Kuura ,voiko olla tytön nimi?

Unelias

onko mahdollista?

11

4132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävä

Vuosina 1980-1999 on kastettu 13poikaa ja 2tyttöä.

Vuosina 2000-2003 on kastettu 7poikaa ja 2tyttöä.
      Tänä vuonna 2004 on kastettu 1 tyttö

Eli yhteensä 25 Kuura-nimistä, joista 20 on poikia ja 5 tyttöjä.

(tieto luettu juuri väestörekisterikeskuksen nettisivuilta)

• ystävä

asia on se että millainen nimi se on, onko se hyvä, ja kummalle sukupuolelle parempi...

Minusta Kiira, Kiia tai Karla olisi tytölle kivampi! =)

(Kuura on minusta vähän kuin sadekuuro tai kuravelli...)

• xxx

;-)

• ...

Eipä aiheuta puhumaan opettelevalle "Kuula" -vitsinvääntöä.

• Tietoniekka

huomioitavaa ,kun valitaan lapselle nimi.Kuurasta tulee "kuula".

• daniele-t.

Täytyy ajatuksen kulkua ihmetellä sellaisella, joka tuollaisen etunimen antaisi lapselleen!!!

• LunaMaria

Minusta Kuura on varsin kaunis ja sopiva nimi tytölle!! Kuten Halla, Usvakin... Että siitä vaan!! :)

• minä

Kuura nimisen pojan, joten en oikein osaa kuvitella sitä tytön nimenä, mutta senkun annat jos itse pidät. En usko, että lapsi siitä nimestä kärsii yhtään enempää kuin mistään muustakaan nimestä. Siitä paljon puhutusta kiusaamisesta vielä sanoisin, että jos ei nimestä kiusata niin kyllä aina jotain muuta keksitään. Tuskin ketään kiusataan pelkän nimen takia, varsinkin kun nykyään noita erikoisia nimiä tulee vastaan yhtenään.

• JaniK

Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on 20 miespuolista ja 5 naispuolista Kuuraa. Nimi Kuura esiintyy Kalevalassa Tiera-nimisen hahmon synonyyminä, eli ilmeisesti kyseessä on muinaissuomalainen nimi, miespuolisen henkilön siis. Naisellekin nimi on siis sallittu, tämän vuosituhannen puolellakin on sekä miehiä että naisia kastettu Kuuraksi joten voit päättää itse, mutta enemmän tuo kallistuu miehen nimeksi.

• ...

tuolla jo ilmoitti tämän tiedon!!! Lue aikasempia viestejäkin..

• tulee veli, niin..

..eikö olisi hyvä nimi Kuuro? Tai HIENOSTI englantilaisittain c-kirjaimella Cuuro.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3315
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1331
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1265
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe