sen verta, että mistä helvetistä löytykin noin kallis kiuas ja pumppuautomatiikka?"
http://www.ekolammox.fi/ratkaisut/vesikiertokiuas/
Älä anna sitten linkkejä jotka ei ole vastaavia kun sinun ratkaisut. Eli tuo sinun linkkisi oli ihan typerä todiste siitä että oma patenttisi toimisi edes tuolla hyötysuhteella veteen. Ja sinultahan ei tietoa tipu millään tasolla. Olen sitä jo edellisissä avauksissasi ja kehuissa yrittänyt saada. Ethän edes erota varaajaa ja öljykattilan vesitilavuutta toisistaa. Ja kyllä ne sinun juttusi ovat niin vastaavat tuohon lehtijuttuun verrattuna että epäilen suuresti sieltä kopiontia.- sama savukiuas
Lisäys eräästä lehtijutusta tuolta sivuilta. Kyllä tämä on ihan niin kun sinun kirjoittamaasi edellisistä keskusteluista..
"Saneerauskohteissa vesikiertokiuas
voidaan asentaa suoraan myös öljykattilan
rinnalle, mikäli kattilan vesitilavuus
on vähintään 200 litraa. Kattilassa on
tällöin putkiliitännät, joihin kiuas
kytketään. Kiuas lämmittää kattilan
vesitilaa, eikä öljypoltin mene päälle
saunomisen aikana, jolloin myös
lämpimän käyttöveden kulutus on
korkeimmillaan." - Kiuaslämpö
sama savukiuas kirjoitti:
Lisäys eräästä lehtijutusta tuolta sivuilta. Kyllä tämä on ihan niin kun sinun kirjoittamaasi edellisistä keskusteluista..
korkeimmillaan."En tiedä mistä olet tuon ekolammox jutun kaivanut, mutta mielestäni ei ole minun antamani linkki.
Ensinnäkin kiukaani on täältä "https://www.saunainter.com/fi/puulammitteiset_kiukaat/".
Ja sen kyllä mainitsinkin. Ja mitä pumppuun tulee, se on täältä "http://kotly.com/Central_heating_pump_WITA_U_35_-_25_180,873.html".
Ei ihan sama pumppu, koska, sitä ei näytä enää olevan valikoimassa. Oli kuitenkin halvempi tätäkin.
Ostettu jo muutama vuosi sitten muuhun käyttöön.
Ja samasta puljusta termostaattikytkin. Hinta jossain 25€ huitteilla.
Kupariputkea muutaman metrin jouduin ostamaan samoin eristeitä. Mutta, ajan saatossa putkiliittimiä ja muuta sälää on kertynyt nurkkiin, eli kaikkea ei tarvinnut kaupasta hakea.
Ja mitä tähän tulee
korkeimmillaan."
Siinähän se on ytimekkäästi kerrottu, miten järjestelmä toimii. Eikös se netti sitä varten ole, että tietoa haetaan. Juuri noin se minullakin toimii, eikä sitä oikein voi muuksi muuttaa. En ymmärrä mikä tässä nyt on ongelma???
Suoraan sitä en kuitenkaan ole kopioinut, mutta jos samalla tyylillä sen kerroin, niin mitä sitten? Sehän on kuitenkin se toimintaperiaate. - Kiuaslämpö
Kiuaslämpö kirjoitti:
En tiedä mistä olet tuon ekolammox jutun kaivanut, mutta mielestäni ei ole minun antamani linkki.
Ensinnäkin kiukaani on täältä "https://www.saunainter.com/fi/puulammitteiset_kiukaat/".
Ja sen kyllä mainitsinkin. Ja mitä pumppuun tulee, se on täältä "http://kotly.com/Central_heating_pump_WITA_U_35_-_25_180,873.html".
Ei ihan sama pumppu, koska, sitä ei näytä enää olevan valikoimassa. Oli kuitenkin halvempi tätäkin.
Kupariputkea muutaman metrin jouduin ostamaan samoin eristeitä. Mutta, ajan saatossa putkiliittimiä ja muuta sälää on kertynyt nurkkiin, eli kaikkea ei tarvinnut kaupasta hakea.
Ja mitä tähän tulee
korkeimmillaan."
Siinähän se on ytimekkäästi kerrottu, miten järjestelmä toimii. Eikös se netti sitä varten ole, että tietoa haetaan. Juuri noin se minullakin toimii, eikä sitä oikein voi muuksi muuttaa. En ymmärrä mikä tässä nyt on ongelma???
Suoraan sitä en kuitenkaan ole kopioinut, mutta jos samalla tyylillä sen kerroin, niin mitä sitten? Sehän on kuitenkin se toimintaperiaate.Ai niin, jotain unohtui. "http://kotly.com/Steel_safety_group_1_5_bar_for_central_heating,4251.html"
Paisuntasäiliökin löytyi itseltä. Jäänyt jostain raksahommista nurkkiin.
Eiköhän tässä nyt ollut suurin osa, enkä katso aiheelliseksi jokaista nippeliä alkaa todistelemaan paljonko on maksanut ja mistä olen ostanut.
Enkä kaikkia edes muista, sitä kun kertyy kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetontakin nurkkiin, niin kuin useimmilla jotka jotain rakennus/korjaushommaa tekee. - 3erfg
Kiuaslämpö kirjoitti:
Ai niin, jotain unohtui. "http://kotly.com/Steel_safety_group_1_5_bar_for_central_heating,4251.html"
Paisuntasäiliökin löytyi itseltä. Jäänyt jostain raksahommista nurkkiin.
Eiköhän tässä nyt ollut suurin osa, enkä katso aiheelliseksi jokaista nippeliä alkaa todistelemaan paljonko on maksanut ja mistä olen ostanut.
Enkä kaikkia edes muista, sitä kun kertyy kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetontakin nurkkiin, niin kuin useimmilla jotka jotain rakennus/korjaushommaa tekee.Mites tuo terminen varolaite? Sitä et alle satasella saa mistään ja on kuitenkin pakollinen.
- savukiuas
Kiuaslämpö kirjoitti:
En tiedä mistä olet tuon ekolammox jutun kaivanut, mutta mielestäni ei ole minun antamani linkki.
Ja mitä tähän tulee
korkeimmillaan."
Suoraan sitä en kuitenkaan ole kopioinut, mutta jos samalla tyylillä sen kerroin, niin mitä sitten? Sehän on kuitenkin se toimintaperiaate.Siinähän se on sinun antamasi linkin video ekolämmöxsin sivulla ja sama isäntä ekolämmöx paita päällä. Ihan sama mainosvideo. Eli kyllä sinä sen annoit avauksessasi.
- Kiuaslämpö
savukiuas kirjoitti:
Siinähän se on sinun antamasi linkin video ekolämmöxsin sivulla ja sama isäntä ekolämmöx paita päällä. Ihan sama mainosvideo. Eli kyllä sinä sen annoit avauksessasi.
No voi hyvänen aika, mitä sitte jos näin sattui olemaan? En kattellut niinkään sitä äijää, enkä sen paitaa tai housuja. Vaan kiinnosti ihan muut asiat.
Olen siis syyllinen, minut tuomittakoon päivystämään suomi 24 sivuille keskusteluja.
Tässä vastaus samalla tuohon "3erfg" nimimerkille. Katsoppa sieltä Kotlyn sivuilta, löytyy muistaakseni hintaan n. 43€.
Ja nyt loppu, ainakin tältä päivältä minun osaltani tämä keskustelu. Aikanen herätys huomenna, enkä muutenkaan jaksa täällä enää päivystää. - jatketaan huomenna
Kiuaslämpö kirjoitti:
No voi hyvänen aika, mitä sitte jos näin sattui olemaan? En kattellut niinkään sitä äijää, enkä sen paitaa tai housuja. Vaan kiinnosti ihan muut asiat.
Olen siis syyllinen, minut tuomittakoon päivystämään suomi 24 sivuille keskusteluja.
Tässä vastaus samalla tuohon "3erfg" nimimerkille. Katsoppa sieltä Kotlyn sivuilta, löytyy muistaakseni hintaan n. 43€.
Ja nyt loppu, ainakin tältä päivältä minun osaltani tämä keskustelu. Aikanen herätys huomenna, enkä muutenkaan jaksa täällä enää päivystää.Nyt jauhat paskaa. 43€ maksava vaatii oman kierukan, älä nyt väitä että kiukaassasi sellainen on. Ilman kierukkaa toimiva maksaa 246€.
http://kotly.com/Two-way_thermal_release_valve_SYR_5067_-_3_4__with_pressure_reducing_valve,2001.html - Just niin
3erfg kirjoitti:
Mites tuo terminen varolaite? Sitä et alle satasella saa mistään ja on kuitenkin pakollinen.
Se vaaditaan uusilta lämmityskattiloilta, ei vesikiertokiukailta.
- Kiuaslämpö
jatketaan huomenna kirjoitti:
Nyt jauhat paskaa. 43€ maksava vaatii oman kierukan, älä nyt väitä että kiukaassasi sellainen on. Ilman kierukkaa toimiva maksaa 246€.
http://kotly.com/Two-way_thermal_release_valve_SYR_5067_-_3_4__with_pressure_reducing_valve,2001.html"Nyt jauhat ******. 43€ maksava vaatii oman kierukan, älä nyt väitä että kiukaassasi sellainen on. Ilman kierukkaa toimiva maksaa 246€."
Hoh hoijaa, en väitä että olisikaan. Mutta sen voin sanoa, että ei myöskään tule.
Tuon linkin katoin nopsasti eilen, ei osunut oikea malli. No, näitä sattuu, kun pitää joka helvetin osasta ettiä linkit ja hinnat.
Mutta, eiköhän jokainen voi itse etsiä ja vertailla hintoja jos mieli tekee.
Kiukaalle tulevassa vesiputkessa on lämpömittari (siis saunassa), josta näkee kuinka kuumaa vettä öljykattilalta on tulossa. Se kertoo mielestäni ihan tarpeeksi, että kuinka paljon halkoja sinne kiukaaseen kannattaa mättää. Jokainen meidän perheessä ymmärtää, että jos vesi on jo esim. 90C, ei sinne montaa halkoa kannata heittää.
Ja muitahan siellä saunassa ei yksinään käy.
Toki kaverit saunomassa silloin tällöin, mutta itse hoidan puun mättämisen.
Pannuhuoneen puolella on kyllä mittari myös kiukaalta lähtevässä putkessa, mutta ajattelin, että turha sitä on saunan puolelle laittaa. Mutta, saattaahan olla, että joskus sen vielä laitan, siis semmosen pintamallin. Ei maksa montaa euroa.
Ihan normi ajattelulla ja maalaisjärjen käytöllä pääsee jo pitkälle. Eihän esim. takassakaan ole mitään, mikä kertoisi, että koska on syytä lopettaa halonheitto. Kyllä senkin halki saa, jos mättää puuta ilman tolkkua tuntikausia.
Tässä kuulumiset tällä erää, seurailen kyllä palstaa, mutta en kerkeä istua koneen äärellä jatkuvasti.
Ja mielestäni tässä on aika tarkkaan puitu tämä homma, että itse en näe suurta syytä jatkaa välttämättä. - lopasrdhf
Kiuaslämpö kirjoitti:
"Nyt jauhat ******. 43€ maksava vaatii oman kierukan, älä nyt väitä että kiukaassasi sellainen on. Ilman kierukkaa toimiva maksaa 246€."
Hoh hoijaa, en väitä että olisikaan. Mutta sen voin sanoa, että ei myöskään tule.
Tuon linkin katoin nopsasti eilen, ei osunut oikea malli. No, näitä sattuu, kun pitää joka helvetin osasta ettiä linkit ja hinnat.
Mutta, eiköhän jokainen voi itse etsiä ja vertailla hintoja jos mieli tekee.
Kiukaalle tulevassa vesiputkessa on lämpömittari (siis saunassa), josta näkee kuinka kuumaa vettä öljykattilalta on tulossa. Se kertoo mielestäni ihan tarpeeksi, että kuinka paljon halkoja sinne kiukaaseen kannattaa mättää. Jokainen meidän perheessä ymmärtää, että jos vesi on jo esim. 90C, ei sinne montaa halkoa kannata heittää.
Ja muitahan siellä saunassa ei yksinään käy.
Toki kaverit saunomassa silloin tällöin, mutta itse hoidan puun mättämisen.
Pannuhuoneen puolella on kyllä mittari myös kiukaalta lähtevässä putkessa, mutta ajattelin, että turha sitä on saunan puolelle laittaa. Mutta, saattaahan olla, että joskus sen vielä laitan, siis semmosen pintamallin. Ei maksa montaa euroa.
Ihan normi ajattelulla ja maalaisjärjen käytöllä pääsee jo pitkälle. Eihän esim. takassakaan ole mitään, mikä kertoisi, että koska on syytä lopettaa halonheitto. Kyllä senkin halki saa, jos mättää puuta ilman tolkkua tuntikausia.
Tässä kuulumiset tällä erää, seurailen kyllä palstaa, mutta en kerkeä istua koneen äärellä jatkuvasti.
Ja mielestäni tässä on aika tarkkaan puitu tämä homma, että itse en näe suurta syytä jatkaa välttämättä.Ihan turha silloin väittää, että saa lämmityksen siihen ja siihen hintaa, jos siitä kerran puuttuu kaikki pakolliset tuotteet.
- niinpä niin
Just niin kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
- varo1
Just niin kirjoitti:
Näin sanoo ammattilainen..
"Vesikiertokiukaan lisäksi tulee hankkia latauspumppupaketti joka sisältää kiertovesipumpun, termostaattiohjaimen, termisen turvaventtiilin ja ylipaineventtiilin"
Samasta kiuasmainoksesta kun videokin. - Tajuaisi lopettaa
varo1 kirjoitti:
Näin sanoo ammattilainen..
"Vesikiertokiukaan lisäksi tulee hankkia latauspumppupaketti joka sisältää kiertovesipumpun, termostaattiohjaimen, termisen turvaventtiilin ja ylipaineventtiilin"
Samasta kiuasmainoksesta kun videokin.Mutta nuohan löytyvät kaikilta nurkista pyörimästä :)
Kustannus tietenkin nolla :) - Tajuaisi lopettaa
lopasrdhf kirjoitti:
Ihan turha silloin väittää, että saa lämmityksen siihen ja siihen hintaa, jos siitä kerran puuttuu kaikki pakolliset tuotteet.
Minulta löytyy nurkista graniitinkappaleita ja pihdit. Kekoan kivet pihalle ja lämmitän nuotiossa. Lämmenneet kivet kuskaan sisälle.
Näin pysyy talo lämpimänä. Makkaraa paistan joka tapauksessa.
Hyötysuhteista en tajua mitään, mutta kyllä tämä toimii, koska lattia kivien alla on lämmin. Lattialämmitys kuljettaa lämmön muualle taloon.
Kyllä lämmitys on ilmaista minulle. Pihdit rasvaa makkaroista tippuneella rasvalla, niin kestävät kauan käytössä.
:) :) :) :) :) :) :) :)
- Hyvä kiuas lämpö
Hyvä kiuas lämpö jatka samaan malliin.
Nämä joka asian vänkääjät pilaavat tämän 24 palstan juttuja.
Ps nuo vänkääjät on katelisia niille jotka OSAA tehdä jotain itse.- Kiuaslämpö
Tässä muutama selvennys.
"Ei ollut sama henkilö. Tässä on ketjun aloittaja. Ja kysynkin ensimmäiseksi, että mikä helvetin nettipoliisi luulet olevasi?
Pitäiskö sinulta kysyä lupa mitä saa kirjoittaa? Ja millä saatanan oikeudella nimittelet täällä muita? Eikö ole suomi 24 palstan säännöt hallussa?"
Okei, hieman ylireagoin tässä kohtaa, olisin voinut esittää asian toisinkin, mutta asiasta sanoin, sitä ei voi kukaan kiistää.
"Aloittaja lienee se vähä- älyinen, joka on jankannut samasta asiasta jo joitakin aloituksellisia.
Mutta vähä- älyisiä riittää, ja paljon."
Tässä yksi kopioituna, en viitsi niitä alkaa kaikkia esittelemään, kyllä ne löytyy täältä jos kiinnostaa.
Mutta, onko tämä asiallista keskustelua???
"Ja oletkohan sama, kuin "Savukiuas" nimimerkki? "
Entäs tämä edellinen, mitä loukkaavaa tai sääntöjen vastaista tässä on?
Jokainen tietää, että näillä palstoilla on henkilöitä, jotka kirjoittelevat eri nimimerkillä ja heittävät jokaiseen hieman erilaista tarinaa. Siitä johtuen tämä kysymys.
"En valitettavasti ole. Ja sinulla tietenkin on oikeus, mutta ei muilla :)"
Ja mihin on oikeus, kirjoittaa tänne vai?
"Mutta nuohan löytyvät kaikilta nurkista pyörimästä :)
Kustannus tietenkin nolla :) "
Ja tähän sanon sen minkä aiemminkin, että ihmisellä joka tekee jonkun tietyn alan hommia, esim. rakennusalan, niin nurkiin kertyy väistämättä työmailta erilaista roinaa. Osa hyväkuntoisia osa ehkä ei.
Menepä käymään, jos tuttavapiirissä on vaikkapa juuri tuo raksamies. Niin, takuuvarmasti autotalli ym. varastot on täynnä kaikkea raksoilta tuotua tavaraa.
Yleensä purettu uusien tieltä, toisinaan jopa ihan uutta tavaraakin. Jäänyt ylimääräiseksi ja saatu halvalla.
Tiedän kyllä, että joskus niitä viedään myös luvatta, mutta se on taas eri asia.
Enkä ole väittänytkään, että kaikki tarvittava olisi löytynyt itseltä, mutta osa löytyi.
"Minulta löytyy nurkista graniitinkappaleita ja pihdit. Kekoan kivet pihalle ja lämmitän nuotiossa. Lämmenneet kivet kuskaan sisälle.
Näin pysyy talo lämpimänä. Makkaraa paistan joka tapauksessa.
Hyötysuhteista en tajua mitään, mutta kyllä tämä toimii, koska lattia kivien alla on lämmin. Lattialämmitys kuljettaa lämmön muualle taloon.
Kyllä lämmitys on ilmaista minulle. Pihdit rasvaa makkaroista tippuneella rasvalla, niin kestävät kauan käytössä."
Ja tämä, no tämä kertoo kaiken keskustelun tasosta.
Lisäänpä erityisesti nimerkille "Tajuaisi lopettaa" että, kyllähän minä tätä "keskustelua" olen tässä jo yrittänytkin lopetella, mutta mites lopetan, kun kysymyksiä ja kommentteja tulee joka päivä?
Ja hyviin tapoihin kuuluu, mielestäni vastata.
Tässä suora lainaus eilisestä, mitä sanoin
"Tässä kuulumiset tällä erää, seurailen kyllä palstaa, mutta en kerkeä istua koneen äärellä jatkuvasti.
Ja mielestäni tässä on aika tarkkaan puitu tämä homma, että itse en näe suurta syytä jatkaa välttämättä. " - Kiuaslämpö
"Hyvä kiuas lämpö jatka samaan malliin.
Nämä joka asian vänkääjät pilaavat tämän 24 palstan juttuja.
Ps nuo vänkääjät on katelisia niille jotka OSAA tehdä jotain itse."
Ikävä kyllä, olet aika oikeassa. Ja luulen myös, että näitä ja muitakin erilaisia lämmitys-systeemejä monetkin värkkäilee kotonaan.
Mutta, juuri tämän palstan maineen tuntien, ei uskalla tulla tänne niistä kertomaan, koska sehän yritettäisiin lytätä samantien. Sääli sinänsä, olisi ihan mielenkiintoista kuulla mitä kukakin on rakentanut.
- TurhaKeksintö
Miksi pyörä pitää keksiä uudelleen. Puukeskuslämmitys on jo vanha keksintö. Miksi sitä pitää alkaa keksimään uudelleen. Juuri nämä vesikiukaat, vesitakat ja vesihellat on niitä pilipali uuskeksintöjä joita kukaan järkevä ei itselleen vaivoiksi ota. Paljon halvemmalla, helpommalla saa paljon paremman systeemin jota ei tarvitse ruokkia asuintiloissa. Ja oikeasti siitä löytyy tarvittaessa tehoa koko kämpän lämmitykseen. Kumman näistä sinä itsellesi valitsisit.
Yhdistetty pannuhuone ja tupakeittiö..
https://www.opkk.fi/kuvat/kohde/686052/L_686052_58b95550-a49f-47eb-b276-feaabdf5e794.jpg
Erillinen pannuhuone..
http://www.termax.fi/easydata/customers/termocal/files/kuvat/DSC02327.JPG
Miettikää ennen kun tälläisiä järjettömyyksiä kauppaatte täällä huippu hyvinä lämmityslaitteina joilla vesikin lämpenee ilmaiseksi teidän mielestä. - konstit on konsteja
Ei se sauna nyt vaan ole muuta kuin sauna vaikka sinen laitetaaan millaisia kierukoita ei tarvi kuin muutama vuosi,. niin koko höskä on kiusankappale josta ei paljoa puhuta.
mutta mielikuvan myyjä on saanut rahansa. Kun ei suomen maassa oikein enää ole muuta kuin tällaisia pikkusievien juttujen keksijöitä joissa on löydetty jokin reikä kiertää näitä typeriä direktiivejä ja muutama ihminen saa töitä ja jonkinlaisen toimeentulonkin siitä ehkä. - Se on näin
Fakta: Kiukaan hyötysuhde on huono.
Fakta: Kiukaasta otettu energia on saunasta pois.
Fakta: Kyseistä tuotetta eivät hanki muut kuin tietämättömät. - asiaa sivuten
Hyötysuhteeltaan paljon parempia kiukaitakin on keksitty, mutta kiuasvalmistajat ei jostain syystä ole ottaneet niitä valmistukseensa ( kalliimpia,liian pitkäikäisiä ?) .
Niissä voisi toimiakin vesikiertolämmitys riittävän hyvin. - Kysynpähän vaan
Hyötysuhdehan paranee jos piippuun menevästä savukaasusta otetaan lämpö talteen, vaikka vedenlämmitykseen. Kiukaan teho kun on noin 20KW ja se meinaa 70% hyötysuhteella että n.9kW lämpöä karkaa savukaasujen mukana piipun kautta ulos.
4-5kW olisi aika pienellä satsauksella otettavissa hyötykäyttöön. Niin mikä siinä on niin vastustettavaa, että täällä suoli24 jaksetaan kuukausi kaupalla metelöidä. Etenkään jos ei itse edes meinaa hankkia.- niinpä niin
Ja tuosta saat muutaman kympin säästöä vuodessa. Järkevää?
- Vastaustahan vaan
Valitettavasti asia ei mene näin.
Palotapahtuma on käytännössä sitä parempi mitä kuumempi se on. Puukattiloissa päästään yli 1000:n aseteen lämppötiloihin. Vesikiukaassa palotahtuman lämpötila laskee verrattuna tavalliseen kiukaaseen, eli palotapahtuma tulee automaattisesti huonommaksi. Useimmat tietävät tämän ja juuri tästä syystä kitupolttaminen ei ole järkevä asia, vaikka palokaasujen lämpötila on matala.
Jos järjestelmän hyötysuhdetta haluttaisiin nostaa, niin lämmönotto pitäisi tehdä hormista. Näin hukkaan menevä energia otettaisiin talteen, eikä kuten vesikiukkaassa niin, että hyötysuhde laskee ja saunasta otetaan energiaa muuhun taloon, tai suihkun lämmittämiseen. Järjestelmän hyötysuhde tosin olisi edelleen huono kiukaan hyötysuhteen seurauksena.
Eikä tosiaankaan ole minulta pois, jos joku tuollaisen hankkii, kunhan ei ole naapuri, joka tuollaisella käryttää. - Turhaa jauhamista
Vastaustahan vaan kirjoitti:
Palotapahtuma on käytännössä sitä parempi mitä kuumempi se on. Puukattiloissa päästään yli 1000:n aseteen lämppötiloihin. Vesikiukaassa palotahtuman lämpötila laskee verrattuna tavalliseen kiukaaseen, eli palotapahtuma tulee automaattisesti huonommaksi. Useimmat tietävät tämän ja juuri tästä syystä kitupolttaminen ei ole järkevä asia, vaikka palokaasujen lämpötila on matala.
Jos järjestelmän hyötysuhdetta haluttaisiin nostaa, niin lämmönotto pitäisi tehdä hormista. Näin hukkaan menevä energia otettaisiin talteen, eikä kuten vesikiukkaassa niin, että hyötysuhde laskee ja saunasta otetaan energiaa muuhun taloon, tai suihkun lämmittämiseen. Järjestelmän hyötysuhde tosin olisi edelleen huono kiukaan hyötysuhteen seurauksena.
Eikä tosiaankaan ole minulta pois, jos joku tuollaisen hankkii, kunhan ei ole naapuri, joka tuollaisella käryttää."Eikä tosiaankaan ole minulta pois, jos joku tuollaisen hankkii, kunhan ei ole naapuri, joka tuollaisella käryttää."
Voin sanoa tähän, että minun naapurin piipusta tulee aivan jumalaton musta savu, kun hän alkaa kämppää lämmittämään. Siis takalla.
Eikä todellakaan ole kyse mistään vesikiukaasta, vaan hän ilmeisesti polttaa kaikki mitkä nyt suinkin vaan palaa. Ja tätä on jatkunut jo, toisen naapurin mukaan n. 50 vuotta, eli siitä asti kun hän talon rakensi. Siis, vanhahko mies kyseessä, niin ei kehtaa mennä mitään sanomaan.
Meillä sikäli tuuria, että asutaan aivan vieressä, niin savut menee yli tai muuten ohi. - Kiuaslämpö
Vastaustahan vaan kirjoitti:
Eikä tosiaankaan ole minulta pois, jos joku tuollaisen hankkii, kunhan ei ole naapuri, joka tuollaisella käryttää."Jos järjestelmän hyötysuhdetta haluttaisiin nostaa, niin lämmönotto pitäisi tehdä hormista. Näin hukkaan menevä energia otettaisiin talteen, eikä kuten vesikiukkaassa niin, että hyötysuhde laskee ja saunasta otetaan energiaa muuhun taloon, tai suihkun lämmittämiseen. Järjestelmän hyötysuhde tosin olisi edelleen huono kiukaan hyötysuhteen seurauksena.
Eikä tosiaankaan ole minulta pois, jos joku tuollaisen hankkii, kunhan ei ole naapuri, joka tuollaisella käryttää. "
Joo, olet tavallaan oikeassa. Mutta, paskat se mitään kärytä. Kun pitää vedon sopivana, niin ihan samanlaista "haikua" tulee piipusta, kun ilman mitään talteenottoja.
Kitupolttajat on asia erikseen, siinä ei auta onko vesikiertokiuas/takka tai ei.
Tiedän itsekin useamman kitupolttajan, jotka luulee säästävänsä jotain, kun tulet "hehkuu" takassa. Mutta, ikävä kyllä, näin se ei mene. Vaan, kunnon tulet, kunnon vedolla, niin johan kämppä lämpiää. - Sinulle ei annettu
Kiuaslämpö kirjoitti:
"Jos järjestelmän hyötysuhdetta haluttaisiin nostaa, niin lämmönotto pitäisi tehdä hormista. Näin hukkaan menevä energia otettaisiin talteen, eikä kuten vesikiukkaassa niin, että hyötysuhde laskee ja saunasta otetaan energiaa muuhun taloon, tai suihkun lämmittämiseen. Järjestelmän hyötysuhde tosin olisi edelleen huono kiukaan hyötysuhteen seurauksena.
Eikä tosiaankaan ole minulta pois, jos joku tuollaisen hankkii, kunhan ei ole naapuri, joka tuollaisella käryttää. "
Joo, olet tavallaan oikeassa. Mutta, paskat se mitään kärytä. Kun pitää vedon sopivana, niin ihan samanlaista "haikua" tulee piipusta, kun ilman mitään talteenottoja.
Kitupolttajat on asia erikseen, siinä ei auta onko vesikiertokiuas/takka tai ei.
Tiedän itsekin useamman kitupolttajan, jotka luulee säästävänsä jotain, kun tulet "hehkuu" takassa. Mutta, ikävä kyllä, näin se ei mene. Vaan, kunnon tulet, kunnon vedolla, niin johan kämppä lämpiää.Tyhmälle on turha selittää, joka tässäkin tuli todistettua.
- Kiuaslämpö
Sinulle ei annettu kirjoitti:
Tyhmälle on turha selittää, joka tässäkin tuli todistettua.
"Tyhmälle on turha selittää, joka tässäkin tuli todistettua."
Ja mitähän tässä tuli todistettua, muuta kuin, että et kestä mitään kritiikkiä. Ja heti alkaa tuo nimittely.
Armeijassa oli sanonta " kun taito loppuu, niin ääni kovenee". Näyttää pitävän paikkansa ihan siviilissäkin.
Suosittelen pitämään ajatukset ominaan, jos ei kestä minkäänlaista muuta mielipidettä. - Vastaustahan vaan
Kiuaslämpö kirjoitti:
"Jos järjestelmän hyötysuhdetta haluttaisiin nostaa, niin lämmönotto pitäisi tehdä hormista. Näin hukkaan menevä energia otettaisiin talteen, eikä kuten vesikiukkaassa niin, että hyötysuhde laskee ja saunasta otetaan energiaa muuhun taloon, tai suihkun lämmittämiseen. Järjestelmän hyötysuhde tosin olisi edelleen huono kiukaan hyötysuhteen seurauksena.
Tiedän itsekin useamman kitupolttajan, jotka luulee säästävänsä jotain, kun tulet "hehkuu" takassa. Mutta, ikävä kyllä, näin se ei mene. Vaan, kunnon tulet, kunnon vedolla, niin johan kämppä lämpiää.Eli olet sitä mieltä, että palotapahtuman lämpötilalla ei ole mitään tekemistä paloprosessin kanssa.
Kun tämä mielipiteesi on ristiriidassa nykytietämyksen kanssa, niin voimmekin jäädä odottamaan uutta Nobelia Suomeen.
- se siitä
Paljon paremman hyötysuhteen saa kun laittaa vesipöntön tuohon tuliputkeen. Silloin kiuas lämpiää ja vesi lämpiää sillä energialla joka menisi harakoille.
- mainoksia lukenut
Jep ja pönttöä savupiippuun saa esim www.puuilo.fi, 25 litraa 189 eur. Ei paha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403691Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333264- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241559
- 281517
- 291489
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484