Uutta aihetta ja uuvenlaista aihetta on keksittävä. Kuka niitä jotakin yhteiskunnallisia ongelmia osaa tai on kiinnostunu keskustelemaan.
Tunnenhan minäkin poliitikkoja ja muita ansioituneita ihmisiä, mutta kiinnostaako niitä minun mielipide, no ei, kyllä ne ei itse sivuakkaan oman alansa asioita. Ne on niin omahyväsiä ihmisiä järkiään, varsinki poliitikot.
Ei näin, vaan nyt on ryhistäyvyttävä.
19
139
Vastaukset
- *Kukkahame*
Ensimmäisenä kun on niin ottaa silmään!
Katselin Putousta ja ihan tuo oli mukiin menevä sanamuunnoksin ja -kääntein,,, toisaalta ihan hyvä että loppui, alkoi jo toistamaan itseään.
Ei kai täällä ole poliitikot puheenaiheena, en ole huomannut tai sitten en tunne moisia, ehkä tuo viimeksi mainittu on totuus.
Parempi vaihtoehto on enää käyttämättä ja sen aion nyt toteuttaa, valot puhuksiin ja silmät kiinni se selvittää politiikan ja luulen että aamulla on ajatuksen kulkukin uomissaan.
Hyvää Ötyä!- jjoutava
Ei siitä eikä mistään, kun ja jos kirjoittaa vaikka jännevälistä niin jonku mielestä siinä ei ole sitä ollenkaan mitään jänneväliä. Mitä väliä sillä on. Rakennus jota nyt haukutaan voi muuttua ajanmyötä arvokohteeksi vaikka rakentaja sanoo, se on vaan väliaikainen.
Eikä 70 , ku häntä on olemassa, antaa kehittyä rauhassa tai maatua olemattomuuteen eikä mennä keksimään uusia aiheita, - höpsistä ja Huomenta.
Jjoutava on ollut ystävällinen ja laittanut aloituksen, johon voi kirjoittaa jatkoa omasta päästään ilman rajoitusta näin ymmärrän.
Voi aikoja entisiä laitoin kerran aloituksen perunasta ja aika pitkä ketju siitäkin siihen aikaan tuli. Tuli runsaasti tietoa perunavalikoimista ja perunaruoista.
Tulisikohan nyt juttua lantusta samalla tavalla, en usko.
En ymmärrä mistä tämä nyt mieleen juolahti. Ehkä noista sinisirkun ketjun muisteluista. Minulla ensimmäinen muisto lanttuun liittyy isään ja sota-aikaan.
Isä oli lomalla sodasta silloin. Herkkuja ei ollut, mutta lantturaaste kävi herkusta ja oli monin verroin terveellisempää kuin makeise nykyään.
Vieläkin muistan kuinka hyvältä se maistui isän polvella istuessa. Isä raaputteli isosta lantusta puukollaan sitä ja laittoi suuhuni. Olin viisivuotias ja veljeni kolme. Vuorotellen pääsimme siihen isän polvelle herkuttelemaan.
Emme osanneet murehtia isän takaisin rintamalle lähtöä emmekä sitä kuinka venäläiset kävivät tulittamassa kotimme lähettyvillä olevaa naamioitua sotalaivaa. Pommeja putoili ihan meidän rantaruohikkoommekin. Me suojauduimme kamarin uunin taakse silloin. Ei lapsi osannut pelätä mitään kun aina oli kuitenkin äiti lähellä.- pyramidi ek
Kun sulla nyt lanttu leikkasi, nii minäki uskallan jonkin sanan. Ja kaalia kans syötiin, siinä leikkasi miun kaalini. Mutta herkullisimpia olivat naurishauikkaat, silleen mieluitn nuotiohiilloksella hau´utetut. Sen muistan jotensaki myös, kun ensimäisen allelsiinin sai maisteltavaks sodan jälkeen.
- bB*
Sodasta sotaan.
Mietiskelen Ukrainaa. Turkkia.
Jos Suomessa jotkut työntäisivät Niinistön pois,
tilalle tulisi vaikka kuka hyvänsä.
Ei se olisi demokratiaa.
Mikseivät nuo maat voineet odottaa, että
uusi vaalikausi alkaa?
Ei ymmärrä.Meidän maassamme ei vaalitulosta voida manipuloida, ei voida muuttaa vaalein annettua äänimäärää vallassa olevan, vallanhimoisen presidentin tahdon mukaan.
Nykyoloissa ei demokraattisessa maassamme voisi tulla presidentiksi "kuka tahansa", vaan sellainen henkilö, joka rehellisillä vaaleilla voittaa vaalitaistelun.- bB*
anlis3 kirjoitti:
Meidän maassamme ei vaalitulosta voida manipuloida, ei voida muuttaa vaalein annettua äänimäärää vallassa olevan, vallanhimoisen presidentin tahdon mukaan.
Nykyoloissa ei demokraattisessa maassamme voisi tulla presidentiksi "kuka tahansa", vaan sellainen henkilö, joka rehellisillä vaaleilla voittaa vaalitaistelun.Totta kai noin on, onneksi.
Se oli vaan teoreettinen malli Krimin ja Turkin
demokratiasta ”sovellutettuna esimerkiksi Suomeen”
- Muistelen lukeneeni,
että Nikita Hruštšov lahjoitti Krimin niemimaan Ukrainalle.
Joskus 1950 -60-lukujen vaihteessa.
Siksi siellä asuu niin paljon venäläisiä.- bB*
Noin muistan minäkin, Hyvän tahdon eleenä.
Oliko hän itse sieltäpäin kotoisin?
Sitten huomattiin, että sotilastukikohta jäi sinne bB* kirjoitti:
Noin muistan minäkin, Hyvän tahdon eleenä.
Oliko hän itse sieltäpäin kotoisin?
Sitten huomattiin, että sotilastukikohta jäi sinneSaddam Husseinkin vetosi aikaisempaan, jopa satoja vuosia sitten olleeseen Iranin omistamaan Kuwaitiin, kun miehitti maan. Diktaattori on kyltymätön.
Onneksi Yhdysvallat lähti öljynhimossaan sotaretkelle, joten Kuwait sai pitää maaplänttinsä. Niin, onneksi ja onneksi. Sota ei ole koskaan kenellekään hyvä asia, korkeintaan aseteollisuudelle.
Suomessa ei ole öljy ja kaasuvaroja, joten tuskin Natojäsenyyskään saisi "Ison pojan" lähtemään pelastamaan maatamme, jos vihollinen tulisi idästä, koillisesta tai kaakosta.- eppu2
Pitää paikkansa. Tarkkaa vuosilukua en minäkään muista varmasti. Joku haalea mielikuva olisi v. 1954
- 1/4 tataari
Juu. Tilaa oli! Stalin tyhjensi ko. niemen sen varsinaisista asukkaista, tataareista 2:n maailmasodan lopulla.
Vain osa säilyi hengissä ja vähän on pystynyt palaamaan.
- jjoutava
Vieraat lähti ja nyt ollaan lähdossä kylään lapsenlapsien luo. Seuraelämä alkaa jo häiritä tätä nettielämää ja nettielämä jää kohta elämettä.
- bB*
Haitanneeko tuo mittään
jos nettielämä jää vähän elämättä?
Monta on vuotta väliä.
Nyt tulin vähän kurkkimaan.
Onko tuolla niin merkitystä, kiinnostaako ihmisiä tai edes poliitikkoja nämä meidän mielipiteet?
Meillehän ne ovat tärkeät.
Ja voidaanhan me vastavuoroisesti sivuuttaa niitten tärkeitten ihmisten tärkeät mielipiteet, joita he niin tärkeinä lausuvat tärkeissä tilaisuuksissa.
Kukapa niitä muutkaan muistaa?Niin ,Makriina .
Tämäkin aloitus sai minun harmaataivosoluni toimimaan ja ajattelemaan menneitä ja jo unholaan haudattujakin lausahduksiani,
Mutta vaikka kuinka koitin hakea jotain sanottavaa ei tullut mieleen mitään,
"omasta päästä" vaikka joskus olen kehottanut "erästä" sellaiseen .
Vaikka itse kerroin keittäneeni luusoppaakin omastapäästäni.
Missääs "hän " nyt on --- kuinka mahtaa olla hänen vointinsa ?
Toivottelen kaikkea hyvää muillekkin , ja koitan saada jotain uutta ajatusmaailmaani ,vaikka ne hauskat täytyy katsoa sieltä Juutuupista .- jjoutava
Kun 2v 3kk vanha tyttö lauloi hämä hämähäkki laulun ja sain otettua videon siitä esityksestä. Sellaiset videot on niitä elämän parhaita otoksia.
Poliitikoille minulla jää juttelut vähemmäksi muuten vaan mainitsin poliitikot asiallisen vaikutelman luomiseksi ja muutenkin kun aloitusta tekee siinä on tärkeää, että syntyy ei tosikkomanen, mutta asiallinen vaikutelma.
Hyvä oli kun tähän aloitukseen tuli näin hyviä mielipiteitä ei se niin paljon vaadi aikaa. Hyvältä tuntuu ja näyttää kuitenkin palsta hengissä pihisvän vielä. Jatketaan harjoituksia. Kuinkahan kauan tämä flunssa kestää, Torstaina tulee neljä viikkoa, joka päivä ollut kuumetta. Poskiontelontulehdukseen on antibioottikuuri, sekään ei tehonnut, tänään otin kuurista viimeisen pillerin.
Alkaa käydä voimille, onko täällä muita flunssaa sairastaneita? Piikille meinasin mennä, mutta olin myöhässä, oireet alkoivat, silloin ei fulunssapiikki enää tehoa.
Olen yleensä kova touhuamaan kaikenalista, nyt en jaksa mitään, särkylääkkeitä ja makaamista. Netissä käyn joskus ja katselen telkkaria. Yöllä kuuntelen äänikirjoja jos ei nukuta, ne ovat "unilääkkeeni".- eppu2
Korjaan: Krimin luovutusvuosi oli 1956
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1862690Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 84954
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239819Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka285775Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies89774Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708